Malaysia Airlines: Εννέα χρόνια από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 - Τα τρία πιθανά σενάρια για το τέλος

Η πτήση που απογειώθηκε στις 8 Μαρτίου 2014 από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό της - Τα σενάρια για το τι συνέβη δεν σταμάτησαν ποτέ

Είναι ίσως το πιο μυστηριώδες δυστύχημα στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας, για το οποίο δαπανήθηκε πολύς χρόνος σε έρευνες που δεν κατέληξαν απολύτως πουθενά.

Εννέα χρόνια από την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines, κανένας δεν έχει μια οριστική πόσο μάλλον πειστική απάντηση για το απέγινε το αεροσκάφος που ξεκίνησε από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, αλλά δεν έφτασε ποτέ στο Πεκίνο.

Ακόμη και σήμερα η πτήση είναι αγνοούμενη, γεγονός που τροφοδοτεί σενάρια για την εξαφάνιση.

Τα χρόνια που πέρασαν από τότε η θάλασσα έβγαλε τμήματα του αεροσκάφους σε ακτές χωρών που βρέχονται από την Ινδικό Ωκεανό. Κανένα όμως ίχνος δεν βρέθηκε από τους 239 επιβαίνοντες. Συνεργεία «χτένισαν» 120.000 τ.χλμ του βυθού του ωκεανού, μια έκταση σχεδόν όσο και η Ελλάδα, αλλά επίσης δεν βρέθηκε τίποτα.

Γνωρίζουμε ότι το μοιραίο MH370 είχε αρκετά καύσιμα για να πετά για περίπου επτά ώρες. Αν και είχε χαθεί από τα ραντάρ στη Μαλαισία, είχε κάποια επαφή με τους δορυφόρους της Inmarsat. Για τουλάχιστον έξι ώρες το αεροσκάφος έδινε σήμα στον δορυφόρο, δεν μπορούμε όμως να γνωρίζουμε προς ποια κατεύθυνση κινούνταν.

Δύο είχε οι πιθανές διαδρομές, όπως προκύπτουν από τους δορυφόρους και άλλα δεδομένα. Το MH370 είτε κινήθηκε προς την Κεντρική Ασία, είτε προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό, με τη δεύτερη διαδρομή να είναι πιο πιθανή.

Αυτό, πάλι, αφήνει ανοιχτό το ερώτημα γιατί ο πιλότος έκανε αυτή την επιλογή. Ήταν σκόπιμη επιλογή του να το ρίξει στη θάλασσα για να αυτοκτονήσει με τους επιβάτες; Το κατέρριψε τρίτη χώρα – και αν ναι, ποια και γιατί;



Τρία σενάρια, όπως παρουσιάζονται και σε ντοκιμαντέρ του Netflix, φαίνονται τα πιο πειστικά.

Το πρώτο σενάριο, που ενοχοποιεί τον πιλότο, βασίζεται στην ύπαρξη ενός εξομοιωτή πτήσεων που βρέθηκε στην κατοικία. Στο μηχάνημα ο πιλότος είχε κάνει ένα μήνα νωρίτερα μια προσομοίωση πτήσης με την πιθανή πορεία του αεροσκάφους πριν πέσει στον ωκεανό.

Άλλοι ερευνητές δεν πείθονται από τα ευρήματα και τη θεωρία της αυτοκτονίας. Ο πιλότος θα έπρεπε να είχε εκπονήσει ολόκληρο σχέδιο για να έχει μόνο αυτός τον έλεγχο. Θα έπρεπε να έχει απομακρύνει από το πιλοτήριο τον συγκυβερνήτη και έχει κλείσει όλα τα συστήματα επικοινωνίας. Το πόρισμα, εξάλλου, δεν διαπιστώνει αλλαγή συμπεριφοράς του πιλότου πριν από τη μοιραία πτήση.

Το σενάριο της αεροπειρατείας έχει τεθεί και αυτό στο τραπέζι. Ερευνητής εντόπισε σε θέσεις επιβατών τρεις Ρώσους που θα μπορούσαν με κάποιο πρόσχημα να πάρουν τον έλεγχο της πτήσης και να το στείλουν προς την κεντρική Ασία . Άλλοι απορρίπτουν το σενάριο γιατί θα είναι πολύ δύσκολο τεχνικά να πάρουν τον έλεγχο και του πιλοτηρίου.

Η τρίτη εκδοχή θέλει την κατάρριψη του αεροσκάφους από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις στη Νότια Σινική Θάλασσα που έκαναν γυμνάσια στην περιοχή. Γαλλίδα δημοσιογράφος αποκάλυψε ότι στο αεροσκάφος ήταν 2,5 τόνοι ηλεκτρονικές συσκευές, που δεν είχαν περάσει από σάρωση.

Οι Αμερικανοί, που δεν ήθελαν η Κίνα να αποκτήσει πρόσβαση σε ευαίσθητη αμερικανική τεχνολογία στον τομέα της παρακολούθησης, αφού πρώτα «εξαφάνισαν» το αεροσκάφος από το ραντάρ, το υποχρέωσαν να προσγειωθεί. Όταν ο πιλότος αρνήθηκε, το κατέρριψαν.


Ειδήσεις σήμερα:

Δημόσια «συγγνώμη» σε απολυμένο εργαζόμενο ζήτησε ο Έλον Μασκ

Εργαζόμενοι, φοιτητές και μαθητές στο συλλαλητήριο στην Αθήνα για την τραγωδία των Τεμπών

Άνδρας έδεσε τα χέρια του στο τιμόνι με χειροπέδες και αυτοκτόνησε πέφτοντας στον Θερμαϊκό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr