Δωρεές στους πληγέντες μέσω διαδικτύου

Τρεις ημέρες μετά το σεισμό και το φονικό τσουνάμι στην Ιαπωνία αρκετοί μεγάλοι όμιλοι όπως η Apple, και κολοσσοί του διαδικτύου όπως το Google, το Facebook, το Twitter προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν δωρεές στους πληγέντες από τη φυσική καταστροφή.

Τρεις ημέρες μετά το σεισμό και το φονικό τσουνάμι στην Ιαπωνία αρκετοί μεγάλοι όμιλοι όπως η Apple, και κολοσσοί του διαδικτύου όπως το Google, το Facebook, το Twitter προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν δωρεές στους πληγέντες από τη φυσική καταστροφή.

"Η Ιαπωνία έδωσε τόσα πολλά στον κόσμο όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας. Σήμερα είναι η ώρα να τής αποδώσουμε αυτό που τής οφείλουμε", γράφει η Αμίνα Νάκβι, μια χρήστρια στο Facebook.

Ο Eρυθρός Σταυρός χρησιμοποιεί τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης για την εκστρατεία του υπέρ της συγκέντρωσης δωρεών που αρχικά είχε θέσει ως στόχο το ποσό των 25.000 δολαρίων (18.000 ευρώ).

Ωστόσο οι δωρεές ξεπέρασαν ήδη το στόχο φθάνοντας τα 50.000 δολάρια σήμερα στις 08:30 ώρα Ελλάδας από 1.300 δωρητές. Ο στόχος ανήλθε κατόπιν στα 75.000 δολάρια.

Ο αμερικανικός όμιλος Apple από την πλευρά του δημιούργησε μια επιλογή στην υπηρεσία του iTunes που επιτρέπει στους συνδρομητές να καταβάλουν από 5 έως 200 δολάρια στον αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό με ένα απλό κλικ.

Ο Ερυθρός Σταυρός ενεργοποίησε μια υπηρεσία σύντομων γραπτών μηνυμάτων, η οποία επέτρεψε τη συγκέντρωση τουλάχιστον 20 εκατομμυρίων δολαρίων (14,3 εκατομμυρίων ευρώ) μετά το σεισμό στην Αϊτή.

Από την πλευρά του ο ιστότοπος Twitter ανανεώνει τακτικά τις πληροφορίες και τις συνδέσεις με ανθρωπιστικούς ιστότοπους.

"Στο Twitter πιστεύουμε ότι είναι καθήκον μας να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να βοηθήσουμε όσους το χρειάζονται αυτή τη δύσκολη ώρα", διαβάζει κανείς στον ιστότοπο.

Οι παίκτες του διαδικτύου δεν μένουν αδρανείς. Η εταιρία Zynga, με ειδικότητα στα παιχνίδια στο Facebook, ελπίζει να συγκεντρώσει δύο εκατομμύρια δολάρια για το ιαπωνικό Ταμείο έκτακτης βοήθειας για τα παιδιά. Η Zynga καλεί τους χρήστες της να αγοράσουν εικονικά προϊόντα σε ορισμένα από τα παιχνίδια της όπως τα Cityville, FrontierVille, FarmVille.

Τα παιχνίδια της Zynga προσελκύουν τουλάχιστον 275 εκατομμύρια παίκτες το μήνα στο Facebook, σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο.

Η εταιρία συγκέντρωσε τα τελευταία χρόνια εκατομμύρια δολάρια μέσω παρόμοιων εκστρατειών, κυρίως υπέρ των πληγέντων στην Αϊτή.

Το Google έθεσε σε λειτουργία την υπηρεσία αναζήτησης προσώπων που φέρονται ως αγνοούμενα ή πληγέντα και προσφέρει επίσης χρήσιμες πληροφορίες.

Σήμερα στις 08:30 ώρα Ελλάδας σχεδόν 140.000 μηνύματα είχαν αφεθεί από χρήστες που δεν είχαν νέα από φίλους ή μέλη της οικογένειάς τους.

"Έχω λόγους να σκέφτομαι ότι το πρόσωπο αυτό εξαφανίστηκε", γράφει ένας χρήστης που αναζητεί μια γυναίκα που ονομάζεται Κιμίκο Σάτο.

Άλλα μηνύματα έχουν ακόμη πιο δραματικό περιεχόμενο. Ένας χρήστης για παράδειγμα άφησε μήνυμα για κάποια Ναταλία που αναζητούν συγγενείς της: "κάποιος πληροφορήθηκε ότι το πρόσωπο αυτό είναι νεκρό".

Ορισμένες διευθύνσεις:

Twitter (στα ιαπωνικά και στα αγγλικά): blog.twitter.jp/2011/03/blog-post_12.html

Ερυθρός Σταυρός στο Facebook: http://www.causes.com/campaigns/154523

Google: www.google.com/crisisresponse/japanquake2011.html

Google (αναζήτηση προσώπων): http://japan.person-finder.appspot.com/

Ιστότοπος Mashable: mashable.com/2011/03/13/japan-earthquake-tsunami-help-donate

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr