«Ασπίδα» για το Πολεμικό Ναυτικό η φρεγάτα «Κίμων» - Καθελκύστηκε στη Γαλλία η πρώτη ελληνική Belh@rra
05.10.2023
07:21
Η καθέλκυση στο ναυπηγείο στο Λοριάν της Γαλλίας έγινε παρουσία του Νίκου Δένδια, ο οποίος ξεναγήθηκε στο σκάφος - Στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025 θα παραδοθεί στην Ελλάδα - Ορόσημο για την άμυνα της χώρας, τόνισε ο υπουργός Άμυνας
Η τελετή της επίσημης καθέλκυσης που πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία του υπουργού άμυνας Νίκου Δένδια και του Γάλλου ομολόγου του Σεμπαστιάν Λεκορνί, και ακολούθησε την προ ημερών «τεχνική καθέλκυση» ανοίγει μια νέα σελίδα στην αμυντική θωράκιση της χώρας και στη δύναμη ισχύος του Πολεμικού Ναυτικού. Πάνω από 1.500 άτομα και συνεργάτες της Naval Group δουλεύουν νυχθημερόν στο Λοριάν για να είναι έτοιμη στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025 η πρώτη από τις τρεις φρεγάτες που θα παραδοθούν στην χώρα μας, ο «Κίμων».
«Περνάμε σε μια νέα εποχή, στον 21ο αιώνα, Η φρεγάτα αυτή, μαζί με τις άλλες δυο που θα ακολουθήσουν, τον «Νέαρχο» και τον «Φορμίωνα» θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, της ελληνικής πολεμικής μηχανής και θα λειτουργήσουν ως παράγοντες σταθερότητας, ειρήνης αλλά και προβολή ισχύος στο Αιγαίο, στην Ανατολική Μεσόγειο, στην ευρύτερη περιοχή μας, αλλά και πέρα από τον ορίζοντα», ανέφερε αρχικά ο υπουργός άμυνας κ. Δένδιας ενώ επισήμανε: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά και κάθε Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι απολύτως αποφασισμένη να προασπίσει τον Εθνικό χώρο. Ό,τι απειλείται δεν αποστρατιωτικοποιείται».
Η φρεγάτα «Κίμων» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως ολοκληρωμένο ιστό αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module) που συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πλοίου, αλλά και προηγμένο σόναρ και ψηφιακό ραντάρ. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι όλη η διαδικασία συναρμολόγησης είναι ψηφιοποιημένη και όπως χαρακτηριστά τονίστηκε στην παρουσίαση, οι εργαζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους tablets για να παρακολουθούν τα στάδια της συναρμολόγησης και να εργάζονται πάνω σε αυτά.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κάθε εβδομάδα, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η συναρμολόγηση του πλοίου, τοποθετούνται χιλιόμετρα καλωδιώσεων που εξυπηρετούν και υποστηρίζουν λειτουργίες του πλοίου.
Στην καρδιά του ναυπηγείου στο Λοριάν της Γαλλίας όπου χτίζονται οι υπερσύγχρονες γαλλικές και ελληνικές φρεγάτες Belh@rra μας μετέφερε βίντεο του Mer Et Marine για τη ναυπήγηση των φρεγατών της Naval Group οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την αποτρεπτική ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού και θα αλλάξουν άρδην τις ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο, στις του περασμένου Ιουνίου. Στο βίντεο περιγράφεται η διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής των νέων φρεγατών FDI που κατασκευάζονται για το γαλλικό ναυτικό και τον ελληνικό στόλο.
«Περνάμε σε μια νέα εποχή, στον 21ο αιώνα, Η φρεγάτα αυτή, μαζί με τις άλλες δυο που θα ακολουθήσουν, τον «Νέαρχο» και τον «Φορμίωνα» θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, της ελληνικής πολεμικής μηχανής και θα λειτουργήσουν ως παράγοντες σταθερότητας, ειρήνης αλλά και προβολή ισχύος στο Αιγαίο, στην Ανατολική Μεσόγειο, στην ευρύτερη περιοχή μας, αλλά και πέρα από τον ορίζοντα», ανέφερε αρχικά ο υπουργός άμυνας κ. Δένδιας ενώ επισήμανε: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά και κάθε Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι απολύτως αποφασισμένη να προασπίσει τον Εθνικό χώρο. Ό,τι απειλείται δεν αποστρατιωτικοποιείται».
Η φρεγάτα «Κίμων» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως ολοκληρωμένο ιστό αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module) που συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πλοίου, αλλά και προηγμένο σόναρ και ψηφιακό ραντάρ. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι όλη η διαδικασία συναρμολόγησης είναι ψηφιοποιημένη και όπως χαρακτηριστά τονίστηκε στην παρουσίαση, οι εργαζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους tablets για να παρακολουθούν τα στάδια της συναρμολόγησης και να εργάζονται πάνω σε αυτά.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κάθε εβδομάδα, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η συναρμολόγηση του πλοίου, τοποθετούνται χιλιόμετρα καλωδιώσεων που εξυπηρετούν και υποστηρίζουν λειτουργίες του πλοίου.
Στην καρδιά του ναυπηγείου στο Λοριάν της Γαλλίας όπου χτίζονται οι υπερσύγχρονες γαλλικές και ελληνικές φρεγάτες Belh@rra μας μετέφερε βίντεο του Mer Et Marine για τη ναυπήγηση των φρεγατών της Naval Group οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την αποτρεπτική ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού και θα αλλάξουν άρδην τις ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο, στις του περασμένου Ιουνίου. Στο βίντεο περιγράφεται η διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής των νέων φρεγατών FDI που κατασκευάζονται για το γαλλικό ναυτικό και τον ελληνικό στόλο.
Επισημαίνεται μεταξύ άλλων το υψηλό επίπεδο αυτοματισμών στην κατασκευή των πλοίων που επιτρέπουν την ταχύτερη κατασκευή των πλοίων, όπως επίσης και η απουσία σχεδίων σε χαρτί και γενικά κάθε εγγράφου που έχει σχέση με την κατασκευή.
Όλα αυτά, έχουν αντικατασταθεί από κεντρικές κονσόλες και tablet, από όπου μπορεί ο κάθε τεχνίτης να έχει πρόσβαση σε πλήρη τρισδιάστατα σχέδια. Κάθε κομμάτι της FDI είναι αριθμημένο (το πλοίο απαρτίζεται από περίπου 50.000 διαφορετικά κομμάτια) και ο χειριστής γνωρίζει ανά πάσα στιγμή που πηγαίνει τι και με ποιο επόμενο τμήμα συνδέεται.
Το πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό τους είναι ότι μπορούν να επιχειρήσουν με πλήρωμα μόλις 60 ατόμων, ενώ για τα υπόλοιπα 60 άτομα που απαιτούνται για την υποστήριξή του πλοίου (σύνολο 120), υπάρχει η δυνατότητα να συνδράμουν στις λειτουργίες του από ανάλογο κέντρο που θα είναι εγκατεστημένο στην ξηρά. Οι κύριες επιχειρησιακές δυνατότητες της φρεγάτας είναι: η συνοδεία και προστασία μονάδων υψηλής αξίας ενάντια σε κάθε συμβατική απειλή πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, η διαλειτουργικότητα εντός μιας πολυεθνικής ναυτικής δύναμης και η συνεισφορά σε όλους τους τομείς πολέμου, η ανάπτυξη σε περιοχές κρίσης ως κέντρο διοίκησης, αλλά και ως πλατφόρμα εφόρμησης των ειδικών δυνάμεων και η συμβατική αποτροπή σε παράκτιες περιοχές και την ανοιχτή θάλασσας. Καρδιά του πλοίου και όλων των συστημάτων είναι το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης τύπου Setis, που προσφέρει ολοκληρωμένη εικόνα της τακτικής κατάστασης καθώς και σύνθεση τακτικής εικόνας μέσω ζεύξεων. Το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης του πλοίου περιλαμβάνει 15 κονσόλες που αφενός συγκεντρώνουν όλες τις πληροφορίες από τους αισθητήρες και τα ραντάρ και αφετέρου ελέγχουν τα όπλα του πλοίου.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο τυφώνας Κόινου «χτυπά» την Ταϊβάν - Κλειστά τα σχολεία, πάνω από 100 ακυρώσεις πτήσεων
Με «ανοιξιάτικο» καιρό μέχρι την κάλπη - Πού αναμένονται βροχές
Τρεις νεκροί από την κατάρρευση ακινήτου στην παλιά Αβάνα στην Κούβα - Δείτε βίντεο
Περιφερειακές & Δημοτικές Εκλογές 2023
- Πώς ψηφίζω & Πού ψηφίζω: Μάθετε πού και πώς ψηφίζετε βήμα-βήμα.
- Οδηγός για τις Δημοτικές & Περιφερειακές Εκλογές 2023
- Όλες οι Ειδήσεις για τις Δημοτικές Εκλογές 2023
- Δείτε LIVE τα αποτελέσματα των Περιφερειακών & Δημοτικών Εκλογών 2023
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr