Appocalypsis: 100+ τρόποι που χρησιμοποιούν τα startups για να προσελκύσουν τους πρώτους πελάτες τους
01.03.2018
13:04
Είναι ευρέως γνωστό ότι δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα έτοιμο προϊόν χωρίς κοινό. Μια τέτοια κατάσταση, που είναι εξαιρετικά συνηθισμένη, δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων
Πολλά startups δεν καταφέρνουν να φτάσουν τους στόχους τους και να βρουν το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Ο λόγος δεν είναι πάντα ότι το προϊόν ή η υπηρεσία τους δεν είναι καλή. Μπορεί το προϊόν να είναι φανταστικό σε όλα τα επίπεδα και η υπηρεσία να λύνει πραγματικά προβλήματα στον κόσμο που απευθύνεται. Αλλά, όλα αυτά έχουν μικρή σημασία όταν … δεν σε ξέρει κανεις.
Είναι σημαντικό λοιπόν να επενδύσουν χρόνο και κόπο στην προσέλκυση πελατών όσο πιο νωρίς γίνεται, ή ακόμα και πριν να είναι απόλυτα έτοιμο το προϊόν ή η υπηρεσία τους (Pre Launch).
Είναι ευρέως γνωστό ότι δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα έτοιμο προϊόν χωρίς κοινό. Μια τέτοια κατάσταση, που είναι εξαιρετικά συνηθισμένη, δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων όπως:
● Γκρίνια στην ομάδα
● Έλλειψη πόρων για προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας, εφόσον όλο έχει δοθεί στην ανάπτυξη
Είναι σημαντικό λοιπόν να επενδύσουν χρόνο και κόπο στην προσέλκυση πελατών όσο πιο νωρίς γίνεται, ή ακόμα και πριν να είναι απόλυτα έτοιμο το προϊόν ή η υπηρεσία τους (Pre Launch).
Είναι ευρέως γνωστό ότι δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα έτοιμο προϊόν χωρίς κοινό. Μια τέτοια κατάσταση, που είναι εξαιρετικά συνηθισμένη, δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων όπως:
● Γκρίνια στην ομάδα
● Έλλειψη πόρων για προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας, εφόσον όλο έχει δοθεί στην ανάπτυξη
● Αδυναμία χρηματοδότησης καθώς ο επενδυτής δεν μπορεί να δει το λεγόμενο “traction”, την απόδειξη δηλαδή, ότι το προϊόν καλύπτει μια ανάγκη της αγοράς
Η περίοδος του Pre Launch μπορεί να είναι καθοριστική για το μέλλον πολλών Startups. Ένα καλό Pre Launch βοηθά στο να εξασφαλίσουμε υποψήφιους πελάτες από νωρίς, αλλά και να δούμε τις πρώτες αντιδράσεις των μελλοντικών πελατών μας. Όταν το προϊόν θα είναι έτοιμο, τότε θα είναι η ώρα να μετατρέψουμε τη λίστα των υποψήφιων πελατών σε πραγματικούς πελάτες (Conversion)
Κατά την περίοδο του Pre Launch πρέπει να γίνει μια σειρά ενεργειών:
α) να δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό Landing Page που να εξηγεί στον επισκέπτη τι κάνει το προϊόν ή η υπηρεσία και πώς μπορεί ο επισκέπτης είτε να μάθει περισσότερα για αυτό είτε να δώσει τα στοιχεία του για να ενημερωθεί όταν το προϊόν θα είναι έτοιμο, είτε ακόμη να ζητήσει να δοκιμάσει το προϊόν η την υπηρεσία πριν ακόμη να είναι έτοιμο. β) Να ενσωματωθεί ένα βασικό CTA (Call to Action) που θα προτρέπει τον επισκέπτη να κάνει κάτι (για παράδειγμα να μας δώσει τα στοιχεία του, ή να ζητήσει να δοκιμάσει το προϊόν μας πρώτος από όλους).
Τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τέτοια CTA’s εύκολα και χωρίς τεχνικές γνώσεις, δίνει η ελληνική Startup appocalypsis.com, υπό τη μορφή Widgets.
To appocalypsis.com είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αλλά και Digital Marketing Agencies που αναλαμβάνουν πελάτες, να δημιουργούν τα λεγόμενα Widgets. Ως τέτοια εννοούνται όλες οι μορφές εμφανισης όπως:
● ένα Popup παράθυρο που ενημερώνει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας για κάποιο σημαντικό γεγονός, ή του ζητάει να δώσει το όνομα και το e-mail του για να λαμβάνει ενημερώσεις. Ένα popup μπορεί να εμφανιστεί κατά την είσοδο του επισκέπτη στην ιστοσελίδα, τη στιγμή που πάει να φύγει (Exit intent), μερικά δευτερόλεπτα εφόσον προηγείται στην ιστοσελίδα κ.ο.κ
● Εκτός από τα Popups υπάρχουν και πολλά άλλα Widgets όπως Top Bars (εμφανίζεται στο επάνω μέρος της σελίδας), Bottom Bars (εμφανίζεται στο κάτω μέρος της σελίδας), γενικά Overlays (μικρά παραθυράκια που εμφανίζονται σε όποιο σημείο επιλέξουμε στη σελίδα).
Δε χρειάζεται πάντα το μήνυμά μας προς του επισκέπτες να είναι intrusive, δηλαδή υπερβολικά έντονο ή να καλύπτει όλη τη σελίδα. Πολλές φορές μάλιστα είναι πιο αποδοτικό το Widget μας να είναι μικρό, εύστοχο και να προσφέρει κάτι στο οποίο ο επισκέπτης θα δει “αξία”. Εξαρτάται πάντα από το στόχο μας και την προωθητική ενέργεια που θέλουμε να επικοινωνήσουμε.
● Τέλος υπάρχουν και πιο Advanced Widgets όπως το Wheel of Fortune. Το Wheel of Fortune είναι ουσιαστικά ο γνωστός τροχός της τύχης στην ψηφιακή του “μετενσάρκωση”. Βασίζεται στο νόμο της ανταποδοτικότητας, δηλαδή δίνω κάτι στον επισκέπτη (για παράδειγμα μια έκπτωση) και παράλληλα του ζητάω το e-mail του. Εννοείται ότι, όπως σε όλα τα τυχερά παιχνίδια, έτσι και εδώ, μπορούμε να ορίσουμε βαρύτητες και πιθανότητες ώστε να μην εμφανίζεται κάποιο δώρο σε ίδιο ποσοστό πιθανότητας.
Ένα από τα σημεία που διαφοροποιούν την πλατφόρμα είναι η μεγάλη βιβλιοθήκη Templates που προσφέρει, ώστε ο επιχειρηματίας να μπορεί να πάρει ιδέες για το πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή του και πώς να κάνει Convert τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του ή του landing page του.
Η νέα βιβλιοθήκη Widgets είναι κατασκευασμένη για να βοηθήσει συγκεκριμένα Startups κατά την περίοδο του Pre Launch. Η ομάδα πίσω από το appocalypsis δημιούργησε 100+ Widgets για Pre Launch και αυτή πρωτοβουλία παρουσιάζεται στο Product Hunt (μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες τεχνολογίας στον κόσμο που παρουσιάζει ό,τι καινούργιο βγαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο).
Για μια ημέρα μόνο λοιπόν μέσω του Product Hunt το appocalypsis προσφέρει το πιο δημοφιλές πλάνο του με έκπτωση. Μπορείς να τους υποστηρίξεις αν θέλεις και να διαβάσεις περισσότερα εδώ.
Η περίοδος του Pre Launch μπορεί να είναι καθοριστική για το μέλλον πολλών Startups. Ένα καλό Pre Launch βοηθά στο να εξασφαλίσουμε υποψήφιους πελάτες από νωρίς, αλλά και να δούμε τις πρώτες αντιδράσεις των μελλοντικών πελατών μας. Όταν το προϊόν θα είναι έτοιμο, τότε θα είναι η ώρα να μετατρέψουμε τη λίστα των υποψήφιων πελατών σε πραγματικούς πελάτες (Conversion)
Κατά την περίοδο του Pre Launch πρέπει να γίνει μια σειρά ενεργειών:
α) να δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό Landing Page που να εξηγεί στον επισκέπτη τι κάνει το προϊόν ή η υπηρεσία και πώς μπορεί ο επισκέπτης είτε να μάθει περισσότερα για αυτό είτε να δώσει τα στοιχεία του για να ενημερωθεί όταν το προϊόν θα είναι έτοιμο, είτε ακόμη να ζητήσει να δοκιμάσει το προϊόν η την υπηρεσία πριν ακόμη να είναι έτοιμο. β) Να ενσωματωθεί ένα βασικό CTA (Call to Action) που θα προτρέπει τον επισκέπτη να κάνει κάτι (για παράδειγμα να μας δώσει τα στοιχεία του, ή να ζητήσει να δοκιμάσει το προϊόν μας πρώτος από όλους).
Τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τέτοια CTA’s εύκολα και χωρίς τεχνικές γνώσεις, δίνει η ελληνική Startup appocalypsis.com, υπό τη μορφή Widgets.
To appocalypsis.com είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αλλά και Digital Marketing Agencies που αναλαμβάνουν πελάτες, να δημιουργούν τα λεγόμενα Widgets. Ως τέτοια εννοούνται όλες οι μορφές εμφανισης όπως:
● ένα Popup παράθυρο που ενημερώνει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας για κάποιο σημαντικό γεγονός, ή του ζητάει να δώσει το όνομα και το e-mail του για να λαμβάνει ενημερώσεις. Ένα popup μπορεί να εμφανιστεί κατά την είσοδο του επισκέπτη στην ιστοσελίδα, τη στιγμή που πάει να φύγει (Exit intent), μερικά δευτερόλεπτα εφόσον προηγείται στην ιστοσελίδα κ.ο.κ
● Εκτός από τα Popups υπάρχουν και πολλά άλλα Widgets όπως Top Bars (εμφανίζεται στο επάνω μέρος της σελίδας), Bottom Bars (εμφανίζεται στο κάτω μέρος της σελίδας), γενικά Overlays (μικρά παραθυράκια που εμφανίζονται σε όποιο σημείο επιλέξουμε στη σελίδα).
Δε χρειάζεται πάντα το μήνυμά μας προς του επισκέπτες να είναι intrusive, δηλαδή υπερβολικά έντονο ή να καλύπτει όλη τη σελίδα. Πολλές φορές μάλιστα είναι πιο αποδοτικό το Widget μας να είναι μικρό, εύστοχο και να προσφέρει κάτι στο οποίο ο επισκέπτης θα δει “αξία”. Εξαρτάται πάντα από το στόχο μας και την προωθητική ενέργεια που θέλουμε να επικοινωνήσουμε.
● Τέλος υπάρχουν και πιο Advanced Widgets όπως το Wheel of Fortune. Το Wheel of Fortune είναι ουσιαστικά ο γνωστός τροχός της τύχης στην ψηφιακή του “μετενσάρκωση”. Βασίζεται στο νόμο της ανταποδοτικότητας, δηλαδή δίνω κάτι στον επισκέπτη (για παράδειγμα μια έκπτωση) και παράλληλα του ζητάω το e-mail του. Εννοείται ότι, όπως σε όλα τα τυχερά παιχνίδια, έτσι και εδώ, μπορούμε να ορίσουμε βαρύτητες και πιθανότητες ώστε να μην εμφανίζεται κάποιο δώρο σε ίδιο ποσοστό πιθανότητας.
Ένα από τα σημεία που διαφοροποιούν την πλατφόρμα είναι η μεγάλη βιβλιοθήκη Templates που προσφέρει, ώστε ο επιχειρηματίας να μπορεί να πάρει ιδέες για το πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή του και πώς να κάνει Convert τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του ή του landing page του.
Η νέα βιβλιοθήκη Widgets είναι κατασκευασμένη για να βοηθήσει συγκεκριμένα Startups κατά την περίοδο του Pre Launch. Η ομάδα πίσω από το appocalypsis δημιούργησε 100+ Widgets για Pre Launch και αυτή πρωτοβουλία παρουσιάζεται στο Product Hunt (μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες τεχνολογίας στον κόσμο που παρουσιάζει ό,τι καινούργιο βγαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο).
Για μια ημέρα μόνο λοιπόν μέσω του Product Hunt το appocalypsis προσφέρει το πιο δημοφιλές πλάνο του με έκπτωση. Μπορείς να τους υποστηρίξεις αν θέλεις και να διαβάσεις περισσότερα εδώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr