Αύξηση των πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων

Η παροχή κινήτρων μέσω προσφορών, κουπονιών, συλλογής πόντων και άλλων ενεργειών που συνδέουν τον καταναλωτή και με το φυσικό σημείο πώλησης, παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση χρήσης των καρτών και των mobile apps για αγορές

Τα 721 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι θα φτάσουν το 2017 οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων, όταν το 2013 η συνολική τους αξία παγκοσμίως ανήλθε στα 235 δισ. δολάρια.

Παράλληλα, παρατηρείται ότι οι κάτοχοι smartphones, που είναι ταυτόχρονα και χρήστες εφαρμογών πληρωμών μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, έχουν τέσσερις φορές μεγαλύτερο εισόδημα διαθέσιμο για αγορές. Επίσης, η παροχή κινήτρων μέσω προσφορών, κουπονιών, συλλογής πόντων και άλλων ενεργειών που συνδέουν τον καταναλωτή και με το φυσικό σημείο πώλησης, παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση χρήσης των καρτών και των mobile apps για πληρωμές και αγορές.

Αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια ημερίδας για τις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου που διοργάνωσε η Warply, ελληνική εταιρεία παροχής λύσεων mobile marketing και CRM.

Πυρήνα της εκδήλωσης αποτέλεσε η συζήτηση μεταξύ βασικών παιχτών της αγοράς για τις τάσεις της αγοράς στα mobile payments. Οι ομιλητές, Κωνσταντίνος Φρυδάκης από την Τράπεζα Πειραιώς, Αντίγονος Παπαδόπουλος της Eurobank, Θωμάς Φιλίππου από τη Vodafone, Βασίλης Κουτσούμπας από τη First Data, Γεράσιμος Λιβιεράτος της iSquare και Γιάννης Δοξαράς της Warply, παρουσίασαν και σχολίασαν τις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως και τις προκλήσεις που θέτουν τα mobile payments.

Μείωση χρήσης των μετρητών

“Οι εξελίξεις τρέχουν, τα προϊόντα υπάρχουν, εξελίσσονται συνεχώς και είναι στην διάθεσή των καταναλωτών ώστε να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο που δεν είναι άλλος από την ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών και τη μείωση της χρήσης μετρητών”, τόνισε ο Αντίγονος Παπαδόπουλος της Eurobank.

Πεπεισμένος ότι το mobile θα κυριαρχήσει πολύ σύντομα και στην Ελλάδα στις υπηρεσίες πληρωμών και στη διαδρομή προς το ταμείο, κυρίως λόγω των φιλικών προς το χρήστη διαδικασιών, ο Γιάννης Δοξαράς τόνισε ότι η Warply θα συνεχίσει να επενδύει σε νέες καινοτόμες υπηρεσίες για mobile πληρωμές, αγορές, εκπτωτικά κουπόνια και έρευνες καταναλωτή.

Εξάλλου, μεταξύ των διαπιστώσεων ήταν πως οι ανέπαφες συναλλαγές φαίνεται να είναι το μεγάλο στοίχημα των επόμενων χρόνων, για την παγκόσμια αγορά αλλά και ειδικότερα για την Ελλάδα, κυρίως λόγω δύο βασικών πυλώνων: Της διαφάνειας και της πρόσβασης σε δεδομένα καταναλωτικών συμπεριφορών.

“Η τεχνολογία της κινητής επικοινωνίας προσφέρει λύσεις που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα και να καλύψουν σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Η πληρωμή μέσω της χρήσης κινητού προσφέρει την ευκολία και κυρίως την ασφάλεια που χρειάζεται ο χρήστης για να πραγματοποιεί τις συναλλαγές του.

Αυτό το είδος των ηλεκτρονικών συναλλαγών προϋποθέτει ένα οικοσύστημα συνεργατικότητας στο ποιο εντάσσονται οι πάροχοι κινητής, οι τράπεζες και οι  έμποροι, οι οποίοι παίζουν ίσως τον ποιο σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή τέτοιου είδους υπηρεσιών.
 Πιστεύουμε σε ένα ψηφιακό πορτοφόλι με υπηρεσίες πληρωμών, κουπονιών, loyalty προγραμμάτων, εισιτηρίων κ.ά., βασισμένο στην αποδεδειγμένη ασφάλεια και ευκολία που προσφέρει η SIM κάρτα στον τελικό χρήστη”, υποστήριξε ο Θωμάς Φιλίππου από τη Vodafone, η οποία σε συνεργασία με την Alpha Bank έχει ήδη παρουσιάσει στην ελληνική αγορά την εφαρμογή πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου Tap ΄n Pay.

Πάντως, όσον αφορά στην τεχνολογία πίσω από κάθε υλοποίηση εφαρμογής για mobile payments και τα διαφορετικά μοντέλα που σήμερα παρουσιάζονται (SIM based, Host Card Emulation κλπ), ο  Βασίλης Κουτσούμπας της First Data - η οποία υποστηρίζει τεχνικά το Tap 'n Pay - παρατήρησε πως σε γενικές γραμμές οι πελάτες δεν ενδιαφέρονται για την τεχνολογία που βρίσκεται πίσω από ένα προϊόν πληρωμής αλλά θέλουν μια ολοκληρωμένη λύση που μπορούν να χρησιμοποιήσουν γρήγορα και εύκολα.

“Ο κλάδος των πληρωμών είναι ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με μια πληθώρα διαφορετικών θεμάτων και τεχνολογιών. Ενώ σήμερα δεν υπάρχει τυποποιημένη τεχνολογία για συναλλαγές μέσω κινητού, οι τεχνολογίες πληρωμών με κινητά γρήγορα ωριμάζουν. Και ενώ μπορεί να είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς ποια λύση θα επικρατήσει, - με διαφορετικούς παρόχους, χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των κωδικών QR, NFC, BLE,κ.α. - το μόνο βέβαιο είναι ότι επιτυχείς εφαρμογές θα είναι εκείνες που αναπτύχθηκαν με πρωταρχικό μέλημα την εμπειρία του χρήστη. Τόσο οι καταναλωτές όσο και οι έμποροι θα επωφεληθούν από ασφαλής και φιλικές προς το χρήστη λύσεις online πληρωμών με την ευχρηστία να είναι το βασικό ζήτημα”.

Το Apple Pay

Στην ημερίδα της Warply παρουσιάστηκε και ο τρόπος λειτουργίας του Apple Pay, του ψηφιακού πορτοφολιού που έχει ήδη λανσάρει στην αμερικανική αγορά η εταιρεία από την Καλιφόρνια.

“To Apple Pay είναι μια υπηρεσία πληρωμών για αγορές που κάνει ο καταναλωτής σε φυσικά καταστήματα αλλά και on-line.  Είναι τόσο απλό που με ένα άγγιγμα στο κεντρικό πλήκτρο του iPhone, ο χρήστης χρεώνει την κάρτα ή τον τραπεζικό του λογαριασμό για τις αγορές του. Είναι πιο ασφαλές από την υπογραφή του ή το PIN, αφού μέσω του Touch ID χρησιμοποιεί το δακτυλικό του αποτύπωμα  για την εξουσιοδότηση της συναλλαγής. Επιπλέον, προστατεύεται η ιδιωτικότητα των αγορών του πελάτη, μιας και τα στοιχεία αγορών του (τι αγόρασε, από πού, και πόσο πλήρωσε) δεν έρχονται σε γνώση της Apple”, τόνισε ο  Γεράσιμος Λιβιεράτος της iSquare, επίσημου διανομέα των προϊόντων της Apple σε Ελλάδα και Κύπρο.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr