Σε «πανικό» οι εταιρείες με τον νέο κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα - Τι ισχύει με τα μαζικά emails
25.05.2018
06:35
Πώς η αποστολή μαζικών μηνυμάτων στην ουσία παραβιάζει το πνεύμα του νέου κανονισμού
Στον ύπνο πιάστηκαν πολλές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση λίγες μόνο ώρες πριν τεθεί και επισήμως σε εφαρμογή ο νέος αυστηρότατος κανονισμός για την προστασία των online προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών.
Παρόλο που ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων ο οποίος αφορά στη συλλογή, χρήση και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων, είχε ψηφιστεί από το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2016, δίνοντας χρονικό περιθώριο δύο ετών για την εφαρμογή του από τα κράτη – μέλη, πολλές επιχειρήσεις και εταιρείες βρέθηκαν σε κατάσταση πανικού.
Με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία καλούσαν τους πολίτες σε ολόκληρη την ΕΕ να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς σε άλλη περίπτωση θα απολέσουν, αναγκαστικά, ένα σημαντικό κομμάτι υποψηφίων πελατών.
Τι είναι ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων
Με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), οι χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη αποκτούν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο ως προς τον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα που παρέχουν ηλεκτρονικά καθώς και καλύτερη προστασία σε περίπτωση που οι πληροφορίες αυτές διαρρεύσουν. Οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να απαιτήσουν από οποιαδήποτε εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται προσωπικά τους δεδομένα τον πλήρη έλεγχό τους. Κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί από σήμερα να ζητεί από κάθε νομικό πρόσωπο που κατέχει προσωπικά του δεδομένα να μάθει πώς χρησιμοποιούνται, αν διοχετεύονται σε τρίτους και αν αυτοί οι τρίτοι βρίσκονται εκτός της Ε.Ε. Οι πολίτες της ΕΕ μπορούν ακόμα να ζητήσουν το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή τη διαγραφή, υπό όρους των προσωπικών τους δεδομένων από ένα νομικό πρόσωπο, δια παντός. Οι εταιρείες που θα παραβιάσουν τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις ίσες με το 4% του ετήσιου τζίρου τους.
Τα μαζικά e-mails από εταιρείες
Η πρακτική πολλών εταιρειών να αποστέλλουν μαζικά μηνύματα στους χρήστες του διαδικτύου για να διατηρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, παρόλο που όπως προβλέπει το ευρωπαϊκό δίκαιο, γίνεται με σαφή και κατανοητή γλώσσα», ενδέχεται να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς πολλοί πολίτες θα αποδεχθούν χωρίς να διαβάσουν λεπτομερώς, τους όρους που θέτει ένα νομικό πρόσωπο για τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Ήδη, αρκετοί αναλυτές που ασχολούνται με τα προσωπικά δεδομένα χαρακτηρίζουν την τακτική πολλών εταιρειών ως παραπλανητική, καθώς ζητούν από τους πολίτες να δεχθούν ή να απορρίψουν τη χρήση προσωπικών τους δεδομένων, αντί να επιλέγει ο ίδιος ο πολίτες ποια δεδομένα του επιθυμεί να μοιραστεί με την εταιρεία. Σύμφωνα μάλιστα με νομικούς, η μαζική αποστολή μηνυμάτων σε ηλεκτρονικά ταχυδρομεία πολιτών, ενδέχεται να παραβιάζει το πνεύμα του Νόμου.
Παρόλο που ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων ο οποίος αφορά στη συλλογή, χρήση και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων, είχε ψηφιστεί από το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2016, δίνοντας χρονικό περιθώριο δύο ετών για την εφαρμογή του από τα κράτη – μέλη, πολλές επιχειρήσεις και εταιρείες βρέθηκαν σε κατάσταση πανικού.
Με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία καλούσαν τους πολίτες σε ολόκληρη την ΕΕ να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς σε άλλη περίπτωση θα απολέσουν, αναγκαστικά, ένα σημαντικό κομμάτι υποψηφίων πελατών.
Τι είναι ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων
Με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), οι χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη αποκτούν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο ως προς τον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα που παρέχουν ηλεκτρονικά καθώς και καλύτερη προστασία σε περίπτωση που οι πληροφορίες αυτές διαρρεύσουν. Οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να απαιτήσουν από οποιαδήποτε εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται προσωπικά τους δεδομένα τον πλήρη έλεγχό τους. Κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί από σήμερα να ζητεί από κάθε νομικό πρόσωπο που κατέχει προσωπικά του δεδομένα να μάθει πώς χρησιμοποιούνται, αν διοχετεύονται σε τρίτους και αν αυτοί οι τρίτοι βρίσκονται εκτός της Ε.Ε. Οι πολίτες της ΕΕ μπορούν ακόμα να ζητήσουν το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή τη διαγραφή, υπό όρους των προσωπικών τους δεδομένων από ένα νομικό πρόσωπο, δια παντός. Οι εταιρείες που θα παραβιάσουν τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις ίσες με το 4% του ετήσιου τζίρου τους.
Τα μαζικά e-mails από εταιρείες
Η πρακτική πολλών εταιρειών να αποστέλλουν μαζικά μηνύματα στους χρήστες του διαδικτύου για να διατηρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, παρόλο που όπως προβλέπει το ευρωπαϊκό δίκαιο, γίνεται με σαφή και κατανοητή γλώσσα», ενδέχεται να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς πολλοί πολίτες θα αποδεχθούν χωρίς να διαβάσουν λεπτομερώς, τους όρους που θέτει ένα νομικό πρόσωπο για τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Ήδη, αρκετοί αναλυτές που ασχολούνται με τα προσωπικά δεδομένα χαρακτηρίζουν την τακτική πολλών εταιρειών ως παραπλανητική, καθώς ζητούν από τους πολίτες να δεχθούν ή να απορρίψουν τη χρήση προσωπικών τους δεδομένων, αντί να επιλέγει ο ίδιος ο πολίτες ποια δεδομένα του επιθυμεί να μοιραστεί με την εταιρεία. Σύμφωνα μάλιστα με νομικούς, η μαζική αποστολή μηνυμάτων σε ηλεκτρονικά ταχυδρομεία πολιτών, ενδέχεται να παραβιάζει το πνεύμα του Νόμου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr