Η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα ότι θέλει να απαγορεύσει τις
διαφημίσεις ζαχαρωδών προϊόντων, όπως παγωτών και αναψυκτικών, που απευθύνονται σε παιδιά για να αντιμετωπίσει την
παιδική παχυσαρκία.
Η απαγόρευση αυτή θα τεθεί
σε εφαρμογή το 2022. Θα αφορά τις διαφημίσεις που στοχεύουν στους καταναλωτές
κάτω των 16 ετών, στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο και τις εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, όπως είπε ο υπουργός Καταναλωτή, Αλμπέρτο Γκαρθόν.
«Οι ανήλικοι είναι
ευάλωτοι καταναλωτές και έχουμε την υποχρέωση να τους προστατεύουμε από τις διαφημίσεις», υποστήριξε.
Το σχέδιο αυτό αφορά τις σοκολάτες, τα ζαχαρωτά, ορισμένα γλυκά, τα αναψυκτικά αλλά και τα παγωτά, ανέφερε η κυβέρνηση η οποία έλαβε υπόψη της τα διατροφικά κριτήρια που θέτει ο
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Ο Αλμπέρτο Γκαρθόν είπε ότι θέλει να ακολουθήσει το
παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Νορβηγίας, της Πορτογαλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σήμερα, στην Ισπανία ένα στα τρία παιδιά θεωρείται
υπέρβαρο. Το 1984 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 3%.
«Η διαφήμιση είναι ένας από αυτούς που ευθύνονται για αυτό το ποσοστό», επέμεινε ο υπουργός.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, σε πανεθνικό επίπεδο, οι παχύσαρκοι στην ηλικιακή ομάδα 5-19 ετών αυξήθηκαν από 4% το 1975
σε πάνω από 18% σήμερα.
Ειδήσεις σήμερα:
Καταδίωξη στο Πέραμα: Καθοριστικές οι επόμενες ώρες για την υπόθεση - Τι θα δείξουν τα πορίσματα της έρευνας;
28η Οκτωβρίου: Εθνική επέτειος στη σκιά της πανδημίας - Μάσκες και μέτρα στις παρελάσεις
Επίθεση με βιτριόλι: Όλα όσα έγιναν χθες στο δικαστήριο - Η ετυμηγορία, η αμίλητη Έφη και η «δικαιωμένη» Ιωάννα