Τα φώτα αναβοσβήνουν, η γιορτή αρχίζει κι εμείς ετοιμαζόμαστε για μεγάλες ανατριχίλες με τις ταινίες και τις σειρές που μας προτείνει το Vodafone TV
Η ΕΕ θέλει να αλλάξει τα πάντα στην οδήγηση - Ψηφιακά διπλώματα, αυτοαξιολόγηση και έλεγχοι υγείας
Η ΕΕ θέλει να αλλάξει τα πάντα στην οδήγηση - Ψηφιακά διπλώματα, αυτοαξιολόγηση και έλεγχοι υγείας
Πάνω από 20.000 ζωές χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ - Το ευρωκοινοβούλιο τάσσεται υπέρ των σαρωτικών αλλαγών που προτείνονται - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Οι ψηφιακές άδειες, η αυτοαξιολόγηση των οδηγών και μέτρα για την βελτίωση της αντίληψής τους είναι μερικές από τις αλλαγές στους ευρωπαϊκούς κανόνες που προτάθηκαν την Τετάρτη.
Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, το Κοινοβούλιο τάσσεται υπέρ της αναθεώρησης των ευρωπαϊκών κανόνων για τις άδειες οδήγησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.
Περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους για όλους
Το Κοινοβούλιο ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί, τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Ως εκ τούτου, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το ασφαλές άνοιγμα των πορτών του οχήματος θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος της εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Ισχύς των αδειών οδήγησης και έλεγχοι υγείας
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 15 χρόνια για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Οι αντίστοιχες για φορτηγά και λεωφορεία θα έχουν ελάχιστη διάρκεια 5 χρόνων. Δεν στηρίζουν τη μείωση της διάρκειας ισχύος των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους, όπως πρότεινε η Επιτροπή, με σκοπό την αποφυγή διακρίσεων και τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στην ελεύθερη κυκλοφορία και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να μπορούν οι οδηγοί να αξιολογούν οι ίδιοι την ικανότητα οδήγησής τους όταν εκδίδεται και ανανεώνεται άδεια οδήγησης, επιτρέποντας στις χώρες της ΕΕ να αποφασίζουν εάν η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιατρική εξέταση με κατ’ ελάχιστο εξετάσεις όρασης και καρδιαγγειακών παθήσεων για τους οδηγούς. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ζητούν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με ψυχικά και σωματικά σημάδια που μπορεί να θέσουν ένα άτομο σε κίνδυνο κατά την οδήγηση.
Αρχάριοι και συνοδευόμενοι οδηγοί
Οι άπειροι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς, όπως αυστηρότερα όρια αλκοόλ και αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.
Για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών και άνω να αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, οι οδηγοί από 17 ετών θα πρέπει να είναι επιλέξιμοι για άδεια οδήγησης αυτοκινήτων ή φορτηγών αν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Ψηφιακή άδεια οδήγησης
Για τη στήριξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της καθιέρωσης ψηφιακής άδειας οδήγησης, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με το συνηθισμένο δίπλωμα.
Επόμενα βήματα
Η έκθεση για την αναθεώρηση των κανόνων εγκρίθηκε με 339 ψήφους υπέρ, 240 κατά και 37 αποχές, ολοκληρώνοντας την διαδικασία πρώτης ανάγνωσης και οριστικοποιώντας την θέση του ΕΚ. Η επόμενη σύνθεση του ΕΚ μετά τις εκλογές στις 6-9 Ιουνίου θα συνεχίσει τις σχετικές εργασίες.
Ειδήσεις σήμερα:
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα βίντεο ντοκουμέντα με τις κραυγές των εγκλωβισμένων - «Βοήθεια, είμαστε από κάτω!»
Αγία Βαρβάρα: Ο πεθερός δολοφόνησε τον γαμπρό και μετά σημάδεψε τον γιο του στην Αγία Βαρβάρα - «Θα σε σκοτώσω και εσένα»
Κολομβία: Με υποβρύχιο ρομπότ θα ανασύρουν τον αμύθητο θησαυρό του θρυλικού ναυαγίου Σαν Χοσέ
Με περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, το Κοινοβούλιο τάσσεται υπέρ της αναθεώρησης των ευρωπαϊκών κανόνων για τις άδειες οδήγησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ.
Περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους για όλους
Το Κοινοβούλιο ζητά οι οδηγοί να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί, τα παιδιά, οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Ως εκ τούτου, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, τα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το ασφαλές άνοιγμα των πορτών του οχήματος θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος της εξέτασης για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Ισχύς των αδειών οδήγησης και έλεγχοι υγείας
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 15 χρόνια για μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Οι αντίστοιχες για φορτηγά και λεωφορεία θα έχουν ελάχιστη διάρκεια 5 χρόνων. Δεν στηρίζουν τη μείωση της διάρκειας ισχύος των αδειών οδήγησης για ηλικιωμένους, όπως πρότεινε η Επιτροπή, με σκοπό την αποφυγή διακρίσεων και τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στην ελεύθερη κυκλοφορία και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να μπορούν οι οδηγοί να αξιολογούν οι ίδιοι την ικανότητα οδήγησής τους όταν εκδίδεται και ανανεώνεται άδεια οδήγησης, επιτρέποντας στις χώρες της ΕΕ να αποφασίζουν εάν η αυτοαξιολόγηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια ιατρική εξέταση με κατ’ ελάχιστο εξετάσεις όρασης και καρδιαγγειακών παθήσεων για τους οδηγούς. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές ζητούν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με ψυχικά και σωματικά σημάδια που μπορεί να θέσουν ένα άτομο σε κίνδυνο κατά την οδήγηση.
Αρχάριοι και συνοδευόμενοι οδηγοί
Οι άπειροι οδηγοί θα πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υπόκεινται σε ορισμένους περιορισμούς, όπως αυστηρότερα όρια αλκοόλ και αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο.
Για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών και άνω να αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, οι οδηγοί από 17 ετών θα πρέπει να είναι επιλέξιμοι για άδεια οδήγησης αυτοκινήτων ή φορτηγών αν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Ψηφιακή άδεια οδήγησης
Για τη στήριξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της καθιέρωσης ψηφιακής άδειας οδήγησης, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με το συνηθισμένο δίπλωμα.
Επόμενα βήματα
Η έκθεση για την αναθεώρηση των κανόνων εγκρίθηκε με 339 ψήφους υπέρ, 240 κατά και 37 αποχές, ολοκληρώνοντας την διαδικασία πρώτης ανάγνωσης και οριστικοποιώντας την θέση του ΕΚ. Η επόμενη σύνθεση του ΕΚ μετά τις εκλογές στις 6-9 Ιουνίου θα συνεχίσει τις σχετικές εργασίες.
Ειδήσεις σήμερα:
Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα βίντεο ντοκουμέντα με τις κραυγές των εγκλωβισμένων - «Βοήθεια, είμαστε από κάτω!»
Αγία Βαρβάρα: Ο πεθερός δολοφόνησε τον γαμπρό και μετά σημάδεψε τον γιο του στην Αγία Βαρβάρα - «Θα σε σκοτώσω και εσένα»
Κολομβία: Με υποβρύχιο ρομπότ θα ανασύρουν τον αμύθητο θησαυρό του θρυλικού ναυαγίου Σαν Χοσέ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα