Dolce & Gabbana: Η λατρεία για τη Σικελία, η Donna της καρδιάς τους και το «θαύμα» της Αίτνας

Οι διάσημοι σχεδιαστές μόδας είναι παθιασμένοι με το νησί από όπου κατάγονται, βάζουν το logo τους σε διάφορα προϊόντα και μαζί με την οικογένεια Ράλλο εντρυφούν στο παρόν και το μέλλον με ένα ροζέ οινικό «ποίημα»

Ο Στέφανο Ντόλτσε και ο Ντομένικο Γκαμπάνα, χαμογελούσαν ευτυχισμένοι εκείνο το βράδυ στις 6 Ιουλίου του 2019, λίγο μετά το τέλος της επίδειξης με τις νέες δημιουργίες τους σε ένα μέρος που λατρεύουν.

Το σόου των διάσημων σχεδιαστών έλαβε χώρα στον αρχαιολογικό χώρο νότια του Αγκριτζέντο στην Σικελία, αυτόν που είναι πασίγνωστος ως «Η κοιλάδα των ναών» και χρειάστηκαν δυο χρόνια διαπραγματεύσεων με το Ιταλικό Υπουργείο Πολιτισμού για να πάρουν την πολυπόθητη άδεια.

Κάποιοι άλλοι στην θέση τους πιθανό να μη το πάλευαν τόσο πολύ, όχι όμως το δίδυμο των Dolce & Gabbana που έχουν παθιαστεί εδώ και χρόνια με την ιδιαίτερη πατρίδα τους, ένα νησί πολύ διαφορετικό από την υπόλοιπη Ιταλία.

Ένα νησί που συνδέθηκε άρρηκτα με την Μαφία, αλλά διατηρεί ακόμη δικούς του κώδικες ηθικής και τιμής και μέρη όπου μπορείς ακόμη να δεις αγρότες πάνω σε γαϊδουράκια, να γυρίζουν από τα χωράφια σε μικρά χωριουδάκια που σπάνια συμβαίνει κάτι.



Οι δύο σχεδιαστές παρουσιάζουν στην Σικελία κάθε χρόνο την νέα τους συλλογή-συνήθως στο Παλέρμο-ενώ βοηθούν όποτε τους ζητηθεί στην ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και εθίμων του νησιού τους.

Πέρυσι μάλιστα έστησαν ένα τοπικό πανηγύρι σε μια μικρή πόλη του νησιού, έχοντας αναλάβει το δημιουργικό μέρος, ώστε να αναδειχθούν τα προϊόντα της Σικελίας.

Συνεργάστηκαν με την οικογένεια Di Martino λανσάροντας ζυμαρικά με το λογότυπο Dolce & Gabbana, ενώ στις επιδείξεις τους σερβίρουν πάντα στα πάρτι που ακολουθούν, τα κρασιά της οικογένειας Ράλλο.

Αυτό έγινε και στην επίδειξη εκείνο το ζεστό βράδυ του Ιούλη στην «Κοιλάδα των ναών», όπου οι προετοιμασίες μέχρι να γίνει αποδείχτηκαν εξαιρετικά περίπλοκες.
Χρειάστηκε μάλιστα να κατασκευαστεί και να εγκατασταθεί μια ξύλινη εξέδρα πάνω σε ένα «στρώμα» από άμμο έτσι ώστε η δομή του αρχαιολογικού χώρου να μην πειραχθεί ή αγγιχθεί με κανένα τρόπο.

Μετά το τέλος της, κάτω από το φως του φεγγαριού οι καλεσμένοι τους απόλαυσαν τα κρασιά Donnafugata, αυτά που γεννήθηκαν από την επιμονή του Τζιάκομο Ράλλο και της συζύγου του Γκαμπριέλα.

Οι Ράλλο έχουν μακρά ιστορία στην παραγωγή κρασιού στην Σικελία και η οικογένεια ασχολείται με την οινοποιία εδώ και160 χρόνια, ενώ αρχικά η έδρα της ήταν στο χωριό Μαρσάλα στα ανατολικα του νησιού.

Το όραμα και η Roza!

Το γλυκό κρασί με το ομώνυμο όνομα που παράγεται εκεί, είναι πολύ γνωστό σε όλο τον κόσμο, όμως ο Τζιάκομο Ράλλο σκεπτόταν πολύ διαφορετικά από τους συντοπίτες του.

Για την ακρίβεια ο Giacomo οραματίστηκε το μέλλον του κρασιού της Σικελίας που τότε ήταν γνωστή μόνο για τα γλυκά κρασιά Marsala, και έναν ωκεανό στην κυριολεξία χύμα φθηνού κρασιού που τροφοδοτούσε όλες τις χώρες.

Ξεκίνησε να κυνηγάει το όνειρο του το 1983 θέλοντας να δημιουργήσει εμφιαλωμένα κρασιά ποιότητας που θα είναι ξηρά (όχι γλυκά) και θα είναι οινικοί πρεσβευτές του νησιού της Σικελίας.

Τπ πέτυχε σε πολύ μεγάλο βαθμό χάρη στις τοπικές ποικιλίες που είναι μοναδικές όσο και στις γαλλικές πριν φύγει από την ζωή και σήμερα τα παιδιά του, η Ζοζέ και ο Αντόνιο ηγούνται της όλης επιχείρησης με την βοήθεια της μητέρας τους.

Η τελευταία συνεργάζεται στενά με τον γνωστό καλλιτέχνη Στέφανο Βάλε αφού μαζί φιλοτεχνούν τις ετικέτες των κρασιών, ενώ το Donnafugata προέρχεται από την διάσημη νουβέλα του Τομάσι Ντι Λαμπεντούζα «Ο Γατόπαρδος».

Κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία στην περίπτωσή τους είναι ότι οι Ράλλοό δουλεύουν συλλογικά για το καλό όλου του νησιου έχοντας παραχωρήσει δυο αμπελώνες.
Ο πρώτος βρίσκεται στην Κοντέσα Εντελίνα ενώ ο δεύτερος στο μικρό ηφαιστειακό νησί της Παντελερία και εκεί έχουν συγκεντρώσει στον μεν πρώτο κλώνους από όλες τις σισιλιάνικες ποικιλίες και στον δευτερο όλους τους διαθέσιμους κλώνους του Μοσχάτου Αλεξανδρείας.

Οι Ράλλο και το δίδυμο των διάσημων σχεδιαστών ήρθαν πολύ κοντά τα τελευταία χρόνια ως γνήσιοι Σιτσιλιάνοι, και οι D&G διαλέγουν για την καθιερωμένη ετήσια επίδειξη μόδας στο Παλέρμο τα κρασιά να είναι τα κορυφαία της Donnafugata.

Κια ήταν μέσα από αυτή την συνεργασία που ο Στέφανο Ντόλτσε και ο Ντομένικο Γκαμπάνα θέλησαν να βγάλουν ένα κρασί με το δικό τους logo, το οποίο είναι το ROSA.
Προκειται για ένα ροζέ σε απαλό χρώμα από τις τοπικές ποικιλίες Nerello Mascalese από την Aίτνα και Nocera από την Κοντέσα Εντελίνα, ενώ στην συνέχεια βγήκε το κορυφαίο Tancredi, κι αυτό με ετικέτα απο τον οίκο D&G (cabernet sauvignon, nero d'avola tannat).

Η παραγωγή του είναι μόλις 8.000 φιάλες για όλο τον κόσμο, έχει άνα βαθύ κόκκινο χρώμα και οι κριτικές το χαρακτηρίζουν ένα πολύ καλό κρασί.
Όπως έχουν πει οι πρωταγωνιστές αυτής της ιδιαίτερης σύμπραξης, ο στόχος τους ήταν δυο πολύ γνωστά Σιτσιλιάνικα ονόματα να ενώσουν τις δυνάμεις τους ωστε να βγαλουν ένα ηχηρό brand made in Italy.

H Donnafugata διαθέτει σήμερα 4.100 στρέμματα αμπελώνων και 5 οινοποιεία, στην ιστορική έδρα την Μαρσάλα, την βασική έδρα Κοντέσα Εντελίνα-τα δυο αυτά βρίσκονται δυτικά και νότια του Παλέρμο-στο νότιο τμήμα στην Βιτόρια, ανατολικά στην Αίτνα και τέλος στην Παντελερία, Εκεί όπου βγαίνει το κορυφαίο γλυκό κρασί της Ιταλίας, το Ben Rye, γλυκό σαν τα ηλιοβασιλέματα της Ταορμίνα και τα σιτσιλιάνικα καλοκαίρια.

Eιδήσεις σήμερα

Κορωνοϊός: Στα 2.754 τα νέα κρούσματα - 819 οι διασωληνωμένοι, 76 θάνατοι

Lockdown - «Πράσινο φως» από τους λοιμωξιολόγους: Ανοίγουν από αύριο mall και κέντρα αισθητικής

Κρούσμα ινδικής μετάλλαξης στην Ελλάδα: Προσομοιάζει, αλλά δεν είναι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr