Πιθανή θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου μέχρι το 2020
29.01.2019
10:24
Το υπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου εργάζεται εντατικά στο να επισπευθούν οι διαδικασίες, με την ελπίδα οτι η γραμμή θα αποκατασταθεί εάν όχι αυτό το καλοκαίρι, όπως ενημέρωσε η υφυπουργός Νατάσα Πιλίδη
Το υπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου προετοιμάζει το έδαφος για την επαναφορά της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου, η οποία έχει διακοπεί εδώ και χρόνια, με χρονικό ορίζοντα το 2020, εάν αυτό καταστεί εφικτό.
Η υφυπουργός Νατάσα Πιλίδη ενημέρωσε στο ευρωκοινοβούλιο την Παρασκευή οτι το κυπριακό υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία προετοιμασίας έρευνας για πιθανούς τρόπους λειτουργίας της θαλάσσιας σύνδεσης.
Μιλώντας στην Επιτροπή Μεταφορών, η κ. Πιλίδη είπε οτι έπειτα από απόφαση που ελήφθη το Νοέμβριο, το υπουργείο εργάζεται εντατικά στο να επισπευθούν οι διαδικασίες, με την ελπίδα οτι η γραμμή θα αποκατασταθεί εάν όχι αυτό το καλοκαίρι, την επόμενη τουριστική σεζόν.
Το υπουργείο επεξεγράζεται τους όρους και τις προϋποθέσεις του αναδόχου της έρευνας, η οποία αναμένεται να ετοιμασθεί τις επόμενες ημέρες.
Ο ανάδοχος θα έχει προσθεσμία 10 εβδομάδων ώστε να την ολοκληρώσει.Η έρευνα θα εξετάσει πολλαπλά σενάρια που αφορούν την οικονομική βιωσιμότητα της θαλάσσιας σύνδεσης, το κόστος των ναύλων σε σχέση με το κόστος των αερομεταφορών, τη σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά ή ελληνικών νησιών, την προοπτική προσέλκυσης τουριστικών ροών στην Κύπρο και την πιθανότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους.Θα παρουσιασθεί στο ευρωκοινοβούλιο, και θα ζητηθεί η χρηματοδότηση της σύνδεσης όπως έχει γίνει σε άλλες περιπτώσεις, παρότι ποτέ στο παρελθόν για διεθνή σύνδεση.Εάν η ΕΕ αρνηθεί να χρηματοδοτήσει τη σύνδεση, υπάρχει η επιλογή άμεσης κρατικής χρηματοδότησης.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως είπε η κ. Πιλίδη, θα χρειαστεί η έγκριση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν κρατική χρηματοδότηση ιδιωτικών πρότζεκτ.
Αναφερόμενη σε παλαιότερες έρευνες για το κόστος της θαλάσσιας σύνδεσης, είπε οτι το πρότζεκτ θα χρειάζεται 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Ωστόσο διευκρίνισε οτι τα δεδομένα μπορεί να έχουν αλλάξει σε σχέση με την πιο πρόσφατη έρευνα.Τα υπουργεία Ναυτιλίας Ελλάδας και Κύπρου βρίσκονται σε επικοινωνία με Έλληνες ιδιοκτήτες πλοίων και καταγράφεται ενδιαφέρον για τη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ των 2 χωρών, δήλωσε η κ. Πιλίδη.Ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Σάββας Περδίος τόνισε οτι το πρότζεκτ θα πρέπει να σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσελκύει τουρίστες που μένουν στην Κύπρο πάνω από μερικές ώρες.
Όπως είπε, η Σαντορίνη προσελκύει 6 εκατ. τουρίστες ετησίως μέσω θαλάσσιων μεταφορών, όμως οι περισσότεροι μένουν στο νησί μόνο για λίγες ώρες.
Η υφυπουργός Νατάσα Πιλίδη ενημέρωσε στο ευρωκοινοβούλιο την Παρασκευή οτι το κυπριακό υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία προετοιμασίας έρευνας για πιθανούς τρόπους λειτουργίας της θαλάσσιας σύνδεσης.
Μιλώντας στην Επιτροπή Μεταφορών, η κ. Πιλίδη είπε οτι έπειτα από απόφαση που ελήφθη το Νοέμβριο, το υπουργείο εργάζεται εντατικά στο να επισπευθούν οι διαδικασίες, με την ελπίδα οτι η γραμμή θα αποκατασταθεί εάν όχι αυτό το καλοκαίρι, την επόμενη τουριστική σεζόν.
Το υπουργείο επεξεγράζεται τους όρους και τις προϋποθέσεις του αναδόχου της έρευνας, η οποία αναμένεται να ετοιμασθεί τις επόμενες ημέρες.
Ο ανάδοχος θα έχει προσθεσμία 10 εβδομάδων ώστε να την ολοκληρώσει.Η έρευνα θα εξετάσει πολλαπλά σενάρια που αφορούν την οικονομική βιωσιμότητα της θαλάσσιας σύνδεσης, το κόστος των ναύλων σε σχέση με το κόστος των αερομεταφορών, τη σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά ή ελληνικών νησιών, την προοπτική προσέλκυσης τουριστικών ροών στην Κύπρο και την πιθανότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους.Θα παρουσιασθεί στο ευρωκοινοβούλιο, και θα ζητηθεί η χρηματοδότηση της σύνδεσης όπως έχει γίνει σε άλλες περιπτώσεις, παρότι ποτέ στο παρελθόν για διεθνή σύνδεση.Εάν η ΕΕ αρνηθεί να χρηματοδοτήσει τη σύνδεση, υπάρχει η επιλογή άμεσης κρατικής χρηματοδότησης.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως είπε η κ. Πιλίδη, θα χρειαστεί η έγκριση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν κρατική χρηματοδότηση ιδιωτικών πρότζεκτ.
Αναφερόμενη σε παλαιότερες έρευνες για το κόστος της θαλάσσιας σύνδεσης, είπε οτι το πρότζεκτ θα χρειάζεται 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Ωστόσο διευκρίνισε οτι τα δεδομένα μπορεί να έχουν αλλάξει σε σχέση με την πιο πρόσφατη έρευνα.Τα υπουργεία Ναυτιλίας Ελλάδας και Κύπρου βρίσκονται σε επικοινωνία με Έλληνες ιδιοκτήτες πλοίων και καταγράφεται ενδιαφέρον για τη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ των 2 χωρών, δήλωσε η κ. Πιλίδη.Ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Σάββας Περδίος τόνισε οτι το πρότζεκτ θα πρέπει να σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσελκύει τουρίστες που μένουν στην Κύπρο πάνω από μερικές ώρες.
Όπως είπε, η Σαντορίνη προσελκύει 6 εκατ. τουρίστες ετησίως μέσω θαλάσσιων μεταφορών, όμως οι περισσότεροι μένουν στο νησί μόνο για λίγες ώρες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr