Πώς μια «Παύση για καλό» μπορεί να σώσει το περιβάλλον
foodwaste1

Πώς μια «Παύση για καλό» μπορεί να σώσει το περιβάλλον

Η ΑΒ μας μυεί στον κόσμο της βιωσιμότητας και της φιλοσοφίας της μηδενικής σπατάλης και μας προτρέπει να σκεφτούμε καλά πριν φτάσουμε στο ταμείο του σουπερμάρκετ.


Sponsored content

Η επίσκεψη στο σουπερμάρκετ έχει μετατραπεί σε μια πρόκληση, αφού δύσκολα αντιστεκόμαστε σε όλα αυτά που βλέπουμε στα ράφια και τα ψυγεία, με αποτέλεσμα να παραφορτώνουμε το καλάθι μας με περισσότερα τρόφιμα από όσα χρειαζόμαστε πραγματικά. Μια καταναλωτική συνήθεια που εκτός από την τσέπη μας απειλεί και το περιβάλλον.
Τη λογική «ας πάρω να έχω» επιχειρεί να αλλάξει η AB Βασιλόπουλος και μας καλεί να αποκτήσουμε μία νέα συνήθεια: να κάνουμε μια «Παύση για καλό» #PausiGiaKalo και να σκεφτούμε αν όντως θα καταναλώσουμε εγκαίρως το τρόφιμο που πρόκειται να αγοράσουμε. Με αυτόν τον τρόπο, όλοι μαζί θα κάνουμε μια προσπάθεια για μια zero waste καθημερινότητα προκειμένου να έχουμε διπλό κέρδος, δηλαδή και οικονομικό και περιβαλλοντικό.


Σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις του WWF Ελλάς, το κόστος της σπατάλης για μια τετραμελή οικογένεια ανέρχεται σε τουλάχιστον 650 ευρώ το χρόνο, χωρίς να συνυπολογιστεί η δαπάνη νερού και ηλεκτρισμού για την προετοιμασία των γευμάτων. Παράλληλα, και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μερίδιο των εξόδων στα ελληνικά νοικοκυριά αφορά τα είδη διατροφής, με κάθε μερίδα φαγητού που πάει χαμένη να είναι μια άσκοπη οικονομική επιβάρυνση.
ΑΒ Βασιλόπουλος | #PausiGiaKalo | Μπαγκέτες

Ωστόσο, η οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών, αν και καθόλου ασήμαντη, είναι μόνο η μία όψη του προβλήματος. Κάθε γραμμάριο τροφής που καταλήγει στον κάδο απορριμμάτων αποτελεί σοβαρή απώλεια πολύτιμων φυσικών πόρων, ενώ σημαντικές είναι και οι ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται χωρίς κανένα αντίκρισμα, δηλαδή για τρόφιμα που θα πεταχτούν στα σκουπίδια. Για παράδειγμα, αν πετάξουμε 1 κιλό βοδινού κρέατος είναι σαν να πετάξαμε επίσης 15.500 λίτρα νερού που απαιτήθηκαν για την παραγωγή του, και να εκπέμψαμε στην ατμόσφαιρα 30,4 κιλά διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς κανένα λόγο.
Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2022) για κάθε κράτος μέλος τα νέα για τη χώρα μας δεν είναι ευχάριστα. Η Ελλάδα σημειώνει την τέταρτη χειρότερη επίδοση με 87 κιλά ανά άτομο, στοιχεία που αντλήθηκαν από τη 18μηνη έρευνα της ΑΒ σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας στην Ελλάδα. Στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Πορτογαλία, η Ιταλία και το Λουξεμβούργο. Αντίθετα, τα ισπανικά νοικοκυριά πετάνε μόλις 30 κιλά φαγητού ανά κάτοικο, γεγονός που μαρτυρά πόσο μεγάλο δρόμο έχουμε να διανύσουμε ακόμα μέχρι να μάθουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τις καθημερινές αγορές μας μέχρι να εξαλειφθεί το φαινόμενο, ή έστω να μειωθεί θεαματικά.
ΑΒ Βασιλόπουλος | #PausiGiaKalo | Γάλα

Το κλειδί για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής είναι η ενημέρωση για όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να υιοθετήσουμε μια διαφορετική φιλοσοφία, η οποία εκτός από περιβαλλοντικά θα έχει και κοινωνικά οφέλη. Για παράδειγμα, αρκετοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι όλα τα τρόφιμα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αυτή που αναγράφεται στη συσκευασία και καταλήγουν να τα πετάνε αμέσως μόλις λήξουν. Συνεπώς, η καλύτερη διαχείριση των αγορών μας και η αύξηση δωρεών κοντόληκτων τροφίμων δεν θα ωφελήσει μόνο εμάς, αλλά και ανθρώπους που χρειάζονται στήριξη.

Οι ανάγκες στη χώρα μας είναι μεγάλες, αφού 1,4 εκατομμύρια συνάνθρωποί μας, δηλαδή 12,9% του πληθυσμού, ζουν υπό συνθήκες επισιτιστικής ανασφάλειας. Ωστόσο, επειδή κάθε συσκευασμένο τρόφιμο έχει τις ιδιαιτερότητές του θα πρέπει να ενημερωθούμε για τους χρόνους που ισχύουν κάθε φορά.
Η AB Βασιλόπουλος αφουγκράζεται τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και την ανάγκη της μείωσης της σπατάλης. Σε αυτό το πλαίσιο, τον Σεπτέμβρη του 2019, η εταιρεία δεσμεύτηκε να μειώσει το δικό της αποτύπωμα κατά 50% μέχρι το 2025 και για να το πετύχει ξεκίνησε στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες. Έτσι, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει και αυξάνει τις δωρεές κοντόληκτων προϊόντων μέσω του Προγράμματος, Τρόφιμα Αγάπης, ενώ ξεκίνησε την πρώτη «Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» στην Ελλάδα μαζί με την οργάνωση «Μπορούμε».

Στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρείας να βάλει τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον για όλους εμάς αλλά και για τις επόμενες γενιές, πραγματοποίησε έρευνα σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, διερευνώντας όλες τις πτυχές του φαινομένου με τις παγκόσμιες διαστάσεις. Τα στοιχεία της έρευνας σε επίπεδο νοικοκυριού και λιανεμπορίου, χρησιμοποιήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως baseline της χώρας μας για τη σπατάλη τροφίμων αποκαλύπτοντας την έκταση του προβλήματος. 
Τέλος, σε συνεργασία με το WWF Ελλάς ηγείται της προσπάθειας για μείωση σπατάλης σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Μέσα σε αυτή, και μια προσπάθεια να αλλάξουμε τον τρόπο που ψωνίζουμε, μαγειρεύουμε και απορρίπτουμε τα τρόφιμά μας.

Πριν αγοράσουμε λοιπόν, ας κάνουμε μια «Παύση για καλό».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης