Πόλεμος στην Ουκρανία: Ποιος ήταν ο δημοσιογράφος και σκηνοθέτης Μπρεντ Ρενό που σκοτώθηκε στο Ιρπίν

Ο 51χρονος σκηνοθέτης έπεσε νεκρός αφήνοντας στη μέση το ντοκιμαντέρ του για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία - Κινηματογραφιστής και δημοσιογράφος είχε κερδίσει σημαντικά βραβεία της τηλεόρασης και της δημοσιογραφίας

Ριψοκίνδυνος, έμπειρος σε πολεμικά συμφραζόμενα και πολυβραβευμένος, ο 51 ετών σκηνοθέτης, Μπρεντ Ρενό, έπεσε νεκρός σήμερα από σφαίρα στο κεφάλι στην πόλη Ιρπίν, σύμφωνα με την αστυνομία του Κιέβο, γράφοντας τον τραγικό επίλογο σε ένα ντοκιμαντέρ του, αφιερωμένο αυτή τη φορά στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το οποίο, ωστόσο, έμεινε στην μέση.

Την τραγική είδηση του θανάτου του επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της αστυνομίας της περιοχής, Αντρέι Νεμπίτοφ με ανάρτησή του στο Facebook, επιβεβαιώνοντας πως η αποστολή των δημοσιογράφων δέχθηκε ρωσικά πυρά. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ο επικεφαλής της περιφερειακής αστυνομίας του Κιέβου υποστήριξε ότι εκτός του Μπρεντ Ρενό, ένας ακόμα δημοσιογράφος τραυματίστηκε από τις ρωσικές δυνάμεις στο Ιρπίν.

Η είδηση του θανάτου του Αμερικανού σκηνοθέτη, Μπρεντ Ρενό έκανε γρήγορα τον γύρο του κόσμου, με τον Σύμβουλο Ασφαλείας του Λευκού Οίκου, Τζέικ Σάλιβαν να δηλώνει πως θα συνομιλήσει με συμμάχους και εταίρους, για να μάθει περισσότερα σχετικά με τον αναφερόμενο θάνατο ενός Αμερικανού δημοσιογράφου, κοντά στο Κίεβο.



Γιατί είχε πάνω του την ταυτότητα των New York Times

Επιπλέον, το γεγονός ότι ο άτυχος κινηματογραφιστής έφερε πάνω του δημοσιογραφική ταυτότητα των New York Times, είχε ως αποτέλεσμα την άμεση παρέμβαση του μέσου, εκφράζοντας σε ανακοίνωσή του «βαθύτατη λύπη» για την απώλεια του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη και πρώην συνεργάτη τους, καθώς «ο Μπρεντ ήταν ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης που με το έργο του είχε βοηθήσει τα μέγιστα τους New York Times».

«Παρότι έχει προσφέρει στους Times στο παρελθόν, δεν ήταν απεσταλμένος από τους Times στην Ουκρανία. Κάποια μέσα ίσως μετέφεραν πως ήταν δικός μας απεσταλμένος καθώς φορούσε διακριτικό των Times, όμως αυτό του είχε δοθεί για μια δουλειά πριν πολλά χρόνια» διασαφήνισαν ακόμη οι «New York Times», εξηγώντας την ύπαρξη του διακριτικού πάσου ανάμεσα στα λιγοστά πράγματα του νεκρού σκηνοθέτη.

«Ο Μπρεντ Ρενό παρήγαγε σημαντικά βίντεο για τους New York Times και δούλευε με τον αδελφό του Κρεγκ» σχολίασε στο twitter και ο διπλωματικός συντάκτης του μέσου, Έντουαρντ Γουόνγκ, επισημαίνοντας τις σημαντικές διακρίσεις του σκηνοθέτη για το ντοκιμαντέρ του αναφορικά με τις ζωές των παιδιών, που επιβίωσαν από τους σεισμούς τις Αϊτής.

Δουλεύοντας άλλοτε κατά μόνας και άλλοτε για λογαριασμό διεθνών μέσων ενημέρωσης, οι Αδελφοί Ρενό είχαν καταφέρει, ωστόσο, να αποκτήσουν διακριτό αποτύπωμα στην ανεξάρτητη κινηματογραφική παραγωγή των ΗΠΑ, μέσα από ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές παραγωγές και εκτεταμένα φωτορεπορτάζ.



«Ανθρωπιστικές ιστορίες»

Η καλλιτεχνική διαδρομή τους, η οποία ξεδιπλώθηκε με όχημα τις «ανθρωπιστικές ιστορίες», τις οποίες ανέδειξαν μέσα από την ενδελεχή έρευνα σε δύσκολες -συνήθως εμπόλεμες- περιοχές του πλανήτη, μετρά τουλάχιστον δύο δεκαετίες, ενώ την πορεία των δύο δημιουργών ακολουθεί σειρά διακρίσεων.

Συγκεκριμένα, ο Μπρεντ Ρενό ήταν βραβευμένος με Peabody και DuPont, ενώ έργα τους έχουν κερδίσει κατά καιρούς πολλά από τα κορυφαία βραβεία στην αμερικανική τηλεόραση και τη δημοσιογραφία, όπως ένα βραβείο «Peabody», δύο βραβεία «Columbia DuPont», δύο βραβεία «Overseas Press Club», ένα βραβείο «Edward R. Murrow», ένα βραβείο IDA, μια υποψηφιότητα DGA για τους «Καλύτερους Σκηνοθέτες» και υποψηφιότητες για Emmy.

Μοιράζοντας το χρόνο τους ανάμεσα στην Νέα Υόρκη και τη γενέτειρά τους, το Little Rock του Αρκάνσας (όπου έχουν ιδρύσει το Little Rock Film Festival και το Arkansas Motion Picture Institute), στα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά τους έργα οι δύο δημιουργοί, Κρεγκ και Μπρεντ Ρενό, έχουν καλύψει τους πολέμους στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, τον σεισμό στην Αϊτή, την πολιτική αναταραχή στην Αίγυπτο και τη Λιβύη, τον αγώνα στη Μοσούλη, τον εξτρεμισμό στην Αφρική, τη βία των καρτέλ στο Μεξικό, αλλά και την προσφυγική κρίση των νέων στην Κεντρική Αμερική.



«Black lives Matter»

Ανάμεσα στις τελευταίες δημιουργίες του Μπρεντ Ρενό συγκαταλέγεται ένα πολυμεσικό ρεπορτάζ του με αντικείμενο το κίνημα «Black lives Matter». Παρακολουθώντας από κοντά στη γενέτειρά του τις αντιδράσεις των κατοίκων δέκα μέρες ακριβώς μετά το θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ, δηλαδή τον Ιούνιο του 2020, ο Ρενό κατέγραψε την εξέλιξη του κινήματος στο Αρκάνσας, σε συσχέτιση με το ρατσισμό στην αμερικανική ενδοχώρα, επιλέγοντας ως τίτλο του έργου του: «οι ζωές των μαύρων έχουν σημασία σε ένα καταφύγιο για τους λευκούς υπερασπιστές».

Επιζητώντας την αλληλεπίδραση και τον προβληματισμό μέσα από αντίξοες εμπειρίες, οι «ανθρωπιστικές ιστορίες» εστίασαν και σε εσωτερικά ζητήματα της αμερικανικής κοινωνίας, όπως: η εκτεταμένη οπλοκατοχή, η νεανική βία στο Σικάγο, τα ναρκωτικά στις μεγαλουπόλεις, οι άστεγοι έφηβοι, η μετανάστευση στις ΗΠΑ από την Κεντρική Αμερική και ο «Πόλεμος των Ναρκωτικών» στο Μεξικό. Παράλληλα με τις αποστολές τους στις εμπόλεμες ζώνες, οι Αδελφοί Ρενό κατέγραψαν ρεαλιστικά σκηνές από την καθημερινότητα του αμερικανικού στρατού στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, συμμετέχοντας ενεργά στις αποστολές. Μετά τον πόλεμο, η καθημερινότητα των βετεράνων, η επανένταξή τους στη ρουτίνα, αλλά και η αντιμετώπιση των σωματικών πληγών τους από τα πεδία της μάχης κατακλύζουν τα ντοκιμαντέρ των αδελφών Ρενό, αποβλέποντας στο να φωτίσουν όλες τις πτυχές των πολεμικών επιχειρήσεων.





Καθηγητής στο Αρκάνσας

Η ικανότητά του να αφηγείται ιστορίες ανθρώπων μέσα από τραύματα και εμπειρίες είχε ως αποτέλεσμα ο Μπρεντ Ρενό να κληθεί να διδάξει το 2019 στη Σχολή Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας. «Έχει αφιερώσει την καριέρα του στο να λέει σημαντικές ιστορίες σε όλο τον κόσμο και μερικές από αυτές είναι τραγικές. Ωστόσο, όλα αφορούν θέματα που χρειαζόμαστε ή πρέπει να γνωρίζουμε» ανέφερε ο Πρόεδρος του Τμήματος, Λάρι Φόλει, καλωσορίζοντας τον Μπρεντ Ρενό στα ακαδημαϊκά αμφιθέατρα.

Κάνοντας λόγο για την «καθηλωτική ματιά» του Μπρεντ Ρενό στην πολυμεσική δημοσιογραφία, «το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους του 2015 για τους New York Times, «Beyond Borders», βοήθησε να φέρει ένα νέο επίπεδο ευαισθητοποίησης για τη μεταναστευτική κρίση των νέων στην Κεντρική Αμερική και η βραβευμένη ταινία του 2018 «Shelter», που διανεμήθηκε από τη Vice Media, έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια δολάρια για να καταπολέμηση της κρίσης αστέγων νέων στη Νέα Ορλεάνη» υπογράμμιζε -σε σχετική ανακοίνωσή του- το Πανεπιστήμιο του Αρκάνσας, ανακεφαλαιώνοντας το προσωπικό στίγμα της δημοσιογραφικής διαδρομής του Μπρεντ Ρενό.






Ειδήσεις σήμερα:

Νέα πυρά από Κάνιε Γουέστ σε Κιμ Καρντάσιαν, επειδή ανέβασε την κόρη τους στο TikTok

Μητσοτάκης για συνάντηση με Ερντογάν: Βάλαμε θεμέλια για βελτίωση των σχέσεών μας

Εξαντλούνται τα τελευταία αποθέματα τροφίμων και νερού στη Μαριούπολη της Ουκρανίας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr