Εκλάπη άγαλμα από το Ισραηλιτικό Μουσείο στην Ιερουσαλήμ
09.03.2011
17:33
Ένα άγαλμα ίσως του πιο διάσημου γλύπτη του 19ου αιώνα, του Γάλλου Ογκύστ Ροντέν, εκλάπη από το Ισραηλιτικό Μουσείο της Ιερουσαλήμ, επιβεβαίωσε η διεύθυνσή του μετά από δημοσιεύματα στα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης την Τετάρτη.
Ένα άγαλμα ίσως του πιο διάσημου γλύπτη του 19ου αιώνα, του Γάλλου Ογκύστ Ροντέν, εκλάπη από το Ισραηλιτικό Μουσείο της Ιερουσαλήμ, επιβεβαίωσε η διεύθυνσή του μετά από δημοσιεύματα στα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης την Τετάρτη.
Ένα ανακοινωθέν από το Μουσείο αναφέρει πως το μπρούτζινο άγαλμα με τίτλο «Γυμνός Μπαλζάκ με σταυρωμένα χέρια» εκλάπη κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης στον χώρο του Μουσείο προ τριών μηνών. Η διεύθυνσή του ενημέρωσε αμέσως την αστυνομία «και έχουν δρομολογηθεί έρευνες», τονίζεται στο ανακοινωθέν.
Το άγαλμα αποτελούσε δωρεά στο Μουσείο από τον αμερικανό συλλέκτη Μπίλι Ρόουζ και είχε τοποθετηθεί στον κήπο που έφερε προς τιμήν του το όνομά του.
Το Μουσείο απέρριψε τους ισχυρισμούς πως δεν επιβλέπει καθόλου τα αγάλματα στον κήπο. Το Μουσείο επίσης τονίζει πως δεν αληθεύει ότι δεν υπήρχαν κάμερες και νυκτερινός φωτισμός στον κήπο, αλλά δεν δίνει άλλες λεπτομέρειες.
«Η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας για το Ισραηλιτικό Μουσείο και δεδομένης της ευαίσθητης φύσης αυτών των θεμάτων δεν τα συζητούμε λεπτομερειακά με το κοινό», τονίζει το Μουσείο.
Στέλεχος του Μουσείου πρόσθεσε επίσης πως το γλυπτό ζυγίζει 60 κιλά και μάλλον θα πρέπει να μεταφέρθηκε οργανωμένα και όχι να το σήκωσε από το βάθρο του γερανός όπως γράφουν τα δημοσιεύματα.
Ένα ανακοινωθέν από το Μουσείο αναφέρει πως το μπρούτζινο άγαλμα με τίτλο «Γυμνός Μπαλζάκ με σταυρωμένα χέρια» εκλάπη κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνισης στον χώρο του Μουσείο προ τριών μηνών. Η διεύθυνσή του ενημέρωσε αμέσως την αστυνομία «και έχουν δρομολογηθεί έρευνες», τονίζεται στο ανακοινωθέν.
Το άγαλμα αποτελούσε δωρεά στο Μουσείο από τον αμερικανό συλλέκτη Μπίλι Ρόουζ και είχε τοποθετηθεί στον κήπο που έφερε προς τιμήν του το όνομά του.
Το Μουσείο απέρριψε τους ισχυρισμούς πως δεν επιβλέπει καθόλου τα αγάλματα στον κήπο. Το Μουσείο επίσης τονίζει πως δεν αληθεύει ότι δεν υπήρχαν κάμερες και νυκτερινός φωτισμός στον κήπο, αλλά δεν δίνει άλλες λεπτομέρειες.
«Η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας για το Ισραηλιτικό Μουσείο και δεδομένης της ευαίσθητης φύσης αυτών των θεμάτων δεν τα συζητούμε λεπτομερειακά με το κοινό», τονίζει το Μουσείο.
Στέλεχος του Μουσείου πρόσθεσε επίσης πως το γλυπτό ζυγίζει 60 κιλά και μάλλον θα πρέπει να μεταφέρθηκε οργανωμένα και όχι να το σήκωσε από το βάθρο του γερανός όπως γράφουν τα δημοσιεύματα.
Ο «Γυμνός Μπαλζάκ με σταυρωμένα χέρια» χύθηκε μεταξύ 1892 και 93 και είναι ένα από τη σειρά των αγαλμάτων που φιλοτέχνησε ως πρότυπα ο Ροντέν ενώ προετοίμαζε το μνημείο που το Παρίσι ήθελε να εγείρει προς τιμήν του φημισμένου συγγραφέα Ονορέ ντε Μπαλζάκ.
Το Μουσείο αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσο αποτιμάται η αξία του αγάλματος, όμως η εφημερίδα Χααρέτζ τονίζει πως πρόσφατα το άλλο ξακουστό άγαλμα του Ροντέν, «Το Φιλί», πωλήθηκε έναντι 3,44 εκατ. δολαρίων, ενώ ένα άλλο έργο του είχε φθάσει τα 19 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την εφημερίδα η αξία του «Γυμνός Μπαλζάκ» δεν είναι ισάξια με άλλων έργων του.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το Μουσείο αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσο αποτιμάται η αξία του αγάλματος, όμως η εφημερίδα Χααρέτζ τονίζει πως πρόσφατα το άλλο ξακουστό άγαλμα του Ροντέν, «Το Φιλί», πωλήθηκε έναντι 3,44 εκατ. δολαρίων, ενώ ένα άλλο έργο του είχε φθάσει τα 19 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την εφημερίδα η αξία του «Γυμνός Μπαλζάκ» δεν είναι ισάξια με άλλων έργων του.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr