Μπέζος vs Μπράνσον: «Μπρα-ντε-φερ» δισεκατομμυριούχων για το Διάστημα με... δύο νικητές

Μπέζος vs Μπράνσον: «Μπρα-ντε-φερ» δισεκατομμυριούχων για το Διάστημα με... δύο νικητές

Στη μονομαχία ανάμεσα στους δύο δισεκατομμυριούχους επιχειρηματίες, κάθε πλευρά προπαγανδίζει συστηματικά υπέρ των προτερημάτων της αποστολής της - Ποιο είναι όμως στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα του... crash test

Μπέζος vs Μπράνσον: «Μπρα-ντε-φερ» δισεκατομμυριούχων για το Διάστημα με... δύο νικητές
Στο πνεύμα του ευγενούς συναγωνισμού, ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον έσπευσε να συγχαρεί τον Τζεφ Μπέζος για την επιτυχημένη πτήση του στο διάστημα, αμέσως μετά την ασφαλή προσεδάφιση της κάψουλας New Sephard, την Τρίτη 20 Ιουλίου. Συγκεκριμένα, ο Μπράνσον έγραψε σε tweet «εύγε @blueorigin και συγχαρητήρια στον Τζεφ, τον Μαρκ, τη Γουόλι και τον Όλιβερ. Εντυπωσιακό! Όλη η ομάδα μας στη @virgingalactic και εγώ προσωπικά ευχόμαστε τα καλύτερα».

Είχε προηγηθεί μήνυμα παρόμοιας αβρότητας και ιπποτισμού από τον Τζεφ Μπέζος, όταν 9 ημέρες πριν, στις 11 Ιουλίου 2021, ο Σερ Μπράνσον είχε πετάξει κι αυτός στο διάστημα. Αυτομάτως, η παγκόσμια κοινότητα θέτει ενστικτωδώς το θεμελιώδες ερώτημα «ποιος κέρδισε, ο Μπέζος ή ο Μπράνσον;», εφόσον οι τουριστικές πτήσεις στο διάστημα από ιδιωτικές εταιρείες, προς το παρόν νοείται σαν μια μονομαχία ανάμεσα σε δύο δισεκατομμυριούχους επιχειρηματίες.



Και γι' αυτό ακριβώς, παράλληλα με τις ευγένειες, κάθε μία από τις δύο διαστημικές εταιρείες, η Virgin Galactic του Μπράνσον και η Blue Origin του Τζεφ Μπέζος, προπαγανδίζουν συστηματικά υπέρ των προτερημάτων που έκαστη διαθέτει έναντι της άλλης.



Η Blue Origin δημοσιεύει απευθείας σύγκριση των δύο προσεγγίσεων στο διαστημικό ταξίδι υπό μορφήν crash test των βασικών παραμέτρων, με πρώτο κριτήριο το εάν φτάνουν πέρα από τη «Γραμμή Kármán», δηλαδή το νοητό όριο των 100 χλμ ύψους από την επιφάνεια της γήινης θάλασσας. Το σημείο αυτό αναγνωρίζεται από τους αρμόδιους φορείς παγκοσμίως σαν το κατώφλι στο διάστημα. Και η Blue Origin γράφει για τον εαυτό της με υπερηφάνεια ότι οι δικές της πτήσεις ξεπερνούν τη «Γραμμή Kármán», ενώ το σκάφος του Μπράνσον όχι.


Κλείσιμο

Το σκάφος της Blue Origin είναι τύπου ρουκέτας, με αποσπώμενη κάψουλα για τους επιβάτες, αντίθετα από εκείνο της Virgin Galactic. Το οποίο είναι κατ' ουσίαν ένα αεροπλάνο ικανό να πετά σε πολύ μεγάλο υψόμετρο και να αναπτύσσει ταχύτητες πτήσης έως και 3 φορές πιο γρήγορα από τον ήχο.

Πολύ σημαντική διαφορά υπέρ του Μπέζος, είναι ότι στην κάψουλα της Blue Origin τα 6 παράθυρα είναι τα μεγαλύτερα που υπάρχουν σε επιβατηγό διαστημόπλοιο, με διαστάσεις 107x71 εκατοστά το καθένα. Στο σκάφος της Virgin Galactic, όμως, τα παράθυρα από όπου οι τουρίστες του διαστήματος μπορούν να επιβλέψουν τη Γη, δεν διαφέρουν από τα συμβατικά, όπως σε ένα οποιοδήποτε κοινό αεροπλάνο.

Ως προς τη δυνατότητα διαφυγής εάν πάει κάτι στραβά, το Blue Origin διαθέτει έξοδο κινδύνου, ενώ το Virgin όχι. Επίσης, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ρουκέτας του Μπέζος στη ζώνη του όζοντος είναι καλύτερο από εκείνο της Virgin, καθώς το Blue Origin εκπέμπει καυσαέρια σε μορφή νερού, ενώ οι πτήσεις με τα σκάφη του Μπράνσον εκλύει οξείδιο του αζώτου, το οποίο είναι 100 φορές πιο βλαβερό για το ανθρώπινο οικοσύστημα.



Η λογική του Τζεφ Μπέζος για τους πυραύλους της Blue Origin δίνει έμφαση στην επανάχρησή τους. Έτσι, το New Sephard έχει συμπληρώσει ήδη 15 πτήσεις στο διάστημα, ενώ εκείνο της Virgin Galactic μόλις 3 -και πολύ κάτω από τη Γραμμή Kármán».

Επιπλέον των προηγουμένων, ο Τζεφ Μπέζος είχε στη συντροφιά του μόνο 3 αστροναύτες, ενώ στο σκάφος του Μπράνσον, εκτός από το 4μελες πλήρωμα, υπήρχαν και δύο πιλότοι. Διότι ενώ το Blue Origin είναι τηλεχειριζόμενο από τη Γη, ο αντίπαλός του πετά μόνο με ανθρώπους στο πιλοτήριο.

Ως προς τη διάρκεια, η πτήση του Μπράνσον διήρκεσε περίπου 90 λεBlue Oπτά, για τη μετάβαση στο υψηλότερο προβλεπόμενο υψόμετρο. Ο Τζεφ Μπέζος ανέβηκαν και κατέβηκαν σε χρόνο μικρότερο των 11 λεπτών.

Γενικότερα, εάν κάποιος υιοθετήσει την οπτική γωνία της Blue Origin, τότε ο πύραυλος και η κάψουλά της υπερτερούν σε όλα τα επιμέρους σημεία. Και, άρα, στο «ματς» Μπέζος-Μπράνσον σημειώσατε «1». Όμως, ο Μπράνσον πήγε πρώτος στην άκρη της γήινης ατμόσφαιρας και επέστρεψε, προλαβαίνοντας τον Μπέζος. Συνεπώς, μήπως δικαιούται και το Virgin Galactic κάποιων επιπλέον βαθμών στον «έλεγχό» του;

Μάλλον όχι. Διότι πέρα από την αυτοδιαφήμισή τους, οι Μπέζος και Μπράνσον φαίνεται ότι ισοψηφούν. Κι αυτό διότι, εν τέλει, το ταξίδι τους είναι υποτροχιακό, καθώς δεν περνούν στο καθαυτό διάστημα, προφανώς για λόγους ασφαλείας. Συνεπώς, το αποτέλεσμα γέρνει προς την ισοπαλία, παρά τις διαφορές στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των δύο μονομάχων. Το 1-1 μοιάζει πολύ πιο αρμόζον σε αυτή την, πρώιμη, φάση του συναγωνισμού για την κατάκτηση του διαστήματος και τον διαστημικό τουρισμό.



Ειδήσεις σήμερα: 

Πέννυ Μπαλτατζή: Τα προβλήματα που αντιμετώπισε πριν καταφέρει τελικά να μείνει έγκυος - Δείτε βίντεο

Ο «El Taso» της Ηλιούπολης που έσπρωχνε κοριτσάκια στην πορνεία

Σε «αδιέξοδο» η Βραζιλία: Πάνω από 1.400 θάνατοι - Περίπου 27.500 οι μολύνσεις το τελευταίο 24ωρο

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης