Πτήσεις με αεροπλάνο: Αυτός είναι ο νέος «οδικός χάρτης»

Πτήσεις με αεροπλάνο: Αυτός είναι ο νέος «οδικός χάρτης»

Διαβάστε τις οδηγίες της Διεθνούς Ένωσης Αεροματοφορών - «Ναι» στις μάσκες και τα διαβατήρια ανοσίας - «Όχι» στα κενά καθίσματα - Υπέρ των τεστ κορωνοϊού, αλλά μόνο όταν βγουν αποτελεσματικά και ασφαλή

Πτήσεις με αεροπλάνο: Αυτός είναι ο νέος «οδικός χάρτης»
Τη νέα πραγματικότητα στις πτήσεις και τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να λαμβάνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση ενός αεροπορικού ταξιδιού περιγράφει σε έκθεσή της που έδωσε στη δημοσιότητα η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA).

Το κείμενο με τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων» καλεί:

- τις κυβερνήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την αναγνώριση υγειονομικών κινδύνων όπως έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου,
- τις αεροπορικές εταιρείες να υιοθετήσουν διαδικασίες που θα ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο μετάδοσης στο αεροδρόμιο και στα αεροσκάφη
- τους επιβάτες να αναλάβουν την προσωπική τους ευθύνη προκειμένου να αξιολογούν την κατάσταση της υγείας τους πριν από κάθε ταξίδι.

Ειδικότερα η ΙΑΤΑ προτείνει:

Πριν την πτήση
- Θα πρέπει να συλλέγονται όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς πληροφορίες επικοινωνίας με τους επιβάτες για τις ανάγκες της ιχνηλάτησης
- Όπου αυτό είναι δυνατό οι πληροφορίες θα πρέπει να συλλέγονται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο μέσω από πλατφόρμες όπως η eVisa
- Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν ειδικές ιστοσελίδες προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα

Στο Αεροδρόμιο
Κλείσιμο
- Η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να είναι περιορισμένη μόνο για εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς τους π.χ. για άτομα με αναπηρία
- Θα πρέπει να υπάρχει θερμομέτρηση στις εισόδους των κτηρίων. Τη θερμομέτρηση θα διεξάγει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί και ποιος δεν μπορεί να ταξιδέψει
- Θα πρέπει να εφαρμόζεται το μέτρο των αποστάσεων βάσει όσων ισχύουν σε κάθε κράτος και γι' αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρχουν προσαρμογές σε όλους τους χώρους για την ομαλή ροή των επιβατών
- Όσον αφορά τις μάσκες θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των κατά τόπους αρχών μολονότι η σύσταση της ΙΑΤΑ είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι μάσκες από τους επιβάτες και οι μάσκες ΡΡΕ για τους εργαζόμενους σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια
- Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός θα πρέπει να απολυμαίνεται ενώ θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση και σε αντισηπτικά. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ θα πρέπει να απολυμαίνονται τρέιλερ, καρότσια, χώροι self service, σκάνερ αποτυπωμάτων, αναπηρικά καρότσια, δίσκοι κτλ.
- Η Ένωση τάσσεται υπέρ των τεστ κορωνοϊού σε επιβάτες με την υποσημείωση ότι αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί όταν θα υπάρξει ένα αποτελεσματικό και ασφαλές τεστ
- Στο ίδιο πλαίσιο σημαντικό χαρακτηρίζει η ΙΑΤΑ το ρόλο των «διαβατηρίων ανοσίας» εξηγώντας ότι επιβάτης που έχει τέτοιο έγγραφο δεν θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα προστασίας

Στο check-in
Για να μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο θα πρέπει οι επιβάτες να ολοκληρώνουν σε σημαντικό βαθμό ηλεκτρονικά το check-in πριν να φτάσουν στους αερολιμένες. Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ καλεί τις κυβερνήσεις να αφαιρέσουν κάθε πιθανό εμπόδιο για την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Για όλους όσοι, πάντως, φτάνουν στο αεροδρόμιο για να κάνουν check-in ο οδηγός της ΙΑΤΑ συστήνει την εφαρμογή του μέτρου των αποστάσεων ενώ παράλληλα καλεί τους οργανισμούς των αεροδρομίων να προχωρήσουν σε τεχνολογίες που θα απαιτούν τη μικρότερη δυνατή επαφή.

Παράλληλα οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να κατευθύνουν τους επιβάτες στην ατομική εναπόθεση των αποσκευών προκειμένου να ελαχιστοποιείται η επαφή με τους υπαλλήλους.

Στην επιβίβαση
- Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με τάξη προκειμένου να διασφαλίζονται οι αποστάσεις
- Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών
- Στην πρώτη φάση της επανέναρξης των πτήσεων θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών εντός των αεροσκαφών

Στην πτήση
Η ΙΑΤΑ στον οδηγό της υποστηρίζει ότι «δεδομένων των πληροφοριών που έχουμε αναλύσει ο κίνδυνος μετάδοσης της νόσου Covid-19 από τον ένα επιβάτη στον άλλο είναι χαμηλός. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο και όχι ο ένας απένατι στον άλλο, στην ύπαρξη χερουλιών ανάμεσα στις θέσεις, στην ύπαρξη φίλτρων ΗΕΡΑ, στην διεύθυνση του αέρα από το ταβάνι στο πάτωμα και στον περιορισμό των κινήσεων των επιβατών μόλις κάτσουν στις θέσεις τους».

Παράλληλα η ΙΑΤΑ συστήνει τη χρήση μάσκας όπου δεν μπορεί να υπάρχουν αποστάσεις. Στο παλίσιο αυτό, μάλιστα, η Ένωση ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι απαραίτητη η χρήση κλειστών καθισμάτων.

Παράλληλα συστήνονται τα προπαρασκευασμένα γεύματα και οι απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας
αλλά και τα απολυμαντικά μαντηλάκια και η επιβολή περιορισμού στις κινήσεις εντός του αερπλάνου.

Στην άφιξη
- Να υπάρχουν θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
- Όπου χρειάζεται η διαδικασία βίζας οι κυβέρνησεις θα πρέπει να εξετάσουν την παροχή ηλεκτρονικών εναλλακτικών με εφαρμογές κινητών και QR codes για να περιορίζονται οι επαφές
- Θα πρέπει να υπάρχει επιτάχυνση της διαδικασίας παραλαβής αποσκευών ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής αλλά και να διασφαλίζονται οι αποστάσεις

Διαβάστε ΕΔΩ τις συατάσεις της ΙΑΤΑ

Ειδήσεις σήμερα

Δημοσκόπηση MRB: Πολιτική κυριαρχία Μητσοτάκη με υπερκομματική αποδοχή

Σταμάτης Κραουνάκης: Πώς την πάτησε με τα «δικαιώματα»

Μειώσεις ΦΠΑ, εκπτώσεις φόρων, ενίσχυση της ρευστότητας, στήριξη της εργασίας ανακοινώνει σήμερα ο Μητσοτάκης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης