Βίνσεντ Βαν Γκογκ: Ανακάλυψαν «κρυμμένη» αυτοπροσωπογραφία του πίσω από πίνακά του!
14.07.2022
12:40
Η αναπάντεχη ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια της εξέτασης του πίνακα «Κεφαλή χωρικής» από τους ειδικούς της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας
Μια άγνωστη μέχρι σήμερα αυτοπροσωπογραφία του Βίνσεντ βαν Γκογκ ανακαλύφθηκε πίσω από πίνακα του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Η αναπάντεχη ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια της εξέτασης του πίνακα «Κεφαλή χωρικής» από τους ειδικούς της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για επικείμενη έκθεση.
Η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ ήταν καλυμμένη με στρώματα κόλλας και χαρτονιού στο πίσω μέρος ενός μεταγενέστερου έργου, το οποίο ανήκει εδώ και δεκαετίες στη συλλογή του συγκεκριμένου μουσείου.
H επικεφαλής της ομάδας των συντηρητών της πινακοθήκης, Λέσλι Στίβενσον, περιέγραψε το «σοκ» που αισθάνθηκε όταν αντίκρισε ξαφνικά το πρόσωπο του καλλιτέχνη «να τους κοιτάζει». «Όταν είδαμε για πρώτη φορά την ακτινογραφία ενθουσιαστήκαμε. Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη καθώς εμπλουτίζει τις γνώσεις μας για τη ζωή του Βαν Γκογκ».
Ο Ολλανδός καλλιτέχνης επαναχρησιμοποιούσε συχνά καμβάδες για να εξοικονομεί χρήματα, και σε αρκετές περιπτώσεις ζωγράφιζε και στις δύο πλευρές τους. Πέρασε τη ζωή του μέσα στη φτώχεια, αφού το έργο του αναγνωρίστηκε πραγματικά μετά τον θάνατό του σε ηλικία 37 ετών, το 1890.
Η ομάδα των συντηρητών εκτιμά ότι θα χρειαστεί χρονοβόρα και προσεκτική δουλειά για να αφαιρεθεί η κόλλα και το χαρτόνι – χωρίς να πάθει ζημιά ο πίνακας – και να αποκαλυφθεί η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ.
Οι επισκέπτες της επικείμενης έκθεσης θα μπορούν, ωστόσο, να δουν την αυτοπροσωπογραφία με ειδικό μηχάνημα ακτίνων Χ.
Η απίστευτη ιστορία του πίνακα
Ο πίνακας «Κεφαλή χωρικής» προστέθηκε στη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας το 1960, ως δωρεάν ενός διακεκριμένου δικηγόρου του Εδιμβούργου.
Η αναπάντεχη ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια της εξέτασης του πίνακα «Κεφαλή χωρικής» από τους ειδικούς της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για επικείμενη έκθεση.
Η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ ήταν καλυμμένη με στρώματα κόλλας και χαρτονιού στο πίσω μέρος ενός μεταγενέστερου έργου, το οποίο ανήκει εδώ και δεκαετίες στη συλλογή του συγκεκριμένου μουσείου.
H επικεφαλής της ομάδας των συντηρητών της πινακοθήκης, Λέσλι Στίβενσον, περιέγραψε το «σοκ» που αισθάνθηκε όταν αντίκρισε ξαφνικά το πρόσωπο του καλλιτέχνη «να τους κοιτάζει». «Όταν είδαμε για πρώτη φορά την ακτινογραφία ενθουσιαστήκαμε. Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη καθώς εμπλουτίζει τις γνώσεις μας για τη ζωή του Βαν Γκογκ».
Ο Ολλανδός καλλιτέχνης επαναχρησιμοποιούσε συχνά καμβάδες για να εξοικονομεί χρήματα, και σε αρκετές περιπτώσεις ζωγράφιζε και στις δύο πλευρές τους. Πέρασε τη ζωή του μέσα στη φτώχεια, αφού το έργο του αναγνωρίστηκε πραγματικά μετά τον θάνατό του σε ηλικία 37 ετών, το 1890.
Η ομάδα των συντηρητών εκτιμά ότι θα χρειαστεί χρονοβόρα και προσεκτική δουλειά για να αφαιρεθεί η κόλλα και το χαρτόνι – χωρίς να πάθει ζημιά ο πίνακας – και να αποκαλυφθεί η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ.
Οι επισκέπτες της επικείμενης έκθεσης θα μπορούν, ωστόσο, να δουν την αυτοπροσωπογραφία με ειδικό μηχάνημα ακτίνων Χ.
Η απίστευτη ιστορία του πίνακα
Ο πίνακας «Κεφαλή χωρικής» προστέθηκε στη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας το 1960, ως δωρεάν ενός διακεκριμένου δικηγόρου του Εδιμβούργου.
Απεικονίζει μια γυναίκα από την πόλη Νούενεν στα νότια της Ολλανδίας, όπου ο καλλιτέχνης έζησε από τον Δεκέμβριο του 1883 έως τον Νοέμβριο του 1885.
Σύμφωνα με το BBC, πιστεύεται ότι ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε σε μεταγενέστερο χρόνο την αυτοπροσωπογραφία του στην άλλη πλευρά του πίνακα, σε μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή της καριέρας του, αφού δηλαδή μετακόμισε στο Παρίσι και εκτέθηκε στο έργο των Γάλλων ιμπρεσιονιστών.
Περίπου 15 χρόνια μετά τον θάνατό του, η «Κεφαλή χωρικής» δανείστηκε σε έκθεση στο μουσείο Stedelijk του Άμστερνταμ.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι τότε ήταν που ο καμβάς κολλήθηκε πάνω σε χαρτόνι, προτού προστεθεί το κάδρο. Όπως φαίνεται, η «Κεφαλή χωρικής» κρίθηκε από το προσωπικό του μουσείου ως «πιο ολοκληρωμένο» έργο από το σκίτσο στην άλλη πλευρά.
Με πληροφορίες από το BBC
Ειδήσεις σήμερα:
Ο πρώην ιδιοκτήτης του θρυλικού «Studio 54» της Νέας Υόρκης πέθανε με υποβοηθούμενη αυτοκτονία
Aδέρφια οι δύο νεκροί του τροχαίου δυστυχήματος στη Λιβαδειά
Σήμερα ο δεύτερος γύρος για την εκλογή νέου προέδρου των Τόρις – Η Πένι Μόρντοντ το μεγάλο φαβορί
Σύμφωνα με το BBC, πιστεύεται ότι ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε σε μεταγενέστερο χρόνο την αυτοπροσωπογραφία του στην άλλη πλευρά του πίνακα, σε μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή της καριέρας του, αφού δηλαδή μετακόμισε στο Παρίσι και εκτέθηκε στο έργο των Γάλλων ιμπρεσιονιστών.
Περίπου 15 χρόνια μετά τον θάνατό του, η «Κεφαλή χωρικής» δανείστηκε σε έκθεση στο μουσείο Stedelijk του Άμστερνταμ.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι τότε ήταν που ο καμβάς κολλήθηκε πάνω σε χαρτόνι, προτού προστεθεί το κάδρο. Όπως φαίνεται, η «Κεφαλή χωρικής» κρίθηκε από το προσωπικό του μουσείου ως «πιο ολοκληρωμένο» έργο από το σκίτσο στην άλλη πλευρά.
Με πληροφορίες από το BBC
Ειδήσεις σήμερα:
Ο πρώην ιδιοκτήτης του θρυλικού «Studio 54» της Νέας Υόρκης πέθανε με υποβοηθούμενη αυτοκτονία
Aδέρφια οι δύο νεκροί του τροχαίου δυστυχήματος στη Λιβαδειά
Σήμερα ο δεύτερος γύρος για την εκλογή νέου προέδρου των Τόρις – Η Πένι Μόρντοντ το μεγάλο φαβορί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr