Ζεράρ Ντεπαρντιέ - Κατηγορείται για βιασμό ο... Οβελίξ «με τα μακριά δάχτυλα και τα άσεμνα γρυλίσματα»
06.05.2024
22:18
Καταγγελίες-σοκ από γυναίκες που εμπλέκουν τον διάσημο Γάλλο ηθοποιό σε 13 υποθέσεις κακοποίησης - «Εμφύλιος» στην πατρίδα του για το αν είναι ένοχος ή θύμα ψευδών κατηγοριών - Τι ομολογεί ο ίδιος
Ο γαργαντουικός χαρακτήρας του Ζεράρ Ντεπαρντιέ φαίνεται ότι δεν περιορίζεται στις αμέτρητες ποσότητες φαγητού, ούτε στα δέκα μπουκάλια ποτού που καταναλώνει καθημερινά, αλλά επεκτείνεται και στα σεξουαλικά ζητήματα, με τις κατηγορίες για ανάρμοστη συμπεριφορά και κακοποίηση να είναι πλέον αρκετές.
Αυξάνονται οι περιπτώσεις που εμπλέκουν τον διάσημο ηθοποιό σε τέτοιες υποθέσεις φτάνοντας πλέον συνολικά τις 13, με τις δύο να αφορούν τις πιο σοβαρές κατηγορίες του βιασμού. Κάποιες από τις γυναίκες που τον καταγγέλλουν έχουν ασκήσει μήνυση, άλλες υποθέσεις έχουν παραγραφεί, ενώ μία γυναίκα αυτοκτόνησε τη μέρα που η υπόθεσή της έγινε γνωστή στα media.
Μετά τις τελευταίες μηνύσεις που του ασκήθηκαν, ο Γάλλος ηθοποιός κρατήθηκε για ένα διήμερο σε Aστυνομικό Tμήμα του Παρισιού, για να αφεθεί τελικά ελεύθερος με την επίδοση της κλήτευσης σε δίκη που ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2024.
Η υπόθεση Ντεπαρντιέ διχάζει τη Γαλλία απασχολώντας σχεδόν σε καθημερινό επίπεδο τα ΜΜΕ τα τελευταία τέσσερα χρόνια, από τότε δηλαδή που η ηθοποιός Σαρλότ Αρνούλ κατέθεσε μήνυση για βιασμό στο σπίτι του ηθοποιού τον Αύγουστο του 2018, κατά τη διάρκεια προβών. Η Αρνούλ κατηγόρησε τον ηθοποιό, που ήταν μάλιστα στενός φίλος του πατέρα της, για σεξουαλική επίθεση στο σπίτι του στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2018, όταν είχε προσφύγει σε αυτόν για συμβουλές.
Η υπόθεση είχε εξεταστεί για έναν περίπου χρόνο από την Αστυνομία, χωρίς όμως να φτάσει σε δίκη, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο αρχείο και να ξανανοίξει δύο χρόνια αργότερα, φτάνοντας τελικά το 2022, οπότε απερρίφθη το αίτημα του Ντεπαρντιέ για ακύρωση υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση είναι υπό έρευνα.
Οι καταγγελίες
Ωστόσο, αυτό που πυροδότησε ακόμα περισσότερο τη συζήτηση γύρω από τον «βιαστή» και «κακοποιητή» Ντεπαρντιέ ήταν ένα διευρυμένο ρεπορτάζ της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Mediapart, σύμφωνα με το οποίο ο Γάλλος ηθοποιός είχε κατηγορηθεί πολλές φορές για παρενόχληση και ότι υπήρχε άλλη μία καταγγελία για βιασμό από το μακρινό παρελθόν από μια Ισπανίδα δημοσιογράφο.
Οι περισσότερες γυναίκες κατηγορούσαν τον ηθοποιό για διάφορες παρενοχλήσεις κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων υποστηρίζοντας ότι «δεχτήκαμε επίθεση όταν νιώσαμε τα χέρια του να εισέρχονται στο εσώρουχό μας, στον καβάλο μας, στα οπίσθιά μας και στο στήθος μας», ενώ συχνά άκουγαν «άσεμνα γρυλίσματα και απρεπή σχόλια».
Ολες σχεδόν υποστήριξαν ότι δεν είχαν προβεί προηγουμένως σε καταγγελία παρά το σοκ τους γιατί ήταν σίγουρες ότι θα μπουν σε μαύρη λίστα. Υπάρχει, μάλιστα, μια άγνωστη κομπάρσος που μετά τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του βιασμού ομολόγησε ότι υπήρξε θύμα μιας τέτοιας σεξουαλικής επίθεσης από τον ηθοποιό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Big House» σε σκηνοθεσία Ζαν-Εμανουέλ Γκοντάρ το 2015. «Χωρίς προειδοποίηση ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ έβαλε το χέρι του κάτω από το φόρεμά μου και ένιωσα τα δάχτυλά του να προσπαθούν να τρυπώσουν για να φτάσουν το εσώρουχό μου», εξομολογήθηκε στον ρεπόρτερ του Mediapart.
Από τις συναφείς υποθέσεις που κάνουν λόγο για επίμονη σεξουαλική παρενόχληση η πιο σοβαρή είναι εκείνη του φερόμενου βιασμού της 51χρονης σήμερα δημοσιογράφου και συγγραφέως Ρουθ Μπάθα, η οποία κατέθεσε μήνυση εναντίον του γιατί, όπως υποστήριξε, το 1995 βιάστηκε από τον Ντεπαρντιέ στο Παρίσι, όταν τον είχε συναντήσει για να του πάρει συνέντευξη για το περιοδικό «Cinemania», για το οποίο εργαζόταν τότε.
Μιλώντας στο Mediapart, η ίδια είπε ότι ήταν ένα περιστατικό που θέλησε να απωθήσει στη μνήμη της, αλλά ότι το εσωτερικό έναυσμα της το έδωσε η υπόθεση της Αρνούλ. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες δεν υπέστη μόνο σεξουαλική παρενόχληση, αλλά ξεκάθαρα βιασμό αφού «υπήρξε διείσδυση, χωρίς καμία συναίνεση, ούτε στιγμή» και ότι είχε παραλύσει κατά τη διάρκεια του περιστατικού που συνέβη στα γραφεία της πρώην εταιρείας παραγωγής Roissy Films.
Αυξάνονται οι περιπτώσεις που εμπλέκουν τον διάσημο ηθοποιό σε τέτοιες υποθέσεις φτάνοντας πλέον συνολικά τις 13, με τις δύο να αφορούν τις πιο σοβαρές κατηγορίες του βιασμού. Κάποιες από τις γυναίκες που τον καταγγέλλουν έχουν ασκήσει μήνυση, άλλες υποθέσεις έχουν παραγραφεί, ενώ μία γυναίκα αυτοκτόνησε τη μέρα που η υπόθεσή της έγινε γνωστή στα media.
Μετά τις τελευταίες μηνύσεις που του ασκήθηκαν, ο Γάλλος ηθοποιός κρατήθηκε για ένα διήμερο σε Aστυνομικό Tμήμα του Παρισιού, για να αφεθεί τελικά ελεύθερος με την επίδοση της κλήτευσης σε δίκη που ορίστηκε για τον Οκτώβριο του 2024.
Η υπόθεση Ντεπαρντιέ διχάζει τη Γαλλία απασχολώντας σχεδόν σε καθημερινό επίπεδο τα ΜΜΕ τα τελευταία τέσσερα χρόνια, από τότε δηλαδή που η ηθοποιός Σαρλότ Αρνούλ κατέθεσε μήνυση για βιασμό στο σπίτι του ηθοποιού τον Αύγουστο του 2018, κατά τη διάρκεια προβών. Η Αρνούλ κατηγόρησε τον ηθοποιό, που ήταν μάλιστα στενός φίλος του πατέρα της, για σεξουαλική επίθεση στο σπίτι του στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2018, όταν είχε προσφύγει σε αυτόν για συμβουλές.
Η υπόθεση είχε εξεταστεί για έναν περίπου χρόνο από την Αστυνομία, χωρίς όμως να φτάσει σε δίκη, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο αρχείο και να ξανανοίξει δύο χρόνια αργότερα, φτάνοντας τελικά το 2022, οπότε απερρίφθη το αίτημα του Ντεπαρντιέ για ακύρωση υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση είναι υπό έρευνα.
Οι καταγγελίες
Ωστόσο, αυτό που πυροδότησε ακόμα περισσότερο τη συζήτηση γύρω από τον «βιαστή» και «κακοποιητή» Ντεπαρντιέ ήταν ένα διευρυμένο ρεπορτάζ της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας Mediapart, σύμφωνα με το οποίο ο Γάλλος ηθοποιός είχε κατηγορηθεί πολλές φορές για παρενόχληση και ότι υπήρχε άλλη μία καταγγελία για βιασμό από το μακρινό παρελθόν από μια Ισπανίδα δημοσιογράφο.
Οι περισσότερες γυναίκες κατηγορούσαν τον ηθοποιό για διάφορες παρενοχλήσεις κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων υποστηρίζοντας ότι «δεχτήκαμε επίθεση όταν νιώσαμε τα χέρια του να εισέρχονται στο εσώρουχό μας, στον καβάλο μας, στα οπίσθιά μας και στο στήθος μας», ενώ συχνά άκουγαν «άσεμνα γρυλίσματα και απρεπή σχόλια».
Ολες σχεδόν υποστήριξαν ότι δεν είχαν προβεί προηγουμένως σε καταγγελία παρά το σοκ τους γιατί ήταν σίγουρες ότι θα μπουν σε μαύρη λίστα. Υπάρχει, μάλιστα, μια άγνωστη κομπάρσος που μετά τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του βιασμού ομολόγησε ότι υπήρξε θύμα μιας τέτοιας σεξουαλικής επίθεσης από τον ηθοποιό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Big House» σε σκηνοθεσία Ζαν-Εμανουέλ Γκοντάρ το 2015. «Χωρίς προειδοποίηση ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ έβαλε το χέρι του κάτω από το φόρεμά μου και ένιωσα τα δάχτυλά του να προσπαθούν να τρυπώσουν για να φτάσουν το εσώρουχό μου», εξομολογήθηκε στον ρεπόρτερ του Mediapart.
Από τις συναφείς υποθέσεις που κάνουν λόγο για επίμονη σεξουαλική παρενόχληση η πιο σοβαρή είναι εκείνη του φερόμενου βιασμού της 51χρονης σήμερα δημοσιογράφου και συγγραφέως Ρουθ Μπάθα, η οποία κατέθεσε μήνυση εναντίον του γιατί, όπως υποστήριξε, το 1995 βιάστηκε από τον Ντεπαρντιέ στο Παρίσι, όταν τον είχε συναντήσει για να του πάρει συνέντευξη για το περιοδικό «Cinemania», για το οποίο εργαζόταν τότε.
Μιλώντας στο Mediapart, η ίδια είπε ότι ήταν ένα περιστατικό που θέλησε να απωθήσει στη μνήμη της, αλλά ότι το εσωτερικό έναυσμα της το έδωσε η υπόθεση της Αρνούλ. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι σε αντίθεση με τις υπόλοιπες δεν υπέστη μόνο σεξουαλική παρενόχληση, αλλά ξεκάθαρα βιασμό αφού «υπήρξε διείσδυση, χωρίς καμία συναίνεση, ούτε στιγμή» και ότι είχε παραλύσει κατά τη διάρκεια του περιστατικού που συνέβη στα γραφεία της πρώην εταιρείας παραγωγής Roissy Films.
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Le Monde», πρόκειται για υπόθεση που έχει ελάχιστες πιθανότητες να προχωρήσει, αφού έχει μάλλον παραγραφεί, αν και η δημοσιογράφος είπε ότι αποφάσισε να προβεί σε καταγγελία για να βοηθήσει και άλλες γυναίκες να μιλήσουν. Υπάρχει, πάντως, και μια παλιότερη υπόθεση, από τη μακρινή δεκαετία του ’80.
Σύμφωνα με την αποκάλυψη του ντοκιμαντέρ «Depardieu: The Fall of Τhe Ogre», που προβλήθηκε στο δημόσιο κανάλι FRANCE 2 τον Δεκέμβριο του 2023, έναν χρόνο μετά τις αποκαλύψεις του Mediapart, η Εμανουέλ Ντεμπεβέρ είχε κατηγορήσει τον Ντεπαρντιέ για σεξουαλική επίθεση κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Danton» στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Η συναισθηματική πίεση, όμως, που βίωσε εκείνη τόσα χρόνια αργότερα βλέποντας το ντοκιμαντέρ ήταν τέτοια που το ίδιο βράδυ αποφάσισε να πέσει στα κρύα νερά του Σηκουάνα. Ο θάνατός της από πνιγμό διαπιστώθηκε λίγες ώρες μετά. Ηταν 60 χρόνων.
Ο εθισμός
Ωστόσο, το ντοκιμαντέρ δεν εξαντλούνταν μόνο στις σεξουαλικές περιπτώσεις, αλλά έδινε στοιχεία για τον χαρακτήρα του. Μεταξύ άλλων, περιέγραφε τη στενή σχέση του με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος δέχτηκε να του δώσει τη ρωσική υπηκοότητα ύστερα από τις φορολογικές περιπέτειες του ηθοποιού στη Γαλλία, αν και τελευταία η σχέση τους δείχνει να διάγει μια κάποια κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Επίσης, στο ντοκιμαντέρ προβάλλονταν πλάνα από το ταξίδι του Ντεπαρντιέ στη Βόρεια Κορέα το 2018 με αφορμή την 70ή επέτειο του κομμουνιστικού καθεστώτος. Παρότι ήξερε ότι τον βιντεοσκοπούσαν, ο Ντεπαρντιέ δεν σταματούσε να μιλάει άσχημα για τις γυναίκες μπροστά σε άλλες γυναίκες, να παρενοχλεί μια μεταφράστρια και να κάνει σεξουαλικά σχόλια για ένα παιδί, όταν το είδε να ιππεύει ένα άλογο σε κέντρο ιππασίας.
Καθώς φαίνεται, ο Γάλλος ηθοποιός δεν κάνει καμία προσπάθεια για να είναι αρεστός ομολογώντας χαρακτηριστικά τόσο σε συνεντεύξεις του όσο και στην αυτοβιογραφία που κυκλοφόρησε πριν από λίγα χρόνια ότι όχι μόνο είναι εξαρτημένος από το σεξ, αλλά και ότι δεν δίσταζε, όταν ήταν νεαρός, να εκδίδεται με άνδρες με αντάλλαγμα τα χρήματα.
«Ηξερα από μικρός πώς να ευχαριστώ τους γκέι και κάθε φορά που κάποιος με πλησίαζε για σεξ, απλώς του ζητούσα χρήματα», γράφει στην αυτοβιογραφία του προσθέτοντας μάλιστα ότι σε πολλές περιπτώσεις έκλεβε τους πελάτες του χτυπώντας τους και φεύγοντας με τα χρήματά τους.
Επίσης, ο ίδιος έχει ομολογήσει ότι δεν δίσταζε να ξεθάβει πτώματα από τα νεκροταφεία και να κλέβει τα χρυσά κοσμήματα και τα παπούτσια τους! Γεννημένος σε φτωχή οικογένεια, «σε μία από τις ελάχιστες μίζερες πόλεις της Γαλλίας», όπως περιγράφει χαρακτηριστικά το Σατορού, ζούσε με τα κοινωνικά επιδόματα και με έναν αλκοολικό πατέρα που τον έδερνε συστηματικά. Σε αυτές τις συνθήκες δεν έτρεφε μεγάλες ελπίδες για το αύριο, ούτε πίστευε σε τίποτα επαναστατικό.
Τα κοινωνικά κινήματα της δεκαετίας του ’60 τον άφηναν παντελώς αδιάφορο, όπως και ο φοιτητικός ξεσηκωμός του Μάη του ’68. Αντιθέτως, φρόντιζε να ξαφρίζει τους επαναστατημένους Γάλλους στις συγκεντρώσεις κλέβοντάς τους τα πορτοφόλια όσο αυτοί ήταν απασχολημένοι με τα επαναστατικά τους καθήκοντα!
Οπως ο ίδιος ομολογεί, δεν μετανιώνει για τίποτα από όλα αυτά, ούτε για το γεγονός ότι εξακολουθεί, παρά τα προβλήματα υγείας, να καταναλώνει μπουκάλια αλκοόλ καθημερινά και να είναι εξαρτημένος από το σεξ, αφού δεν μπορεί ποτέ να κοιμηθεί χωρίς να έχει προηγουμένως κάποια σεξουαλική επαφή - πάντοτε υπό την επήρεια αλκοόλ.
Οπως γράφει, ο λόγος που πίνει είναι η τεράστια φοβία που έχει εξαιτίας των θορύβων που παράγει το σώμα του (!): ακούει τον χτύπο της καρδιάς του, που είναι σχεδόν πάντα έντονος, αλλά και εκείνους των κλειδώσεων και των αερίων που κάνουν απροσδόκητα την εμφάνισή τους ακόμα και σε πολύ προσωπικές στιγμές.
Η φύση του αλλόκοτου, σχεδόν τρομακτικού Οβελίξ -που λέει ότι όσοι τον αγαπάνε, όπως ο Πούτιν, το κάνουν γιατί είναι ένας «ανατρεπτικός χούλιγκαν»- δεν εξαντλείται στον ρόλο που υποδύθηκε με απόλυτη πειστικότητα αλλά επεκτείνεται, ενίοτε με βίαιο τρόπο, και σε άλλα πεδία.
Οι υποστηρικτές του
Ωστόσο, η υπόθεση Ντεπαρντιέ δεν έχει μόνο ακραίους επικριτές, ούτε βρίσκει τις Γαλλίδες να ταυτίζονται απόλυτα με τα θύματα. Σε μια χώρα όπου, σε αντίθεση με τη σοβαρή κατηγορία του βιασμού, η κουλτούρα του κινήματος του #MeToo δεν βρήκε ποτέ ιδιαίτερη ανταπόκριση, καθώς οι Γαλλίδες θεώρησαν ότι πρόκειται για ξένα προς τα ανοιχτά ήθη τους συντηρητικά δεδομένα της Αμερικής, η μάλλον ελάχιστα ποινικά κολάσιμη παρενόχληση ακόμα και για έναν «σεσημασμένο» όσον αφορά τη συμπεριφορά του απέναντι στις γυναίκες διάσημο ηθοποιό όπως ο Ντεπαρντιέ δεν οδηγεί πάντοτε σε δίκη.
Υποστηρίζοντας ότι οι καταγγελθείσες υποθέσεις είναι μάλλον αμφισβητήσιμες, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει εκφράσει τη συμπαράστασή του προς τον ηθοποιό δηλώνοντας ότι αρνείται να του αφαιρέσει το Μετάλλιο της Λεγεώνας της Τιμής και κάνοντας λόγο για ένα πρωτοφανές «ανθρωποκυνηγητό ενός τεράστιου σε συμβολικό μέγεθος για τη Γαλλία ηθοποιού».
Εκτός από τον Μακρόν, την υποστήριξή τους προς τον ηθοποιό, ο οποίος επανειλημμένως με επιστολές που έχει στείλει σε γαλλικές εφημερίδες όπως η «Le Monde» και η «Figaro» έχει αρνηθεί τις κατηγορίες, εξέφρασαν με αντίστοιχη επιστολή 50 διάσημες Γαλλίδες ηθοποιοί που μιλούν για «κυνήγι μαγισσών».
Μεταξύ αυτών που εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στην επιστολή που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2023 περιλαμβάνονται, εκτός από τις δύο πρώην συζύγους του, η Σαρλότ Ράμπλινγκ, η Κάρλα Μπρούνι, η Καρόλ Μπουκέ και η Κατρίν Ντενέβ, οι οποίες κάνουν λόγο για «δημόσιο λιντσάρισμα».
«Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην ενόχληση, η οποία έχει ζωτική σημασία για τη σεξουαλική ελευθερία», έγραφαν χαρακτηριστικά δείχνοντας ότι στη Γαλλία ενίοτε ταυτίζουν την ενόχληση με το φλερτ και το σεξ με την ελευθερία.
Οπως έγραφε χαρακτηριστικά επικροτώντας την κίνηση αυτή των Γάλλων ηθοποιών οι οποίες δεν ασπάζονται την ευαισθησία του κινήματος #ΜeΤoo, η Μπερενίς Χαμιντί-Κιμ, λέκτωρ του Πανεπιστημίου της Λιόν, η οποία υπογράφει, επίσης, την επιστολή, «το #ΜeΤoo ξεπήδησε από το Χόλιγουντ, που πολλές φορές μπερδεύει την πραγματικότητα με τη μυθοπλασία»! Μόνο στη Γαλλία μια υπόθεση σεξουαλικής παρενόχλησης μπορεί να προκαλέσει πολιτικό εμφύλιο και μόνο εκεί τα όρια θύματος και θύτη μπορεί να είναι ακόμα δυσδιάκριτα.
Ειδήσεις σήμερα
Reuters: Η Χαμάς αποδέχεται την πρόταση Αιγύπτου και Κατάρ για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα - Δεν ικανοποιείται το Ισραήλ
Eurovision: Πού βρίσκεται σήμερα η Κοντσίτα Βουρστ, που κέρδισε τον διαγωνισμό το 2014
«Ένδειξη ευαισθησίας για την προστασία της κληρονομιάς μας» χαρακτήρισε ο Ερντογάν την μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί
Σύμφωνα με την αποκάλυψη του ντοκιμαντέρ «Depardieu: The Fall of Τhe Ogre», που προβλήθηκε στο δημόσιο κανάλι FRANCE 2 τον Δεκέμβριο του 2023, έναν χρόνο μετά τις αποκαλύψεις του Mediapart, η Εμανουέλ Ντεμπεβέρ είχε κατηγορήσει τον Ντεπαρντιέ για σεξουαλική επίθεση κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Danton» στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Η συναισθηματική πίεση, όμως, που βίωσε εκείνη τόσα χρόνια αργότερα βλέποντας το ντοκιμαντέρ ήταν τέτοια που το ίδιο βράδυ αποφάσισε να πέσει στα κρύα νερά του Σηκουάνα. Ο θάνατός της από πνιγμό διαπιστώθηκε λίγες ώρες μετά. Ηταν 60 χρόνων.
Ο εθισμός
Ωστόσο, το ντοκιμαντέρ δεν εξαντλούνταν μόνο στις σεξουαλικές περιπτώσεις, αλλά έδινε στοιχεία για τον χαρακτήρα του. Μεταξύ άλλων, περιέγραφε τη στενή σχέση του με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος δέχτηκε να του δώσει τη ρωσική υπηκοότητα ύστερα από τις φορολογικές περιπέτειες του ηθοποιού στη Γαλλία, αν και τελευταία η σχέση τους δείχνει να διάγει μια κάποια κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Επίσης, στο ντοκιμαντέρ προβάλλονταν πλάνα από το ταξίδι του Ντεπαρντιέ στη Βόρεια Κορέα το 2018 με αφορμή την 70ή επέτειο του κομμουνιστικού καθεστώτος. Παρότι ήξερε ότι τον βιντεοσκοπούσαν, ο Ντεπαρντιέ δεν σταματούσε να μιλάει άσχημα για τις γυναίκες μπροστά σε άλλες γυναίκες, να παρενοχλεί μια μεταφράστρια και να κάνει σεξουαλικά σχόλια για ένα παιδί, όταν το είδε να ιππεύει ένα άλογο σε κέντρο ιππασίας.
Καθώς φαίνεται, ο Γάλλος ηθοποιός δεν κάνει καμία προσπάθεια για να είναι αρεστός ομολογώντας χαρακτηριστικά τόσο σε συνεντεύξεις του όσο και στην αυτοβιογραφία που κυκλοφόρησε πριν από λίγα χρόνια ότι όχι μόνο είναι εξαρτημένος από το σεξ, αλλά και ότι δεν δίσταζε, όταν ήταν νεαρός, να εκδίδεται με άνδρες με αντάλλαγμα τα χρήματα.
«Ηξερα από μικρός πώς να ευχαριστώ τους γκέι και κάθε φορά που κάποιος με πλησίαζε για σεξ, απλώς του ζητούσα χρήματα», γράφει στην αυτοβιογραφία του προσθέτοντας μάλιστα ότι σε πολλές περιπτώσεις έκλεβε τους πελάτες του χτυπώντας τους και φεύγοντας με τα χρήματά τους.
Επίσης, ο ίδιος έχει ομολογήσει ότι δεν δίσταζε να ξεθάβει πτώματα από τα νεκροταφεία και να κλέβει τα χρυσά κοσμήματα και τα παπούτσια τους! Γεννημένος σε φτωχή οικογένεια, «σε μία από τις ελάχιστες μίζερες πόλεις της Γαλλίας», όπως περιγράφει χαρακτηριστικά το Σατορού, ζούσε με τα κοινωνικά επιδόματα και με έναν αλκοολικό πατέρα που τον έδερνε συστηματικά. Σε αυτές τις συνθήκες δεν έτρεφε μεγάλες ελπίδες για το αύριο, ούτε πίστευε σε τίποτα επαναστατικό.
Τα κοινωνικά κινήματα της δεκαετίας του ’60 τον άφηναν παντελώς αδιάφορο, όπως και ο φοιτητικός ξεσηκωμός του Μάη του ’68. Αντιθέτως, φρόντιζε να ξαφρίζει τους επαναστατημένους Γάλλους στις συγκεντρώσεις κλέβοντάς τους τα πορτοφόλια όσο αυτοί ήταν απασχολημένοι με τα επαναστατικά τους καθήκοντα!
Οπως ο ίδιος ομολογεί, δεν μετανιώνει για τίποτα από όλα αυτά, ούτε για το γεγονός ότι εξακολουθεί, παρά τα προβλήματα υγείας, να καταναλώνει μπουκάλια αλκοόλ καθημερινά και να είναι εξαρτημένος από το σεξ, αφού δεν μπορεί ποτέ να κοιμηθεί χωρίς να έχει προηγουμένως κάποια σεξουαλική επαφή - πάντοτε υπό την επήρεια αλκοόλ.
Οπως γράφει, ο λόγος που πίνει είναι η τεράστια φοβία που έχει εξαιτίας των θορύβων που παράγει το σώμα του (!): ακούει τον χτύπο της καρδιάς του, που είναι σχεδόν πάντα έντονος, αλλά και εκείνους των κλειδώσεων και των αερίων που κάνουν απροσδόκητα την εμφάνισή τους ακόμα και σε πολύ προσωπικές στιγμές.
Η φύση του αλλόκοτου, σχεδόν τρομακτικού Οβελίξ -που λέει ότι όσοι τον αγαπάνε, όπως ο Πούτιν, το κάνουν γιατί είναι ένας «ανατρεπτικός χούλιγκαν»- δεν εξαντλείται στον ρόλο που υποδύθηκε με απόλυτη πειστικότητα αλλά επεκτείνεται, ενίοτε με βίαιο τρόπο, και σε άλλα πεδία.
Οι υποστηρικτές του
Ωστόσο, η υπόθεση Ντεπαρντιέ δεν έχει μόνο ακραίους επικριτές, ούτε βρίσκει τις Γαλλίδες να ταυτίζονται απόλυτα με τα θύματα. Σε μια χώρα όπου, σε αντίθεση με τη σοβαρή κατηγορία του βιασμού, η κουλτούρα του κινήματος του #MeToo δεν βρήκε ποτέ ιδιαίτερη ανταπόκριση, καθώς οι Γαλλίδες θεώρησαν ότι πρόκειται για ξένα προς τα ανοιχτά ήθη τους συντηρητικά δεδομένα της Αμερικής, η μάλλον ελάχιστα ποινικά κολάσιμη παρενόχληση ακόμα και για έναν «σεσημασμένο» όσον αφορά τη συμπεριφορά του απέναντι στις γυναίκες διάσημο ηθοποιό όπως ο Ντεπαρντιέ δεν οδηγεί πάντοτε σε δίκη.
Υποστηρίζοντας ότι οι καταγγελθείσες υποθέσεις είναι μάλλον αμφισβητήσιμες, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει εκφράσει τη συμπαράστασή του προς τον ηθοποιό δηλώνοντας ότι αρνείται να του αφαιρέσει το Μετάλλιο της Λεγεώνας της Τιμής και κάνοντας λόγο για ένα πρωτοφανές «ανθρωποκυνηγητό ενός τεράστιου σε συμβολικό μέγεθος για τη Γαλλία ηθοποιού».
Εκτός από τον Μακρόν, την υποστήριξή τους προς τον ηθοποιό, ο οποίος επανειλημμένως με επιστολές που έχει στείλει σε γαλλικές εφημερίδες όπως η «Le Monde» και η «Figaro» έχει αρνηθεί τις κατηγορίες, εξέφρασαν με αντίστοιχη επιστολή 50 διάσημες Γαλλίδες ηθοποιοί που μιλούν για «κυνήγι μαγισσών».
Μεταξύ αυτών που εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στην επιστολή που δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2023 περιλαμβάνονται, εκτός από τις δύο πρώην συζύγους του, η Σαρλότ Ράμπλινγκ, η Κάρλα Μπρούνι, η Καρόλ Μπουκέ και η Κατρίν Ντενέβ, οι οποίες κάνουν λόγο για «δημόσιο λιντσάρισμα».
«Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην ενόχληση, η οποία έχει ζωτική σημασία για τη σεξουαλική ελευθερία», έγραφαν χαρακτηριστικά δείχνοντας ότι στη Γαλλία ενίοτε ταυτίζουν την ενόχληση με το φλερτ και το σεξ με την ελευθερία.
Οπως έγραφε χαρακτηριστικά επικροτώντας την κίνηση αυτή των Γάλλων ηθοποιών οι οποίες δεν ασπάζονται την ευαισθησία του κινήματος #ΜeΤoo, η Μπερενίς Χαμιντί-Κιμ, λέκτωρ του Πανεπιστημίου της Λιόν, η οποία υπογράφει, επίσης, την επιστολή, «το #ΜeΤoo ξεπήδησε από το Χόλιγουντ, που πολλές φορές μπερδεύει την πραγματικότητα με τη μυθοπλασία»! Μόνο στη Γαλλία μια υπόθεση σεξουαλικής παρενόχλησης μπορεί να προκαλέσει πολιτικό εμφύλιο και μόνο εκεί τα όρια θύματος και θύτη μπορεί να είναι ακόμα δυσδιάκριτα.
Ειδήσεις σήμερα
Reuters: Η Χαμάς αποδέχεται την πρόταση Αιγύπτου και Κατάρ για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα - Δεν ικανοποιείται το Ισραήλ
Eurovision: Πού βρίσκεται σήμερα η Κοντσίτα Βουρστ, που κέρδισε τον διαγωνισμό το 2014
«Ένδειξη ευαισθησίας για την προστασία της κληρονομιάς μας» χαρακτήρισε ο Ερντογάν την μετατροπή της Μονής της Χώρας σε τζαμί
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr