5 καταπληκτικές καμπάνιες στα social media για την Black Friday

Αν βαρεθήκατε να ακούτε και να βλέπετε προσφορές και καμπάνιες για την Black Friday τότε δείτε παρακάτω πέντε από τις καλύτερες καμπάνιες στα social media.

Ο Χρήστος Βρεττός και ο Δημήτρης Στραγαλάς, social media experts της Cloudevo, της ταχύτερα αναπτυσόμενης εταιρίας digital growth στην Ελλάδα μας μιλάνε για την Black Friday.

Τι είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε για Black Friday; Μα φυσικά προσφορές και εκπτώσεις. Και φυσικά μεγάλες ουρές έξω απο καταστήματα, κόσμο να τρέχει πανικόβλητος να αρπάξει πρώτος ό,τι βρει μπροστά του.

Βέβαια για τους marketers η εικόνα είναι λίγο διαφορετική. Η Black Friday είναι μάρκετινγκ, πωλήσεις, προωθητικές ενέργειες και διαφήμιση.

Τα χρήματα που ξοδεύονται online την Black Friday έφτασαν το 2016 τα 12,8 δις στις ΗΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2015.

Το διαδίκτυο έχει δώσει μεγάλη ώθηση όχι μόνο στις πωλήσεις αλλά και στις διαφημιστικές καμπάνιες, με μερικές από αυτές να είναι ιδιαίτερες και με ξεχωριστό ενδιαφέρον μιας και ξεφεύγουν από τις κλασσικές εκπτώσεις και προσφορές, θέλοντας σε κάποιες περιπτώσεις να περάσουν και διαφορετικά μυνήματα.

Όπως οι παρακάτω:

1. Patagonia: #loveourplanet

Η εταιρία ρούχων Patagonia συνεργάστηκε με την μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία για το περιβάλλον, One Percent for the Planet, για την καμπάνια της Black Friday το 2016. Η εταιρία συμφώνησε να δωρήσει κάθε cent από τις πωλήσεις, ηλεκτρονικές και φυσικές, στον περιβαλλοντικό οργανισμό για τον καθαρισμό του νερού, του εδάφους και της ατμόσφαιρας στην Παταγονία. Η καμπάνια δημιούργησε τζίρο αξίας 10 εκατ. δολαρίων την συγκεκριμένη μέρα.

Η καμπάνια συνοδευόταν από το hashtag #loveyourplanet και είχε τόση επιτυχία ακριβώς επειδή δεν ήταν κάτι που περίμενε ο κόσμος. Άγγιζε την συνείδηση του κοινού μιας και με την αγορά των ρούχων ο καταναλωτής ένιωθε ότι συνέβαλε και σε κάποιο ανώτερο σκοπό με αυτή την αγορά και τα χρήματα του θα έπιαναν τόπο.


2. REI: #OptOutside

Η εταιρία με είδη κάμπινγκ και εξοπλισμό για το βουνό και την εξοχή, REI, έτρεξε μια καμπάνια η οποία παρότρυνε τους καταναλωτές να μην πάνε για ψώνια αλλά να κάνουν μια εκδρομή στην εξοχή και το βουνό. Η ίδια η εταιρία μάλιστα, την συγκεκριμένη μέρα, είχε κλειστά όλα τα καταστήματα της (και το eshop της) και έδωσε σε όλους τους εργαζόμενους της άδεια μετ' αποδοχών.

Με τη χρήση του hashtag #OptOutside 1,4 εκατ. άνθρωποι δημιούργησαν 1,2 δις social impressions. H καμπάνια είχε εξαιρετική επιτυχία και θα επαναληφθεί και φέτος.



3. Pieminister: Black Pie Day

Δεν είναι μόνο οι μεγάλες εταιρίες με τους χιλιάδες followers που καρπώνονται τα οφέλη της Black Friday. Μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν επίσης να επωφεληθούν, ιδιαίτερα αν συνεργαστούν με μεγαλύτερες μάρκες και αποκτήσουν πρόσβαση στο αγοραστικό τους κοινό.

Έτσι έκανε και το Pieminister, ένα μαγαζί με πίτες στην Αγγλία. Αντί να κάνει το κλασικό, στην μία πίτα άλλη μια δώρο, προτίμησε να δίνει stock από τις πίτες έναντι δωρεάς σε μια γνωστή φιλανθρωπική οργάνωση για τους άστεγους. Με αυτό τον τρόπο το μαγαζάκι με τις πίτες απέκτησε πρόσβαση στο κοινό μια μεγαλύτερης μάρκας.

Η καμπάνια ονομάστηκε Black Pie Day και συγκέντρωσε 3.600 λίρες για την φιλανθρωπική οργάνωση ενώ παράλληλα βρήκε ένα έξυπνο τρόπο να κάνει monetise το stock του το οποίο σε διαφορετική περίπτωση θα το έδινε με έκπτωση ή θα το πέταγε.



4. Hubbub: Bright Friday

Αν πρόκειται να κάνετε μια καμπάνια αντίθετη στην Black Friday τότε θα πρέπει να έχετε και τα κατάλληλα στατιστικά στοιχεία για να την υποστηρίξετε. Και αυτό είναι το καλύτερο που έχετε να κάνετε.

Η Hubbub είναι μια μικρή φιλανθρωπική οργάνωση στην Αγγλία η οποία εστιάζει τις δράσεις της στο περιβάλλον και το 2016 αποφάσισε με αφορμή την Black Friday να κάνει μια διαφορετική καμπάνια ενάντια σε αυτή την ημέρα.

Έτσι λοιπόν ύστερα απο έρευνα είδαν ότι 2/3 των καταναλωτών δεν ήθελαν να συμμετέχουν στην Black Friday ενώ οι μισοί αισθάνοταν άβολα με το όλο concept. Επιπλέον, 45% των καταναλωτών είχαν πληρώσει για κάτι που στην ουσία δεν μπορούσαν να αποκτήσουν απλά και μόνο επειδή ήταν σε έκπτωση. Επίσης, το 70% είχαν αγοράσει κάποιο προϊόν το οποίο δεν χρησιμοποιήσαν ποτέ.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Hubbub διοργάνωσε μια σειρά από δράσεις στο Brighton όπου παρουσίαζαν στον κόσμο εναλλακτικές από τα ψώνια την συγκεκριμένη μέρα. Οι συμμετέχοντες στην Bright Friday συμμετείχαν στο ράψιμο νέων ρούχων από παλιά, στην ανταλλαγή ρούχων που ήταν στην μόδα, και άλλα.

Βέβαια στην Hubbub αναγνωρίζουν ότι η συγκεκριμένες δράσεις θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να αποτελέσουν μέρος ενός ευρύτερου κινήματος όπου ο κόσμος θα "επαναστατήσει" ενάντια στην Black Friday. "Ελπίζουμε ότι οι δράσεις του #BrightFriday είναι μόνο η αρχή για την δημιουργία ενός κινήματος ενάντια στην Black Friday και τα καταναλωτικά της μηνύματα".



5. Cards Against Humanity: 5 δολάρια αύξηση

Πολλές εταιρίες θα το θεωρούσαν εμπορική αυτοκτονία αλλά μια αντισυμβατική εταιρία ήταν σε τέτοιο βαθμό αντίθετη με την ιδέα της έκπτωσης στα προϊόντα της που αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές της το Σαββατοκύριακο της Black Friday.

Οι δημιουργοί του παιχνιδιού καρτών, Cards Against Humanity, αρχικά είχαν σκεφτεί να μειώσουν την τιμή του κατά 0,01 δολάριο σαν φάρσα. Τελικά αποφάσισαν να προβούν σε μια πιο ριψοκίνδυνη ενέργεια και να αυξήσουν την τιμή κατά 5 δολάρια.

Αυτό που έγινε τελικά ήταν η εταιρία να δει τις πωλήσεις της να αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Η ενέργεια αυτή έγινε viral στο Twitter, στο Tumblr και ήταν πρώτο στο Reddit.

Έκτοτε ανέβασαν τον πήχη ακόμα ψηλότερα στην μάχη τους ενάντια στον καταναλωτισμό. Το 2016 απηύθυναν κάλεσμα στο κοινό να συνεισ΄φερουν χρήματα για να σκάφτεί μία τεράστια τρύπα χωρίς κανένα απολύτως λόγο. Το project με την ονομασία "Holiday Hole" συγκέντρωσε περισσότερα από 100.000 δολάρια και μάλιστα το εγχείρημα μεταδόθηκε σε online stream.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr