Με μια ιστορία που εκτείνεται σε τρεις αιώνες, η Nestlé συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της με μια ευρεία γκάμα προϊόντων και εφαρμόζοντας υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές για το περιβάλλον και την κοινωνία
Σε ιδιωτικές εταιρείες τα ραντάρ και τα πρόστιμα;
Αν το κράτος δεν μπορεί να ελέγξει τα αυτοκίνητα που υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, τον ρόλο αυτό αναλαμβάνουν οι ιδιώτες. Και τα πρόστιμα πέφτουν. βροχή...
Το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας είναι ένα πανευρωπαϊκό θέμα, όπου η κάθε χώρα προσπαθεί να βρει τις δικές της λύσεις.
Στην Ελλάδα, η αστυνόμευση είναι περιστασιακή, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Τροχαίας, οι παραβάσεις που σημειώνονται είναι αναλογικά ελάχιστες σε σχέση με την γενικευμένη ανομία που επικρατεί στους δρόμους.
Στην Γαλλία όμως, από το 2018, η κυβέρνηση έχει εμπλέξει τους ιδιώτες σε αυτή την υπόθεση, με πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και αποτελέσματα να προκύπτουν για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Από το 2018 λοιπόν, στους δρόμους της χώρας δραστηριοποιούνται αυτοκίνητα τα οποία είναι εφοδιασμένα με κάμερες για υπερβολική ταχύτητα. Η χρήση τους έχει επεκταθεί από τότε, τα μυστικά αυτά αυτοκίνητα έπιασαν στα πράσα πάνω από μισό εκατομμύριο παραβάτες στην Γαλλία.
Η στατιστική που ανακοινώθηκε κάνει λόγο για 6,65 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα οποία έκαναν παράβαση του ορίου ταχύτητας, με τα έσοδα να φθάνουν στο απίστευτο ποσό των 76 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2021.
Πάντως αυτό το ποσό, όσο και αν ακούγεται μεγάλο, είναι μόλις το ένα δέκατο από τα συνολικά έσοδα από υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε ολόκληρη την γαλλική επικράτεια.
Τα αυτοκίνητα αυτά ανήκουν στην ιδιοκτησία της γαλλικής κυβέρνησης, όμως τα λειτουργούν ιδιωτικές εταιρίες. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι "μυστικά", δεν έχουν το δικαίωμα να σταματήσουν τον οδηγό που παρανομεί. Απλά καταγράφουν με ειδική κάμερα την παράβαση, και καταχωρεί σε ειδικό σύστημα το πρόστιμο.
Η όλη διαδικασία είναι εντελώς κρυφή, καθώς δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το πότε φωτογραφίζεται ένα αυτοκίνητο. Και είναι επίσης και αδιάβλητη, καθώς ακόμα και ο οδηγός της ιδιωτικής εταιρίας απλά οδηγεί ένα "κανονικό" αυτοκίνητο, χωρίς να μπορεί να παρεμβαίνει σε μία διαδικασία, όπου μία κάμερα απλά καταγράφει όσους παρανομούν.
Το θέμα πάντως έχει ξεσηκώσει αρκετές αντιδράσεις στην Γαλλία, ιδίως σε ό,τι αφορά την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών για την εφαρμογή του νόμου. Πάντως, οι συγκεκριμένες εταιρίες δεν πληρώνονται με βάση τους οδηγούς και τις κλήσεις που έχουν καταγράψει, αλλά με βάση τα χιλιόμετρα που καλύπτουν τα αυτοκίνητά τους.
Κάθε οδηγός ενός τέτοιου αυτοκινήτου έχει μία συγκεκριμένη διαδρομή να κάνει και κινείται πάντα μέσα στα όρια ταχύτητας.
Μάλιστα απαγορεύεται αυστηρά και τιμωρείται με βαρύ πρόστιμο αν πιαστεί να κάνει διάφορα "παιχνίδια" ώστε να παρασύρει άλλους οδηγούς να παραβούν τα όρια ταχύτητας, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας χωρίς λόγο.
Υπάρχει επίσης ένας ακόμα περιορισμός. Το κάθε αυτοκίνητο μπορεί να καταγράψει πρόστιμα έως 194.000 ευρώ τον χρόνο. Στην Γαλλία κινούνται 450 τέτοια αυτοκίνητα, πράγμα που σημαίνει ότι αν εξαντληθεί όλη η δυναμικότητά τους σε καταγραφή κλήσεων, το σύνολο θα φθάσει στα 87,3 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτά στην Γαλλία. Πως άραγε θα φαινόταν στην ελληνική κοινωνία και τα κόμματα της Βουλής αν ποτέ έφθανε να συζητηθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο εφαρμογής αντίστοιχου μέτρου στην Ελλάδα. Μάλλον ξέρουμε την απάντηση...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr