Εξερευνώντας το Φράγμα του Μαραθώνα -Γιατί η κατασκευή του το καθιστά ακόμα και σήμερα μοναδικό στον κόσμο
Εξερευνώντας το Φράγμα του Μαραθώνα -Γιατί η κατασκευή του το καθιστά ακόμα και σήμερα μοναδικό στον κόσμο
Η ιστορία είναι πολύ παλιά. Ξεκίνησε την ώρα που οι Αθηναίοι διάλεξαν ως προστάτιδά τους τη θεά Αθηνά, αντί του Ποσειδώνα, σε εκείνον τον περιβόητο αγώνα μεταξύ των δύο θεών
Η ιστορία είναι πολύ παλιά. Ξεκίνησε την ώρα που οι Αθηναίοι διάλεξαν ως προστάτιδά τους τη θεά Αθηνά, αντί του Ποσειδώνα, σε εκείνον τον περιβόητο αγώνα μεταξύ των δύο θεών.
Ο άρχοντας των υδάτων, όπως είναι φυσικό, προσβλήθηκε και τιμώρησε την πόλη με διαρκή έλλειψη νερού. Οι Αθηναίοι, για αιώνες, προσπαθούσαν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε νερό με όποιο τρόπο μπορούσαν. Πηγάδια, δημόσιες κρήνες στις γειτονιές, το ρωμαϊκό υδραγωγείο που οικοδόμησε ο Αδριανός και για αιώνες τροφοδοτούσε το λεκανοπέδιο. Η μαζική εγκατάσταση προσφύγων από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο έκαναν το πρόβλημα της λειψυδρίας ανυπέρβλητο. Μόλις τρία χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, το ελληνικό Δημόσιο υπογράφει σύμβαση με την αμερικάνικη εταιρεία ΟΥΛΕΝ για την κατασκευή του φράγματος του Μαραθώνα.
Τα έργα αρχίζουν τάχιστα, με στόχο το φράγμα να συγκεντρώνει τα νερά των χειμάρρων Χαράδρου και Βαρνάβα σε μία τεχνητή λίμνη. Για την κατασκευή του τοξωτού φράγματος, 2.000 εργάτες δούλευαν καθημερινά επί τρία χρόνια. Ως βασικό υλικό, επιλέχθηκε το πεντελικό μάρμαρο, για την επεξεργασία του οποίου χιλιάδες γυναίκες δούλευαν νυχθημερόν.
Διαβάστε περισσότερα στο Travel.gr
Ο άρχοντας των υδάτων, όπως είναι φυσικό, προσβλήθηκε και τιμώρησε την πόλη με διαρκή έλλειψη νερού. Οι Αθηναίοι, για αιώνες, προσπαθούσαν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε νερό με όποιο τρόπο μπορούσαν. Πηγάδια, δημόσιες κρήνες στις γειτονιές, το ρωμαϊκό υδραγωγείο που οικοδόμησε ο Αδριανός και για αιώνες τροφοδοτούσε το λεκανοπέδιο. Η μαζική εγκατάσταση προσφύγων από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο έκαναν το πρόβλημα της λειψυδρίας ανυπέρβλητο. Μόλις τρία χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, το ελληνικό Δημόσιο υπογράφει σύμβαση με την αμερικάνικη εταιρεία ΟΥΛΕΝ για την κατασκευή του φράγματος του Μαραθώνα.
Τα έργα αρχίζουν τάχιστα, με στόχο το φράγμα να συγκεντρώνει τα νερά των χειμάρρων Χαράδρου και Βαρνάβα σε μία τεχνητή λίμνη. Για την κατασκευή του τοξωτού φράγματος, 2.000 εργάτες δούλευαν καθημερινά επί τρία χρόνια. Ως βασικό υλικό, επιλέχθηκε το πεντελικό μάρμαρο, για την επεξεργασία του οποίου χιλιάδες γυναίκες δούλευαν νυχθημερόν.
Διαβάστε περισσότερα στο Travel.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα