Περισσότερη πρόσβαση στα social media θέλουν οι εργαζόμενοι στην Ευρώπη

Πάνω από το 37% των εργαζομένων αισθάνεται ότι η συνεργασία μεταξύ του προσωπικού δεν είναι επαρκής και ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης θα ευνοούσαν την ομαδική εργασία.

Παρότι σχεδόν δύο στους πέντε  εργαζόμενους στην Ευρώπη δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμβάλουν  στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους, έρευνα καταδεικνύει ότι το 27% αισθάνεται πως η επιχείρηση στην οποία απασχολείται δεν εκτιμά την αξία των εργαλείων αυτών, πολλές φορές με την απαγόρευση της χρήσης τους.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της Microsoft με τη συμμετοχή 4.787 εργαζομένων από όλη την Ευρώπη, πάνω από το 37% των εργαζομένων αισθάνεται ότι η συνεργασία μεταξύ του προσωπικού δεν είναι επαρκής και ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης θα ευνοούσαν την ομαδική εργασία. Τα 2/3 των Ευρωπαίων εργαζομένων χρησιμοποιούν εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εργασία τους για ευκολότερη επικοινωνία με συναδέλφους, ενώ το 18% δηλώνει ότι θα δαπανούσε τα προσωπικά του λεφτά σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα της εργασίας του.

Ωστόσο, κάποιες εταιρείες είναι  διστακτικές στην υιοθέτηση εργαλείων  κοινωνικής δικτύωσης. Από τους ερωτηθέντες, το 27% πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει  καλύτερα τη δουλειά του αν η διοίκηση ήταν πιο υποστηρικτική σχετικά με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα social media, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους εργαζόμενους, είναι θέματα ασφάλειας (65%) και ο φόβος μείωσης της παραγωγικότητας (58%).

Εντούτοις, η Microsoft υποστηρίζει ότι, με τη σωστή χρήση, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, βελτιστοποιώντας την επικοινωνία των εργαζομένων, την ανταλλαγή πληροφοριών, τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, αλλά και εκμηδενίζοντας την απόσταση μεταξύ του οργανισμού και των πελατών, καθώς και των προμηθευτών.

«Οπως το email διευκόλυνε τους ρυθμούς εργασίας στη δεκαετία του ΄90, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για περισσότερη ευελιξία και περισσότερες αλλαγές τον 21ο αιώνα», δήλωσε ο Kurt DelBene, πρόεδρος του Microsoft Office Division. «Παρακολουθώντας τον τρόπο με τον οποίο η συνεργασία και η επικοινωνία συνεχώς εξελίσσονται, πιστεύουμε ότι τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο κόσμος σήμερα – email, instant messaging, τηλεδιάσκεψη και κοινωνική δικτύωση – θα ενωθούν, αποτελώντας μέρος εφαρμογών με τρόπο που θα αυξήσει τη συνεργασία και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται».

Η Microsoft οραματίζεται την επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση ως ένα μέσο σύνδεσης όλων των εργαλείων συνεργασίας εντός μιας επιχείρησης και όχι ως ένα ξεχωριστό website ή μία ξεχωριστή εφαρμογή που θα αποτελεί μία επιπλέον δραστηριότητα για τους εργαζόμενους. Υποστηρίζει, δε, ότι οι εταιρείες ωφελούνται με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Yammer – και με τις δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης που είναι ενσωματωμένες στο Office 365, το Lync και το Microsoft Dynamics CRM – για συνεργασία, κοινή χρήση αρχείων και πληροφοριών, καθώς και επικοινωνία εντός και εκτός των οργανισμών τους. Τα πλεονεκτήματα αφορούν στην αύξηση της ομαδικότητας, στη δέσμευση των εργαζομένων απέναντι στην επιχείρηση, στην επικοινωνία εντός του οργανισμού και στην ευελιξία που απαιτείται για άμεση και γρήγορη ανταπόκριση στις αλλαγές και στις απαιτήσεις του οργανισμού.

 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr