Πώς το Facebook «πλούτιζε» από τα παιχνίδια που έπαιζαν οι ανήλικοι χρήστες
25.01.2019
19:04
Προκειμένου να αγοράσουν «ζωές» ή άλλα αντικείμενα που απαιτούσαν οι πίστες των παιχνιδιών, χρέωναν τις πιστωτικές των γονιών τους στα ύψη
Αντιμέτωπο με μία συλλογική αγωγή βρίσκεται το Facebook και στην οποία κατηγορείται ότι επιτρέπει στα παιδιά να «φορτώνουν» τις πιστωτικές των γονιών τους για να παίζουν παιχνίδια, σε μία προσπάθεια να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του.
Δικαστικά έγγραφα που περιήλθαν στην κατοχή του Κέντρου Διερεύνησης Αναφορών με έδρα τις ΗΠΑ, που ήταν απόρρητα ως μέρος μίας αγωγής που κατατέθηκε το 2012, αποκάλυψε ότι υπάλληλοι του μέσου κοινωνικής δικτύωσης συζητούσαν τι να κάνουν με τα «whales» (σσ. συνθηματικό για τα παιδιά που ξόδευαν πολλά, μία αναφορά που γίνεται στους παίκτες των καζίοινο), προτού επιστρέψει χρήματα.
Το Facebook αφήνει τα παιδιά να δημιουργούν τεράστιους λογαριασμούς στα παιχνίδια του, παρότι έχει την υποψία ότι πρόκειται για ανήλικους χρήστες, που είναι κάτω από το επιτρεπτό όριο ηλικίας των 13 ετών, σύμφωνα με τα αρχεία δικαστηρίου.
Μεταξύ αυτών των παιχνιδιών ήταν τα “PetVille, Happy Aquarium, Wild Ones, Barn Buddy και οποιόδήποτε Ninja game”. Τα παιχνίδια αυτά επέτρεπαν στους χρήστες να κερδίζουν πλεονεκτήματα, πχ: «ζωές» ή αγορές με πραγματικά χρήματα. Ωστόσο η σύνδεση ήταν ασαφής για τους γονείς και τα παιδιά. Τα μικρότερα παιδιά δεν κατάλαβαν το κόνσεπτ, ενώ τα μεγαλύτερα και οι έφηβοι δεν γνώριζαν ότι οι πιστωτικές κάρτες των γονιών τους ήταν συνδεδεμένες με τους λογαριασμούς μέχρι που τους ήρθε η «λύπητερή».
Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, μία ομάδα υπαλλήλων του Facebook σχεδίασαν μία πολιτική που θα έδινε τη δυνατότητα στα παιδιά να ξαναβάλουν μερικές λεπτομέρειες των πιστωτικών καρτών, προκειμένου να αγοράσουν αντικείμενα των παιχνιδιών, ούτως ώστε να αποδείξουν ότι έχουν την έγκριση των γονέων τους. Όμως, δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Οι γονείς περίμεναν εγγυήσεις και προστασία ώστε να σταματήσουν οι αγορές στα παιχνίδια, αλλά η εταιρεία δεν τους επέστρεψε τα χρήματα. Αυτή η κατάσταση οδήγησε έναν εργαζόμενο της εταιρείας να πει ότι το Facebook είχε δημιουργήσει ένα τερατώδες σύστημα.
Σε μία ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή το Facebook, μέσω εκπροσώπου του, ανέφερε: Επικοινωνήσαμε μ ε το Κέντρο Διερεύνησης Αναφορών πέρυσι και εθελοντικά αποχαρακτηρίσαμε έγγραφα μίας υπόθεσης του 2012 για την πολιτική επιστροφή χρημάτων για αγορές εντός εφαρμογής που οι γονείς πίστευαν ότι έγιναν κατά λάθος από τα μικρά παιδιά τους. Τώρα αποκαλύψαμε επιπλέον έγγραφα, όπως δόθηκε εντολή από το δικαστήριο. Το Facebook συνεργάζεται με γονείς και ειδικούς, ώστε να προσφέρει εργαλεία πλοήγησης στο Facebook και το διαδίκτυο. Ως μέρος αυτής της εργασίας καθημερινά εξετάζουμε τις πρακτικές μας και το 2016 είχαμε συμφωνήσει να επικαιροποιήσουμε τους όρους μας και να παρέχουμε αξιόπιστες πηγές για τα αιτήματα επιστροφών χρημάτων από αγορές που έγιναν από μικρά παιδιά μέσω του Facebook»
Δικαστικά έγγραφα που περιήλθαν στην κατοχή του Κέντρου Διερεύνησης Αναφορών με έδρα τις ΗΠΑ, που ήταν απόρρητα ως μέρος μίας αγωγής που κατατέθηκε το 2012, αποκάλυψε ότι υπάλληλοι του μέσου κοινωνικής δικτύωσης συζητούσαν τι να κάνουν με τα «whales» (σσ. συνθηματικό για τα παιδιά που ξόδευαν πολλά, μία αναφορά που γίνεται στους παίκτες των καζίοινο), προτού επιστρέψει χρήματα.
Το Facebook αφήνει τα παιδιά να δημιουργούν τεράστιους λογαριασμούς στα παιχνίδια του, παρότι έχει την υποψία ότι πρόκειται για ανήλικους χρήστες, που είναι κάτω από το επιτρεπτό όριο ηλικίας των 13 ετών, σύμφωνα με τα αρχεία δικαστηρίου.
Μεταξύ αυτών των παιχνιδιών ήταν τα “PetVille, Happy Aquarium, Wild Ones, Barn Buddy και οποιόδήποτε Ninja game”. Τα παιχνίδια αυτά επέτρεπαν στους χρήστες να κερδίζουν πλεονεκτήματα, πχ: «ζωές» ή αγορές με πραγματικά χρήματα. Ωστόσο η σύνδεση ήταν ασαφής για τους γονείς και τα παιδιά. Τα μικρότερα παιδιά δεν κατάλαβαν το κόνσεπτ, ενώ τα μεγαλύτερα και οι έφηβοι δεν γνώριζαν ότι οι πιστωτικές κάρτες των γονιών τους ήταν συνδεδεμένες με τους λογαριασμούς μέχρι που τους ήρθε η «λύπητερή».
Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, μία ομάδα υπαλλήλων του Facebook σχεδίασαν μία πολιτική που θα έδινε τη δυνατότητα στα παιδιά να ξαναβάλουν μερικές λεπτομέρειες των πιστωτικών καρτών, προκειμένου να αγοράσουν αντικείμενα των παιχνιδιών, ούτως ώστε να αποδείξουν ότι έχουν την έγκριση των γονέων τους. Όμως, δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Οι γονείς περίμεναν εγγυήσεις και προστασία ώστε να σταματήσουν οι αγορές στα παιχνίδια, αλλά η εταιρεία δεν τους επέστρεψε τα χρήματα. Αυτή η κατάσταση οδήγησε έναν εργαζόμενο της εταιρείας να πει ότι το Facebook είχε δημιουργήσει ένα τερατώδες σύστημα.
Σε μία ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή το Facebook, μέσω εκπροσώπου του, ανέφερε: Επικοινωνήσαμε μ ε το Κέντρο Διερεύνησης Αναφορών πέρυσι και εθελοντικά αποχαρακτηρίσαμε έγγραφα μίας υπόθεσης του 2012 για την πολιτική επιστροφή χρημάτων για αγορές εντός εφαρμογής που οι γονείς πίστευαν ότι έγιναν κατά λάθος από τα μικρά παιδιά τους. Τώρα αποκαλύψαμε επιπλέον έγγραφα, όπως δόθηκε εντολή από το δικαστήριο. Το Facebook συνεργάζεται με γονείς και ειδικούς, ώστε να προσφέρει εργαλεία πλοήγησης στο Facebook και το διαδίκτυο. Ως μέρος αυτής της εργασίας καθημερινά εξετάζουμε τις πρακτικές μας και το 2016 είχαμε συμφωνήσει να επικαιροποιήσουμε τους όρους μας και να παρέχουμε αξιόπιστες πηγές για τα αιτήματα επιστροφών χρημάτων από αγορές που έγιναν από μικρά παιδιά μέσω του Facebook»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr