Ο Σαλβίνι υπόσχεται γέφυρα προς τη Σικελία
25.10.2022
23:31
Παρά το μεγάλο κόστος και παρά το ότι η περιοχή έχει επικίνδυνα σεισμικά ρήγματα, ο νέος υπουργός Υποδομών της Ιταλίας λέει ότι ήρθε η ώρα να κατασκευαστεί αυτό που οραματίσθηκαν πρώτοι οι Ρωμαίοι
Ένα όνειρο αιώνων για τη δημιουργία μίας γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία και τη νότια Ιταλία προσπαθεί να αναβιώσει ο νέος υπουργός Υποδομών της Ιταλίας, Ματέο Σαλβίνι.
Ο γραμματέας της Λέγκας, εταίρος στην κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, δήλωσε ότι θα αρχίσει ξανά η συζήτηση για τη γέφυρα από τη Μεσίνα της Σικελίας στη Καλαβρία.
Τα φέρι μποτ που κινούνται σήμερα στο στενό κοστίζουν μέσα σε ένα χρόνο περισσότερο από όσο θα κοστίσει όλη η γέφυρα, εξήγησε ο Σαλβίνι στη Rai.
Πρόκειται, όπως σημειώνει ο Guardian, για ένα σχέδιο που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε απορρίψει λόγω κόστους, δυσκολίας στην κατασκευή και των επιπτώσεων που θα έχει στο περιβάλλον. Όλα αυτά σε μια περιοχή με σεισμικότητα από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
Το όνειρο για τη γέφυρα πηγαίνει πίσω στην εποχή των Ρωμαίων. Ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος γράφει ότι οι Ρωμαίοι το 251 π.Χ είχαν φτιάξει μια «γέφυρα» με βαρέλια και βάρκες για να μεταφέρουν 140 πολεμικούς ελέφαντες που είχαν πάρει λάφυρα κατά τον Πρώτο Καρχηδονιακό Πόλεμο.
Τον 20ο αιώνα ο Μπενίτο Μουσολίνι είχε ονειρευτεί και αυτός τη γέφυρα προς τη Σικελία, αλλά κανένα σχέδιο του φασίστα δικτάτορα δεν προχώρησε.
Πιο πρόσφατα, στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι είχε εξασφαλίσει μερική χρηματοδότηση από την ΕΕ για τα 6 δισ. ευρώ του σχεδίου. Η κυβέρνηση του Ρομάνο Πρόντι που τον διαδέχτηκε είχε απορρίψει το σχέδιο.
Αλλά ούτε ο Μπερλουσκόνι ούτε και ο Σαλβίνι αποθαρρύνονται από το κόστος ή τα επικίνδυνα ρήγματα στο υπέδαφος. «Επιτέλους ήρθε η ώρα να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις», είπε ο Σαλβίνι.
Ειδήσεις σήμερα:
Επίθεση με καυστικό υγρό στο Ηράκλειο: Παραδόθηκε η 38χρονη στην αστυνομία
Έγκλημα στη Χαλκιδική: Πώς σκότωσαν τον 53χρονο οι δύο Αλβανοί - Η σχέση του ενός με την κόρη του θύματος
Ρούλα Πισπιρίγκου: Απόμακρη και αδυνατισμένη στην ανακρίτρια - Η ΕΛΑΣ διαψεύδει τα περί ξυλοδαρμού της
Ο γραμματέας της Λέγκας, εταίρος στην κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, δήλωσε ότι θα αρχίσει ξανά η συζήτηση για τη γέφυρα από τη Μεσίνα της Σικελίας στη Καλαβρία.
Τα φέρι μποτ που κινούνται σήμερα στο στενό κοστίζουν μέσα σε ένα χρόνο περισσότερο από όσο θα κοστίσει όλη η γέφυρα, εξήγησε ο Σαλβίνι στη Rai.
Πρόκειται, όπως σημειώνει ο Guardian, για ένα σχέδιο που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε απορρίψει λόγω κόστους, δυσκολίας στην κατασκευή και των επιπτώσεων που θα έχει στο περιβάλλον. Όλα αυτά σε μια περιοχή με σεισμικότητα από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
Το όνειρο για τη γέφυρα πηγαίνει πίσω στην εποχή των Ρωμαίων. Ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος γράφει ότι οι Ρωμαίοι το 251 π.Χ είχαν φτιάξει μια «γέφυρα» με βαρέλια και βάρκες για να μεταφέρουν 140 πολεμικούς ελέφαντες που είχαν πάρει λάφυρα κατά τον Πρώτο Καρχηδονιακό Πόλεμο.
Τον 20ο αιώνα ο Μπενίτο Μουσολίνι είχε ονειρευτεί και αυτός τη γέφυρα προς τη Σικελία, αλλά κανένα σχέδιο του φασίστα δικτάτορα δεν προχώρησε.
Πιο πρόσφατα, στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι είχε εξασφαλίσει μερική χρηματοδότηση από την ΕΕ για τα 6 δισ. ευρώ του σχεδίου. Η κυβέρνηση του Ρομάνο Πρόντι που τον διαδέχτηκε είχε απορρίψει το σχέδιο.
Αλλά ούτε ο Μπερλουσκόνι ούτε και ο Σαλβίνι αποθαρρύνονται από το κόστος ή τα επικίνδυνα ρήγματα στο υπέδαφος. «Επιτέλους ήρθε η ώρα να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις», είπε ο Σαλβίνι.
Ειδήσεις σήμερα:
Επίθεση με καυστικό υγρό στο Ηράκλειο: Παραδόθηκε η 38χρονη στην αστυνομία
Έγκλημα στη Χαλκιδική: Πώς σκότωσαν τον 53χρονο οι δύο Αλβανοί - Η σχέση του ενός με την κόρη του θύματος
Ρούλα Πισπιρίγκου: Απόμακρη και αδυνατισμένη στην ανακρίτρια - Η ΕΛΑΣ διαψεύδει τα περί ξυλοδαρμού της
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr