Αίρεται η απαγόρευση πώλησης δυτικών ΙΧ στην Κούβα
28.09.2011
20:43
Τέλος εποχής για τα αυτοκίνητα – θρύλους του ’50;
Τέλος εποχής για ένα από τα πλέον γνωστά – ορόσημα της Κούβας, μια από τις πιο προβεβλημένες εικόνες και ενίοτε τουριστικής ατραξιόν, τα αυτοκίνητα – θρύλους των δεκαετιών του ’30, του ’40 και του ’50, που πλημμυρίζουν τους δρόμους της χώρας.
Όπως ανακοινώθηκε επισήμως από την κυβέρνηση του Ραούλ Κάστρο αίρεται η απαγόρευση αγοραπωλησιών αυτοκινήτων μεταξύ ιδιωτών, μια απαγόρευση που ίσχυε εδώ και 50 χρόνια και ευθύνεται για το μοναδικό θέαμα των «θηρίων», συνήθως υπερήλικων αμερικανικών μοντέλων, που μέχρι σήμερα αποτελούν τα μοναδικά οχήματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ιδιωτών, ενώ παράλληλα εκτελούν χρέη ταξί και επαγγελματικών οχημάτων.
Μέχρι σήμερα οι ιδιώτες στην Κούβα μπορούσαν να αποκτήσουν μοντέλα κατασκευής προ του 1959, πρακτικά δηλαδή όσα οχήματα … ξέμειναν στη χώρα μετά την επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο και την πτώση του Μπατίστα. Το ευτύχημα για τους Κουβανούς ήταν το ότι τα περισσότερα από τα οχήματα που κυκλοφορούσαν τότε στη χώρα ήταν αμερικανικά υπερπολυτελή μοντέλα κι ως εκ τούτου έχουν «επιζήσει» μέχρι σήμερα, παρά το εμπάργκο δεκαετιών που έχει επιβληθεί από τις ΗΠΑ και έχει στερήσει από τους Κουβανούς κάθε πρόσβαση σε ανταλλακτικά – εάν υποθέσουμε ότι θα υπήρχαν μέχρι σήμερα.
Βέβαια, στην πάροδο των ετών, ο στόλος των αυτοκινήτων στην Κούβα «εμπλουτίστηκε» με σοβιετικής και μετέπειτα ρωσικής κατασκευής οχήματα, πλην όμως η πλειονότητα των Κουβανών δεν είχε πρόσβαση σε αυτά.
Πλέον τα δεδομένα αλλάζουν, αν και όπως εκτιμούν οι γνωρίζοντες την διάρθρωση της κοινωνίας και της οικονομίας της Κούβας ακόμα και τώρα ελάχιστοι ιδιώτες έχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για να μπουν σε διαδικασία αγοραπωλησίας ενός αυτοκινήτου…
Όπως ανακοινώθηκε επισήμως από την κυβέρνηση του Ραούλ Κάστρο αίρεται η απαγόρευση αγοραπωλησιών αυτοκινήτων μεταξύ ιδιωτών, μια απαγόρευση που ίσχυε εδώ και 50 χρόνια και ευθύνεται για το μοναδικό θέαμα των «θηρίων», συνήθως υπερήλικων αμερικανικών μοντέλων, που μέχρι σήμερα αποτελούν τα μοναδικά οχήματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ιδιωτών, ενώ παράλληλα εκτελούν χρέη ταξί και επαγγελματικών οχημάτων.
Μέχρι σήμερα οι ιδιώτες στην Κούβα μπορούσαν να αποκτήσουν μοντέλα κατασκευής προ του 1959, πρακτικά δηλαδή όσα οχήματα … ξέμειναν στη χώρα μετά την επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο και την πτώση του Μπατίστα. Το ευτύχημα για τους Κουβανούς ήταν το ότι τα περισσότερα από τα οχήματα που κυκλοφορούσαν τότε στη χώρα ήταν αμερικανικά υπερπολυτελή μοντέλα κι ως εκ τούτου έχουν «επιζήσει» μέχρι σήμερα, παρά το εμπάργκο δεκαετιών που έχει επιβληθεί από τις ΗΠΑ και έχει στερήσει από τους Κουβανούς κάθε πρόσβαση σε ανταλλακτικά – εάν υποθέσουμε ότι θα υπήρχαν μέχρι σήμερα.
Βέβαια, στην πάροδο των ετών, ο στόλος των αυτοκινήτων στην Κούβα «εμπλουτίστηκε» με σοβιετικής και μετέπειτα ρωσικής κατασκευής οχήματα, πλην όμως η πλειονότητα των Κουβανών δεν είχε πρόσβαση σε αυτά.
Πλέον τα δεδομένα αλλάζουν, αν και όπως εκτιμούν οι γνωρίζοντες την διάρθρωση της κοινωνίας και της οικονομίας της Κούβας ακόμα και τώρα ελάχιστοι ιδιώτες έχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για να μπουν σε διαδικασία αγοραπωλησίας ενός αυτοκινήτου…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr