Συμβουλές για τις φωτογραφίες των διακοπών
19.06.2012
17:13
Η Nikon συνεργάστηκε με τον Eyetracker, έναν από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έρευνας για την παρακολούθηση της αντίδρασης του ματιού
Η Nikon συνεργάστηκε με τον Eyetracker, έναν από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έρευνας για την παρακολούθηση της αντίδρασης του ματιού, προκειμένου να αναλύσει τη ματιά διαφορετικών τύπων επαγγελματιών φωτογράφων κατά το στήσιμο και τη λήψη μιας φωτογραφίας. Αυτά τα αποτελέσματα τέθηκαν σε σύγκριση με τον τρόπο με τον οποίο ένας ερασιτέχνης έκανε την ίδια λήψη.
Οι ταξιδιωτικές φωτογραφίες τραβήχτηκαν σε ένα πολυπληθές τουριστικό θέρετρο και όλοι οι επαγγελματίες φωτογράφοι τράβηξαν τις φωτογραφίες τους παράλληλα με τον ερασιτέχνη, υπό τις ίδιες συνθήκες και με την ίδια φωτογραφική μηχανή.
Η φωτογραφική μηχανή ήταν η D3200 της Nikon, μια εύχρηστη μηχανή D-SLR για αρχάριους, η οποία διαθέτει λειτουργία οδηγού τελευταίας γενιάς, για λήψη φωτογραφιών υψηλής ποιότητας και Full HD βίντεο. Διαθέτει το υψηλό πλήθος των 24,2 Μegapixels και έχει σχεδιαστεί για τους αρχάριους στη φωτογράφιση με μηχανές D-SLR.
Αφιερώστε χρόνο: Οι επαγγελματίες φωτογράφοι αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο για να τραβήξουν μια καλή φωτογραφία. Oταν αφέθηκαν να τριγυρίσουν στον χώρο και να βρουν την καλύτερη γωνία, οι επαγγελματίες χρειάστηκαν περίπου από 10 λεπτά για να εντοπίσουν την εικόνα που πίστευαν ότι καταγράφει καλύτερα τη σκηνή. Αυτός ο χρόνος ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από το μέσο χρόνο των 2,43 λεπτών που χρειάστηκε ο ερασιτέχνης στις τρεις λήψεις, για να βρει την καλύτερη εικόνα.
Τραβήξτε περισσότερες φωτογραφίες: Είναι πολύ εύκολο να επικεντρωθείτε σε ένα τμήμα της σκηνής σας που πιστεύετε ότι θα σας δώσει την καλύτερη λήψη και να χάσετε τις άλλες εξαιρετικές ευκαιρίες φωτογράφισης. Και στις τρεις σκηνές, οι επαγγελματίες εξέταζαν συνεχώς περισσότερες διαφορετικές δυνατές λήψεις σε σχέση με τον ερασιτέχνη, ο οποίος εξέταζε οχτώ πιθανές λήψεις σε σύγκριση με τις 29 λήψεις των επαγγελματιών. Δηλαδή, οι επαγγελματίες είχαν τουλάχιστον τρεισήμισι ευκαιρίες περισσότερες, για να τραβήξουν μια εξαιρετική φωτογραφία σε μία σκηνή.
Κοιτάξτε πάνω, κάτω, πίσω, στο βάθος: Μία από τις πιο αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ του ερασιτέχνη και του επαγγελματία ήταν τα σημεία στα οποία κοιτούσαν, προκειμένου να στήσουν το κάδρο τους. Οι επαγγελματίες εξέταζαν κάθε πιθανή γωνία. Για παράδειγμα, ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας πήγε πίσω από κάποιες καμπίνες παραλίας κατά το στήσιμό του για να διαπιστώσει εάν υπήρχε κάτι ενδιαφέρον, ενώ ο φωτογράφος άγριας φύσης ξέφυγε από τα συνήθη μονοπάτια για να βρεθεί στο φυσικό τοπίο και να αναζητήσει μια πιο αποκαλυπτική εικόνα του περιβάλλοντος. Ο φωτογράφος εκδηλώσεων αφιέρωσε χρόνο ακόμα και κοιτώντας το ταβάνι του χώρου, το οποίο είχε μια καμπύλη που πίστευε ότι θα μπορούσε να πλαισιώσει καλά τη λήψη.
Οι ταξιδιωτικές φωτογραφίες τραβήχτηκαν σε ένα πολυπληθές τουριστικό θέρετρο και όλοι οι επαγγελματίες φωτογράφοι τράβηξαν τις φωτογραφίες τους παράλληλα με τον ερασιτέχνη, υπό τις ίδιες συνθήκες και με την ίδια φωτογραφική μηχανή.
Η φωτογραφική μηχανή ήταν η D3200 της Nikon, μια εύχρηστη μηχανή D-SLR για αρχάριους, η οποία διαθέτει λειτουργία οδηγού τελευταίας γενιάς, για λήψη φωτογραφιών υψηλής ποιότητας και Full HD βίντεο. Διαθέτει το υψηλό πλήθος των 24,2 Μegapixels και έχει σχεδιαστεί για τους αρχάριους στη φωτογράφιση με μηχανές D-SLR.
Αφιερώστε χρόνο: Οι επαγγελματίες φωτογράφοι αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο για να τραβήξουν μια καλή φωτογραφία. Oταν αφέθηκαν να τριγυρίσουν στον χώρο και να βρουν την καλύτερη γωνία, οι επαγγελματίες χρειάστηκαν περίπου από 10 λεπτά για να εντοπίσουν την εικόνα που πίστευαν ότι καταγράφει καλύτερα τη σκηνή. Αυτός ο χρόνος ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από το μέσο χρόνο των 2,43 λεπτών που χρειάστηκε ο ερασιτέχνης στις τρεις λήψεις, για να βρει την καλύτερη εικόνα.
Τραβήξτε περισσότερες φωτογραφίες: Είναι πολύ εύκολο να επικεντρωθείτε σε ένα τμήμα της σκηνής σας που πιστεύετε ότι θα σας δώσει την καλύτερη λήψη και να χάσετε τις άλλες εξαιρετικές ευκαιρίες φωτογράφισης. Και στις τρεις σκηνές, οι επαγγελματίες εξέταζαν συνεχώς περισσότερες διαφορετικές δυνατές λήψεις σε σχέση με τον ερασιτέχνη, ο οποίος εξέταζε οχτώ πιθανές λήψεις σε σύγκριση με τις 29 λήψεις των επαγγελματιών. Δηλαδή, οι επαγγελματίες είχαν τουλάχιστον τρεισήμισι ευκαιρίες περισσότερες, για να τραβήξουν μια εξαιρετική φωτογραφία σε μία σκηνή.
Κοιτάξτε πάνω, κάτω, πίσω, στο βάθος: Μία από τις πιο αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ του ερασιτέχνη και του επαγγελματία ήταν τα σημεία στα οποία κοιτούσαν, προκειμένου να στήσουν το κάδρο τους. Οι επαγγελματίες εξέταζαν κάθε πιθανή γωνία. Για παράδειγμα, ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας πήγε πίσω από κάποιες καμπίνες παραλίας κατά το στήσιμό του για να διαπιστώσει εάν υπήρχε κάτι ενδιαφέρον, ενώ ο φωτογράφος άγριας φύσης ξέφυγε από τα συνήθη μονοπάτια για να βρεθεί στο φυσικό τοπίο και να αναζητήσει μια πιο αποκαλυπτική εικόνα του περιβάλλοντος. Ο φωτογράφος εκδηλώσεων αφιέρωσε χρόνο ακόμα και κοιτώντας το ταβάνι του χώρου, το οποίο είχε μια καμπύλη που πίστευε ότι θα μπορούσε να πλαισιώσει καλά τη λήψη.
Οσο λιγότερα τόσο καλύτερα: Ολες οι τελικές φωτογραφίες των επαγγελματιών εστίαζαν σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της σκηνής που προσπαθούσαν να καταγράψουν, ενώ ο ερασιτέχνης ανάλωσε το χρόνο του προσπαθώντας να χωρέσει όλα τα στοιχεία και να απεικονίσει ολόκληρη τη σκηνή. Οι επαγγελματίες αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο στον εντοπισμό της πιο ενδιαφέρουσας πτυχής και στην εύρεση της καλύτερης γωνίας από την οποία θα την τραβούσαν.
Αρκεστείτε σε αυτά που έχετε: Οι επαγγελματίες προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στις συνθήκες κάθε σεναρίου και τις χρησιμοποίησαν προς όφελός τους. Ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας αντιπαρέβαλε τις φωτεινές καμπίνες παραλίας με τις μουντές καιρικές συνθήκες και μελέτησε το συνδυασμό των φυσικών στοιχείων με τις ανθρώπινες κατασκευές. Επίσης, εξέτασε διάφορα στησίματα, τα οποία περιλάμβαναν ομπρέλες, επειδή πρόσθεταν ένα ενδιαφέρον σχήμα σε μια ούτως ή άλλως απλή εικόνα.
Αρκεστείτε σε αυτά που έχετε: Οι επαγγελματίες προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα στις συνθήκες κάθε σεναρίου και τις χρησιμοποίησαν προς όφελός τους. Ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας αντιπαρέβαλε τις φωτεινές καμπίνες παραλίας με τις μουντές καιρικές συνθήκες και μελέτησε το συνδυασμό των φυσικών στοιχείων με τις ανθρώπινες κατασκευές. Επίσης, εξέτασε διάφορα στησίματα, τα οποία περιλάμβαναν ομπρέλες, επειδή πρόσθεταν ένα ενδιαφέρον σχήμα σε μια ούτως ή άλλως απλή εικόνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr