Netflix, Amazon, Apple και Disney: Άγρια μάχη για το streaming
11.09.2019
11:27
Κολοσσοί διαγκωνίζονται για τη μερίδα του λέοντος στην on demand οικιακή ψυχαγωγία με σταρ του Χόλιγουντ, τηλεοπτικές περσόνες και φυσικά τους (υπερ)ήρωες με τα κολάν
«Ολες οι ευτυχισμένες οικογένειες είναι όμοιες, κάθε δυστυχισμένη οικογένεια είναι δυστυχισμένη με τον δικό της τρόπο». Τι σχέση και ποια σύνδεση μπορεί να έχει η θρυλική πρώτη φράση της εμβληματικής Αννας Καρένινα του Λέοντος Τολστόι με την on demand οικιακή ψυχαγωγία θα αναρωτηθεί εύλογα κανείς. Κι όμως, δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο εύστοχο σχόλιο για μια περίοδο κατά την οποία οι ιντερνετικές πλατφόρμες ψυχαγωγίας αυξάνονται, πληθύνονται και κατακυριεύουν την οικιακή ψυχαγωγία.
Πολύ σύντομα -σίγουρα συντομότερα απ’ όσο υπολογίζουν εκείνοι οι σχεδόν vintage κοπής τηλεθεατές που ακόμα ορκίζονται στην ελεύθερη τηλεόραση και καταναλώνουν ασμένως ό,τι κατεψυγμένο τούς προσφέρεται- κάθε οικογένεια θα πρέπει να επιλέξει τον τρόπο της ψυχαγωγίας της, όπως κατ’ αναλογίαν οι ήρωες του Τολστόι ήταν ελεύθεροι να αποφασίσουν για την πολύ προσωπική δυστυχία τους. Αλλωστε αν το καλοσκεφτεί κανείς, οι σειρές και οι ταινίες που προσφέρονται πια με τα καντάρια από παρόχους τύπου Netflix και Amazon Prime είναι ένα πρώτης τάξεως αντίδοτο, αν όχι για τη δυστυχία, τουλάχιστον για την αστική ανία και τα πρώτα σημάδια φθινοπωρινής πλήξης - εντάξει, υπάρχουν και οι φορές που τα οιονεί ψυχαγωγικά προϊόντα την επιτείνουν. Αλλά αυτό όχι μόνο δεν θέλουν να το ακούν, αλλά ούτε να το υποψιάζονται εκεί στα κεντρικά γραφεία της Apple στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια.
Μέτωπο ανοίγει η Apple
Η Apple TV+ παρουσιάστηκε στο ετήσιο event που προβάλλονται τα νέα προϊόντα της εταιρείας, αυτό μέσω του οποίου κάθε χρόνο η Apple λουστράρει λίγο ακόμα το γόητρό της. Η πλατφόρμα θα ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, στα 4,99 ευρώ το μήνα. Η υπηρεσία θα είναι δωρεάν για ένα χρόνο με την αγορά νέων συσκευών Apple, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, Τιμ Κουκ, ενώ συμπλήρωσε ότι η νέα υπηρεσία θα εστιάσει σε νέες ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το Apple TV+ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 100.000.000 συνδρομητές μέσα στην επόμενη πενταετία, απειλώντας την κυριαρχία των Netflix και Amazon. Στις χώρες παροχής είναι και η Ελλάδα, ενώ η πρώτη βδομάδα είναι δοκιμαστική δωρεάν.
Η νέα on demand πλατφόρμα φιλοδοξεί να εμβολίσει την αυτοκρατορία του Netflix που ήδη διαθέτει πιστό, αφοσιωμένο και, κυρίως, διατεθειμένο να πληρώνει μηνιαία συνδρομή ποίμνιο 154 εκατομμυρίων χρηστών παγκοσμίως. Τις μεγάλες προσδοκίες της Apple, που τα τελευταία πολλά πια χρόνια μοιάζει να βρίσκεται σε υπαρξιακή περιδίνηση, αφού αντί να καινοτομεί απλώς επαναλαμβάνει τον εαυτό της -ίσως εν μέρει επαναπαυόμενη στις δάφνες της- προδίδουν οι πληροφορίες ότι επενδύει το ποσό των 6 δισ. δολαρίων για το νέο εγχείρημά της. Φυσικά και το δυσθεώρητο ποσό φαντάζει με χαρτζιλίκι μπροστά στα 210 δισ. δολάρια της ρευστότητάς της. Βέβαια, ποιος μπορεί να υποστηρίζει με βεβαιότητα ότι το χρήμα φέρνει από μόνο του την ευτυχία;
Γι’ αυτό και η Apple έχει επιστρατεύσει μερικούς από τους πιο λαοφιλείς Αμερικανούς ήρωες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης προκειμένου να εισχωρήσει δυναμικά σε μια αγορά που συναγωνίζεται στα ίσια το άπειρο. Τζένιφερ Ανιστον, Ρις Γουίδερσπουν και Στιβ Καρέλ θα πρωταγωνιστούν στην ήδη αναμενόμενη σειρά «The Morning Show», ενώ στο στρατόπεδο της νέας πλατφόρμας έχουν προσχωρήσει ο άλλοτε λάβρος κατά του Netflix Στίβεν Σπίλμπεργκ που δημιουργεί και σκηνοθετεί τη σειρά «Amazing Stories», η χρυσοτόκος όρνιθα Οπρα Γουίνφρεϊ, ο ηθοποιός Τζέισον Μομόα -κατά κόσμον Aquaman-, που θα αναμετρηθεί με τους μυς του σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν, αλλά και ο χαρισματικός Τζ.Τζ. Αμπρααμς. Βέβαια, η Apple TV+ ευαγγελίζεται ότι δεν θα είναι μια απλή τηλεοπτική και κινηματογραφική βιβλιοθήκη, αλλά θα προσφέρει και υπηρεσίες on demand gaming καθώς και ενημέρωσης. Οσο για το εμπορικό λανσάρισμά της; Ως πιθανότερο διάστημα προβάλλει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, όταν δηλαδή ένα ακόμα αντίπαλον δέος του Netflix θα ανατέλλει.
O τιτάνας που λέγεται Disney
Αν το μεγαλόπνοο σχέδιο της Apple δεν πείθει ή τουλάχιστον δεν διαγράφει μονοκοντυλιά τις αμφιβολίες πολλών, η απόφαση της Disney να κατέβει στον στίβο της on demand ψυχαγωγίας είναι ή τουλάχιστον φαντάζει πιο πειστική. Κι αυτό οφείλεται μάλλον στον ατελείωτο κατάλογο ταινιών, σίριαλ και παιδικών σειρών που έχει στη βιβλιοθήκη της. Μόλις πριν από λίγους μήνες η εταιρεία που με τα υλικά της έφτιαξε απειράριθμα, ουρανομήκη παιδικά όνειρα και κατ’ επέκταση διαμόρφωσε χαρακτήρες γενιών και γενιών ενηλίκων πέτυχε να εξαγοράσει το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της Fox. Χρειάστηκαν ενάμισης χρόνος και ένα ποσό που άγγιξε τα 63 δισ. δολάρια ώστε η Disney να αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα των ταινιών -και όχι μόνο- του κινηματογραφικού θηρίου που ανήκε στον Αυστραλό μεγιστάνα Ρούπερτ Μέρντοχ. Και να φανταστεί κανείς ότι η Fox είναι μόλις ένα από τα πολλά, εκτυφλωτικά σε λάμψη διαμάντια στο στέμμα της Disney.
Το απερχόμενο αφεντικό της, o 68χρονος Μπομπ Αϊγκερ, ένας δαιμόνιος και μάλλον αληθινά επιδραστικός τύπος, πέτυχε με τις διαδοχικές εξαγορές μικρών και μεγάλων στούντιο (Pixar, Marvel Entertainment, Lucasfilm κ.ά.) τα τελευταία χρόνια να δημιουργήσει μια ανεξάντλητη δεξαμενή φιλμ και τηλεοπτικών παραγωγών, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή Disney+ από τις 12 Νοεμβρίου - και μάλιστα τουλάχιστον στην αμερικανική αγορά σε πακέτο με τις παραγωγές του Hulu και την πρόσβαση στο αθλητικό δίκτυο ESPN+. Εννοείται ότι εκτός από άφθονη πρώτη ύλη η Disney διαθέτει και τεχνογνωσία για τη λειτουργία ενός τηλεοπτικού σταθμού νέας κοπής, αφού διαθέτει το δικό της καλωδιακό κανάλι. Δεδομένη θεωρείται και η σταδιακή απόσυρση του υλικού της εταιρείας, η οποία ήδη παρεμπιπτόντως διαθέτει και preview ιστοσελίδα στα ελληνικά, από τις αντίπαλες πλατφόρμες, με προφανή σκοπό να τις αποδυναμώσει. Και εδώ ξεκινά το πρόβλημα για τον τηλεθεατή, ήτοι ο κατακερματισμός. Η μέρα που θα πρέπει κανείς να διαθέτει συνδρομές σε δύο, τρεις ή και τέσσερις πλατφόρμες -με την ανάλογη συνδρομή- για να παρακολουθεί τις σειρές ή τις ταινίες που επιθυμεί δεν αργεί να ξημερώσει. Και μάλλον θα συμπέσει με μια αναθεώρηση ή ακόμα και την ανατροπή στο δόγμα των καιρών μας, δηλαδή το binge watching. Μπορεί ο διευθυντής περιεχομένου του Netflix, o Ελληνοαμερικανός Τεντ Σαράντος, να καυχιέται ότι εκδημοκράτισε την κατ’ οίκον ψυχαγωγία προσφέροντας ολόκληρες σεζόν σειρές μονοκοπανιά, όμως τόσο η Apple TV+ όσο και η Disney+ λέγεται ότι σκέφτονται να στραφούν στην παλιά, δοκιμασμένη συνταγή του σταγονόμετρου, προσφέροντας ένα επεισόδιο ανά εβδομάδα.
Mε Σκορσέζε απαντάει το Νetflix
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι στο Netflix έχουν και πιο σημαντικούς λόγους να ανησυχούν. Παρότι ο αμερικανικός κολοσσός αποφεύγει να ενημερώνει για το πλήθος των συνδρομητών του και γενικώς να αριθμολογεί, φέτος για πρώτη φορά στη βραχεία αλλά πυκνή ιστορία του παρατήρησε μείωση των ενεργών χρηστών του στις ΗΠΑ κατά 130.000. Προφανώς και ο ηγέτης της on demand ψυχαγωγίας έχει ήδη λάβει τα μέτρα του. Το πνευματικό τέκνο του Ριντ Χέιστινγκς έχει προ πολλού αποποιηθεί τον ρόλο του ιντερνετικού video club και έχει μπει με φόρα στις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Και μάλιστα με την αφρόκρεμα των σκηνοθετών αλλά και τις ευλογίες των κραταιών φεστιβάλ, όπως της Βενετίας, που μοιάζει να αγκαλιάζει, αν όχι να υποκλίνεται, στα νέα Μέσα. Το οσκαρικό «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν πέρυσι ήταν μόνο η αρχή. Η φετινή συνέχεια φέρνει στο ρόστερ του Netflix τον Μάρτιν Σκορσέζε που σκηνοθετεί το «The Irishman», αλλά και τον Στίβεν Σόντερμπεργκ με το «The Laundromat». Η μητέρα των μαχών μόλις που ξεκινά με τρεις βασικούς προς το παρόν - και πολλούς μικρότερους αλλά φιλόδοξους παίκτες. Τουλάχιστον, η ντόπια σόουμπιζ μπορεί να κοιμάται ήσυχη ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις μέσω του Γιάννη Σπαλιάρα ο οποίος εξασφάλισε τη συμμετοχή του σε ισπανόφωνη παραγωγή του Netflix.
Πολύ σύντομα -σίγουρα συντομότερα απ’ όσο υπολογίζουν εκείνοι οι σχεδόν vintage κοπής τηλεθεατές που ακόμα ορκίζονται στην ελεύθερη τηλεόραση και καταναλώνουν ασμένως ό,τι κατεψυγμένο τούς προσφέρεται- κάθε οικογένεια θα πρέπει να επιλέξει τον τρόπο της ψυχαγωγίας της, όπως κατ’ αναλογίαν οι ήρωες του Τολστόι ήταν ελεύθεροι να αποφασίσουν για την πολύ προσωπική δυστυχία τους. Αλλωστε αν το καλοσκεφτεί κανείς, οι σειρές και οι ταινίες που προσφέρονται πια με τα καντάρια από παρόχους τύπου Netflix και Amazon Prime είναι ένα πρώτης τάξεως αντίδοτο, αν όχι για τη δυστυχία, τουλάχιστον για την αστική ανία και τα πρώτα σημάδια φθινοπωρινής πλήξης - εντάξει, υπάρχουν και οι φορές που τα οιονεί ψυχαγωγικά προϊόντα την επιτείνουν. Αλλά αυτό όχι μόνο δεν θέλουν να το ακούν, αλλά ούτε να το υποψιάζονται εκεί στα κεντρικά γραφεία της Apple στο Κουπερτίνο της Καλιφόρνια.
Μέτωπο ανοίγει η Apple
Η Apple TV+ παρουσιάστηκε στο ετήσιο event που προβάλλονται τα νέα προϊόντα της εταιρείας, αυτό μέσω του οποίου κάθε χρόνο η Apple λουστράρει λίγο ακόμα το γόητρό της. Η πλατφόρμα θα ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, στα 4,99 ευρώ το μήνα. Η υπηρεσία θα είναι δωρεάν για ένα χρόνο με την αγορά νέων συσκευών Apple, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, Τιμ Κουκ, ενώ συμπλήρωσε ότι η νέα υπηρεσία θα εστιάσει σε νέες ταινίες και τηλεοπτικές παραγωγές. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το Apple TV+ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 100.000.000 συνδρομητές μέσα στην επόμενη πενταετία, απειλώντας την κυριαρχία των Netflix και Amazon. Στις χώρες παροχής είναι και η Ελλάδα, ενώ η πρώτη βδομάδα είναι δοκιμαστική δωρεάν.
Η νέα on demand πλατφόρμα φιλοδοξεί να εμβολίσει την αυτοκρατορία του Netflix που ήδη διαθέτει πιστό, αφοσιωμένο και, κυρίως, διατεθειμένο να πληρώνει μηνιαία συνδρομή ποίμνιο 154 εκατομμυρίων χρηστών παγκοσμίως. Τις μεγάλες προσδοκίες της Apple, που τα τελευταία πολλά πια χρόνια μοιάζει να βρίσκεται σε υπαρξιακή περιδίνηση, αφού αντί να καινοτομεί απλώς επαναλαμβάνει τον εαυτό της -ίσως εν μέρει επαναπαυόμενη στις δάφνες της- προδίδουν οι πληροφορίες ότι επενδύει το ποσό των 6 δισ. δολαρίων για το νέο εγχείρημά της. Φυσικά και το δυσθεώρητο ποσό φαντάζει με χαρτζιλίκι μπροστά στα 210 δισ. δολάρια της ρευστότητάς της. Βέβαια, ποιος μπορεί να υποστηρίζει με βεβαιότητα ότι το χρήμα φέρνει από μόνο του την ευτυχία;
Γι’ αυτό και η Apple έχει επιστρατεύσει μερικούς από τους πιο λαοφιλείς Αμερικανούς ήρωες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης προκειμένου να εισχωρήσει δυναμικά σε μια αγορά που συναγωνίζεται στα ίσια το άπειρο. Τζένιφερ Ανιστον, Ρις Γουίδερσπουν και Στιβ Καρέλ θα πρωταγωνιστούν στην ήδη αναμενόμενη σειρά «The Morning Show», ενώ στο στρατόπεδο της νέας πλατφόρμας έχουν προσχωρήσει ο άλλοτε λάβρος κατά του Netflix Στίβεν Σπίλμπεργκ που δημιουργεί και σκηνοθετεί τη σειρά «Amazing Stories», η χρυσοτόκος όρνιθα Οπρα Γουίνφρεϊ, ο ηθοποιός Τζέισον Μομόα -κατά κόσμον Aquaman-, που θα αναμετρηθεί με τους μυς του σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν, αλλά και ο χαρισματικός Τζ.Τζ. Αμπρααμς. Βέβαια, η Apple TV+ ευαγγελίζεται ότι δεν θα είναι μια απλή τηλεοπτική και κινηματογραφική βιβλιοθήκη, αλλά θα προσφέρει και υπηρεσίες on demand gaming καθώς και ενημέρωσης. Οσο για το εμπορικό λανσάρισμά της; Ως πιθανότερο διάστημα προβάλλει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, όταν δηλαδή ένα ακόμα αντίπαλον δέος του Netflix θα ανατέλλει.
O τιτάνας που λέγεται Disney
Αν το μεγαλόπνοο σχέδιο της Apple δεν πείθει ή τουλάχιστον δεν διαγράφει μονοκοντυλιά τις αμφιβολίες πολλών, η απόφαση της Disney να κατέβει στον στίβο της on demand ψυχαγωγίας είναι ή τουλάχιστον φαντάζει πιο πειστική. Κι αυτό οφείλεται μάλλον στον ατελείωτο κατάλογο ταινιών, σίριαλ και παιδικών σειρών που έχει στη βιβλιοθήκη της. Μόλις πριν από λίγους μήνες η εταιρεία που με τα υλικά της έφτιαξε απειράριθμα, ουρανομήκη παιδικά όνειρα και κατ’ επέκταση διαμόρφωσε χαρακτήρες γενιών και γενιών ενηλίκων πέτυχε να εξαγοράσει το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της Fox. Χρειάστηκαν ενάμισης χρόνος και ένα ποσό που άγγιξε τα 63 δισ. δολάρια ώστε η Disney να αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα των ταινιών -και όχι μόνο- του κινηματογραφικού θηρίου που ανήκε στον Αυστραλό μεγιστάνα Ρούπερτ Μέρντοχ. Και να φανταστεί κανείς ότι η Fox είναι μόλις ένα από τα πολλά, εκτυφλωτικά σε λάμψη διαμάντια στο στέμμα της Disney.
Το απερχόμενο αφεντικό της, o 68χρονος Μπομπ Αϊγκερ, ένας δαιμόνιος και μάλλον αληθινά επιδραστικός τύπος, πέτυχε με τις διαδοχικές εξαγορές μικρών και μεγάλων στούντιο (Pixar, Marvel Entertainment, Lucasfilm κ.ά.) τα τελευταία χρόνια να δημιουργήσει μια ανεξάντλητη δεξαμενή φιλμ και τηλεοπτικών παραγωγών, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή Disney+ από τις 12 Νοεμβρίου - και μάλιστα τουλάχιστον στην αμερικανική αγορά σε πακέτο με τις παραγωγές του Hulu και την πρόσβαση στο αθλητικό δίκτυο ESPN+. Εννοείται ότι εκτός από άφθονη πρώτη ύλη η Disney διαθέτει και τεχνογνωσία για τη λειτουργία ενός τηλεοπτικού σταθμού νέας κοπής, αφού διαθέτει το δικό της καλωδιακό κανάλι. Δεδομένη θεωρείται και η σταδιακή απόσυρση του υλικού της εταιρείας, η οποία ήδη παρεμπιπτόντως διαθέτει και preview ιστοσελίδα στα ελληνικά, από τις αντίπαλες πλατφόρμες, με προφανή σκοπό να τις αποδυναμώσει. Και εδώ ξεκινά το πρόβλημα για τον τηλεθεατή, ήτοι ο κατακερματισμός. Η μέρα που θα πρέπει κανείς να διαθέτει συνδρομές σε δύο, τρεις ή και τέσσερις πλατφόρμες -με την ανάλογη συνδρομή- για να παρακολουθεί τις σειρές ή τις ταινίες που επιθυμεί δεν αργεί να ξημερώσει. Και μάλλον θα συμπέσει με μια αναθεώρηση ή ακόμα και την ανατροπή στο δόγμα των καιρών μας, δηλαδή το binge watching. Μπορεί ο διευθυντής περιεχομένου του Netflix, o Ελληνοαμερικανός Τεντ Σαράντος, να καυχιέται ότι εκδημοκράτισε την κατ’ οίκον ψυχαγωγία προσφέροντας ολόκληρες σεζόν σειρές μονοκοπανιά, όμως τόσο η Apple TV+ όσο και η Disney+ λέγεται ότι σκέφτονται να στραφούν στην παλιά, δοκιμασμένη συνταγή του σταγονόμετρου, προσφέροντας ένα επεισόδιο ανά εβδομάδα.
Mε Σκορσέζε απαντάει το Νetflix
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι στο Netflix έχουν και πιο σημαντικούς λόγους να ανησυχούν. Παρότι ο αμερικανικός κολοσσός αποφεύγει να ενημερώνει για το πλήθος των συνδρομητών του και γενικώς να αριθμολογεί, φέτος για πρώτη φορά στη βραχεία αλλά πυκνή ιστορία του παρατήρησε μείωση των ενεργών χρηστών του στις ΗΠΑ κατά 130.000. Προφανώς και ο ηγέτης της on demand ψυχαγωγίας έχει ήδη λάβει τα μέτρα του. Το πνευματικό τέκνο του Ριντ Χέιστινγκς έχει προ πολλού αποποιηθεί τον ρόλο του ιντερνετικού video club και έχει μπει με φόρα στις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Και μάλιστα με την αφρόκρεμα των σκηνοθετών αλλά και τις ευλογίες των κραταιών φεστιβάλ, όπως της Βενετίας, που μοιάζει να αγκαλιάζει, αν όχι να υποκλίνεται, στα νέα Μέσα. Το οσκαρικό «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν πέρυσι ήταν μόνο η αρχή. Η φετινή συνέχεια φέρνει στο ρόστερ του Netflix τον Μάρτιν Σκορσέζε που σκηνοθετεί το «The Irishman», αλλά και τον Στίβεν Σόντερμπεργκ με το «The Laundromat». Η μητέρα των μαχών μόλις που ξεκινά με τρεις βασικούς προς το παρόν - και πολλούς μικρότερους αλλά φιλόδοξους παίκτες. Τουλάχιστον, η ντόπια σόουμπιζ μπορεί να κοιμάται ήσυχη ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις μέσω του Γιάννη Σπαλιάρα ο οποίος εξασφάλισε τη συμμετοχή του σε ισπανόφωνη παραγωγή του Netflix.
«Τhe Irishman»
Το επόμενο έπος του Μάρτιν Σκορσέζε με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Αλ Πατσίνο θα προβληθεί στο Netflix, ελπίζοντας να ακολουθήσει το οσκαρικό «Ρόμα»
«The Morning Show»
Η Apple ΤV ετοιμάζει τη σειρά με τις Χολιγουντιανές Ρις Γουίδερσπουν και Τζένιφερ Ανιστον, ελπίζοντας να χτυπήσει την αγορά μεγάλων ονομάτων
«The Grand Tour»
Η πνευματική συνέχεια του αγαπημένου «Τop Gear». Αντί για μικρά επεισόδια, όμως, αλλάζει τύπο προβολής και θα φτιάχνει specials σαν μίνι ταινίες. Στο Amazon Prime
«The Mandalorian»
Βασισμένο στον Πόλεμο των Αστρων, θα είναι ένα από τα ατού της πλατφόρμας Disney+
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr