Βαλτιμόρη – γέφυρα: Το σήμα κινδύνου από το πλοίο απέτρεψε μια μεγαλύτερη τραγωδία
Μία σορό ανέσυραν οι διασώστες - Μετά το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το πλοίο όταν έχασε τον έλεγχο του πηδαλίου οι αρχές πρόλαβαν να διακόψουν την κυτκλοφορία πάνω στη γέφυρα
Αξιωματικοί από τη γέφυρα του πλοίου Dali προειδοποίησαν τους τοπικούς αξιωματούχους για πιθανή πρόσκρουση, σύμφωνα με το ABC News, το οποίο επικαλέστηκε έκθεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών.
Το CNN μετέδωσε από την πλευρά του ότι οι υπεύθυνοι ενημερώθηκαν ότι «το πλοίο έχασε το πηδάλιό του» και ότι πλησιάζει με ταχύτητα προς τη γέφυρα. Αμέσως κινήθηκαν για να κλείσουν την κυκλοφορία.
Στο ηχητικό ακούγεται ένα άτομο να λέει: «Χρειάζομαι έναν από εσάς στη νότια πλευρά, έναν στη βόρεια πλευρά, να κρατήσετε όλη την κυκλοφορία στη γέφυρα. Πλησιάζει ένα πλοίο που μόλις έχασε το πηδάλιό του, οπότε μέχρι να το θέσουμε υπό έλεγχο, πρέπει να σταματήσουμε όλη την κυκλοφορία».
Μετά την κατάρρευση, που συνέβη μόλις 90 δευτερόλεπτα αργότερα, ένα άλλο άτομο ακούγεται να λέει: «Όλη η γέφυρα απλά έπεσε. Ξεκινήστε, ξεκινήστε όποιος μπορεί... όλοι. Όλη η γέφυρα μόλις κατέρρευσε...».
«Ξέρουμε ποια κυκλοφορία διακόπηκε;», είπε αργότερα ένα άλλο άτομο.
«Δεν μπορώ να πάω στην άλλη πλευρά, κύριε. Η γέφυρα έχει καταρρεύσει», απάντησε ένα άλλο άτομο.
Εν τω μεταξύ συνεχίζονται οι έρευνες για πέντε ανθρώπους που παραμένουν αγνοούμενοι. Είναι εργαζόμενοι σε συνεργείο συντήρησης του οδοστρώματος που βρίσκονταν πάνω στη γέφυρα την ώρα της τραγωδίας.
Αργά την Τρίτη (απογευματινές ώρες της Τρίτης) οι διασώστες εντόπισαν μία σορό μέσα στα νερά του ποταμού Πατάπσκο.
Άλλα δύο άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά. Ένας νοσηλεύτηκε για λίγο, αν και είχε βαριά τραύματα, και πλέον έχει πάρει εξιτήριο και ο δεύτερος δεν είχε καθόλου τραύματα.
Η θερμοκρασία της θάλασσας και η παλίρροια δυσκολεύουν τις προσπάθειες εντοπισμού των αγνοούμενων.
Αγωνία για τους αγννούμενους
Μια τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό των ανθρώπων που αγνοούνται μετά την κατάρρευση της γέφυρας, τα ξημερώματα της Τρίτης, είναι σε εξέλιξη στη Βαλτιμόρη, με τους διασώστες να αναζητούν ίχνη στα παγωμένα νερά και στους εκατοντάδες τόνους του μεταλλικού σκελετού που έπεσαν στο ποτάμι.
Παράλληλα οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της τραγωδίας και για να δοθεί εξήγηση για το πώς το εμπορικό πλοίο έφτασε να συγκρουστεί με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key.
Δείτε ζωντανή εικόνα:
Την ώρα της τραγωδίας πάνω στη γέφυρα βρίσκονταν οκτώ εργάτες για τη συντήρησή της.
Here's a longer and higher quality video of the Baltimore bridge collapse. Crash and collapse happens at 2:34 pic.twitter.com/Vyp3rQLLHl
— BNO News Live (@BNODesk) March 26, 2024
More photos of the Baltimore Key Bridge collapse. pic.twitter.com/DLohYg9f45
— Andrew Doyle (@doyle0213) March 26, 2024
Τι γνωρίζουμε για την τραγωδία
Τα βίντεο από το περιστατικό δείχνουν ότι το πλοίο Dali γύρω στις 01:30 της Τρίτης (τοπική ώρα, 07:30 στην Ελλάδα) συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες με αποτέλεσμα να καταρρεύσει μονομιάς όλο το κεντρικό τμήμα.
Το Dali είχε αναχωρήσει μόλις μία ώρα νωρίτερα από τη Βαλτιμόρη για τη Σρι Λάνκα. Είχε αναπτύξει ταχύτητα με πορεία να βγει στον ωκεανό, αλλά στις 01:25, λίγο πριν τη σύγκρουση, φάνηκε να επιβραδύνει και να βγαίνει από την πορεία του.
Ξαφνικά όλα τα φώτα του έσβησαν και άρχισε να βγάζει καπνό από το φουγάρο, όπως φαίνεται σε βίντεο. Αμέσως μετά χτύπησε στη γέφυρα με 15 χιλιόμετρα την ώρα, που θεωρείται αρκετά μεγάλη για το σημείο.
Κανένας από το πλήρωμα, που είναι όλοι Ινδοί, και τους δύο πιλότους (που θα έβγαζαν το πλοίο στα ανοιχτά του λιμανιού) δεν τραυματίστηκε. Το πλοίο θα χρειαστεί επισκευές πριν αποπλεύσει.
Δείτε χάρτη με την περιοχή στην οποία σημειώθηκε η κατάρρευση της γέφυρας
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία λέει ότι υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις για το δυστύχημα, αλλά με δύο πιλότους στο πλοίο φαίνεται ασυνήθιστο περιστατικό. Ειδικοί είπαν στο BBC ότι το δυστύχημα ίσως οφείλεται σε πρόβλημα στη μηχανή ή και στο πηδάλιο, ακόμη και σε μπλακάουτ σε γεννήτρια.
Το FBI διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει σχέση του δυστυχήματος με την τρομοκρατία.
Η γέφυρα, που φέρει το όνομα του ποιητή Φράνσις Σκοτ Κι, ο οποίος έγραψε τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, ήταν μία από τις μεγαλύτερες της χώρας. Είχε μήκος 2.632 μέτρα, δηλαδή περίπου το ίδιο με αυτό της γέφυρας του Ρίου (2.880 μέτρα). Άνοιξε για την κυκλοφορία το 1977,
Οι αρχές τονίζουν ότι η γέφυρα ήταν ασφαλής, χωρίς να υπάρχει δομικό πρόβλημα, και ότι είχε περάσει όλους τους ελέγχους.
Τι θα γίνει από εδώ και πέρα
Αυτό που καταρχάς έχουμε να περιμένουμε από την κατάρρευση είναι σειρά προβλημάτων στο λιμάνι και τη λειτουργία του που θα επιμείνουν για μήνες.
Από τη γέφυρα περνούσαν κάθε χρόνο 11,5 εκατ. οχήματα. Ένα μέρος του θα μπορούσε να περνά από σήραγγα κάτω από το λιμάνι, αν και δεν μπορεί να αντέξει σε τόσο κυκλοφορία. Τα επικίνδυνα φορτία απαγορεύεται να περνούν από τη σήραγγα.
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το σημαντικότερο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.
Το κλείσιμο του λιμανιού θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων – από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και το κόστος τους.
Ειδήσεις σήμερα:
Δείτε live: Ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης
Νέα Δημοκρατία: Διεγράφη ο Μιχάλης Ταμήλος μετά τα σχόλια για τις οικογένειες των θυμάτων των Τεμπών
Αγώνας δρόμου για εντοπισμό των αγνοούμενων στη Βαλτιμόρη - To μπλακ άουτ στο πλοίο που φαίνεται να προκάλεσε την πρόσκρουση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr