Γκογκέν: Ανολοκλήρωτος πίνακάς του αξίας 17,5 εκατ. ευρώ στην Τέιτ Γκάλερι ίσως είναι... fake
Γκογκέν: Ανολοκλήρωτος πίνακάς του αξίας 17,5 εκατ. ευρώ στην Τέιτ Γκάλερι ίσως είναι... fake
Ινστιτούτο τέχνης υψηλού κύρους απέκλεισε το ημιτελές έργο από τη νέα έκδοση του αναλυτικού καταλόγου με τα έργα του Γάλλου μετα-ιμπρεσιονιστή
Ένας ανολοκλήρωτος πίνακας του Γκογκέν, αξίας 15 εκατ. λιρών Αγγλίας (17,5 εκατ. ευρώ), που αποτελεί ιδιοκτησία της Πινακοθήκης Μοντέρνας Τέχνης Τέιτ, εικάζεται ότι μπορεί τελικά να μην είναι αυθεντικός, καθώς ένα κορυφαίο ινστιτούτο τέχνης τον απέκλεισε από έναν διεξοδικό κατάλογο με τα έργα του μετα-ιμπρεσιονιστή ζωγράφου από τη Γαλλία.
Σύμφωνα με την Daily Mail, το ημιτελές έργο με τίτλο «Ταϊτινές», το οποίο απεικονίζει μια «στερεοτυπική σκηνή στην Ταϊτή την εποχής της αποικιοκρατίας», αποκτήθηκε από την Τέιτ το 1917 και συμπεριλήφθηκε στην εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεσή της με τίτλο «Gauguin: Maker of Myth» το 2010. Ο πίνακας είχε συμπεριληφθεί το 1964 στον αναλυτικό κατάλογο με τα έργα του ζωγράφου, τον οποίο εκδίδει το Ινστιτούτο Wildenstein Plattner στη Νέα Υόρκη, όμως αποκλείστηκε στην ενημερωμένη βερσιόν του καταλόγου.
Ερευνητές του υψηλού κύρους ινστιτούτου κάνουν λόγο για έναν διεξοδικό κατάλογο με όλα τα έργα του διάσημου ζωγράφου, χωρίς ωστόσο να έχουν παρουσιάσει επισήμως κάποια δικαιολογία για τον αποκλεισμό του επίμαχου έργου. Εκπρόσωπος της Τέιτ δήλωσε ότι η Πινακοθήκη αναγνωρίζει τον πίνακα ως αυθεντικό, αλλά και πως το έργο θα παραμείνει υπό εξέταση.
Όπως υπενθυμίζει η βρετανική εφημερίδα, αμφιβολίες για την αυθεντικότητα του πίνακα είχε εκφράσει πέρυσι ο Φαμπρίς Φουρμανουάρ, ένας Γάλλος ιστορικός τέχνης, ο οποίος πιστεύει ότι το ανολοκλήρωτο έργο αποτελεί δημιουργία του Σαρλ Αλφρέντ Λε Μουάν, ενός καλλιτέχνη που ζούσε στην Πολυνησία την ίδια περίοδο με τον Γκογκέν. Ο Φουρμανουάρ είπε στην The Art Newspaper ότι οι λεπτομέρειες και η σύνθεση του πίνακα (με το τμήμα που απεικονίζει τον νεαρό άνδρα να είναι ελαιογραφία και εκείνο με τις τρεις γυναίκες σχεδιασμένο με κάρβουνο και μπλε κηρομπογιά) είναι πολύ χαρακτηριστικά του Λε Μουάν.
«Είναι μια στερεοτυπική σκηνή της αποικιοκρατούμενης Ταϊτής, ενώ ο Γκογκέν έψαχνε πιο πρωτόγονες συνθέσεις. Οι πόζες, οι φορεσιές και ακόμη και το ευρωπαϊκό ακορντεόν που κρατάει η μία γυναίκα δείχνουν τη "διαφθορά" του ταϊτινού λαού από τα ευρωπαϊκά έθιμα» είχε εξηγήσει ο ιστορικός.
Το έργο «Ταϊτινές» χρονολογείται στο 1891 και ο πρώτος καταγεγραμμένος ιδιοκτήτης του ήταν η Γκαλερί Ντρουέτ στο Παρίσι. Το 1910 αγοράστηκε από τον Ρότζερ Φράι εκ μέρους της Contemporary Art Society και δόθηκε στην Τέιτ το 1917. Ο κ. Φουρμανουάρ πιστεύει ότι κάποιος που ταξίδεψε από τη Γαλλία στην Ταϊτή αναζητώντας πίνακες λίγο μετά τον θάνατο του Γκογκέν ανέθεσε στον Λε Μουάν να φτάξει ένα «παστίς» (καλλιτεχνική απομίμηση), την οποία κατόπιν πούλησε στην Γκαλερί Ντρουέτ.
Ο πίνακας δεν έχει εκτεθεί στο Λονδίνο από το 2010. Όταν η επιτυχημένη έκθεση «ταξίδεψε» στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγτον την επόμενη χρονιά, οι «Ταϊτινές» δεν συμπεριλήφθηκαν. Το έργο πάντως είχε συμπεριληφθεί και σε μια ομαδική έκθεση μοντέρνας τέχνης το 2012-2013 στην Τέιτ Λίβερπουλ.
«Το έργο είχε συμπεριληφθεί στην πρώτη έκδοση του αναλυτικού καταλόγου των έργων του Γκογκέν του Ινστιτούτου Wildenstein το 1964 και η Τέιτ δεν έλαβε κάποια ενημέρωση πριν την από την κυκλοφορία της τελευταίας έκδοσης. Αναγνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα για τα έργα του Γκογκέν, έτσι θα διατηρήσουμε το έργο υπό εξέταση, κρατώντας ανοιχτό μυαλό για οποιαδήποτε έρευνα μπορεί να ρίξει νέο φως σε γνώριμα έργα», δήλωσε εκπρόσωπος της Τέιτ.
Ειδήσεις σήμερα
Σχεδόν το ένα στα τρία είδη δέντρων της Γης κινδυνεύουν με εξαφάνιση, εκτιμούν επιστήμονες
«Μάχη» για την Αμάλ: Καταδικάζει ο δήμος Λάρισας τα επεισόδια - «Γιατί τόσο μίσος για μια κούκλα;»
Αφγανιστάν: Ο τρόμος της επόμενης ημέρας χωρίς τους Αμερικανούς
Σύμφωνα με την Daily Mail, το ημιτελές έργο με τίτλο «Ταϊτινές», το οποίο απεικονίζει μια «στερεοτυπική σκηνή στην Ταϊτή την εποχής της αποικιοκρατίας», αποκτήθηκε από την Τέιτ το 1917 και συμπεριλήφθηκε στην εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεσή της με τίτλο «Gauguin: Maker of Myth» το 2010. Ο πίνακας είχε συμπεριληφθεί το 1964 στον αναλυτικό κατάλογο με τα έργα του ζωγράφου, τον οποίο εκδίδει το Ινστιτούτο Wildenstein Plattner στη Νέα Υόρκη, όμως αποκλείστηκε στην ενημερωμένη βερσιόν του καταλόγου.
Ερευνητές του υψηλού κύρους ινστιτούτου κάνουν λόγο για έναν διεξοδικό κατάλογο με όλα τα έργα του διάσημου ζωγράφου, χωρίς ωστόσο να έχουν παρουσιάσει επισήμως κάποια δικαιολογία για τον αποκλεισμό του επίμαχου έργου. Εκπρόσωπος της Τέιτ δήλωσε ότι η Πινακοθήκη αναγνωρίζει τον πίνακα ως αυθεντικό, αλλά και πως το έργο θα παραμείνει υπό εξέταση.
Όπως υπενθυμίζει η βρετανική εφημερίδα, αμφιβολίες για την αυθεντικότητα του πίνακα είχε εκφράσει πέρυσι ο Φαμπρίς Φουρμανουάρ, ένας Γάλλος ιστορικός τέχνης, ο οποίος πιστεύει ότι το ανολοκλήρωτο έργο αποτελεί δημιουργία του Σαρλ Αλφρέντ Λε Μουάν, ενός καλλιτέχνη που ζούσε στην Πολυνησία την ίδια περίοδο με τον Γκογκέν. Ο Φουρμανουάρ είπε στην The Art Newspaper ότι οι λεπτομέρειες και η σύνθεση του πίνακα (με το τμήμα που απεικονίζει τον νεαρό άνδρα να είναι ελαιογραφία και εκείνο με τις τρεις γυναίκες σχεδιασμένο με κάρβουνο και μπλε κηρομπογιά) είναι πολύ χαρακτηριστικά του Λε Μουάν.
[MUSÉE] Le Gauguin de la Tate Britain, suspecté d'être un faux, exclu du catalogue raisonné
— La Gazette Drouot (@gazette_drouot) September 1, 2021
Les Tahitiens, huile et crayon donnée à Gauguin par le musée, a été exclue du catalogue raisonné qui vient de paraître à New York – l'éditeur a refusé de communiquer sur cette décision. pic.twitter.com/LYL0ucxChx
«Είναι μια στερεοτυπική σκηνή της αποικιοκρατούμενης Ταϊτής, ενώ ο Γκογκέν έψαχνε πιο πρωτόγονες συνθέσεις. Οι πόζες, οι φορεσιές και ακόμη και το ευρωπαϊκό ακορντεόν που κρατάει η μία γυναίκα δείχνουν τη "διαφθορά" του ταϊτινού λαού από τα ευρωπαϊκά έθιμα» είχε εξηγήσει ο ιστορικός.
Το έργο «Ταϊτινές» χρονολογείται στο 1891 και ο πρώτος καταγεγραμμένος ιδιοκτήτης του ήταν η Γκαλερί Ντρουέτ στο Παρίσι. Το 1910 αγοράστηκε από τον Ρότζερ Φράι εκ μέρους της Contemporary Art Society και δόθηκε στην Τέιτ το 1917. Ο κ. Φουρμανουάρ πιστεύει ότι κάποιος που ταξίδεψε από τη Γαλλία στην Ταϊτή αναζητώντας πίνακες λίγο μετά τον θάνατο του Γκογκέν ανέθεσε στον Λε Μουάν να φτάξει ένα «παστίς» (καλλιτεχνική απομίμηση), την οποία κατόπιν πούλησε στην Γκαλερί Ντρουέτ.
Ο πίνακας δεν έχει εκτεθεί στο Λονδίνο από το 2010. Όταν η επιτυχημένη έκθεση «ταξίδεψε» στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγτον την επόμενη χρονιά, οι «Ταϊτινές» δεν συμπεριλήφθηκαν. Το έργο πάντως είχε συμπεριληφθεί και σε μια ομαδική έκθεση μοντέρνας τέχνης το 2012-2013 στην Τέιτ Λίβερπουλ.
«Το έργο είχε συμπεριληφθεί στην πρώτη έκδοση του αναλυτικού καταλόγου των έργων του Γκογκέν του Ινστιτούτου Wildenstein το 1964 και η Τέιτ δεν έλαβε κάποια ενημέρωση πριν την από την κυκλοφορία της τελευταίας έκδοσης. Αναγνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα για τα έργα του Γκογκέν, έτσι θα διατηρήσουμε το έργο υπό εξέταση, κρατώντας ανοιχτό μυαλό για οποιαδήποτε έρευνα μπορεί να ρίξει νέο φως σε γνώριμα έργα», δήλωσε εκπρόσωπος της Τέιτ.
Ειδήσεις σήμερα
Σχεδόν το ένα στα τρία είδη δέντρων της Γης κινδυνεύουν με εξαφάνιση, εκτιμούν επιστήμονες
«Μάχη» για την Αμάλ: Καταδικάζει ο δήμος Λάρισας τα επεισόδια - «Γιατί τόσο μίσος για μια κούκλα;»
Αφγανιστάν: Ο τρόμος της επόμενης ημέρας χωρίς τους Αμερικανούς
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα