«Τα social media μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα»
06.06.2013
10:12
Τα social media εισβάλλοντας στην καθημερινότητά μας την επηρεάζουν πολυδιάστατα. Κι ενώ συμβάλλουν θετικά στην επικοινωνία των εταιρειών με το κοινό τους και στη μετάδοση των μηνυμάτων τους, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα σε όλα τα επίπεδα.
Τα social media εισβάλλοντας με θεαματικό τρόπο όχι μόνο στην προσωπική, αλλά και στην επαγγελματική και εταιρική καθημερινότητά μας την επηρεάζουν πολυδιάστατα. Κι ενώ, αναμφίβολα, συμβάλλουν θετικά στην επικοινωνία των εταιρειών με το κοινό τους και στη μετάδοση των μηνυμάτων τους, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα σε όλα τα επίπεδα, ήταν το βασικό συμπέρασμα εκδήλωσης που οργάνωσε πρόσφατα ο τομέας εταιρικών υποθέσεων της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εταιρική πραγματικότητα των social media στη χώρα μας, αλλά κυρίως οι κρίσεις που μπορούν να προκαλέσουν και οι τρόποι που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε να τις αναγνωρίσουμε, να τις διαχειριστούμε και να τις αντιμετωπίσουμε. Αναφέρθηκε πως τα social media είναι η βιομηχανική επανάσταση του αιώνα μας, που έχει ήδη φθάσει στη χώρα μας και έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που αντιδρούμε, που επικοινωνούμε. Οι Έλληνες χρήστες του Facebook είναι 4.663.088, όσοι περίπου και οι ιδιοκτήτες IX στην Ελλάδα. Οι Έλληνες χρήστες του Twitter είναι ίσοι με τον πληθυσμό του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ οι Έλληνες χρήστες του Youtube θα μπορούσαν να είναι όλοι οι κάτοικοι της Ηπείρου. Αν υπολογίσουμε ότι ο μέσος χρήστης περνά στο διαδίκτυο 700 λεπτά την εβδομάδα και έχει 130 φίλους, τότε τα μηνύματα διασπείρονται με ασύλληπτη ταχύτητα.
Πιο αναλυτικά, στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων, Βασίλης Λώλας, σημείωσε ότι τα social media αποτελούν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία αφού είναι ένα κανάλι άμεσης επικοινωνίας με τα κοινά τα οποία μας ενδιαφέρουν. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή και μέτρο. Κάποιοι βομβαρδίζουν με "post" το Facebook νομίζοντας ότι αυτό θα βοηθήσει την καμπάνια τους.
Χαιρετίζοντας από την πλευρά του την εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, αφού τόνισε ότι επιχειρήσεις και επαγγελματίες πρέπει να αντιληφθούν ότι το περιβάλλον των media αλλάζει ραγδαία και πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτό, επεσήμανε πως τα social media μας δίνουν την ευκαιρία να είμαστε ενεργοί πολίτες, να συμμετέχουμε στις εξελίξεις, να μάθουμε και να διδάξουμε. Και είναι μια ευκαιρία που πρέπει να αδράξουμε για να πάει η χώρα μπροστά.
Κανείς δεν γνωρίζει αρκετά για το θέμα αυτό, σημείωσε η συντονίστρια της εκδήλωσης Δήμητρα Δασκαλάκη, υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της Elbisco, όσες προσομοιώσεις και αν έχουν γίνει, όσα σενάρια και αν έχουμε επεξεργαστεί υπάρχουν φορές που η πραγματικότητα τα ξεπερνά και το εναλλακτικό πλάνο δεν είναι αρκετό. Όμως όταν έχεις ένα πολυδύναμο όπλο, ακόμα και αν είναι επικίνδυνο, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το μάθεις καλά, αναλύοντας τη δυναμική, τις δυνατότητες, τις παραμέτρους του, και φυσικά τη σωτηρία που μπορεί να σου προσφέρει.
Τα εργαλεία και τις πρακτικές για το Monitoring και το Reporting των social media ανέλυσε ο Δημήτρης Καλογερόπουλος, Social Media Analyst της Bakers. Στους τρόπους που αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται και στις πρακτικές παρακολούθησης και μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αναφέρθηκαν με στοιχεία ερευνών και συγκεκριμένες περιπτώσεις οι κυρίες Έλλη Παναγιωτοπούλου, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Ευθύνης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και Αγγελική Παπαδοπούλου, Corporate Affairs Manager της Nestle Ελλάς. Αναφέρθηκαν ακόμα στο πως τα social media μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση πριν ακόμα ξεσπάσει μία κρίση και ποια είναι τα ευαίσθητα σημεία στα οποία πρέπει να εστιαστεί. Τέλος, μίλησαν για τη δυνατότητα άμεσης και στοχευμένης αντίδρασης που προσφέρουν τα social media κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, αλλά και μετά από αυτή.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η εταιρική πραγματικότητα των social media στη χώρα μας, αλλά κυρίως οι κρίσεις που μπορούν να προκαλέσουν και οι τρόποι που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε να τις αναγνωρίσουμε, να τις διαχειριστούμε και να τις αντιμετωπίσουμε. Αναφέρθηκε πως τα social media είναι η βιομηχανική επανάσταση του αιώνα μας, που έχει ήδη φθάσει στη χώρα μας και έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε, που αντιδρούμε, που επικοινωνούμε. Οι Έλληνες χρήστες του Facebook είναι 4.663.088, όσοι περίπου και οι ιδιοκτήτες IX στην Ελλάδα. Οι Έλληνες χρήστες του Twitter είναι ίσοι με τον πληθυσμό του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ οι Έλληνες χρήστες του Youtube θα μπορούσαν να είναι όλοι οι κάτοικοι της Ηπείρου. Αν υπολογίσουμε ότι ο μέσος χρήστης περνά στο διαδίκτυο 700 λεπτά την εβδομάδα και έχει 130 φίλους, τότε τα μηνύματα διασπείρονται με ασύλληπτη ταχύτητα.
Πιο αναλυτικά, στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων, Βασίλης Λώλας, σημείωσε ότι τα social media αποτελούν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία αφού είναι ένα κανάλι άμεσης επικοινωνίας με τα κοινά τα οποία μας ενδιαφέρουν. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή και μέτρο. Κάποιοι βομβαρδίζουν με "post" το Facebook νομίζοντας ότι αυτό θα βοηθήσει την καμπάνια τους.
Χαιρετίζοντας από την πλευρά του την εκδήλωση, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, αφού τόνισε ότι επιχειρήσεις και επαγγελματίες πρέπει να αντιληφθούν ότι το περιβάλλον των media αλλάζει ραγδαία και πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτό, επεσήμανε πως τα social media μας δίνουν την ευκαιρία να είμαστε ενεργοί πολίτες, να συμμετέχουμε στις εξελίξεις, να μάθουμε και να διδάξουμε. Και είναι μια ευκαιρία που πρέπει να αδράξουμε για να πάει η χώρα μπροστά.
Κανείς δεν γνωρίζει αρκετά για το θέμα αυτό, σημείωσε η συντονίστρια της εκδήλωσης Δήμητρα Δασκαλάκη, υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της Elbisco, όσες προσομοιώσεις και αν έχουν γίνει, όσα σενάρια και αν έχουμε επεξεργαστεί υπάρχουν φορές που η πραγματικότητα τα ξεπερνά και το εναλλακτικό πλάνο δεν είναι αρκετό. Όμως όταν έχεις ένα πολυδύναμο όπλο, ακόμα και αν είναι επικίνδυνο, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το μάθεις καλά, αναλύοντας τη δυναμική, τις δυνατότητες, τις παραμέτρους του, και φυσικά τη σωτηρία που μπορεί να σου προσφέρει.
Τα εργαλεία και τις πρακτικές για το Monitoring και το Reporting των social media ανέλυσε ο Δημήτρης Καλογερόπουλος, Social Media Analyst της Bakers. Στους τρόπους που αυτά τα εργαλεία χρησιμοποιούνται και στις πρακτικές παρακολούθησης και μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αναφέρθηκαν με στοιχεία ερευνών και συγκεκριμένες περιπτώσεις οι κυρίες Έλλη Παναγιωτοπούλου, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Ευθύνης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και Αγγελική Παπαδοπούλου, Corporate Affairs Manager της Nestle Ελλάς. Αναφέρθηκαν ακόμα στο πως τα social media μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση πριν ακόμα ξεσπάσει μία κρίση και ποια είναι τα ευαίσθητα σημεία στα οποία πρέπει να εστιαστεί. Τέλος, μίλησαν για τη δυνατότητα άμεσης και στοχευμένης αντίδρασης που προσφέρουν τα social media κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, αλλά και μετά από αυτή.
Στη συνέχεια η δημοσιογράφος Μαρία Καρχιλάκη, χρησιμοποιώντας παραδείγματα από τη σύγχρονη διεθνή ειδησεογραφία εξήγησε πως τα social media μπορούν όχι ακριβώς να δημιουργήσουν αλλά στην πραγματικότητα να φέρουν στην επιφάνεια μια υποβόσκουσα κρίση. Ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι όταν κάτι συμβαίνει αλλά δεν καλύπτεται από επίσημες πηγές τα social media τις υποκαθιστούν δίνοντας την ευκαιρία στον καθένα να εκφράσει όχι μόνο απόψεις αλλά και μη έγκυρη πληροφόρηση. Τόνισε ακόμα πως τα παραδοσιακά μέσα και τα social media αλληλοσυνδέονται και λειτουργούν συμπληρωματικά, καταλήγοντας πως η διαχείριση μιας κρίσης χρειάζεται καλή πληροφόρηση και εξίσου καλή ανάλυση και κυρίως πρόβλεψη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr