Βαλτιμόρη - γέφυρα - Μπάιντεν: Εμείς θα χρηματοδοτήσουμε την ανακατασκευή
«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είναι η πρώτη μας προτεραιότητα» τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος, τη στιγμή που καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες για τον εντοπισμό των έξι αγνοουμένων
Ο Αμερικανός πρόεδρος επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται και δήλωσε στους αξιωματούχους του Μέριλαντ ότι θα τους παρασχεθούν όλοι οι απαραίτητοι ομοσπονδιακοί πόροι.
«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης είναι η πρώτη μας προτεραιότητα» είπε.
Συμπλήρωσε ότι από τη γέφυρα περνούν περισσότερα από 30.000 οχήματα κάθε μέρα και είναι «ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την οικονομία».
Επιβεβαιώνει επίσης ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι πίσω από το δυστύχημα υπάρχουν συγκεκριμένα συμφέροντα.
«Θα συνεργαστούμε με τους εταίρους μας στο Κογκρέσο για να διασφαλίσουμε ότι η πολιτεία θα λάβει την υποστήριξη που χρειάζεται» τόνισε ο Μπάιντεν.
«Δεν φύγουμε μέχρι να τελειώσει αυτή η δουλειά» πρόσθεσε.
Ερωτηθείς αν θα επισκεφθεί τη Βαλτιμόρη, είπε ότι θα πάει το συντομότερο δυνατό.
Αγώνας δρόμου για εντοπισμό των αγνοούμενων στη Βαλτιμόρη
Μια τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό των ανθρώπων που αγνοούνται είναι σε εξέλιξη, με τους διασώστες να αναζητούν ίχνη στα παγωμένα νερά και στους εκατοντάδες τόνους του μεταλλικού σκελετού που έπεσαν στο ποτάμι.
Παράλληλα οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της τραγωδίας και για να δοθεί εξήγηση για το πώς το εμπορικό πλοίο έφτασε να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.
Δείτε ζωντανή εικόνα:
Αναζητούνται τουλάχιστον έξι άνθρωποι που πιστεύεται ότι επιδιόρθωναν το κατάστρωμα της γέφυρας. Δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί – ο ένας νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένος, αλλά ο δεύτερος δεν έχει τραύματα.
Κίνδυνος υπάρχει από τα κομμάτια που ακόμη μένουν πάνω στον σκελετό της γέφυρας και κινδυνεύουν να πέσουν και αυτά στα νερά, βάζοντας σε κίνδυνο τους διασώστες.
Ακόμη περισσότερο επικίνδυνη είναι η θερμοκρασία του νερού που είναι μόλις εννέα βαθμοί Κελσίου, δυσκολεύοντας την επιβίωση όποιου βρεθεί στο νερό, πολύ περισσότερο αν ήδη έχει τραύματα.
Τι γνωρίζουμε για την τραγωδία
Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Ελλάδα) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.
Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.
Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη.
Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε.
Δείτε χάρτη με την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατάρρευση της γέφυρας
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.
Ένα σήμα κινδύνου που στάλθηκε ελάχιστα πριν από τη σύγκρουση διέκοψε την νκυκλοφορία και έσωσε πολλές περισσότερες ζωές.
Μέσα στα νερά υπάρχουν και οχήματα, αν και οι αρχές δεν έχουν αναφέρει κάτι για τους επιβάτες. Δεν είναι σαφές ούτε πόσα αυτοκίνητα ήταν πάνω στη γέφυρα.
Το FBI δηλώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.
Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,
Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr