Η bwin γι’ ακόμα μια χρονιά ανοίγει την αγκαλιά της σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη συνεχίζοντας έτσι να χαράζει τον δικό της δρόμο προς την κοινωνική συνεισφορά.
Βραζιλία: Βαρύ πρόστιμο σε στελέχη και εταιρείες για τη κατάρρευση στο μετρό του Σαν Πάουλου το 2007
Βραζιλία: Βαρύ πρόστιμο σε στελέχη και εταιρείες για τη κατάρρευση στο μετρό του Σαν Πάουλου το 2007
Καλούνται να πληρώσουν 45 εκατ. ευρώ - Επτά άνθρωποι είχαν σκοτωθεί από την καταστροφή στο εργοτάξιο
Ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών και των κατασκευών Alstom, βραζιλιάνικες κατασκευαστικές εταιρείες και στελέχη τους καταδικάστηκαν αυτή την εβδομάδα να πληρώσουν πρόστιμο ύψους σχεδόν 45 εκατομμυρίων ευρώ από βραζιλιάνικο δικαστήριο, για την καταστροφή που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ανθρώπους το 2007 σε εργοτάξιο γραμμής του μετρό στο Σαν Πάουλου.
Δικαστήριο της πολιτείας Σαν Πάουλου επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, που ήταν εκείνη την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ). Οι δικαστές έκριναν ότι οι παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.
Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια.
Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πόλης, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.
Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε την Παρασκευή.
Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία «σε άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.
Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor).
Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.
Δικαστήριο της πολιτείας Σαν Πάουλου επέβαλε σε έξι φυσικά πρόσωπα, που ήταν εκείνη την εποχή στελέχη της εταιρείας διαχείρισης του μετρό, και σε επτά νομικά πρόσωπα, εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο, να πληρώσουν συλλογικά πρόστιμο 240 εκατομμυρίων χεάις (44,8 εκατ. ευρώ). Οι δικαστές έκριναν ότι οι παραλείψεις τους οδήγησαν στην πολύνεκρη καταστροφή.
Η απόφαση, στην οποία μπορεί να ασκηθεί έφεση, απαγορεύει εξάλλου στα φυσικά πρόσωπα που καταδικάστηκαν να εργαστούν στον δημόσιο τομέα και στις εταιρείες να αναλάβουν δημόσια έργα στη Βραζιλία για πέντε χρόνια.
Τη 12η Ιανουαρίου 2007, εργάτες έκαναν εκσκαφή στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του σταθμού του μετρό Πινιέιρους, στο δυτικό τμήμα της βραζιλιάνικης πόλης, όταν υποχώρησε τμήμα του εδάφους, ανοίγοντας πελώρια τρύπα που κατάπιε τμήμα κοντινού δρόμου. Πεζοί και αυτοκίνητα παρασύρθηκαν σε αυτή την καταβόθρα, μαζί με όγκους γης, ασφάλτου και μπετόν. Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 90 κτίρια στην περιοχή είτε κατεδαφίστηκαν, ή χαρακτηρίστηκαν κατεδαφιστέα.
Παρότι υπήρχαν «ενδείξεις» δομικού προβλήματος, πως το υπέδαφος ήταν ασταθές στην τοποθεσία όπου διανοιγόταν η στοά του μετρό, τα έργα προχώρησαν χωρίς να εγκατασταθούν απαραίτητες υποστυλώσεις, τόνισε το δικαστήριο στην ετυμηγορία του, που εκδόθηκε την Παρασκευή.
Ο τρόπος που ενήργησαν οι κατασκευαστικές εταιρείες αποδείχθηκε «επικίνδυνος», η αμέλειά τους εξέθεσε την τοποθεσία «σε άμεσο κίνδυνο» κατάρρευσης, που τελικά έγινε.
Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε το πρόστιμο και η απαγόρευση είναι μεγάλες βραζιλιάνικες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους οι OAS (πλέον Grupo Metha), Queiroz Galvao, Camargo Correa και CBPO, θυγατρική της πρώην Οντεμπρέχτ (πλέον Novonor).
Όταν επικοινώνησε μαζί τους το Γαλλικό Πρακτορείο, καμιά από τις εταιρείες δεν θέλησε να σχολιάσει την απόφαση προς το παρόν.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα