Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Ζητά δημιουργία θαλάσσιου διαδρόμου ασφαλείας στη Μαύρη Θάλασσα
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Ζητά δημιουργία θαλάσσιου διαδρόμου ασφαλείας στη Μαύρη Θάλασσα
Τι αποφασίστηκε σήμερα στην έδρα του Οργανισμού στο Λονδίνο - Ποια ελληνικών συμφερόντων πλοία είναι εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια
Τη δημιουργία Θαλάσσιου Διαδρόμου Ασφαλείας στη Μαύρη Θάλασσα θα ζητήσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός-ΙΜΟ από τις εμπλεκόμενες πλευρές στον πόλεμο της Ουκρανίας.
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σήμερα στο Έκτακτο Συμβούλιο του ΙΜΟ ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πως θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Τα εμπορικά πλοία είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια μεταξύ των οποίων πέντε ελληνικών συμφερόντων. Πιο συγκεκριμένα: στο λιμάνι Γιουζνέ βρίσκονται: Δύο φορτηγά της Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση τα Μaran Astronomer kai Maran Excellence και το επίσης φορτηγό Polarstar της Sea Star Chartering. Σε αυτά δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί.
Δύο ακόμη πλοία φορτηγά βρίσκονται εγκλωβισμένα στο λιμάνι Μπουγκ με 43 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων τέσσερις είναι Έλληνες. Πρόκειται για τα Chariana L της Lomar Shipping και το Panda της CLIO Navigation.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΥΝΑ το ΝΑΤΟ έχει εκδώσει σχετική προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο παράπλευρης απώλειας (Very High Risk of Collateral Damage) ή απευθείας κτυπήματος σε εμπορικά πλοία στο Β∆ τμήμα του Εύξεινου Πόντου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον επίσημο διαδικτυακό ιστότοπο του ΝΑΤΟ, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η ένταση των στρατιωτικών επιχειρήσεων, κατά μήκος της ουκρανικής ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας και συγκεκριμένα στον Κόλπο της Οδησσού, αυξάνεται.
Επίσης, αναφέρεται ότι ο κίνδυνος εμπλοκής των δορυφορικών συστημάτων (GPS), της πλαστογράφησης του AIS (AIS spoofing), της παρεμβολής στις επικοινωνίες, των ηλεκτρονικών παρεμβολών και των κυβερνοεπιθέσεων στην περιοχή θεωρείται υψηλός. H ενημέρωση καταλήγει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η παρενόχληση και η εκτροπή της ναυσιπλοΐας στην εν λόγω περιοχή Σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση, έχει εκδοθεί αριθμός προειδοποιήσεων από την αρμόδια για την περιοχή(NAVAREAΙΙΙ) Υδρογραφική Υπηρεσία της Ισπανίας (η οποία είναι υπεύθυνη για τη μετάδοση προειδοποιήσεων για την περιοχή του Ευξείνου Πόντου και της Αζοφικής2) που αφορά μεταξύ πολλών άλλων και προειδοποιήσεις για περιοχές απαγόρευσης ναυσιπλοΐας λόγω κινδύνου νάρκης (navigation prohibited mine danger).
H επίσημη ανακοίνωση της έκτακτης συνεδρίασης του Συμβουλίου του ΙΜΟ έχει ως εξής:
«Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι διήμερες εργασίες της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η οποία συγκλήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ελλάδας και 14 κρατών μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ αποκλειστικό θέμα των οποίων ήταν η διαχείριση των επιπτώσεων της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία και τους ναυτικούς.
Το Συμβούλιο του ΙΜΟ αποφάσισε:
Την ενθάρρυνση της εγκαθίδρυσης, ως επείγον προσωρινό μέτρο, ενός ασφαλούς θαλασσίου διαδρόμου, που θα επιτρέψει την ασφαλή εκκένωση των ναυτικών και των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί στα ουκρανικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα, ως αποτέλεσμα των εχθροπραξιών. Η πρόταση αυτή είχε συνυποβληθεί από την Ελλάδα.
Για την υλοποίηση του διαδρόμου, το Συμβούλιο κάλεσε το Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ να συνεργαστεί με όλα τα εμπλεκόμενα κράτη και φορείς, να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσει η δημιουργία του ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου και να ενημερώνει τα κράτη μέλη για τις εξελίξεις.
Να εκδώσει ισχυρή Δήλωση σχετικά τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στους ναυτικούς, την εμπορική ναυτιλία και το θαλάσσιο περιβάλλον στον Εύξεινο Πόντο και τη Θάλασσα του Αζόφ. Η πρόταση αυτή είχε επίσης συνυποβληθεί από τη χώρα μας.
Ειδικότερα, η Δήλωση αναφέρει τα εξής :
- Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
- Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
- Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.
Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.
Την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του ΙΜΟ εξέφρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος τόνισε ότι πρώτο και βασικό μέλημα της Ελλάδας είναι ο ασφαλής και ανεμπόδιστος απεγκλωβισμός των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και τον Ελληνικών πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή».
Ειδήσεις σήμερα:
Ο γονιδιακός έλεγχος και οι εννέα μήνες έως τον θάνατο - Ντοκουμέντα για τον ιατρικό φάκελο της Τζωρτζίνας
Τουλάχιστον 78 παιδιά έχουν σκοτωθεί κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία
H Ρωσία αναπτύσσει Σύρους μισθοφόρους στην Ουκρανία, λέει ο Ζελένσκι
Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν σήμερα στο Έκτακτο Συμβούλιο του ΙΜΟ ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες πλευρές δηλαδή τη Ρωσία και την Ουκρανία προκειμένου να καταλήξουν στο πως θα δημιουργηθεί ο Ασφαλής Θαλάσσιος Διάδρομος με δεδομένο ότι πολλά λιμάνια και ουκρανικές εγκαταστάσεις είναι σύμφωνα με το ΝΑΤΟ ναρκοθετημένες υπό τον φόβο ρωσικής απόβασης.
Τα εμπορικά πλοία είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια μεταξύ των οποίων πέντε ελληνικών συμφερόντων. Πιο συγκεκριμένα: στο λιμάνι Γιουζνέ βρίσκονται: Δύο φορτηγά της Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση τα Μaran Astronomer kai Maran Excellence και το επίσης φορτηγό Polarstar της Sea Star Chartering. Σε αυτά δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί.
Δύο ακόμη πλοία φορτηγά βρίσκονται εγκλωβισμένα στο λιμάνι Μπουγκ με 43 άτομα πλήρωμα εκ των οποίων τέσσερις είναι Έλληνες. Πρόκειται για τα Chariana L της Lomar Shipping και το Panda της CLIO Navigation.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΥΝΑ το ΝΑΤΟ έχει εκδώσει σχετική προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο παράπλευρης απώλειας (Very High Risk of Collateral Damage) ή απευθείας κτυπήματος σε εμπορικά πλοία στο Β∆ τμήμα του Εύξεινου Πόντου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον επίσημο διαδικτυακό ιστότοπο του ΝΑΤΟ, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η ένταση των στρατιωτικών επιχειρήσεων, κατά μήκος της ουκρανικής ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας και συγκεκριμένα στον Κόλπο της Οδησσού, αυξάνεται.
Επίσης, αναφέρεται ότι ο κίνδυνος εμπλοκής των δορυφορικών συστημάτων (GPS), της πλαστογράφησης του AIS (AIS spoofing), της παρεμβολής στις επικοινωνίες, των ηλεκτρονικών παρεμβολών και των κυβερνοεπιθέσεων στην περιοχή θεωρείται υψηλός. H ενημέρωση καταλήγει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η παρενόχληση και η εκτροπή της ναυσιπλοΐας στην εν λόγω περιοχή Σύμφωνα με την εν λόγω ενημέρωση, έχει εκδοθεί αριθμός προειδοποιήσεων από την αρμόδια για την περιοχή(NAVAREAΙΙΙ) Υδρογραφική Υπηρεσία της Ισπανίας (η οποία είναι υπεύθυνη για τη μετάδοση προειδοποιήσεων για την περιοχή του Ευξείνου Πόντου και της Αζοφικής2) που αφορά μεταξύ πολλών άλλων και προειδοποιήσεις για περιοχές απαγόρευσης ναυσιπλοΐας λόγω κινδύνου νάρκης (navigation prohibited mine danger).
H επίσημη ανακοίνωση της έκτακτης συνεδρίασης του Συμβουλίου του ΙΜΟ έχει ως εξής:
«Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι διήμερες εργασίες της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η οποία συγκλήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ελλάδας και 14 κρατών μελών του Συμβουλίου του ΙΜΟ αποκλειστικό θέμα των οποίων ήταν η διαχείριση των επιπτώσεων της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία και τους ναυτικούς.
Το Συμβούλιο του ΙΜΟ αποφάσισε:
Την ενθάρρυνση της εγκαθίδρυσης, ως επείγον προσωρινό μέτρο, ενός ασφαλούς θαλασσίου διαδρόμου, που θα επιτρέψει την ασφαλή εκκένωση των ναυτικών και των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί στα ουκρανικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα, ως αποτέλεσμα των εχθροπραξιών. Η πρόταση αυτή είχε συνυποβληθεί από την Ελλάδα.
Για την υλοποίηση του διαδρόμου, το Συμβούλιο κάλεσε το Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ να συνεργαστεί με όλα τα εμπλεκόμενα κράτη και φορείς, να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσει η δημιουργία του ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου και να ενημερώνει τα κράτη μέλη για τις εξελίξεις.
Να εκδώσει ισχυρή Δήλωση σχετικά τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στους ναυτικούς, την εμπορική ναυτιλία και το θαλάσσιο περιβάλλον στον Εύξεινο Πόντο και τη Θάλασσα του Αζόφ. Η πρόταση αυτή είχε επίσης συνυποβληθεί από τη χώρα μας.
Ειδικότερα, η Δήλωση αναφέρει τα εξής :
- Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
- Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
- Προσκαλεί όλα τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.
Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.
Την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του ΙΜΟ εξέφρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος τόνισε ότι πρώτο και βασικό μέλημα της Ελλάδας είναι ο ασφαλής και ανεμπόδιστος απεγκλωβισμός των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και τον Ελληνικών πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή».
Ειδήσεις σήμερα:
Ο γονιδιακός έλεγχος και οι εννέα μήνες έως τον θάνατο - Ντοκουμέντα για τον ιατρικό φάκελο της Τζωρτζίνας
Τουλάχιστον 78 παιδιά έχουν σκοτωθεί κατά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία
H Ρωσία αναπτύσσει Σύρους μισθοφόρους στην Ουκρανία, λέει ο Ζελένσκι
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα