To Ίντερνετ των Πραγμάτων κρατάει τη Sony στην αγορά των mobile συσκευών
09.07.2015
06:06
«Δεν θα πουλήσουμε ποτέ, ούτε θα βγούμε εκτός», είπε ο πρόεδρος και CEO της Sony Mobile, διαβλέποντας μια τεράστια ευκαιρία διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό
Το τελευταίο εξάμηνο όλο και περισσότεροι υποστήριζαν ότι η Sony Mobile θα είναι το επόμενο κλαδί που θα κοπεί από το δέντρο με τις δραστηριότητες του ιαπωνικού ομίλου, ακολουθώντας τη μοίρα του τομέα υπολογιστών, των άλλοτε φημισμένων Vaio.
Παρά τις αλλεπάλληλες δημόσιες διαβεβαιώσεις από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Sony Corporation, Καζ Χιράι, η αιμορραγία που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια στα αποτελέσματα του ομίλου το κομμάτι των mobile συσκευών –ως αποτέλεσμα και της εξαγοράς του 50% που κατείχε η Ericsson στην άλλοτε μεταξύ τους κοινοπραξία, έκανε αρκετούς αναλυτές να επιμένουν ότι οι τίτλοι τέλους δεν θα αργήσουν να πέσουν. Στις αρχές του έτους, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters είχε ισχυριστεί - επικαλούμενο ανώνυμες πηγές - ότι οι Ιάπωνες μελετούσαν ήδη την πώληση ή τη συγχώνευση της Sony Mobile.
Η εντεινόμενη πίεση από δυναμικά ανερχόμενες κινεζικές φίρμες, η αδυναμία της ιαπωνικής εταιρείας να παραμείνει μέσα στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και η παραδοχή ότι η Sony αν και είναι σε θέση να εισάγει στην αγορά καινοτομίες, δυσκολεύεται να πείσει τους καταναλωτές, οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο χρόνος μετρά αντίστροφα.
Τον Μάρτιο, στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης, η Sony Mobile έκανε κάθε προσπάθεια για να τονίσει την παρουσία της, προβάλλοντας φυσικά τα πλέον αξιόμαχα σημεία των συσκευών της: Δηλαδή τις φωτογραφικές τους δυνατότητες (η Sony είναι βασικός προμηθευτής άλλων μεγάλων κατασκευαστών στο κομμάτι της κάμερας) και την αντοχή στην επαφή τους με το νερό. Παράλληλα, άρχισε να αναφέρεται συστηματικά στο Ιντερνετ των Πραγμάτων, στη διασύνδεση των μηχανών (M2M), τις wearable συσκευές και τους εξειδικευμένους αισθητήρες, με προσανατολισμό τον χώρο του fitness και της οικιακής διασύνδεσης.
Τώρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Mobile, Χιρόκι Τοτόκι, απαντά στη φημολογία λέγοντας ότι τα smartphones είναι απολύτως συνδεδεμένα με άλλες συσκευές, όπως επίσης και με τις ζωές των περισσοτέρων ανθρώπων. «Η ευκαιρία για διαφοροποίηση είναι τεράστια», είπε το αφεντικό της Sony Mobile μιλώντας στο arabianbusiness.com «Κινούμαστε προς την εποχή του Ίντερνετ των Πραγμάτων και πρέπει να παράγουμε μια σειρά από νέες κατηγορίες προϊόντων. Διαφορετικά μπορεί να χάσουμε έναν πολύ σημαντικό τομέα δραστηριοποίησης. Υπό αυτή την έννοια, δεν θα πουλήσουμε ποτέ, ούτε θα βγούμε εκτός από την αγορά των mobile συσκευών», τόνισε ο Χιρόκι Τοτόκι, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι οι ταμειακές ροές της εταιρείας είναι υγιείς.
Στην αλλαγή πλεύσης και τη στροφή προς το Ίντερνετ των Πραγμάτων είχε αναφερθεί πριν από λίγες εβδομάδες στην Αθήνα και ο νέος πρόεδρος της Sony Mobile στην Ευρώπη, Αντώνης Μπαρούνας, τονίζοντας ότι είναι ένας τομέας με πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.
Παρά τις αλλεπάλληλες δημόσιες διαβεβαιώσεις από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Sony Corporation, Καζ Χιράι, η αιμορραγία που προκάλεσε τα προηγούμενα χρόνια στα αποτελέσματα του ομίλου το κομμάτι των mobile συσκευών –ως αποτέλεσμα και της εξαγοράς του 50% που κατείχε η Ericsson στην άλλοτε μεταξύ τους κοινοπραξία, έκανε αρκετούς αναλυτές να επιμένουν ότι οι τίτλοι τέλους δεν θα αργήσουν να πέσουν. Στις αρχές του έτους, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters είχε ισχυριστεί - επικαλούμενο ανώνυμες πηγές - ότι οι Ιάπωνες μελετούσαν ήδη την πώληση ή τη συγχώνευση της Sony Mobile.
Η εντεινόμενη πίεση από δυναμικά ανερχόμενες κινεζικές φίρμες, η αδυναμία της ιαπωνικής εταιρείας να παραμείνει μέσα στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και η παραδοχή ότι η Sony αν και είναι σε θέση να εισάγει στην αγορά καινοτομίες, δυσκολεύεται να πείσει τους καταναλωτές, οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι ο χρόνος μετρά αντίστροφα.
Τον Μάρτιο, στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης, η Sony Mobile έκανε κάθε προσπάθεια για να τονίσει την παρουσία της, προβάλλοντας φυσικά τα πλέον αξιόμαχα σημεία των συσκευών της: Δηλαδή τις φωτογραφικές τους δυνατότητες (η Sony είναι βασικός προμηθευτής άλλων μεγάλων κατασκευαστών στο κομμάτι της κάμερας) και την αντοχή στην επαφή τους με το νερό. Παράλληλα, άρχισε να αναφέρεται συστηματικά στο Ιντερνετ των Πραγμάτων, στη διασύνδεση των μηχανών (M2M), τις wearable συσκευές και τους εξειδικευμένους αισθητήρες, με προσανατολισμό τον χώρο του fitness και της οικιακής διασύνδεσης.
Τώρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Mobile, Χιρόκι Τοτόκι, απαντά στη φημολογία λέγοντας ότι τα smartphones είναι απολύτως συνδεδεμένα με άλλες συσκευές, όπως επίσης και με τις ζωές των περισσοτέρων ανθρώπων. «Η ευκαιρία για διαφοροποίηση είναι τεράστια», είπε το αφεντικό της Sony Mobile μιλώντας στο arabianbusiness.com «Κινούμαστε προς την εποχή του Ίντερνετ των Πραγμάτων και πρέπει να παράγουμε μια σειρά από νέες κατηγορίες προϊόντων. Διαφορετικά μπορεί να χάσουμε έναν πολύ σημαντικό τομέα δραστηριοποίησης. Υπό αυτή την έννοια, δεν θα πουλήσουμε ποτέ, ούτε θα βγούμε εκτός από την αγορά των mobile συσκευών», τόνισε ο Χιρόκι Τοτόκι, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι οι ταμειακές ροές της εταιρείας είναι υγιείς.
Στην αλλαγή πλεύσης και τη στροφή προς το Ίντερνετ των Πραγμάτων είχε αναφερθεί πριν από λίγες εβδομάδες στην Αθήνα και ο νέος πρόεδρος της Sony Mobile στην Ευρώπη, Αντώνης Μπαρούνας, τονίζοντας ότι είναι ένας τομέας με πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr