Διώρυγα του Σουέζ: Το «κολλημένο» Ever Given εξαναγκάζει τάνκερ σε τεράστιες παρακάμψεις
Διώρυγα του Σουέζ: Το «κολλημένο» Ever Given εξαναγκάζει τάνκερ σε τεράστιες παρακάμψεις
Σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων προχωρούν από σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες - Τρία τάνκερ ακολουθούν παράκαμψη που περνάει από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας - Απίστευτες εικόνες της «εμφραξης» από ψηλά
Σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων προχωρούν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα πλοία τους να φτάσουν τελικά στον προορισμό τους, αφού η διώρυγα του Σουέζ παραμένει φραγμένη για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα από τον «σφηνωμένο γίγαντα» Ever Given.
Σύμφωνα με τον Guardian, εξαιτίας της τεράστιας έμφραξης στη ζωτικής σημασίας διώρυγα, όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας Kpler.
Όπως επισημαίνει το BBC, η συγκεκριμένη παράκαμψη σημαίνει ότι το δρομολόγιο μπορεί να κρατήσει δύο εβδομάδες παραπάνω.
«Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας», δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.
Μέχρι σήμερα το πρωί το σκάφος παραμένει σφηνωμένο στην ίδια θέση, καθώς ρυμουλκά και βυθοκόροι εξακολουθούν να εργάζονται για να το ελευθερώσουν, σύμφωνα με την εταιρεία Leth Agencies. Ένας αξιωματούχος της αρμόδιας αιγυπτιακής αρχής για τη διώρυγα του καναλιού δήλωσε υπό καθεστώς ανωνυμίας στο Associated Press ότι η πρόκειται για μία «πολύ ευαίσθητη και περίπλοκη» επιχείρηση που πρέπει να «αντιμετωπιστεί πολύ προσεκτικά». Βασικός στόχος είναι να αποφευχθούν «τυχόν επιπλοκές» που θα μπορούσαν να παρατείνουν τη διακοπή κυκλοφορίας στη διώρυγα.
Η αρχή της διώρυγας δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι θα χρειαστεί να αφαιρέσουν από 15.000 έως 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να φτάσουν σε βάθος 12 έως 16 μέτρων. Αυτό το βάθος είναι πιθανό να επιτρέψει στο πλοίο να επιπλεύσει ξανά ελεύθερο.
Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια Long-Range 2 που κανονικά θα περνούσαν από τη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζουν το ενδεχόμενο παράκαμψης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε το πρωί της Παρασκευής η εταιρεία Braemar ACM. Κάθε τάνκερ LR-2 μπορεί να μεταφέρει περίπου 75.000 τόνους πετρελαίου. Η διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι «εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις» για τα εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι κολλημένα στις «ουρές». «Όλοι κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης την ώρα που μιλάμε», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, σύμφωνα με το CNN.
Οι αρχές στην Αίγυπτο συνεχίζουν να συνεργάζονται με ομάδες διάσωσης από όλο τον κόσμο για να ελευθερώσουν το Ever Given, το οποίο «σφήνωσε» στο νότιο τμήμα της διώρυγας την Τρίτη, όταν έχασε τον έλεγχο κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Μέχρι στιγμής τα ρυμουλκά δεν έχουν καταφέρει να το ξεσφηνώσουν και οι προσπάθειες να αποκολληθεί η πλώρη με εκσκαφείς έχουν αποβεί άκαρπες.
Σύμφωνα με τον Guardian, εξαιτίας της τεράστιας έμφραξης στη ζωτικής σημασίας διώρυγα, όπου παραμένουν εγκλωβισμένα εμπορεύματα αξίας άνω των 9,5 δισ. δολαρίων και στις δύο πλευρές, επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας Kpler.
Όπως επισημαίνει το BBC, η συγκεκριμένη παράκαμψη σημαίνει ότι το δρομολόγιο μπορεί να κρατήσει δύο εβδομάδες παραπάνω.
«Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας», δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.
theyre actually doing it! ever given has been there so long that theyre actually going around the cape of good hope like 1700s scurvy patients oh my god pic.twitter.com/WjElTVfg1q
— Aria Callaghan (@AriaCallaghan) March 25, 2021
Μέχρι σήμερα το πρωί το σκάφος παραμένει σφηνωμένο στην ίδια θέση, καθώς ρυμουλκά και βυθοκόροι εξακολουθούν να εργάζονται για να το ελευθερώσουν, σύμφωνα με την εταιρεία Leth Agencies. Ένας αξιωματούχος της αρμόδιας αιγυπτιακής αρχής για τη διώρυγα του καναλιού δήλωσε υπό καθεστώς ανωνυμίας στο Associated Press ότι η πρόκειται για μία «πολύ ευαίσθητη και περίπλοκη» επιχείρηση που πρέπει να «αντιμετωπιστεί πολύ προσεκτικά». Βασικός στόχος είναι να αποφευχθούν «τυχόν επιπλοκές» που θα μπορούσαν να παρατείνουν τη διακοπή κυκλοφορίας στη διώρυγα.
Η αρχή της διώρυγας δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι θα χρειαστεί να αφαιρέσουν από 15.000 έως 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να φτάσουν σε βάθος 12 έως 16 μέτρων. Αυτό το βάθος είναι πιθανό να επιτρέψει στο πλοίο να επιπλεύσει ξανά ελεύθερο.
Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια Long-Range 2 που κανονικά θα περνούσαν από τη Διώρυγα του Σουέζ εξετάζουν το ενδεχόμενο παράκαμψης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε το πρωί της Παρασκευής η εταιρεία Braemar ACM. Κάθε τάνκερ LR-2 μπορεί να μεταφέρει περίπου 75.000 τόνους πετρελαίου. Η διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι «εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις» για τα εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι κολλημένα στις «ουρές». «Όλοι κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης την ώρα που μιλάμε», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, σύμφωνα με το CNN.
Οι αρχές στην Αίγυπτο συνεχίζουν να συνεργάζονται με ομάδες διάσωσης από όλο τον κόσμο για να ελευθερώσουν το Ever Given, το οποίο «σφήνωσε» στο νότιο τμήμα της διώρυγας την Τρίτη, όταν έχασε τον έλεγχο κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας. Μέχρι στιγμής τα ρυμουλκά δεν έχουν καταφέρει να το ξεσφηνώσουν και οι προσπάθειες να αποκολληθεί η πλώρη με εκσκαφείς έχουν αποβεί άκαρπες.
Οι ειδικοί φοβούνται πλέον ότι το τεράστιο πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 220.000 τόνους, είναι πλέον τόσο βαθιά σφηνωμένο στην άμμο και στις δύο όχθες, που δεν θα είναι δυνατό να αποκολληθεί χωρίς να αφαιρεθεί μέρος του φορτίου.
Ειδήσεις σήμερα
Εκδικητικός εργοδότης πλήρωσε με... 91.515 λαδωμένα σεντ τον τελευταίο μισθό υπαλλήλου
Το πασπαρτού κλειδί, οι «χρυσές» θυρίδες και το «βαρύ» πελατολόγιο
«Κούρεμα» ενοικίων Μαρτίου: Ποιοι δικαιούνται μείωση 100% και ποιοι 40%
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα