Οι μεγάλες προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό
19.11.2017
09:55
Η Ελλάδα έχει ανέβει κι άλλο στις λίστες των πιο δημοφιλών ευρωπαϊκών προορισμών για το 2018, φιγουράροντας στις πλέον ασφαλείς χώρες της Μεσογείου
H πρώτη επίσημη εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό το 2018 έρχεται μέσω Λονδίνου, επιβεβαιώνοντας τις θετικές εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά.
Η Ελλάδα έχει ανέβει κι άλλο στις λίστες των πιο δημοφιλών ευρωπαϊκών προορισμών για το 2018, φιγουράροντας στις πλέον ασφαλείς χώρες της Μεσογείου, ενώ οι προκρατήσεις μόνο από τη βρετανική αγορά, τη μία από τις δύο σημαντικότερες τουριστικές για τη χώρα μας μαζί με τη γερμανική, τρέχουν ήδη, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, με ένα ποσοστό αύξησης πέριξ του 8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, έστω και αν η εικόνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει προς το τέλος Φεβρουαρίου.
Τα μηνύματα για την Ελλάδα κατά τη φετινή μεγάλη έκθεση World Travel Market του Λονδίνου, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με σύσσωμους τους εγχώριους τουριστικούς φορείς να δίνουν το «παρών», ήταν κατά κοινή ομολογία θετικά για τη χώρα μας τόσο από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας όσο και από τις λοιπές αγορές. Ωστόσο, όσο αυξάνονται τα νούμερα, άλλο τόσο μεγαλώνουν και οι προκλήσεις για τον κλάδο: υπερφορολόγηση και τέλος
διαμονής -η εφαρμογή του οποίου θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2018- παραμένουν η μεγαλύτερη αιτία ανασφάλειας για τους ίδιους τους ξενοδόχους, ενώ το ζήτημα των υποδομών και της φέρουσας ικανότητας κατά την υψηλή περίοδο λόγω της έντονης εποχικότητας απασχολεί τις περισσότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, συν το ότι μεγάλο ζητούμενο για τους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς ανά την Ελλάδα, με τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες και τις μικρότερες τουριστικές επιχειρήσεις, παραμένει η αύξηση των τουριστικών ροών λόγω και της χαμηλής τουριστικής περιόδου.
Οι προκρατήσεις για το 2018
Οσον αφορά ειδικά στη βρετανική αγορά, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όπως αυτά καταγράφονται και από το υπουργείο Τουρισμού, τη φετινή χρονιά σημειώνεται νέα -διψήφια- αύξηση στις αφίξεις Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα, που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια, ενώ περαιτέρω άνοδος αναμένεται για την επόμενη χρονιά, με τα νούμερα των προκρατήσεων να είναι αυξημένα κατά 8%. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Ενωση Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων ΑΒΤΑ (Association of British Travel Agents) αναφορικά με τη συνεισφορά του βρετανικού εξερχόμενου τουρισμού στις χώρες της Ε.Ε. το 2016, εν όψει του Brexit και με το επιπλέον δεδομένο ότι οι χώρες της Ε.Ε. αποτελούν τον βασικότερο προορισμό για το Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ελλάδα με τα 2,5 εκατμμύρια και πλέον των Βρετανών επισκεπτών η άμεση συνεισφορά του βρετανικού τουρισμού αντιστοιχεί σε 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό ΑΕΠ, ενώ 2,2 δισ. ευρώ είναι η συνολική συμβολή του. Στην Ελλάδα οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ξοδεύουν το 6% επί των συνολικών δαπανών τους στην Ε.Ε., ή αλλιώς 1,6 δισ. λίρες, και στηρίζουν άμεσα πάνω από 29.000 θέσεις εργασίας και 51.000 θέσεις έμμεσα, ενώ περίπου 50.000 ελληνικές επιχειρήσεις συνδέονται με τον βρετανικό τουρισμό. Σημειώνεται εδώ ότι με βάση τα ίδια στοιχεία της ABTA, οι χώρες της Ε.Ε. είναι ο μεγαλύτερος προορισμός για τους Βρετανούς, αντιπροσωπεύοντας το 58% των δαπανών τους στο εξωτερικό για το 2016, με 53 εκατομμύρια ταξίδια (+10% έναντι του 2015) και το 75% των ταξιδιών στο εξωτερικό.
Η Ελλάδα έχει ανέβει κι άλλο στις λίστες των πιο δημοφιλών ευρωπαϊκών προορισμών για το 2018, φιγουράροντας στις πλέον ασφαλείς χώρες της Μεσογείου, ενώ οι προκρατήσεις μόνο από τη βρετανική αγορά, τη μία από τις δύο σημαντικότερες τουριστικές για τη χώρα μας μαζί με τη γερμανική, τρέχουν ήδη, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, με ένα ποσοστό αύξησης πέριξ του 8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, έστω και αν η εικόνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει προς το τέλος Φεβρουαρίου.
Τα μηνύματα για την Ελλάδα κατά τη φετινή μεγάλη έκθεση World Travel Market του Λονδίνου, η οποία πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με σύσσωμους τους εγχώριους τουριστικούς φορείς να δίνουν το «παρών», ήταν κατά κοινή ομολογία θετικά για τη χώρα μας τόσο από την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας όσο και από τις λοιπές αγορές. Ωστόσο, όσο αυξάνονται τα νούμερα, άλλο τόσο μεγαλώνουν και οι προκλήσεις για τον κλάδο: υπερφορολόγηση και τέλος
διαμονής -η εφαρμογή του οποίου θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2018- παραμένουν η μεγαλύτερη αιτία ανασφάλειας για τους ίδιους τους ξενοδόχους, ενώ το ζήτημα των υποδομών και της φέρουσας ικανότητας κατά την υψηλή περίοδο λόγω της έντονης εποχικότητας απασχολεί τις περισσότερο ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές, συν το ότι μεγάλο ζητούμενο για τους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς ανά την Ελλάδα, με τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες και τις μικρότερες τουριστικές επιχειρήσεις, παραμένει η αύξηση των τουριστικών ροών λόγω και της χαμηλής τουριστικής περιόδου.
Οι προκρατήσεις για το 2018
Οσον αφορά ειδικά στη βρετανική αγορά, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όπως αυτά καταγράφονται και από το υπουργείο Τουρισμού, τη φετινή χρονιά σημειώνεται νέα -διψήφια- αύξηση στις αφίξεις Βρετανών τουριστών στην Ελλάδα, που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια, ενώ περαιτέρω άνοδος αναμένεται για την επόμενη χρονιά, με τα νούμερα των προκρατήσεων να είναι αυξημένα κατά 8%. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Ενωση Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων ΑΒΤΑ (Association of British Travel Agents) αναφορικά με τη συνεισφορά του βρετανικού εξερχόμενου τουρισμού στις χώρες της Ε.Ε. το 2016, εν όψει του Brexit και με το επιπλέον δεδομένο ότι οι χώρες της Ε.Ε. αποτελούν τον βασικότερο προορισμό για το Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ελλάδα με τα 2,5 εκατμμύρια και πλέον των Βρετανών επισκεπτών η άμεση συνεισφορά του βρετανικού τουρισμού αντιστοιχεί σε 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό ΑΕΠ, ενώ 2,2 δισ. ευρώ είναι η συνολική συμβολή του. Στην Ελλάδα οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ξοδεύουν το 6% επί των συνολικών δαπανών τους στην Ε.Ε., ή αλλιώς 1,6 δισ. λίρες, και στηρίζουν άμεσα πάνω από 29.000 θέσεις εργασίας και 51.000 θέσεις έμμεσα, ενώ περίπου 50.000 ελληνικές επιχειρήσεις συνδέονται με τον βρετανικό τουρισμό. Σημειώνεται εδώ ότι με βάση τα ίδια στοιχεία της ABTA, οι χώρες της Ε.Ε. είναι ο μεγαλύτερος προορισμός για τους Βρετανούς, αντιπροσωπεύοντας το 58% των δαπανών τους στο εξωτερικό για το 2016, με 53 εκατομμύρια ταξίδια (+10% έναντι του 2015) και το 75% των ταξιδιών στο εξωτερικό.
Θετικά είναι τα μηνύματα για την Ελλάδα και από τη γερμανική αγορά με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία από τους tour operators και την αύξηση των δρομολογίων από γερμανικούς προορισμούς για τη θερινή σεζόν του 2018. Ούτως ή άλλως για τη φετινή χρονιά η χώρα μας ήταν ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός στο εξωτερικό μετά την Ισπανία για τους Γερμανούς, ενώ με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου οι αφίξεις από τη Γερμανία ήταν αυξημένες κατά 13,7%, στα 2,3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, και οι εισπράξεις κατά 29%, στο 1,64 δισ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/toyrismos/339257-oi-megales-prokliseis-gia-ton-elliniko-tourismo
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/toyrismos/339257-oi-megales-prokliseis-gia-ton-elliniko-tourismo
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr