Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα με τις κλοπές χαλκού από τις σιδηροτροχιές με το «αόρατο DNA»

Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα με τις κλοπές χαλκού από τις σιδηροτροχιές με το «αόρατο DNA»

Τα μεταλλικά τμήματα ψεκάζονται με σωματίδια που είναι «δείκτες», οι οποίοι είναι πολύ εύκολο να «διαβαστούν» και να εντοπιστούν

Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα με τις κλοπές χαλκού από τις σιδηροτροχιές με το «αόρατο DNA»
Σε μια λύση υψηλής τεχνολογίας έχουν καταφύγει η Βρετανία και η Γερμανία, δύο χώρες με εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να λύσουν το πρόβλημα με την κλοπή χαλκού και μετάλλων από τις σιδηροδρομικές τροχιές.

Ουσιαστικά κάθε κομμάτι του δικτύου από τα δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα που διαθέτουν και οι δύο χώρες, έχει μια μοναδική ταυτότητα, όπως το DNA που είναι μοναδικό σε κάθε άνθρωπο. Έτσι, αν με οποιοδήποτε τρόπο αφαιρεθεί, είναι εύκολο να το παρακολουθήσουν οι αρχές στη διαδρομή του.

Στη Γερμανία, που πρώτη εφάρμοσε αυτή τη λύση, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) άρχισαν να ψεκάζουν από το 2012 τμήματα του δικτύου, που φτάνει τα 34.000 χιλιόμετρα, σχεδόν 15 φορές περισσότερο από το ελληνικό.

Το πρόβλημα είχε πάρει διαστάσεις και είχε επεκταθεί και σε καλώδια τηλεπικοινωνιών. Το 2011 οι ζημιές για τον γερμανικό σιδηρόδρομο έφτασαν τα 15 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί το κόστος των καθυστερήσεων.

Το «τεχνητό DNA» είναι σπρέι που περιέχει δείκτες υπεριώδους ακτινοβολίας, συνθετικό DNA και σωματίδια μετάλλου, το οποίο ψεκάζεται σε καλώδια και κάθε άλλο εξοπλισμό στην σιδηροδρομική γραμμή. Αυτός ο κωδικός στα σωματίδια του μετάλλου είναι μοναδικός.

Το σημαντικό είναι ότι μπορεί να διαβαστεί επί τόπου χωρίς να χρειάζεται ανάλυση. Στη συνέχεια οι αρμόδιοι μπορούν να συγκρίνουν την ένδειξη με μια βάση δεδομένων στην οποία έχει πρόσβαση η αστυνομία.

Η λύση απέδωσε αμέσως: το 2012 εντοπίστηκαν οι δύο πρώτοι κλέφτες υλικού που είχαν προσπαθήσει να πουλήσουν καλώδια σε έμπορο σιδηρικών.

Παρόμοια είναι η λύση στη Βρετανία, με τοπικά δίκτυα να την εφαρμόζουν από το 2012-2013. Μόνο στη γραμμή Anglia της Network Rail η κλοπή υλικών μειώθηκε κατά 82%.

Επιπλέον έχουν τοποθετηθεί και 2.000 πινακίδες κατά μήκος της σχεδιαζόμενης γραμμής υψηλής ταχύτητας HS2 που προειδοποιούν τους επίδοξους κλέφτες ότι τα υλικά -αλλά και οι ίδιοι- θα εντοπιστούν.


Ειδήσεις σήμερα:

Χαλκιδική: «Είμαι στη Γαλλία μαζί με το παιδί μου» - Επικοινώνησε με την ΕΛ.ΑΣ. η 26χρονη

Παπαρίζου: Ξέσπασμα Σούρα για δηλώσεις της περί «άφυλων παιδιών» - «Απερίσκεπτο, οι σαύρες δεν έχουν φύλο»

Deutsche Bank: Απότομη «βουτιά» για τη μετοχή – Εκτοξεύονται τα CDS, αναταραχή στις αγορές
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης