Ολα όσα συζητήθηκαν στο συνέδριο Greece Talks για τον τουρισμό - Το branding της Ελλάδας για το μέλλον
01.12.2024
11:41
Το καινοτόμο συνέδριο Greece Talks, που διοργάνωσαν το ταξιδιωτικό site Τravel.gr και το «Πρώτο Θέμα», άφησε το αποτύπωμά του στη βιομηχανία του τουρισμού
Μία ακόμη χρονιά-ρεκόρ είναι η φετινή για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος αισίως με σύνολο 35,7 εκατομμυρίων διεθνών αεροπορικών και οδικών αφίξεων το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου έχει ξεπεράσει κατά 1,2 εκατομμύρια το αντίστοιχο νούμερο για όλο το 2023 και ετοιμάζεται να ανεβάσει τον πήχη των ταξιδιωτικών εισπράξεων σε επίπεδα άνω των 21 δισ. ευρώ.
Το στίγμα του ελληνικού τουρισμού σε αυτή ακριβώς τη συγκυρία έδωσε o ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το συνέδριο Greece Talks, που διοργάνωσαν την περασμένη Παρασκευή το Travel.gr, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό site στην Ελλάδα, και το «Πρώτο Θέμα» στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία».
«Τώρα είναι μια πρόκληση για εμάς οι επισκέπτες να εξοικειώνονται και με νέους προορισμούς, είτε πρόκειται για πιο μικρά νησιά, είτε ακόμη και για την ηπειρωτική Ελλάδα», είπε ο πρωθυπουργός. Στη συνομιλία του με τον διευθυντή του περιοδικού «Monocle» Αντριου Τακ, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει ο καλύτερος προορισμός στον κόσμο. Εχουμε κάτι μοναδικό, το φυσικό κάλλος, την πολιτιστική κληρονομιά, τους ανθρώπους, τη σταθερότητα, και η χώρα μας θα πρέπει να είναι ο νούμερο 1 προορισμός που έρχεται στο μυαλό κάποιου όταν θέλει να ταξιδέψει».
Στο πάνελ σχετικά με τα εθνικά brands ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε: «Είναι σημαντικό ότι, ενώ ο τουρισμός πάει πολύ καλά, την ίδια στιγμή οι εξαγωγές αγαθών ξεπέρασαν τις υπηρεσίες».
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bespoke SGA Holdings Σπύρος Θεοδωρόπουλος δήλωσε: «Ολοι μαζί διαμορφώνουμε το brand “Eλλάδα”. Από την άλλη, υπάρχουν το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου και η παραγωγικότητα, όπου συνεχίζουμε να είμαστε πολύ χαμηλά».
«Οι Ελληνες ξενοδόχοι μπορούν να ανταγωνιστούν ευθέως τους ξένους μεγάλους ομίλους που πληθαίνουν στην Ελλάδα», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Grecotel Μάρι Δασκαλαντωνάκη.
«Οι τράπεζες είναι έτοιμες να στηρίξουν ελληνικές επιχειρήσεις που θα ανοίξουν τα φτερά τους προς τα έξω», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank Βασίλειος Ψάλτης.
Στη συζήτησή του με την πρέσβειρα της Ολλανδίας Σουζάνα Τέρσταλ και τον πρεσβευτή του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα Μάθιου Λοτζ ο δήμαρχος Αθηναίων Xάρης Δούκας ζήτησε μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων του δήμου από τον τουρισμό, που βαίνει αυξανόμενος στην πόλη.
Για το μέλλον της φιλοξενίας μίλησαν ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Ανδρέας Φιορεντίνος, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και HOTREC Αλέξανδρος Βασιλικός, η διευθύνουσα σύμβουλος των Phaea και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Marketing Greece Αγάπη Σμπώκου και ο διευθύνων σύμβουλος των Canaves Collection Μάρκος Χαϊδεμένος.
Στη σύνδεση της φιλοξενίας με το κομμάτι της ευεξίας αναφέρθηκε ο Managing Director και μέλος του διοικητικού συμβουλίου Hellas Holiday Hotels S.A. Δημήτρης Δάιος.
Ο Associate Partner της McKinsey & Company Αϊβαν Γκλάντστοουν παρουσίασε έρευνα σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές επενδύουν περισσότερο στα ταξίδια.
Το ενδιαφέρον των Rocco Forte Hotels για την Ελλάδα επιβεβαίωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης του ομίλου με ισχυρό αποτύπωμα στην Ιταλία, Τσαρλς Φόρτε: «Είμαστε πολύ κοντά στο να υπογράψουμε κάτι στην Αθήνα». «Δεν γίνεται να θες να αναπτύξεις τουρισμό φορώντας την ίδια ταυτότητα σε όλα τα μουσεία», ανέφερε η επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων δρ Αγγελική Κοτταρίδη, ενώ ο γενικός διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης είπε ότι «δεν μπορεί κανείς να χαρεί τα γλυπτά του Παρθενώνα οπουδήποτε αλλού πέρα από το Μουσείο της Ακρόπολης».
«Η Ελλάδα διαθέτει διαφορετική φύση, εικόνες και ανθρώπους, στοιχεία που δεν συναντώνται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα», δήλωσε ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
«Εχουμε μια ευκαιρία να αντλήσουμε στοιχεία από το παρελθόν και να δημιουργήσουμε κάτι νέο», τόνισε ο αρχιτέκτονας Ανδρέας Κωστόπουλος.
Ο κ. Τομ Τσάλμερς της εταιρείας Avro|Ko παρουσίασε την εσωτερική διακόσμηση του νέου προορισμού φιλοξενίας της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, του «The Ilisian», στο πρώην «Hilton».
Στη δημοφιλία της σύγχρονης ελληνική κουζίνας εστίασε ο σεφ Αθηναγόρας Κωστάκος, ενώ ο χαρτογράφος Στέφανος Ψημένος δήλωσε ότι «πλέον ο κόσμος που ταξιδεύει αναζητά προορισμούς που δεν είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό».
* Το συνέδριο Greece Talks πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των εταιρειών: Aegean, Aktor OMIΛOΣ ETAIPEIΩN, Alpha Bank, Attica Group, ΔEH, OMIΛOΣ ΔEΠA
(ΦYΣIKO AEPIO EΛΛHNIKH ETAΙPEIA ENEPΓEIAΣ - Fisikon), EKO, EΛΛHNIKOΣ OPΓANIΣMOΣ TOYPIΣMOY KAI Goldair
Φωτογραφίες: William Faithfull, Παναγιώτης Κουφαλέξης
Το στίγμα του ελληνικού τουρισμού σε αυτή ακριβώς τη συγκυρία έδωσε o ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το συνέδριο Greece Talks, που διοργάνωσαν την περασμένη Παρασκευή το Travel.gr, το μεγαλύτερο ταξιδιωτικό site στην Ελλάδα, και το «Πρώτο Θέμα» στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία».
«Τώρα είναι μια πρόκληση για εμάς οι επισκέπτες να εξοικειώνονται και με νέους προορισμούς, είτε πρόκειται για πιο μικρά νησιά, είτε ακόμη και για την ηπειρωτική Ελλάδα», είπε ο πρωθυπουργός. Στη συνομιλία του με τον διευθυντή του περιοδικού «Monocle» Αντριου Τακ, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει ο καλύτερος προορισμός στον κόσμο. Εχουμε κάτι μοναδικό, το φυσικό κάλλος, την πολιτιστική κληρονομιά, τους ανθρώπους, τη σταθερότητα, και η χώρα μας θα πρέπει να είναι ο νούμερο 1 προορισμός που έρχεται στο μυαλό κάποιου όταν θέλει να ταξιδέψει».
Στο πάνελ σχετικά με τα εθνικά brands ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε: «Είναι σημαντικό ότι, ενώ ο τουρισμός πάει πολύ καλά, την ίδια στιγμή οι εξαγωγές αγαθών ξεπέρασαν τις υπηρεσίες».
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bespoke SGA Holdings Σπύρος Θεοδωρόπουλος δήλωσε: «Ολοι μαζί διαμορφώνουμε το brand “Eλλάδα”. Από την άλλη, υπάρχουν το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου και η παραγωγικότητα, όπου συνεχίζουμε να είμαστε πολύ χαμηλά».
«Οι Ελληνες ξενοδόχοι μπορούν να ανταγωνιστούν ευθέως τους ξένους μεγάλους ομίλους που πληθαίνουν στην Ελλάδα», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Grecotel Μάρι Δασκαλαντωνάκη.
«Οι τράπεζες είναι έτοιμες να στηρίξουν ελληνικές επιχειρήσεις που θα ανοίξουν τα φτερά τους προς τα έξω», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Alpha Bank Βασίλειος Ψάλτης.
Στη συζήτησή του με την πρέσβειρα της Ολλανδίας Σουζάνα Τέρσταλ και τον πρεσβευτή του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα Μάθιου Λοτζ ο δήμαρχος Αθηναίων Xάρης Δούκας ζήτησε μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων του δήμου από τον τουρισμό, που βαίνει αυξανόμενος στην πόλη.
Για το μέλλον της φιλοξενίας μίλησαν ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Ανδρέας Φιορεντίνος, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και HOTREC Αλέξανδρος Βασιλικός, η διευθύνουσα σύμβουλος των Phaea και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Marketing Greece Αγάπη Σμπώκου και ο διευθύνων σύμβουλος των Canaves Collection Μάρκος Χαϊδεμένος.
Στη σύνδεση της φιλοξενίας με το κομμάτι της ευεξίας αναφέρθηκε ο Managing Director και μέλος του διοικητικού συμβουλίου Hellas Holiday Hotels S.A. Δημήτρης Δάιος.
Ο Associate Partner της McKinsey & Company Αϊβαν Γκλάντστοουν παρουσίασε έρευνα σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές επενδύουν περισσότερο στα ταξίδια.
Το ενδιαφέρον των Rocco Forte Hotels για την Ελλάδα επιβεβαίωσε ο επικεφαλής ανάπτυξης του ομίλου με ισχυρό αποτύπωμα στην Ιταλία, Τσαρλς Φόρτε: «Είμαστε πολύ κοντά στο να υπογράψουμε κάτι στην Αθήνα». «Δεν γίνεται να θες να αναπτύξεις τουρισμό φορώντας την ίδια ταυτότητα σε όλα τα μουσεία», ανέφερε η επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων δρ Αγγελική Κοτταρίδη, ενώ ο γενικός διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης είπε ότι «δεν μπορεί κανείς να χαρεί τα γλυπτά του Παρθενώνα οπουδήποτε αλλού πέρα από το Μουσείο της Ακρόπολης».
«Η Ελλάδα διαθέτει διαφορετική φύση, εικόνες και ανθρώπους, στοιχεία που δεν συναντώνται σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα», δήλωσε ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
«Εχουμε μια ευκαιρία να αντλήσουμε στοιχεία από το παρελθόν και να δημιουργήσουμε κάτι νέο», τόνισε ο αρχιτέκτονας Ανδρέας Κωστόπουλος.
Ο κ. Τομ Τσάλμερς της εταιρείας Avro|Ko παρουσίασε την εσωτερική διακόσμηση του νέου προορισμού φιλοξενίας της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, του «The Ilisian», στο πρώην «Hilton».
Στη δημοφιλία της σύγχρονης ελληνική κουζίνας εστίασε ο σεφ Αθηναγόρας Κωστάκος, ενώ ο χαρτογράφος Στέφανος Ψημένος δήλωσε ότι «πλέον ο κόσμος που ταξιδεύει αναζητά προορισμούς που δεν είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό».
* Το συνέδριο Greece Talks πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των εταιρειών: Aegean, Aktor OMIΛOΣ ETAIPEIΩN, Alpha Bank, Attica Group, ΔEH, OMIΛOΣ ΔEΠA
(ΦYΣIKO AEPIO EΛΛHNIKH ETAΙPEIA ENEPΓEIAΣ - Fisikon), EKO, EΛΛHNIKOΣ OPΓANIΣMOΣ TOYPIΣMOY KAI Goldair
Φωτογραφίες: William Faithfull, Παναγιώτης Κουφαλέξης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr