Γερμανία: Παραβίαζε συστηματικά τα όρια για την ατμοσφαιρική ρύπανση από την ΕΕ
03.06.2021
14:10
Με επιβολή οικονομικών ποινών «πιέζουν» τη χώρα να συμμορφωθεί
Η Γερμανία παραβίασε κατ΄επανάληψη τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ατμοσφαιρική ρύπανση, ανέφερε σήμερα το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ, σε μια απόφαση που μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή οικονομικών ποινών σε βάρος της χώρας αν δεν βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε αρκετές μεγάλες πόλεις.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία, αλλά παραμένει ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία. Η παρατεταμένη έκθεση στον μολυσμένο αέρα μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, ασθένειες των πνευμόνων και καρκίνο.
Το δικαστήριο της ΕΕ ανέφερε πως από το 2010 έως το 2016 η Γερμανία παραβίαζε συνεχώς τα ετήσια όρια της ΕΕ για τη μόλυνση από διοξείδιο του αζώτου (NO2) σε 26 ζώνες, μεταξύ των οποίων το Βερολίνο, η Στουτγάρδη, το Μόναχο, η Κολωνία και το Ντίσελντορφ. Η Στουτγάρδη και η περιοχή Ρήνου-Μάιν παραβίασαν επίσης τα ωριαία όρια NO2 την περίοδο αυτή, ανέφερε.
Υποστηρίζοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έφερε την υπόθεση ενώπιόν του, το δικαστήριο έκρινε πως η γερμανική κυβέρνηση απέτυχε να υιοθετήσει μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα. Η Γερμανία πρέπει τώρα να συμμορφωθεί αλλιώς θα αντιμετωπίσει περαιτέρω νομικές ενέργειες.
Από το 2016, ωστόσο, οι περισσότερες περιοχές συγκράτησαν τη μόλυνση από NO2 προκειμένου να συμμορφωθούν με τα όρια της ΕΕ, με τη συνδρομή μιας μεταστροφής σε λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα και τοπικά μέτρα όπως απαγορεύσεις κυκλοφορίας αυτοκινήτων, όρια ταχύτητας και αλλαγή σε λεωφορεία χαμηλών εκπομπών.
Το 2020, έξι γερμανικές πόλεις παραβίασαν τον ετήσιο μέσο όριο των 40 μικρογραμμαρίων NO2 ανά κυβικό μέτρο αέρα, σε σύγκριση με 90 πόλεις το 2016, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία.
Το Μόναχο και η Στουτγάρδη ήταν ανάμεσα στις πόλεις που παραβίασαν τον νόμο πέρυσι.
Οι οδικές μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπών NO2, κάτι που σημαίνει πως οι αστικές περιοχές τείνουν να υφίστανται μεγαλύτερο πλήγμα.
Οι ετήσιοι πρόωροι θάνατοι που αποδίδονται στις εκπομπές NO2 στην ΕΕ έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό σε σχέση με το 2009, ωστόσο 54.000 πρόωροι θάνατοι καταγράφηκαν το 2018, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος.
Σε προηγούμενες αποφάσεις του το εδρεύον στο Λουξεμβούργο δικαστήριο έκρινε ένοχες τη Γαλλία και τη Βρετανία για παράνομη ρύπανση από NO2, ενώ χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σουηδία και η Ιταλία παραβίασαν τα όρια για τα αιωρούμενα σωματίδια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειδήσεις σήμερα:
Φοιτήτριες των ΜΜΕ καταγγέλλουν καθηγητή για σεξουαλική παρενόχληση - «Ζητούσε φωτογραφίες για να μας περάσει στο μάθημα»
Κρήτη: Πού εντοπίστηκαν τα τρία κρούσματα με τη νέα μετάλλαξη - «Αγώνας δρόμου» για την ιχνηλάτηση
Θεσσαλονίκη: Βρέθηκε ο 8χρονος Βασίλης - Τον είχε αρπάξει η μητέρα του από το σχολείο
Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία, αλλά παραμένει ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία. Η παρατεταμένη έκθεση στον μολυσμένο αέρα μπορεί να προκαλέσει διαβήτη, ασθένειες των πνευμόνων και καρκίνο.
Το δικαστήριο της ΕΕ ανέφερε πως από το 2010 έως το 2016 η Γερμανία παραβίαζε συνεχώς τα ετήσια όρια της ΕΕ για τη μόλυνση από διοξείδιο του αζώτου (NO2) σε 26 ζώνες, μεταξύ των οποίων το Βερολίνο, η Στουτγάρδη, το Μόναχο, η Κολωνία και το Ντίσελντορφ. Η Στουτγάρδη και η περιοχή Ρήνου-Μάιν παραβίασαν επίσης τα ωριαία όρια NO2 την περίοδο αυτή, ανέφερε.
Υποστηρίζοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έφερε την υπόθεση ενώπιόν του, το δικαστήριο έκρινε πως η γερμανική κυβέρνηση απέτυχε να υιοθετήσει μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα. Η Γερμανία πρέπει τώρα να συμμορφωθεί αλλιώς θα αντιμετωπίσει περαιτέρω νομικές ενέργειες.
Από το 2016, ωστόσο, οι περισσότερες περιοχές συγκράτησαν τη μόλυνση από NO2 προκειμένου να συμμορφωθούν με τα όρια της ΕΕ, με τη συνδρομή μιας μεταστροφής σε λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα και τοπικά μέτρα όπως απαγορεύσεις κυκλοφορίας αυτοκινήτων, όρια ταχύτητας και αλλαγή σε λεωφορεία χαμηλών εκπομπών.
Το 2020, έξι γερμανικές πόλεις παραβίασαν τον ετήσιο μέσο όριο των 40 μικρογραμμαρίων NO2 ανά κυβικό μέτρο αέρα, σε σύγκριση με 90 πόλεις το 2016, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία.
Το Μόναχο και η Στουτγάρδη ήταν ανάμεσα στις πόλεις που παραβίασαν τον νόμο πέρυσι.
Οι οδικές μεταφορές είναι η κύρια πηγή εκπομπών NO2, κάτι που σημαίνει πως οι αστικές περιοχές τείνουν να υφίστανται μεγαλύτερο πλήγμα.
Οι ετήσιοι πρόωροι θάνατοι που αποδίδονται στις εκπομπές NO2 στην ΕΕ έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό σε σχέση με το 2009, ωστόσο 54.000 πρόωροι θάνατοι καταγράφηκαν το 2018, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος.
Σε προηγούμενες αποφάσεις του το εδρεύον στο Λουξεμβούργο δικαστήριο έκρινε ένοχες τη Γαλλία και τη Βρετανία για παράνομη ρύπανση από NO2, ενώ χώρες όπως η Ουγγαρία, η Σουηδία και η Ιταλία παραβίασαν τα όρια για τα αιωρούμενα σωματίδια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειδήσεις σήμερα:
Φοιτήτριες των ΜΜΕ καταγγέλλουν καθηγητή για σεξουαλική παρενόχληση - «Ζητούσε φωτογραφίες για να μας περάσει στο μάθημα»
Κρήτη: Πού εντοπίστηκαν τα τρία κρούσματα με τη νέα μετάλλαξη - «Αγώνας δρόμου» για την ιχνηλάτηση
Θεσσαλονίκη: Βρέθηκε ο 8χρονος Βασίλης - Τον είχε αρπάξει η μητέρα του από το σχολείο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr