Το iPad... μπαίνει και στα ελληνικά σχολεία
01.12.2012
11:36
Το iPad, η best seller ταμπλέτα που δημιούργησε ουσιαστικά την πιο δυναμική σήμερα κατηγορία φορητών συσκευών, αλλάζει και το εκπαιδευτικό μοντέλο
Το iPad, η best seller ταμπλέτα που δημιούργησε ουσιαστικά την πιο δυναμική σήμερα κατηγορία φορητών συσκευών, αλλάζει και το εκπαιδευτικό μοντέλο.
Αυτό υποστήριξε στην Αθήνα η Apple, υπενθυμίζοντας ότι και το iPhone προέκυψε μέσα από πολυετή έρευνα για τη δημιουργία μιας φορητής συσκευής που θα είχε ως άξονα ανάπτυξης την οθόνη αφής. Μια συσκευή που λειτουργεί με ελάχιστα βασικά πλήκτρα και αναδεικνύει πρωτίστως το περιεχόμενο.
Η ημερίδα που οργάνωσε η iSquare, επίσημος διανομέας των προϊόντων της Apple για την Ελλάδα και την Κύπρο, είχε ως θέμα την αλλαγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την υιοθέτηση του μοντέλου «ένα για έναν». Δηλαδή ένα iPad για κάθε μαθητή και το οποίο έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται και στην Ελλάδα, από το Πειραματικό της Αθήνας και ακόμη τρία ιδιωτικά σχολεία.
«Για εμάς το iPad δεν μια συσκευή. Δεν είναι ένας υπολογιστής ή ένα ηλεκτρονικό εργαλείο. Το iPad είναι το περιεχόμενο του», είπε χαρακτηριστικά ο ομιλητής της Apple και διευθυντής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της μεγαλύτερης σε αξία εταιρείας, για τις περιοχές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Αφρική και της Ινδίας.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή θύμισε ότι ο Apple II -και ουσιαστικά ο πρώτος μαζικά διαθέσιμος υπολογιστής της εταιρείας που ίδρυσαν ο Τζομπς με τον Βόζνιακ- βρήκε γρήγορα τη θέση στα αμερικανικά σχολεία, στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, θέλοντας έτσι να υπογραμμίσει τη διαχρονική προσήλωση της Apple στον τομέα της εκπαίδευσης.
«Δημιουργούμε ένα νέο οικοσύστημα εκπαίδευσης, με διαδραστικό και πολυμορφικό περιεχόμενο. Ηδη, 1,5 εκατομμύριο παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο πάνε κάθε μέρα στο σχολείο με ένα iPad στα χέρια. Και αυτό μέσα σε μόλις δυο εκπαιδευτικές χρονιές από το λανσάρισμά του στην αγορά», τόνισε, θυμίζοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα όπως το γνωρίσαμε ως μαθητές τις προηγούμενες δεκαετίες είχε δομηθεί με βάση τη βιομηχανική παραγωγή. Κατάλοιπα αυτής της πραγματικότητας είναι για παράδειγμα το κουδούνι, που σήμανε τη λήξη της βάρδιας στα εργοστάσια και η διάταξη των θρανίων σε σειρές, με βάση την αντίστοιχη διαμόρφωση των γραμμών παραγωγής.
Αυτό υποστήριξε στην Αθήνα η Apple, υπενθυμίζοντας ότι και το iPhone προέκυψε μέσα από πολυετή έρευνα για τη δημιουργία μιας φορητής συσκευής που θα είχε ως άξονα ανάπτυξης την οθόνη αφής. Μια συσκευή που λειτουργεί με ελάχιστα βασικά πλήκτρα και αναδεικνύει πρωτίστως το περιεχόμενο.
Η ημερίδα που οργάνωσε η iSquare, επίσημος διανομέας των προϊόντων της Apple για την Ελλάδα και την Κύπρο, είχε ως θέμα την αλλαγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την υιοθέτηση του μοντέλου «ένα για έναν». Δηλαδή ένα iPad για κάθε μαθητή και το οποίο έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζεται και στην Ελλάδα, από το Πειραματικό της Αθήνας και ακόμη τρία ιδιωτικά σχολεία.
«Για εμάς το iPad δεν μια συσκευή. Δεν είναι ένας υπολογιστής ή ένα ηλεκτρονικό εργαλείο. Το iPad είναι το περιεχόμενο του», είπε χαρακτηριστικά ο ομιλητής της Apple και διευθυντής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της μεγαλύτερης σε αξία εταιρείας, για τις περιοχές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Αφρική και της Ινδίας.
Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή θύμισε ότι ο Apple II -και ουσιαστικά ο πρώτος μαζικά διαθέσιμος υπολογιστής της εταιρείας που ίδρυσαν ο Τζομπς με τον Βόζνιακ- βρήκε γρήγορα τη θέση στα αμερικανικά σχολεία, στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, θέλοντας έτσι να υπογραμμίσει τη διαχρονική προσήλωση της Apple στον τομέα της εκπαίδευσης.
«Δημιουργούμε ένα νέο οικοσύστημα εκπαίδευσης, με διαδραστικό και πολυμορφικό περιεχόμενο. Ηδη, 1,5 εκατομμύριο παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο πάνε κάθε μέρα στο σχολείο με ένα iPad στα χέρια. Και αυτό μέσα σε μόλις δυο εκπαιδευτικές χρονιές από το λανσάρισμά του στην αγορά», τόνισε, θυμίζοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα όπως το γνωρίσαμε ως μαθητές τις προηγούμενες δεκαετίες είχε δομηθεί με βάση τη βιομηχανική παραγωγή. Κατάλοιπα αυτής της πραγματικότητας είναι για παράδειγμα το κουδούνι, που σήμανε τη λήξη της βάρδιας στα εργοστάσια και η διάταξη των θρανίων σε σειρές, με βάση την αντίστοιχη διαμόρφωση των γραμμών παραγωγής.
Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η βιωματική μάθηση, ο χειρισμός των νέων μέσων, η σύνδεση του σχολείου με τη δια βίου μάθηση και η ανάπτυξη της ικανότητας των παιδιών να εργάζονται σε ομάδες αποτελεούμενες από μέλη με διαφορετικές ειδικότητες, είναι σύμφωνα με την Apple οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές της εκπαίδευσης σήμερα. Και προς αυτή την κατεύθυνση πρωτεύοντες ρόλους έχουν η τεχνολογία (μέσω των συσκευών), το περιεχόμενο (ψηφιακά βιβλία) και ο διαφοροποιημένος τρόπος διδασκαλίας, ο οποίος μπορεί πλέον να προσαρμόζεται περισσότερο στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή.
«Η μάθηση γίνεται επιλογή και όχι επιβεβλημένη εκπαιδευτική διαδικασία», υποστήριξε ο εκπρόσωπος της Apple, παρουσιάζοντας συγκριτικά στοιχεία από σχολεία σε αναπτυγμένες και μη περιοχές του πλανήτη, όπου έχει εφαρμοστεί το μοντέλο «ένα iPad για κάθε μαθητή». Η περαιτέρω άνοδος των επιδόσεων σε σχολεία με υψηλά αποτελέσματα εισαγωγής σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και η εντυπωσιακή μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης του σχολείου σε αντίθετες περιπτώσεις, όπως ενός σχολείου στην Τουρκία, ήταν κάποια από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η μεταφορά της σχετικής εμπειρίας από ένα σχολείο σε μια όχι προνομιούχα γειτονιά του Λονδίνου, το οποίο ήταν από τα πρώτα που εφάρμοσαν το σχετικό μοντέλο. Ξάφνιασε η διαπίστωση ότι τελικά η αγορά των συσκευών και το μοίρασμά τους σε όλους τους μαθητές έφερε σημαντική οικονομία στο ετήσιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποστηρικτικών σχολικών υποδομών -όπως τα εργαστήρια υπολογιστών και οι εκτυπώσεις. Και όπως τουλάχιστον ειπώθηκε, οι περισσότεροι μαθητές μελετούν πλέον δυο φορές περισσότερο, έχοντας στην ίδια συσκευή τόσο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όσο και την αγαπημένη τους μουσική, παιχνίδια και φωτογραφίες.
Σημαντική είναι και η διαπίστωση ότι ο χρόνος που κερδίζει κατά μέσο όρο ο εκπαιδευτικός στη διάρκεια του 45λεπτου μαθήματος με τη χρήση της τεχνολογίας είναι 5 λεπτά. Αυτά τελικά αναλογούν σε έναν χρόνο επιπλέον μάθησης, στο σύνολο των εννέα χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην Αγγλία.
Στην ίδια ημερίδα παρουσιάστηκαν και οι σημαντικές προσπάθειες που γίνονται στην Ελλάδα από τα σχολεία που έχουν ήδη υιοθετήσει σε κάποιες τάξεις τους το προτεινόμενο μοντέλο και αφορούν στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με βάση τα υπάρχοντας σχολικά βιβλία, τη μεταφορά και τον εμπλουτισμό τους με οπτικοακουστικό υλικό, έτσι ώστε να προσφέρουν περισσότερα ερεθίσματα μάθησης.
«Η μάθηση γίνεται επιλογή και όχι επιβεβλημένη εκπαιδευτική διαδικασία», υποστήριξε ο εκπρόσωπος της Apple, παρουσιάζοντας συγκριτικά στοιχεία από σχολεία σε αναπτυγμένες και μη περιοχές του πλανήτη, όπου έχει εφαρμοστεί το μοντέλο «ένα iPad για κάθε μαθητή». Η περαιτέρω άνοδος των επιδόσεων σε σχολεία με υψηλά αποτελέσματα εισαγωγής σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και η εντυπωσιακή μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης του σχολείου σε αντίθετες περιπτώσεις, όπως ενός σχολείου στην Τουρκία, ήταν κάποια από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η μεταφορά της σχετικής εμπειρίας από ένα σχολείο σε μια όχι προνομιούχα γειτονιά του Λονδίνου, το οποίο ήταν από τα πρώτα που εφάρμοσαν το σχετικό μοντέλο. Ξάφνιασε η διαπίστωση ότι τελικά η αγορά των συσκευών και το μοίρασμά τους σε όλους τους μαθητές έφερε σημαντική οικονομία στο ετήσιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποστηρικτικών σχολικών υποδομών -όπως τα εργαστήρια υπολογιστών και οι εκτυπώσεις. Και όπως τουλάχιστον ειπώθηκε, οι περισσότεροι μαθητές μελετούν πλέον δυο φορές περισσότερο, έχοντας στην ίδια συσκευή τόσο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όσο και την αγαπημένη τους μουσική, παιχνίδια και φωτογραφίες.
Σημαντική είναι και η διαπίστωση ότι ο χρόνος που κερδίζει κατά μέσο όρο ο εκπαιδευτικός στη διάρκεια του 45λεπτου μαθήματος με τη χρήση της τεχνολογίας είναι 5 λεπτά. Αυτά τελικά αναλογούν σε έναν χρόνο επιπλέον μάθησης, στο σύνολο των εννέα χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην Αγγλία.
Στην ίδια ημερίδα παρουσιάστηκαν και οι σημαντικές προσπάθειες που γίνονται στην Ελλάδα από τα σχολεία που έχουν ήδη υιοθετήσει σε κάποιες τάξεις τους το προτεινόμενο μοντέλο και αφορούν στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με βάση τα υπάρχοντας σχολικά βιβλία, τη μεταφορά και τον εμπλουτισμό τους με οπτικοακουστικό υλικό, έτσι ώστε να προσφέρουν περισσότερα ερεθίσματα μάθησης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr