Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία: Τι δείχνουν τα στοιχεία για τους μαθητές - Ημερίδα από το υπουργείο Παιδείας

Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία - 3 Δεκεμβρίου: Αποκαρδιωτικά στοιχεία για τη συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση - Διαδικτυακή ημερίδα αλληλεγγύης σε εξέλιξη  από το υπουργείο Παιδείας - Κινητοποίηση ΑμεΑ στο κέντρο της Αθήνας

Ως Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία έχει καθιερωθεί η 3η Δεκεμβρίου από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.

Η ημέρα αυτή θεσπίστηκε το 1992 και γιορτάζεται παγκοσμίως, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση και κοινωνική κινητοποίηση για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έκθεση του ΠΟΥ για την αναπηρία, το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ή περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο άτομα ζουν με αναπηρία.

Φέτος, η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία συμπίπτει με την πρωτοφανή και δραματική κατάσταση της πανδημίας του κορωνοϊού που βιώνει ο πλανήτης.

Στην προσπάθεια αυτή, αρωγός και το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, που μέσω πρωτοβουλίας της υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, διοργανώνει σήμερα διαδικτυακή ημερίδα, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ζητήματα ισότητας, αποδοχής της διαφορετικότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης, ένταξης και αλληλεγγύης.

Η ημερίδα θα διαρκέσει από τις 11:00 έως τις 15:30 και κατά τη διάρκειά της θα παρουσιαστούν 26 εργασίες μαθητών Σχολικών Μονάδων Γενικής και Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις της Ελλάδας. Οι εργασίες και οι δραστηριότητες (τέχνης, πολιτισμού, αθλητισμού) θα διαπραγματεύονται ζητήματα αναπηρίας, ένταξης και σεβασμού των δικαιωμάτων των ΑμεΑ.

Η ημερίδα, που βρίσκεται σε εξέλιξη,  μεταδίδεται μέσω live streaming ΕΔΩ


Άτομα με αναπηρία μαζί με μέλη της οικογενειών τους, συνοδούς και φίλους πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το Μέγαρο Μαξίμου. Αντιπροσωπεία τους συνάντησε την αναπληρώτρια υπουργό κοινωνικής αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου. Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, με την αναπληρώτρια υπουργό να δεσμεύεται να δει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα τα αιτήματά τους.



Εν τω μεταξύ, και ο  σύλλογος ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα, παραμένει υπέρμαχος των δικαιωμάτων των αναπήρων και δεσμεύεται να συνεχίσει τον αγώνα για ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή των παιδιών με Αναπηρία στην Εκπαίδευση.

Τα στοιχεία για τη συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση

«Η de facto ένταξη στα γενικά σχολεία δεν συνεπάγεται την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία σε ποιοτική, χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, αντιθέτως μπορεί να δημιουργεί νέες ανισότητες και διαχωρισμούς», επισημαίνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Γιάννης Βαρδακαστάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Καθίσταται, λοιπόν, αναγκαία η σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικών πολιτικών, με γνώμονα τη συμπερίληψη. Τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως από το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία –που αποτελεί τον επίσημο φορέα-συνομιλητή της ΕΛΣΤΑΤ για θέματα στατιστικών που αφορούν την αναπηρία– έχουν δείξει ότι το 57,3% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη, παρά υποστηρίζονται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, του 5ου Δελτίου Στατιστικής Πληροφόρησης του Παρατηρητηρίου, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μόλις 1 στους 10 μαθητές λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι ανάγκες υποστήριξης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι μειωμένες, σε σχέση με την Πρωτοβάθμια. Τουναντίον, «οι ανάγκες υποστήριξης προφανώς και δεν μειώνονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», τονίζει ο κ. Βαρδακαστάνης. «Ωστόσο στη χώρα μας οι πολιτικές και τα προγράμματα συμπερίληψης έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό στην Πρωτοβάθμια, γεγονός που σαφέστατα δυσχεραίνει την εκπαιδευτική συνέχεια και πρόοδο των μαθητών με αναπηρία ή και ωθεί τους μαθητές αυτούς μετά το δημοτικό, να στραφούν αναπόφευκτα στην διαχωρισμένη Ειδική Αγωγή».

Όσο για τα στοιχεία που αφορούν τα τμήματα ένταξης, δείχνουν ότι το 35% των μαθητών των τμημάτων ένταξης έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση από διαγνωστικό φορέα.

Θεόφιλος Λεονταρίδης: Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία

Η θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής κάρτας αναπηρίας για περισσότερες και μεγαλύτερες υπηρεσίες και η προστασία των δικαιωμάτων των ΑμΕΑ είναι δύο κεντρικά σημεία του βασικού άξονα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, που παρουσιάστηκε στη Βουλή, σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλευτή της ΝΔ Θεόφιλου Λεονταρίδη.

Το εν λόγω σχέδιο παράλληλα περιλαμβάνει μέτρα υπέρ των ΑμΕΑ για την παιδεία, την καθημερινότητα, την υγεία, την απασχόληση, τον τουρισμό και πολιτισμό.

Ο πρώην υπουργός Θεόφιλος Λεονταρίδης μιλώντας στην Βουλή κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Ειδικής Επιτροπής Ισότητας , Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με θέμα ημερήσιας διάταξης: Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία μεταξύ άλλων τόνισε: «Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί αναγκαίο τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου Εθνικού Προγράμματος Δράσης για τα άτομα με αναπηρία και αυτό ολοκληρώνεται μέσα από διάλογο, συνεργασία και σχεδιασμό που έλαβε χώρα όλο αυτό το διάστημα. Μέσα από έξυπνες και στοχευμένες πολιτικές προκρίνουμε μία σύγχρονη και εξειδικευμένη αντίληψη που θα προωθεί τα αναγκαία μέτρα και τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τη θεσμική προστασία των ατόμων με αναπηρία». 
 

Ειδήσεις σήμερα:
  
Θρίλερ στο Κορωπί: Ποιος οργάνωσε την «τέλεια εξαφάνιση» της Άρτεμης

Κλοπή από τραπεζικές θυρίδες στο Ψυχικό: Θέμα ημερών η ταυτοποίηση

«Δεν τον ανάγκασα να κάνουμε σεξ, ήταν πρόθυμος» λέει η 32χρονη για τον... 14χρονο που έριξε στο κρεβάτι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr