Εφιάλτης οι πειρατές Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα - Το τέχνασμα των πλοίων για να αποτρέψουν τις επιθέσεις
Εφιάλτης οι πειρατές Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα - Το τέχνασμα των πλοίων για να αποτρέψουν τις επιθέσεις
Η Ερυθρά Θάλασσα πλέον είναι ο πιο επικίνδυνος θαλάσσιος διάδρομος - Το Sky News αποκαλύπτει πώς τα πλοία βρίσκουν τρόπους να στέλνουν μηνύματα στους Χούτι χωρίς να έρθουν σε επαφή μαζί τους
«Ένοπλοι φρουροί στο πλοίο», «Καμία σχέση με το Ισραήλ». Αυτά είναι μόνο δύο από τα μηνύματα που στέλνουν τα φορτηγά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τους πειρατές Χούτι από το να προσπαθήσουν να επιβιβαστούν και να καταλάβουν τα πλοία, όπως μεταδίδει το SkyNews.
Οι Χούτι της Υεμένης αντιτίθενται στην επιρροή των ΗΠΑ και του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς, έχουν βάλει στο στόχαστρο εμπορικά φορτηγά πλοία που ταξιδεύουν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς του κόσμου. Η δραματική πειρατεία ενός φορτηγού πλοίου στις 19 Νοεμβρίου ήταν μία από τις πιο σημαντικές επιθέσεις, με άνδρες που εθεάθησαν να χορεύουν στο πάνω κατάστρωμα του Galaxy Leader αφού χρησιμοποίησαν ελικόπτερο για να το καταλάβουν.
Δείτε βίντεο:
Ως αποτέλεσμα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες ανέστειλαν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλάζοντας τη διαδρομή τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας - ένα ταξίδι που διαρκεί κατά μέσο όρο 10 ημέρες περισσότερο και κοστίζει περίπου 1,6 εκατ. λίρες Αγγλίας περισσότερο.
Αλλά για τα πλοία που εξακολουθούν να ταξιδεύουν μέσω της περιοχής, γράφονται μηνύματα στη θέση των σημείων όπου το πλοίο θα ανέφερε κανονικά τον προορισμό του, καθιστώντας τα μηνύματα ορατά σε ιστότοπους παρακολούθησης της θάλασσας, όπως το MarineTraffic. Αντί για το τελικό λιμάνι, τα πλοία εμφανίζουν σημειώσεις που λένε ότι έχουν αποκλειστικά κινεζικό πλήρωμα ή, σε αρκετές περιπτώσεις, διαφημίζουν την παρουσία ενόπλων δυνάμεων.
Μεταξύ αυτών είναι το Pacific Merit, το οποίο ανήκει στην China Merchants Energy Shipping Company και το διαχειρίζεται η Sinotrans Ship Management, με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Αφού έφυγε από το Διεθνές Λιμάνι του Τέξας στις 23 Δεκεμβρίου, ταξίδεψε μέσω της διώρυγας του Σουέζ με προορισμό το Πορτ Σάιντ, στην Ανατολική Μεσόγειο.
Καθώς εισήλθε στον Κόλπο του Σουέζ, στις 14.48 μ.μ. της 16ης Ιανουαρίου, ενημέρωσε τον προορισμό του ως εξής: "No link Israeli". Στη συνέχεια απενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) λίγο πριν εισέλθει στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο Christopher Parry, πρώην υποναύαρχος και ειδικός σε θέματα θαλάσσιων κινδύνων, δήλωσε ότι αυτό παρατηρείται συχνά κατά τη διάρκεια πειρατικών απαγωγών από Σομαλούς πειρατές ή όταν τα πλοία μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.
Οι Χούτι της Υεμένης αντιτίθενται στην επιρροή των ΗΠΑ και του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς, έχουν βάλει στο στόχαστρο εμπορικά φορτηγά πλοία που ταξιδεύουν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς του κόσμου. Η δραματική πειρατεία ενός φορτηγού πλοίου στις 19 Νοεμβρίου ήταν μία από τις πιο σημαντικές επιθέσεις, με άνδρες που εθεάθησαν να χορεύουν στο πάνω κατάστρωμα του Galaxy Leader αφού χρησιμοποίησαν ελικόπτερο για να το καταλάβουν.
Δείτε βίντεο:
Ως αποτέλεσμα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες ανέστειλαν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλάζοντας τη διαδρομή τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας - ένα ταξίδι που διαρκεί κατά μέσο όρο 10 ημέρες περισσότερο και κοστίζει περίπου 1,6 εκατ. λίρες Αγγλίας περισσότερο.
Αλλά για τα πλοία που εξακολουθούν να ταξιδεύουν μέσω της περιοχής, γράφονται μηνύματα στη θέση των σημείων όπου το πλοίο θα ανέφερε κανονικά τον προορισμό του, καθιστώντας τα μηνύματα ορατά σε ιστότοπους παρακολούθησης της θάλασσας, όπως το MarineTraffic. Αντί για το τελικό λιμάνι, τα πλοία εμφανίζουν σημειώσεις που λένε ότι έχουν αποκλειστικά κινεζικό πλήρωμα ή, σε αρκετές περιπτώσεις, διαφημίζουν την παρουσία ενόπλων δυνάμεων.
Μεταξύ αυτών είναι το Pacific Merit, το οποίο ανήκει στην China Merchants Energy Shipping Company και το διαχειρίζεται η Sinotrans Ship Management, με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Αφού έφυγε από το Διεθνές Λιμάνι του Τέξας στις 23 Δεκεμβρίου, ταξίδεψε μέσω της διώρυγας του Σουέζ με προορισμό το Πορτ Σάιντ, στην Ανατολική Μεσόγειο.
Καθώς εισήλθε στον Κόλπο του Σουέζ, στις 14.48 μ.μ. της 16ης Ιανουαρίου, ενημέρωσε τον προορισμό του ως εξής: "No link Israeli". Στη συνέχεια απενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) λίγο πριν εισέλθει στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο Christopher Parry, πρώην υποναύαρχος και ειδικός σε θέματα θαλάσσιων κινδύνων, δήλωσε ότι αυτό παρατηρείται συχνά κατά τη διάρκεια πειρατικών απαγωγών από Σομαλούς πειρατές ή όταν τα πλοία μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.
"Είναι απλώς ένα πεδίο πληροφοριών στο οποίο επιτρέπεται να βάζεις πράγματα, αλλά το χρησιμοποιούν για να δώσουν πρόσθετους λόγους στους Χούτι να μην τους επιτεθούν", εξήγησε ο Parry.
Τα πλοία που ενημέρωσαν τους προορισμούς τους
Το Sky News δεν μπόρεσε να εξακριβώσει πόσα ακριβώς πλοία χρησιμοποίησαν αυτή τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τις τελευταίες 10 ημέρες, τουλάχιστον 50 πλοία άλλαξαν τον προορισμό τους για να αρνηθούν τις σχέσεις με το Ισραήλ ή να επισημάνουν ένοπλους φρουρούς επί του σκάφους.
Sea Beauty
Το Sea Beauty, ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου, είχε αρχικά ως προορισμό του τη Σιγκαπούρη, αλλά στις 11.26 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου, αυτός άλλαξε και έγραφε "οπλισμένη φρουρά επί του πλοίου".
Επίσης, απενεργοποίησε τον εντοπισμό AIS καθώς ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Market Cooper
Ταξιδεύοντας αντίστροφα στον κόσμο, το Market Cooper έφυγε από το κινεζικό λιμάνι Lanshan την παραμονή των Χριστουγέννων. Αφού παρέκαμψε τη Μαλαισία και τη Σρι Λάνκα, στις 14.56 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου ενημέρωσε τον προορισμό του από το Σουέζ για να γράφει "Armed guard onboard". Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς πότε έγινε αυτό, επειδή το πλοίο απενεργοποίησε επίσης το σύστημα εντοπισμού του.
Caronine Bezengi
Το Caroline Bezengi κατευθυνόταν προς το ινδικό λιμάνι του Visakhapatnam - αφού έφυγε από τη Φινλανδία, έπλευσε γύρω από την Ευρώπη και μέσω της Μάγχης - όταν άλλαξε τον προορισμό του σε "Δεν υπάρχει σύνδεση με το Ισραήλ" ακριβώς στις 8 π.μ. της 17ης Ιανουαρίου. Άλλαξε για να εμφανίσει αυτό το μήνυμα μόλις εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα.
Θα λειτουργήσει αποτρεπτικά;
Το AIS μεταδίδει τη θέση ενός πλοίου, ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τη θέση του. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός απαιτεί από τα μεγάλα πλοία να μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για την αποφυγή συγκρούσεων.
Ο Graham Shaw, καπετάνιος πλοίου και συνιδιοκτήτης της MUSC - μιας εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες και συμβουλές σχετικά με τον θαλάσσιο κίνδυνο σε ορισμένες από τις πιο ασταθείς περιοχές του κόσμου - δήλωσε ότι η πλήρης απενεργοποίηση του AIS δεν είναι πρωτοφανής.
Ειδήσεις σήμερα:
Για 9 κακουργήματα διώκονται οι δύο συλληφθέντες για τη Greek Mafia - Εκτελούσαν συμβόλαια θανάτου
Κέιτ Μίντλετον: Τι συμβαίνει με την υγεία της - Βίντεο από την πρώτη επίσκεψη του πρίγκιπα Ουίλιαμ στο νοσοκομείο
Πισπιρίγκου: Ακόμη κι αν άλλαξα από λάθος τη δοσολογία φαρμάκου, το παιδί δεν πέθανε στα χέρια μου
Τα πλοία που ενημέρωσαν τους προορισμούς τους
Το Sky News δεν μπόρεσε να εξακριβώσει πόσα ακριβώς πλοία χρησιμοποίησαν αυτή τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τις τελευταίες 10 ημέρες, τουλάχιστον 50 πλοία άλλαξαν τον προορισμό τους για να αρνηθούν τις σχέσεις με το Ισραήλ ή να επισημάνουν ένοπλους φρουρούς επί του σκάφους.
Sea Beauty
Το Sea Beauty, ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου, είχε αρχικά ως προορισμό του τη Σιγκαπούρη, αλλά στις 11.26 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου, αυτός άλλαξε και έγραφε "οπλισμένη φρουρά επί του πλοίου".
Επίσης, απενεργοποίησε τον εντοπισμό AIS καθώς ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Market Cooper
Ταξιδεύοντας αντίστροφα στον κόσμο, το Market Cooper έφυγε από το κινεζικό λιμάνι Lanshan την παραμονή των Χριστουγέννων. Αφού παρέκαμψε τη Μαλαισία και τη Σρι Λάνκα, στις 14.56 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου ενημέρωσε τον προορισμό του από το Σουέζ για να γράφει "Armed guard onboard". Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς πότε έγινε αυτό, επειδή το πλοίο απενεργοποίησε επίσης το σύστημα εντοπισμού του.
Caronine Bezengi
Το Caroline Bezengi κατευθυνόταν προς το ινδικό λιμάνι του Visakhapatnam - αφού έφυγε από τη Φινλανδία, έπλευσε γύρω από την Ευρώπη και μέσω της Μάγχης - όταν άλλαξε τον προορισμό του σε "Δεν υπάρχει σύνδεση με το Ισραήλ" ακριβώς στις 8 π.μ. της 17ης Ιανουαρίου. Άλλαξε για να εμφανίσει αυτό το μήνυμα μόλις εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα.
Θα λειτουργήσει αποτρεπτικά;
Το AIS μεταδίδει τη θέση ενός πλοίου, ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τη θέση του. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός απαιτεί από τα μεγάλα πλοία να μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για την αποφυγή συγκρούσεων.
Ο Graham Shaw, καπετάνιος πλοίου και συνιδιοκτήτης της MUSC - μιας εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες και συμβουλές σχετικά με τον θαλάσσιο κίνδυνο σε ορισμένες από τις πιο ασταθείς περιοχές του κόσμου - δήλωσε ότι η πλήρης απενεργοποίηση του AIS δεν είναι πρωτοφανής.
Ειδήσεις σήμερα:
Για 9 κακουργήματα διώκονται οι δύο συλληφθέντες για τη Greek Mafia - Εκτελούσαν συμβόλαια θανάτου
Κέιτ Μίντλετον: Τι συμβαίνει με την υγεία της - Βίντεο από την πρώτη επίσκεψη του πρίγκιπα Ουίλιαμ στο νοσοκομείο
Πισπιρίγκου: Ακόμη κι αν άλλαξα από λάθος τη δοσολογία φαρμάκου, το παιδί δεν πέθανε στα χέρια μου
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα