Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Ουκρανία: Τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και χώρες της ΕΕ ζητά ως «εγγυητές ασφαλείας» το Κίεβο
Ουκρανία: Τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και χώρες της ΕΕ ζητά ως «εγγυητές ασφαλείας» το Κίεβο
Προσχέδιο του εγγράφου με τις εγγυήσεις ασφαλείας που ζητά το Κίεβο, κυκλοφόρησε το γραφείο του Ζελένσκι - Προβλέπει τη διεξαγωγή ασκήσεων στην Ουκρανία «με τη συμμετοχή ξένων εκπαιδευτών και συμβούλων»
Ένα προσχέδιο σχετικά με τις εγγυήσεις ασφαλείες που ζητά και τις χώρες που θέλει το Κίεβο ως εγγυητές, δημοσίευσε την Τρίτη το γραφείο του Βολοντιμίρ Ζελένσκι.
Το έγγραφο που φέρει τίτλο «Η Συνθήκη Ασφαλείας του Κιέβου» αναφέρει πως «οι εγγυήσεις ασφαλείας θα πρέπει να είναι καταφατικές και σαφώς διατυπωμένες και θα περιγράφουν μια σειρά δεσμεύσεων που αναλαμβάνει η ομάδα των εγγυητών μαζί με την Ουκρανία. Θα πρέπει να είναι δεσμευτικές στη βάση διμερών συμφωνιών, αλλά ενοποιημένες σε ένα κοινό έγγραφο στρατηγικής εταιρικής σχέσης που ονομάζεται Συνθήκη Ασφαλείας του Κιέβου».
Επιπλέον, τονίζει ότι η συμφωνία μπορεί να ενώσει «την κύρια ομάδα συμμαχικών χωρών και την Ουκρανία». «Αυτή η ομάδα χωρών μπορεί να περιλαμβάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Μεγάλη Βρετανία, τον Καναδά, την Πολωνία, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστραλία, την Τουρκία, καθώς και τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και των Βαλτικών Κρατών, της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ακόμα, στο προσχέδιο γίνεται λόγος και για τη διεξαγωγή ασκήσεων στην Ουκρανία «με τη συμμετοχή ξένων εκπαιδευτών και συμβούλων». «Το σχέδιο ασφαλείας του Κιέβου προβλέπει εκπαίδευση και στρατιωτικές ασκήσεις στην Ουκρανία με τη συμμετοχή ξένων εκπαιδευτών και συμβούλων. Χρησιμοποιώντας τις εθνικές και πολυεθνικές εκπαιδευτικές ασκήσεις των χωρών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις θα λάβουν εκπαίδευση σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ και στο βαθμό που απαιτείται για τη δημιουργία αποτελεσματικών δυνάμεων για την άμυνα της επικράτειας και των εφεδρικών δυνάμεων», αναφέρει το κείμενο του σχεδίου.
Όπως ανακοίνωσε η υπηρεσία τύπου του Γραφείου του Ουκρανού Προέδρου, τις προτάσεις εκπόνησε ομάδα εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου Αντρέι Γιερμάκ και τον πρώην γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ Άντερς φογκ Ράσμουσεν.
Ο Γιερμάκ διευκρίνισε ότι η συμφωνία για τις εγγυήσεις ασφαλείας δεν θα υποκαταστήσει την ένταξη στο ΝΑΤΟ και θα εγγυάται την ασφάλεια της Ουκρανίας έως ότου γίνει μέλος της Συμμαχίας.
«Αυτό σαφώς δεν συνιστά εναλλακτική στην πολιτική της Ουκρανίας να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, εκατό τοις εκατό. Επειδή αυτή (η ευρωατλαντική ολοκλήρωση-σ.σ) υπάρχει στο Σύνταγμά μας και αναμφισβήτητα θα υπάρχει όσο η Ουκρανία δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ», δήλωσε ο Γιερμάκ.
«Οι προτάσεις προϋποθέτουν μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ως προς τις εγγυήσεις. Αναμένεται η βασική ομάδα των συμμάχων να αναλάβει σαφείς δεσμεύσεις υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, ενώ μια ευρύτερη ομάδα θα παρουσιάσει εγγυήσεις μη στρατιωτικού χαρακτήρα γύρω από τους μηχανισμούς επιβολής κυρώσεων», αναφέρει το Γραφείο του Προέδρου.
Στις προτάσεις επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι η πιο ισχυρή εγγύηση ασφαλείας για την Ουκρανία είναι η ικανότητά της να υπερασπίζεται τον εαυτό της απέναντι στον εισβολέα σύμφωνα με το άρθρο 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.
Ο Ράσμουσεν είπε ότι η μελλοντική Συνθήκη του Κιέβου για την ασφάλεια θα έχει τρεις σημαντικές διαφορές από το Μνημόνιο της Βουδαπέστης (1994) το οποίο αποδείχτηκε ανενεργό
Η πρώτη διαφορά, είπε, συνίσταται στο ότι στην Συνθήκη του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας οι εγγυητές αναλαμβάνουν την δέσμευση να παράσχουν στην Ουκρανία ό,τι είναι αναγκαίο, οπλισμό, εκπαίδευση, μυστικές πληροφορίες, στρατιωτική βιομηχανία.
Η δεύτερη διαφορά συνίσταται στο ότι η Συνθήκη του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας δεν βασίζεται στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, μέλος του οποίου είναι η χώρα εισβολέας Ρωσία, η οποία έχει την δυνατότητα να βάζει βέτο σε οποιεσδήποτε ενέργειες.
«Το κείμενο του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας διαφέρει ως προς το ότι αφήνει όλες τις ενέργειες στην κρίση των εγγυητών», διευκρίνισε ο Ράσμουσεν.
Η τρίτη διαφορά συνίσταται, όπως είπε, στο ότι το Μνημόνιο της Βουδαπέστης δεν μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο των εγγυήσεων. «Αντίθετα το κείμενο του Κιέβου για την ασφάλεια μπορεί να εφαρμοσθεί, αφού οι εγγυητές αναλαμβάνουν την δέσμευση να πράξουν το παν ώστε η Ουκρανία να έχει την δυνατότητα να υπερασπίσει το εαυτό της» επισήμανε ο Ράσμουσεν.
Τέλος ο Ράσμουσεν έδωσε έμφαση στο ότι η Συνθήκη του Κιέβου για την ασφάλεια προβλέπει έναν λεπτομερή μηχανισμό εφαρμογής της, ενώ οι κυρώσεις συνιστούν μέρος αυτής της Συνθήκης.
Ειδήσεις σήμερα:
Το Κίεβο ζητά από τη Δύση όπλα για να «απελευθερώσει όλα τα κατεχόμενα εδάφη»
«Ο Φιλιππίδης μου είπε να πάρω μια κοπέλα και να της πω να μη μιλήσει», κατέθεσε ο Μπιμπίλας
Πόσο θα αυξηθεί το εισόδημα συνταξιούχων και ευάλωτων το ‘23 - Αναλυτικά παραδείγματα
Το έγγραφο που φέρει τίτλο «Η Συνθήκη Ασφαλείας του Κιέβου» αναφέρει πως «οι εγγυήσεις ασφαλείας θα πρέπει να είναι καταφατικές και σαφώς διατυπωμένες και θα περιγράφουν μια σειρά δεσμεύσεων που αναλαμβάνει η ομάδα των εγγυητών μαζί με την Ουκρανία. Θα πρέπει να είναι δεσμευτικές στη βάση διμερών συμφωνιών, αλλά ενοποιημένες σε ένα κοινό έγγραφο στρατηγικής εταιρικής σχέσης που ονομάζεται Συνθήκη Ασφαλείας του Κιέβου».
Επιπλέον, τονίζει ότι η συμφωνία μπορεί να ενώσει «την κύρια ομάδα συμμαχικών χωρών και την Ουκρανία». «Αυτή η ομάδα χωρών μπορεί να περιλαμβάνει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Μεγάλη Βρετανία, τον Καναδά, την Πολωνία, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστραλία, την Τουρκία, καθώς και τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και των Βαλτικών Κρατών, της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ακόμα, στο προσχέδιο γίνεται λόγος και για τη διεξαγωγή ασκήσεων στην Ουκρανία «με τη συμμετοχή ξένων εκπαιδευτών και συμβούλων». «Το σχέδιο ασφαλείας του Κιέβου προβλέπει εκπαίδευση και στρατιωτικές ασκήσεις στην Ουκρανία με τη συμμετοχή ξένων εκπαιδευτών και συμβούλων. Χρησιμοποιώντας τις εθνικές και πολυεθνικές εκπαιδευτικές ασκήσεις των χωρών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις θα λάβουν εκπαίδευση σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ και στο βαθμό που απαιτείται για τη δημιουργία αποτελεσματικών δυνάμεων για την άμυνα της επικράτειας και των εφεδρικών δυνάμεων», αναφέρει το κείμενο του σχεδίου.
Όπως ανακοίνωσε η υπηρεσία τύπου του Γραφείου του Ουκρανού Προέδρου, τις προτάσεις εκπόνησε ομάδα εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου Αντρέι Γιερμάκ και τον πρώην γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ Άντερς φογκ Ράσμουσεν.
Ο Γιερμάκ διευκρίνισε ότι η συμφωνία για τις εγγυήσεις ασφαλείας δεν θα υποκαταστήσει την ένταξη στο ΝΑΤΟ και θα εγγυάται την ασφάλεια της Ουκρανίας έως ότου γίνει μέλος της Συμμαχίας.
«Αυτό σαφώς δεν συνιστά εναλλακτική στην πολιτική της Ουκρανίας να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, εκατό τοις εκατό. Επειδή αυτή (η ευρωατλαντική ολοκλήρωση-σ.σ) υπάρχει στο Σύνταγμά μας και αναμφισβήτητα θα υπάρχει όσο η Ουκρανία δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ», δήλωσε ο Γιερμάκ.
«Οι προτάσεις προϋποθέτουν μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ως προς τις εγγυήσεις. Αναμένεται η βασική ομάδα των συμμάχων να αναλάβει σαφείς δεσμεύσεις υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, ενώ μια ευρύτερη ομάδα θα παρουσιάσει εγγυήσεις μη στρατιωτικού χαρακτήρα γύρω από τους μηχανισμούς επιβολής κυρώσεων», αναφέρει το Γραφείο του Προέδρου.
Στις προτάσεις επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι η πιο ισχυρή εγγύηση ασφαλείας για την Ουκρανία είναι η ικανότητά της να υπερασπίζεται τον εαυτό της απέναντι στον εισβολέα σύμφωνα με το άρθρο 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.
Ο Ράσμουσεν είπε ότι η μελλοντική Συνθήκη του Κιέβου για την ασφάλεια θα έχει τρεις σημαντικές διαφορές από το Μνημόνιο της Βουδαπέστης (1994) το οποίο αποδείχτηκε ανενεργό
Η πρώτη διαφορά, είπε, συνίσταται στο ότι στην Συνθήκη του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας οι εγγυητές αναλαμβάνουν την δέσμευση να παράσχουν στην Ουκρανία ό,τι είναι αναγκαίο, οπλισμό, εκπαίδευση, μυστικές πληροφορίες, στρατιωτική βιομηχανία.
Η δεύτερη διαφορά συνίσταται στο ότι η Συνθήκη του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας δεν βασίζεται στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, μέλος του οποίου είναι η χώρα εισβολέας Ρωσία, η οποία έχει την δυνατότητα να βάζει βέτο σε οποιεσδήποτε ενέργειες.
«Το κείμενο του Κιέβου για τις εγγυήσεις ασφαλείας διαφέρει ως προς το ότι αφήνει όλες τις ενέργειες στην κρίση των εγγυητών», διευκρίνισε ο Ράσμουσεν.
Η τρίτη διαφορά συνίσταται, όπως είπε, στο ότι το Μνημόνιο της Βουδαπέστης δεν μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο των εγγυήσεων. «Αντίθετα το κείμενο του Κιέβου για την ασφάλεια μπορεί να εφαρμοσθεί, αφού οι εγγυητές αναλαμβάνουν την δέσμευση να πράξουν το παν ώστε η Ουκρανία να έχει την δυνατότητα να υπερασπίσει το εαυτό της» επισήμανε ο Ράσμουσεν.
Τέλος ο Ράσμουσεν έδωσε έμφαση στο ότι η Συνθήκη του Κιέβου για την ασφάλεια προβλέπει έναν λεπτομερή μηχανισμό εφαρμογής της, ενώ οι κυρώσεις συνιστούν μέρος αυτής της Συνθήκης.
Ειδήσεις σήμερα:
Το Κίεβο ζητά από τη Δύση όπλα για να «απελευθερώσει όλα τα κατεχόμενα εδάφη»
«Ο Φιλιππίδης μου είπε να πάρω μια κοπέλα και να της πω να μη μιλήσει», κατέθεσε ο Μπιμπίλας
Πόσο θα αυξηθεί το εισόδημα συνταξιούχων και ευάλωτων το ‘23 - Αναλυτικά παραδείγματα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα