Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας

Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας

Το νέο λογότυπο καθιερώνει το Ινστιτούτο ως ηγετικό φορέα στο πολιτιστικό γίγνεσθαι, με αυξημένο κοινωνικό ενδιαφέρον και στόχο την καλλιέργεια μίας ευρύτερης κριτικής συνείδησης για την αρχιτεκτονική

Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας
Η αρχιτεκτονική δίνει φόρμα στον πολιτισμό μας. Μέσα από τη χωρική της αντίληψη, δημιουργεί το συγκείμενο της εποχής και της ζωής μας μέσα στο χρόνο. Η ποιότητα της αρχιτεκτονικής καθορίζει την ποιότητα της ζωής μας.

Παρόλα αυτά, η αρχιτεκτονική σπάνια προσελκύει το ενδιαφέρον των πολιτικών οργάνων - στον βαθμό που αντιστοιχεί στην τεράστια σημασία της. Μία καλύτερη επόμενη ημέρα εξαρτάται από την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της κοινωνίας για την αξία της αρχιτεκτονικής. Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής προωθεί την δημοσιοποίηση του περιεχομένου της αρχιτεκτονικής, με στόχο την ευαισθητοποίηση, μέσω εκθέσεων, διαλέξεων, συνεδρίων και έρευνας.

Το Ινστιτούτο μεριμνά για τη βελτίωσης των συνθηκών παραγωγής της αρχιτεκτονικής καθώς και η επισήμανση των στόχων που παραμένουν απραγματοποίητοι. Ενδιαφέρεται επίσης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου παραγωγής, για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και τη σχέση του με τις νέες κατασκευές, καθώς επίσης και για τη διάσωση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, παλαιότερης και σύγχρονης.

Δείτε το βίντεο: Οι μεταμορφώσεις του logo του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής
LOGO EIA



Σε μία νέα εποχή εξωστρέφειας, το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής συνεργάστηκε στρατηγικά με την Design Ambassador, Εταιρείας Επικοινωνίας για το δομημένο έργο, για το rebranding του Ινστιτούτου.

Η αξία του rebranding έγκειται στη δυνατότητά του να ενισχύσει την αντίληψη του κοινού, να προσελκύσει νέο κοινό ή χορηγούς, να τονώσει την ανάπτυξη, να διαφοροποιηθεί και τελικά να υποστηρίξει την αποστολή του οργανισμού. Μπορεί να δώσει νέα πνοή στον οργανισμό, να δημιουργήσει ενθουσιασμό και ενδιαφέρον στο κοινό και να τον τοποθετήσει με σκοπό τη μακροπρόθεσμη επιτυχία σ’ ένα μεταβαλλόμενο πολιτιστικό τοπίο.

Σε αυτούς τους στόχους πίστεψε η καινοτόμος εταιρεία Orama Minimal Frames. H Orama Minimal Frames έχει καταξιωθεί στην κοινότητα των αρχιτεκτόνων καθώς έχει αφιερωθεί στις custom λύσεις στα κουφώματα αλουμινίου, οι οποίες απελευθερώνουν το σχεδιαστικό όραμα κάθε αρχιτέκτονα.

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τη σωστή λύση για οποιαδήποτε αρχιτεκτονική απαίτηση – ανεξάρτητα από το πόσο ακραία ή φιλόδοξη είναι», έχει δηλώσει ο CEO της Orama Minimal Frames, Γιώργος Τσιμπίκος.

Σχεδιασμός με κοινωνικά οφέλη

Κλείσιμο
Το επιτυχές rebranding απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό, αποτελεσματική εφαρμογή και σαφή επικοινωνία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων. Για τον σχεδιασμό, ο Βασίλης Μπαρτζώκας επέλεξε να συνεργαστεί με έναν από τους πιο ταλαντούχους creative director, το Νίκο Γεωργόπουλο και την εταιρεία του Marlon Tate υπεύθυνος για το σχεδιασμό σημαντικών projects όπως το λογότυπο-σημαία για το πρώτο co-living brand στην Ελλάδα - το οποίο η Marlon Tate έκανε launch ως την «χώρα των ονειροπόλων» - το νέο website του θρυλικού site του Πύργου Πειραιά, για την εταιρεία Dimand και το Paradise Quarter της εταιρείας ανάπτυξης και αξιοποίησης ακινήτων Blue residencies.
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας


Έχοντας χαρακτηριστεί ως «pop star art director» από το γνωστό Βρετανικό περιοδικό «The Brand Identity», o Γεωργόπουλος, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει γίνει ιδιαιτέρως γνωστός από τις ευρηματικές διαφημιστικές του καμπάνιες και brand identities για δημιουργικούς πελάτες όπου ως κοινό χαρακτηριστικό τους έχουν το στοιχείο της φαντασίας και της σουρεαλιστικής αφήγησης στο σημείο όπου η ίδια η Marlon Tate «ισχυρίζεται» πως έχει γραφεία και στο διάστημα.

Όπως σημειώνει ο Βασίλης Μπαρτζώκας, «τα τελευταία χρόνια ο χώρος του σχεδιασμού έχει επεκταθεί σε νέες περιοχές.

Τα κοινωνικά οφέλη του σχεδιασμού ανοίγουν το δρόμο προς ένα νέο είδος πρακτικής που διαμορφώνεται γύρω από την ενσυνείδητη πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά. Αυτή η νέα προοπτική για το σχεδιασμό δίνει περισσότερες ευθύνες σε όσους εμπλέκονται στη σχεδιαστική διαδικασία, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο ως νέοι "πράκτορες" της αλλαγής.

Οι σχεδιαστές σήμερα επιδιώκουν να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο, χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική σκέψη σχεδιασμού, παρουσιάζοντας παράλληλα την ικανότητά τους για κοινωνική ευαισθητοποίηση.
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας

Άλλωστε ο σχεδιασμός ανέκαθεν διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στην κοινωνία και το άτομο, καθώς επηρεάζει την πολιτιστική ταυτότητα, τις κοινωνικές δομές, τις οικονομίες, την πολιτιστική και σήμερα τη βιώσιμη ανάπτυξη».

Το concept για το νέο λογότυπο

Από το 1992 μέχρι και σήμερα, το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής (ΕΙΑ) έχει ως στόχο την ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής στην χώρα μας μέσω της καλλιέργειας ενός ευρύτερου κριτικού διαλόγου.

«Όταν ξεκινήσαμε στην Marlon Tate να δουλεύουμε πάνω στην δημιουργική στρατηγική και ιδέα του rebranding του ΕΙΑ αντιληφθήκαμε πως παρά το σημαντικό του έργο, η αντίληψη που επικρατούσε για το brand του δεν αντιπροσώπευε τον ρόλο του ως ηγετικό φορέα στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.

Έτσι, η πρότασή μας αντανακλούσε την στρατηγική μας φιλοδοξία, η οποία ήταν να δημιουργήσουμε μία νέα οπτική ταυτότητα για το Ινστιτούτο με στόχο να αυξήσουμε το visibility του, να προβάλλουμε το κύρος του και να το καταστήσουμε πιο προσιτό ούτως ώστε η αρχιτεκτονική και μη κοινότητα να θέλει να γίνει κομμάτι του», σημείωσε ο Νίκος Γεωργόπουλος.
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας

Η νέα, responsive οπτική ταυτότητα για το ΕΙΑ έχει ως κεντρικό στοιχείο ένα variable λογότυπο, το οποίο αλλάζει διαρκώς μορφή ανάλογα με την εφαρμογή του και το περιβάλλον στο οποίο καλείται να υπάρξει. Με αυτόν τον τρόπο η ταυτότητα δεν συμβολίζει απλά έναν χώρο - το οποίο θα ήταν παρωχημένο- αλλά τον δημιουργεί με δυναμικό τρόπο.

Επανατοποθετεί έτσι το ΕΙΑ, όχι απλά σαν έναν ακόμα φορέα δράσεων για την αρχιτεκτονική, αλλά ως μία πλατφόρμα δημιουργίας χώρου για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων-όπως ακριβώς και η αρχιτεκτονική δημιουργεί χώρο και προυποθέσεις για ζωή.

Η νέα ταυτότητα προβάλλει το έργο του και την στόχευση του ΕΙΑ μέσα από κάθε εφαρμογή της, υπενθυμίζοντας έτσι το μοναδικό του έργο καθώς επίσης και την επίδρασή του στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.

Το λογότυπο παίρνει διαφορετική μορφή σε όλη την εταιρική ταυτότητα και στο website. Παράλληλα το μοντέρνο και pop brand κάνει το ΕΙΑ πιο προσιτό στο κοινό του, καλώντας το να συμμετάσχει και να συν-διαμορφώσει την συζήτηση.

Tο rebranding του ΕΙΑ έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως από την δημιουργική κοινότητα, με τη βράβευση της Marlon Tate στα Βραβεία «Ερμής», ενώ είναι φιναλίστ στα D&AD Awards στο Λονδίνο.
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ενισχύεται από τις συνδρομές των μελών του, από το κράτος, την Ευρωπαϊκή Ένωση, οργανισμούς και ιδρύματα, χορηγίες και δωρεές

Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας
Case study: Tο Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στην εποχή της πληροφορίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης