Οι Ελληνες πιστεύουν στην τεχνολογία ως εργαλείο ανάπτυξης
10.02.2014
21:46
Ενώ η μεγάλη πλειοψηφία όσων απάντησαν στο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο εμφανίζονται να είναι ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν βρίσκονται σε αναντιστοιχία και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, με αποτέλεσμα να μην είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα, ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας
Η διαδικτυωμένη κοινωνία και η καλή χρήση της τεχνολογίας μπορούν να αλλάξουν τις ζωές των πολιτών προς το καλύτερο και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Με αυτό το συμπέρασμα συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος σχετικής έρευνας από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), η οποία διενεργήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο με την υποστήριξη της Ericsson. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 1.040 ανθρώπων και όπως διευκρινίστηκε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως πρόκειται για ένα δείγμα τεχνολογικά ενήμερων πολιτών, που έτσι είχαν πρόσβαση στο online ερωτηματολόγιο.
«Οι Ελληνες πολίτες έχουν πλέον ισχυρή θετική άποψη για την Διαδικτυωμένη Κοινωνία και ώριμη προσδοκία ότι η σημαντικότερη συνέπεια των ICT θα είναι για νέες καινοτόμες επιχειρήσεις–startups», υποστήριξε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Μάλιστα, παρατηρείται μια αναντιστοιχία, καθώς το κοινό (τουλάχιστον βάσει του δείγματος που απάντησε online) εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το κράτος υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών.
Ως τομείς με την μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύονται οι Δημόσιες Υπηρεσίες, η Εκπαίδευση και η Υγεία. Επιπλέον, η διαδικτυωμένη κοινωνία φαίνεται πως θα είχε τη θετικότερη και χρησιμότερη για την Ελλάδα επίδραση στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες αρχές, στην αλλαγή του μοντέλου των δημόσιων υπηρεσιών αλλά και στη μείωση της γραφειοκρατίας.
Αναλυτικότερα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις, σε τομείς και με εργαλεία όπως:
-Οι δημόσιες μεταφορές με την άμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τη live ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση.
-Οι σχέσεις κράτους-πολιτών, με την έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου, την καταγραφή προβλημάτων της πόλης, την αμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη και τα εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία και δημόσια διαβούλευση που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διαφάνεια.
-Η εκπαιδευτική διαδικασία, με την ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές), τη σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και την παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια.
Με αυτό το συμπέρασμα συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος σχετικής έρευνας από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), η οποία διενεργήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο με την υποστήριξη της Ericsson. Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις 1.040 ανθρώπων και όπως διευκρινίστηκε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως πρόκειται για ένα δείγμα τεχνολογικά ενήμερων πολιτών, που έτσι είχαν πρόσβαση στο online ερωτηματολόγιο.
«Οι Ελληνες πολίτες έχουν πλέον ισχυρή θετική άποψη για την Διαδικτυωμένη Κοινωνία και ώριμη προσδοκία ότι η σημαντικότερη συνέπεια των ICT θα είναι για νέες καινοτόμες επιχειρήσεις–startups», υποστήριξε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Μάλιστα, παρατηρείται μια αναντιστοιχία, καθώς το κοινό (τουλάχιστον βάσει του δείγματος που απάντησε online) εμφανίζει ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το κράτος υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών.
Ως τομείς με την μεγαλύτερη ανάγκη για αξιοποίηση της τεχνολογίας αναδεικνύονται οι Δημόσιες Υπηρεσίες, η Εκπαίδευση και η Υγεία. Επιπλέον, η διαδικτυωμένη κοινωνία φαίνεται πως θα είχε τη θετικότερη και χρησιμότερη για την Ελλάδα επίδραση στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις δημόσιες αρχές, στην αλλαγή του μοντέλου των δημόσιων υπηρεσιών αλλά και στη μείωση της γραφειοκρατίας.
Αναλυτικότερα, η καλή χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να φέρει βελτιώσεις, σε τομείς και με εργαλεία όπως:
-Οι δημόσιες μεταφορές με την άμεση ενημέρωση για το χρόνο άφιξης των μέσων μεταφοράς, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τη live ενημέρωση για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακή συμφόρηση.
-Οι σχέσεις κράτους-πολιτών, με την έκδοση και προμήθεια δημόσιων εγγράφων και πιστοποιητικών μέσω διαδικτύου, την καταγραφή προβλημάτων της πόλης, την αμεση ενημέρωση και ανταπόκριση υπηρεσιών για αιτήματα κάθε πολίτη και τα εργαλεία ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως ηλεκτρονική ψηφοφορία και δημόσια διαβούλευση που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διαφάνεια.
-Η εκπαιδευτική διαδικασία, με την ανοικτή πρόσβαση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο (από απόσταση, με χαμηλό ή καθόλου κόστος και από όλες τις συσκευές), τη σύνδεση με κοινότητες και τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και την παρακολούθηση online μαθημάτων σε πανεπιστήμια.
-Οι υπηρεσίες υγείας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών για το κλείσιμο και την τήρηση των ιατρικών ραντεβού για μείωση της ταλαιπωρίας των ασθενών, το ενιαίο ψηφιακό προσωπικό ιατρικό ιστορικό και το πιστοποιημένο ηλεκτρονικό ευρετήριο ιατρικών πληροφοριών (εφημερίες νοσοκομείων, ιατρών, φαρμακείων).
-Οι εμπορικές συναλλαγές, με την αξιοποίηση εφαρμογών για άμεση σύγκριση τιμών, τις ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές και την ευκολότερη αναζήτηση ποικιλίας προϊόντων και σύγκριση τιμών.
«Το όραμα της Ericsson είναι να ενδυναμώνουμε -με τις λύσεις της τεχνολογίας- κάθε άνθρωπο και την κοινωνία, για να γίνεται καλύτερη η ζωή όλων. Υποστηρίξαμε την έρευνα για να ακουστεί για πρώτη φορά η φωνή των Ελλήνων και οι προσδοκίες τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι ενώ οι Έλληνες είναι ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν βρίσκονται σε αναντιστοιχία και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής. Δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας. Δηλώνουν όμως την ελπίδα τους, πως αν εφαρμοσθούν λύσεις τεχνολογίας, θα αλλάξει η σχέση τους με το κράτος και θα αντιμετωπιστεί πρακτικά η κρίση μέσω της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, των εξαγωγών», σχολίασε ο Βασίλης Κουλούρης, Head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία.
-Οι εμπορικές συναλλαγές, με την αξιοποίηση εφαρμογών για άμεση σύγκριση τιμών, τις ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές και την ευκολότερη αναζήτηση ποικιλίας προϊόντων και σύγκριση τιμών.
«Το όραμα της Ericsson είναι να ενδυναμώνουμε -με τις λύσεις της τεχνολογίας- κάθε άνθρωπο και την κοινωνία, για να γίνεται καλύτερη η ζωή όλων. Υποστηρίξαμε την έρευνα για να ακουστεί για πρώτη φορά η φωνή των Ελλήνων και οι προσδοκίες τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι ενώ οι Έλληνες είναι ώριμοι χρήστες τεχνολογιών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνουν βρίσκονται σε αναντιστοιχία και δεν βελτιώνουν την ποιότητα ζωής. Δεν είναι ικανοποιημένοι από τις υποδομές στα αστικά κέντρα ούτε από την ποιότητα πρόσβασης στα δίκτυα επικοινωνίας. Δηλώνουν όμως την ελπίδα τους, πως αν εφαρμοσθούν λύσεις τεχνολογίας, θα αλλάξει η σχέση τους με το κράτος και θα αντιμετωπιστεί πρακτικά η κρίση μέσω της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, των εξαγωγών», σχολίασε ο Βασίλης Κουλούρης, Head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr