Τι συμβαίνει με τη Boeing: Δύο μυστήριοι θάνατοι, δέκα ατυχήματα και δύο αναφορές σε τέσσερις μήνες
Νεκροί δύο whistleblowers της εταιρείας που κατήγγειλαν παραβάσεις ασφαλείας - Πάνελ ξηλώνονται εν πτήσει, καλώδια κρέμονται στο πιλοτήριο, τροχοί σκάνε στην προσγείωση, ενώ ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing, σεΐχης και πρόεδρος της Emirates, γράφει δημόσια: «Συνέλθετε»
Αυτή η κρίση που έχει ξεσπάσει στον αμερικανικό κολοσσό κυριολεκτικά δεν έχει προηγούμενο. Ακόμα και η φρικτή περίοδος του πολύνεκρου φιάσκου των 737 MAX μοιάζει μικρή μπροστά στον εφιάλτη του τελευταίου διαστήματος, ο οποίος έχει θέσει σε σκληρή δοκιμασία τη φήμη και την αξιοπιστία της Boeing ως κατασκευαστή αεροσκαφών. Κυριολεκτικά σε καθημερινή βάση, την τελευταία εβδομάδα αναφερόταν ένα πρόβλημα που κατέληγε σε ατύχημα - ευτυχώς χωρίς απώλεια ανθρωπίνων ζωών.
Στη Σενεγάλη, ένα Boeing 737 της Transair παρουσίασε πρόβλημα στην απογείωση, βγήκε εκτός διαδρόμου και σταμάτησε σε θάμνους, με αποτέλεσμα 11 επιβάτες να τραυματιστούν, τέσσερις εκ των οποίων σοβαρά.
Την Τετάρτη, ένα Boeing 767 μεταφοράς εμπορευμάτων της FedEx Airlines πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αφού δεν άνοιξε το μπροστινό σύστημα προσγείωσης, ωστόσο κατάφερε να παραμείνει στον διάδρομο. Την Πέμπτη, σε Boeing 737 της εταιρείας Corendon Airlines με 184 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος έσκασε το ελαστικό του μπροστινού τροχού ενώ προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο της Αττάλειας, στην Τουρκία. Σε αυτή την τελευταία περίπτωση, ένα λάστιχο μπορεί να σκάσει σε οποιοδήποτε όχημα, χωρίς ευθύνη του κατασκευαστή. Ωστόσο, επειδή έτυχε να γίνει σε ένα Boeing επιβεβαιώνεται η παροιμία ότι «είναι καλύτερο να σου βγει το μάτι παρά το όνομα».
Ατρακτοι με ελαττώματα
Η αλήθεια είναι ότι το όνομα της Boeing, μιας εταιρείας που είναι συνώνυμο της τεχνολογίας και της ασφάλειας στα εναέρια ταξίδια του ανθρώπου, το τελευταίο διάστημα πλήττεται από παντού. Γιατί αυτά τα περιστατικά έρχονται να προστεθούν στο σκάνδαλο που ξέσπασε πριν από λίγους μήνες, όταν αποκολλήθηκε κομμάτι της ατράκτου από ένα 737 ΜΑΧ της Alaska Airlines εν πτήσει και αεροπορικές διαπίστωσαν ότι η Βoeing είχε παραδώσει το αεροσκάφος με το συγκεκριμένο κομμάτι να μην έχει… βιδωθεί. Αργότερα, τον Μάρτιο, ένα Boeing 737-900 της United Airlines που πέταγε από το Τέξας στη Φλόριντα αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση αφού φλόγες άρχισαν να βγαίνουν από έναν από τους κινητήρες του.
Λίγο αργότερα, τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν όταν ένα Boeing 787 της LATAM Airlines στην Αυστραλία έφυγε από τον διάδρομο. Οπως αποκαλύφθηκε, το ατύχημα συνέβη λόγω «ατυχήματος στο κάθισμα του ενός πιλότου» που τον έσπρωξε επάνω στα χειριστήρια. Μετά από αυτό, η Boeing ενημέρωσε τις αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν 787 να ελέγξουν την ευστάθεια των καθισμάτων του πιλοτηρίου.
Εδώ, η υπόθεση αρχίζει και περιπλέκεται: ο Τζόσουα Ντιν, επιθεωρητής Ποιότητας στον προμηθευτή της Boeing, Spirit Aerosystems, ο οποίος είχε καταγγείλει στην FAA «σοβαρές και χονδροειδείς παραβάσεις στη γραμμή παραγωγής του 737 από υψηλόβαθμα στελέχη ελέγχου ποιότητας», πέθανε στις 2 Μαΐου, στα 45 του χρόνια, έπειτα από σύντομη ασθένεια. Ο 45χρονος Ντιν, ο οποίος είχε απολυθεί «εκδικητικά, για τις καταγγελίες» του από τη Spirit, όπως είχε πει ο ίδιος (προσφεύγοντας στο αμερικανικό υπουργείο Εργασίας το 2023, μετά την απόλυσή του), είναι ο δεύτερος whistleblower της Boeing που αφήνει τα εγκόσμια αυτό το έτος. Επρόκειτο να καταθέσει ξανά στην FAA, όμως μια πνευμονία σε συνδυασμό με μια σοβαρή λοίμωξη του στέρησαν τη ζωή.
Λίγο νωρίτερα, στα μέσα Μαρτίου, ο επί 32 χρόνια υπάλληλος της Boeing Τζον Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός από τραύματα όπλου τα οποία παραπέμπουν σε αυτοκτονία, λίγο προτού καταθέσει -όπως ενημέρωσε ο δικηγόρος του, ο οποίος μάλιστα ήταν ο ίδιος με του Ντιν- σε υπόθεση αγωγής σχετικά με το 787 Dreamliner. Ο Μπάρνετ, ο οποίος είχε προσπαθήσει να αναδείξει τα προβλήματα παραγωγής, προτού εγκαταλείψει την εταιρεία το 2017, είχε μιλήσει στα ΜΜΕ μετά το περιστατικό της αποκόλλησης του πάνελ στο Boeing 737 MAX 9. Ο Μπάρνετ είχε δηλώσει στους «New York Times» το 2019 ότι είχε βρει «συστάδες ή μεταλλικά κομμάτια» να κρέμονται πάνω από τα καλώδια των χειριστηρίων πτήσης, τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν καταστροφικές ζημιές αν είχαν διαπεράσει τα καλώδια και ότι η διοίκηση είχε αγνοήσει τα παράπονά του και τον είχε μετακινήσει σε άλλο τμήμα του εργοστασίου.
Ενας άλλος whistleblower της Boeing, o Σαμ Σάλπουρ, κατέθετε λίγο νωρίτερα ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου ότι στην εταιρεία «δεν υπήρχε καμία κουλτούρα ασφαλείας» και ότι οι εργαζόμενοι που σήμαιναν συναγερμό «αγνοούνταν, περιθωριοποιούνταν, απειλούνταν, παραγκωνίζονταν και χειρότερα». Και, ως… κερασάκι, κατήγγειλε ότι φοβάται πως θα του ασκηθεί σωματική βία μετά τη δημοσιοποίηση των ανησυχιών του.
Λυγισμένα μέρη
Ανεξάρτητα, πάντως, από τις παραπάνω συμπτώσεις, οι καταγγελίες από τους whistleblowers σχετικά με τα προβλήματα ποιότητας της Boeing μοιάζουν με τη Λερναία Υδρα. Τώρα, τα φώτα στρέφει πάνω του ένας άλλος εργαζόμενος (από το 2010 έως το 2022) στη Spirit Aerosystems, τον μεγαλύτερο προμηθευτή της Boeing, να προκαλέσει νέες αναταράξεις στην εταιρεία. Το όνομά του Σαντιάγο Παρέδες και το παρατσούκλι του στην εταιρεία «Showstopper», μια και… χάλαγε το πάρτυ της παράδοσης νέων αεροσκαφών ή ανταλλακτικών με τη σχολαστικότητά του.
Τώρα, ο Παρέδες λέει ότι όσο εργαζόταν για τη Spirit AeroSystems στο Κάνσας μεταξύ 2010 και 2022 συνήθιζε να βρίσκει «από 50 έως 100, 200» ελαττώματα στις ατράκτους που αποστέλλονταν στην Boeing. Και βάζει το κερασάκι την τούρτα καταγγέλλοντας ότι αισθάνθηκε απειλή επειδή εξέφρασε τις ανησυχίες του. «Εβρισκα πολλούς ελλιπείς συνδέσμους, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και τμήματα που έλειπαν», ανέφερε σε συνέντευξή του στο βρετανικό BBC και το αμερικανικό CBS.
«Με απειλούσαν»
Ο ίδιος, ο οποίος ηγούνταν μιας ομάδας επιθεωρητών που βρισκόταν στο τέλος της γραμμής παραγωγής του 737 MΑΧ, εξήγησε ότι οι επιτελείς της εταιρείας «ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώθηκαν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Επικεντρώνονταν απλώς στην τήρηση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού... Εάν οι αριθμοί φαίνονταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε πραγματικά σημασία».
Μάλιστα, ανέφερε ότι το παρατσούκλι τού δόθηκε επειδή πολλές φορές επιβράδυνε τη διαδικασία παραγωγής, καθώς ανησυχούσε για ζητήματα ασφαλείας που εντόπιζε και ότι τακτικά ένιωθε πίεση να είναι λιγότερο αυστηρός κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων. Και εξήγησε ότι «πάντα έκαναν φασαρία για το γιατί το έβρισκα, γιατί το κοιτούσα», εξηγώντας ότι τελικά ένα διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας τον διέταξε να αλλάξει τον τρόπο αναφοράς των ελαττωμάτων προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των προβληματισμών που καταγράφονταν. Οταν ο Παρέδες διαμαρτυρήθηκε για την αλλαγή, υποβιβάστηκε (σύμφωνα, πάντα, με όσα ισχυρίζεται) και μετακινήθηκε σε διαφορετικό τμήμα των εργοστασιακών δραστηριοτήτων της Spirit. «Ενιωσα ότι με απειλούσαν και ένιωσα ότι μου έκαναν αντίποινα επειδή εξέφρασα τις ανησυχίες μου».
Οταν ένας σεΐχης, ο οποίος είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου πελάτη σου διατρανώνει δημοσίως τις ανησυχίες του και σου στέλνει μήνυμα με κεντρικό νόημα «συνέλθετε», είναι εύκολο να καταλάβεις πόσο στραβή τροπή έχουν πάρει τα πράγματα. Στην περίπτωση της Boeing, το μήνυμα στέλνεται από τον σεϊχη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Αχμέντ μπιν Σαΐντ αλ Μακτούμ, ο οποίος είναι πρόεδρος και CEO του κολοσσού των αερομεταφορών Emirates.
Ο σεϊχης γκρινιάζει και έχει κάθε λόγο να το κάνει ως ο σημαντικότερος πελάτης της Boeing, αφού η Emirates έχει παραγγείλει 245 επιβατικά αεροσκάφη (και 5 μαχητικά 778 για τα ΗΑΕ) αλλά μετά την αποκόλληση του πάνελ από το 737 ΜΑΧ 9, οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών σε επίπεδο πρώτου τριμήνου του 2024 υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσα του 2021.
Η Boeing παρέδωσε μόλις 83 αεροσκάφη το τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν 737, έναντι 157 το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο και 130 το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ο αλ Μακτούμ λέει «νομίζω πως θα πρέπει να πιεστούν περισσότερο να παραδώσουν στους πελάτες ό,τι υποσχέθηκαν» και στέλνει το μήνυμά του προς τον κολοσσό της αεροναυπηγικής: «Πάντα λέω ότι θα πρέπει απλώς να συνέλθουν, απλώς να κάνουν αυτό που πρέπει. Και νομίζω ότι μπορούν να το πετύχουν».
Ολα αυτά και πολλά ακόμα προκαλούν πίεση. Και προκαλούν μεγαλύτερη πίεση στον επικεφαλής της εταιρείας, τον «μπαρουτοκαπνισμένο» CEO της Boeing Ντέιβ Καλχούν, ο οποίος τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση για να διαχειριστεί μια παρόμοια κρίση, αλλά μάλλον τα έκανε θάλασσα. Τουλάχιστον οι μέτοχοι της εταιρείας δείχνουν να είναι τόσο δυσαρεστημένοι μαζί του που η ανακοίνωση ότι αποχωρεί από τη θέση στο τέλος του έτους δεν είναι αρκετή: ο σύμβουλος των μετόχων της Boeing λέει ότι οι επενδυτές θα πρέπει να ψηφίσουν κατά της πληρωμής του Καλχούν. Αυτό ενδεχομένως να σημαίνει ότι ο Καλχούν θα χάσει την πρόσβαση στο πακέτο ύψους 32,8 εκατ. δολαρίων που είναι η αποζημίωσή του, στο τέλος του έτους, κάτι που θεωρείται μάλλον ατιμωτικό.
Πολύ, δε, περισσότερο για έναν βετεράνο της αεροναυπηγικής και της Boeing, ο οποίος εκλήθη εσπευσμένα να τελειώσει την κρίση που είχε ξεκινήσει με τα 737 ΜΑΧ: το θαύμα της αεροναυπηγικής, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και αυτοματοποιημένα συστήματα -ένα βήμα πριν από την Τεχνητή Νοημοσύνη- να κινούν τα πάντα και με την άνεση και την οικονομία καυσίμου να ανεβαίνουν σε πρωτοφανή επίπεδα.
Κάθετη εφόρμηση
Τον Οκτώβριο του 2018, ένα ολοκαίνουριο 737 MΑΧ της Lion Air και τον Μάρτιο του 2019 άλλο ένα ίδιο αεροσκάφος, αυτή τη φορά της Ethiopian Airlines, κατέπεσαν παρασύροντας στον θάνατο 346 ανθρώπους. Και στα δύο τραγικά δυστυχήματα, όπως αποκαλύφθηκε, αιτία ήταν ένα κατασκευαστικό ελάττωμα, οι αισθητήρες που χρησιμοποιούσε το λογισμικό πτήσης, το καινοτόμο σύστημα Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), για το οποίο οι χειριστές δεν είχαν εκπαιδευτεί, με αποτέλεσμα να το «γυρνάνε» σε κάθετη εφόρμηση προς το έδαφος.
Το ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ότι ο μέχρι τότε πανίσχυρος, πετυχημένος και αγαπημένος CEO του τότε προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, Ντένις Μίλενμπεργκ, το προηγούμενο διάστημα δεν ήταν ακριβώς ειλικρινής προς τους μετόχους: τους διαβεβαίωνε, όπως και το κοινό, ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφαλείας. Ο Μίλενμπεργκ εκδιώχθηκε το 2020 και την παρτίδα ήρθε να σώσει ο Καλχούν, υποσχόμενος αλλαγή κουλτούρας στην εταιρεία, η οποία είχε μπει σε πρωτοφανή περιδίνηση, με τα 737 ΜΑΧ να είναι καθηλωμένα σε όλο τον κόσμο. Αυτό ήταν δικαιολογημένα αναμενόμενο, καθώς ο Καλχούν είχε μια καριέρα χτισμένη πάνω στις επιθεωρήσεις ασφαλείας (για παράδειγμα, ήταν επιθεωρητής ασφαλείας των κινητήρων αεροσκαφών της General Electric) και ο χαρακτήρας του είναι κάπως… εκρηκτικός, κάτι που αποδείχθηκε με το καλημέρα, καθώς από τον Μάρτιο του 2020 είπε ότι η Boeing έκανε «θανάσιμο λάθος» περιμένοντας ότι οι πιλότοι από την Αιθιοπία και την Ινδονησία, που δεν πλησιάζουν την εμπειρία των Αμερικανών, θα επέλυαν αμέσως τα προβλήματα λογισμικού του 737 ΜΑΧ.
Αν και δεν δίσταζε ποτέ να αναλάβει την ευθύνη -ως εταιρεία-, κάτι που έκανε και τον Ιανουάριο λέγοντας ότι «η προσέγγισή μας θα είναι να αναγνωρίσουμε το λάθος μας» μετά το ατύχημα με την αποκόλληση πάνελ από ένα 737 ΜΑΧ οι μέτοχοι είναι δυσαρεστημένοι επειδή ο Καλχούν κάθε άλλο παρά κατάφερε να αποκαταστήσει τη φήμη της Boeing.
Η εποχή των μάνατζερ
Στις 15 Ιουλίου 2026, η εταιρεία που ίδρυσε ο Γουίλιαμ Ι. Μπόινγκ θα κλείσει τα 110 της χρόνια. Εναν αιώνα και… κάτι, η Boeing έφτιαξε μια φήμη ως η κορυφαία εταιρεία αεροναυπηγικής του πλανήτη (με μοναδικό αντίπαλο την ευρωπαϊκή Airbus), κατασκευάζοντας πολιτικά αεροπλάνα, μαχητικά, πυραύλους, δορυφόρους κ.ά. Και αυτή τη φήμη την έχτισε με τον τρόπο με τον οποίο ήταν δομημένη η εταιρεία, με κύριο γνώμονα όχι το κέρδος (το οποίο φυσικά πάντα ήταν ζητούμενο), αλλά την καινοτομία, την εφαρμοσμένη μηχανική και την ασφάλεια. Αυτό γιατί οι μηχανικοί και οι αεροναυπηγοί θεωρούνταν τόσο σημαντικοί στην εταιρεία που είχαν απευθείας επαφή με τα κορυφαία στελέχη της και εν πολλοίς την καθοδηγούσαν. Αυτό, ωστόσο, άρχισε να αλλάζει σταδιακά όσο η πίεση των μετόχων και ο ανταγωνισμός από την Airbus έβαλε σε πρώτο πλάνο τη μεγιστοποίηση των κερδών και την εξοικονόμηση του κόστους.
Οι μάνατζερ έφεραν νέα ήθη, όπως η ανάθεση της ανάπτυξης λογισμικών σε φρέσκους απόφοιτους πανεπιστημίων οι οποίοι ενοικιάζονταν με 9 δολάρια την ώρα από ινδική υπεργολαβική εταιρεία. Οι μηχανικοί γκρίνιαζαν για ανορθόδοξες διαδικασίες στην εξέλιξη αεροσκαφών που έθεταν σε θανάσιμο κίνδυνο την ποιότητά τους. Επιβεβαιώθηκαν όταν αποκαλύφθηκε ότι η Boeing είχε όχι μόνο τοποθετήσει χωρίς τους επαρκείς ελέγχους το σύστημα MCAS, αλλά και απέκρυπτε από τους πιλότους την ίδια του την ύπαρξη και συνεχίζουν να επιβεβαιώνονται από τις αποκαλύψεις των whistleblowers ότι τα αεροσκάφη παραδίδονταν χωρίς τους απαραίτητους ελέγχους.
Κάπως έτσι η Boeing έχει καταφέρει να δυσφημήσει την ίδια της την ύπαρξη και να τεθεί σε μια κατάσταση πρωτοφανούς περιδίνησης, κάνοντας τους επιβάτες να ανησυχούν για την ασφάλειά τους στον αέρα. Το πόσο άδικο είναι αυτό, όχι μόνο για την Boeing, αλλά για την αεροπορική βιομηχανία γενικότερα μπορούν να το αποδείξουν οι αριθμοί, καθώς παντού υπάρχουν μέτρα, διαδικασίες και δικλίδες ασφαλείας για κάθε πτήση. Σε τέτοιον βαθμό που οι πιθανότητες να τραυματιστεί κανείς σε μια πτήση είναι μόλις 1 στα 1,2 εκατομμύρια, ενώ η πιθανότητα να σκοτωθεί είναι μία στα 11 εκατομμύρια. Εν συγκρίσει, οι πιθανότητες του να χάσει κανείς τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα είναι περίπου 200.000 φορές υψηλότερες, κατά μέσον όρο μία στις 5.000.
Το ερώτημα, λοιπόν, είναι τι θα γίνει εφεξής. Ο Καλχούν, από την πόρτα της εξόδου, λέει ότι «χρειαζόμαστε κάποιον να διορθώσει την Boeing. Χρειάζεται αναμφίβολα μια αλλαγή», καθώς ο επόμενος CEO της Boeing θα πρέπει να αντιμετωπίσει τόσο τις εσωτερικές διαμάχες στην εταιρεία όσο και το μερίδιο αγοράς που έχει χάσει από την ανταγωνίστρια Airbus. Ο (για λίγο ακόμα) CEO της Boeing αναφέρει ότι θέλει για αντικαταστάτη του «κάποιον που ξέρει πώς να χειριστεί μια μεγάλη, μακροχρόνια επιχείρηση» όπως η Boeing: «Δεν είναι μόνο η παραγωγή του αεροπλάνου. Είναι η ανάπτυξη του επόμενου αεροπλάνου της Boeing ».
Τα συμβάντα που κλονίζουν την Boeing
5 Ιανουαρίου
Ενα 737 MAX-9 της Alaska Airlines κάνει αναγκαστική προσγείωση στο Ορεγκον. Του έφυγε πάνελ της ατράκτου εν πτήσει, προκαλώντας βίαιη αποσυμπίεση στην καμπίνα. Ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά.
@screenshothq An Alaska Airlines Boeing 737 Max was forced to make an emergency landing after the emergency exit door blew off mid flight on Friday. The aircraft, with 177 people onboard including the crew, made a safe landing in Portland. Boeing stated that it was "working to gather more information" about the incident. Following a string of safety problems, the Boeing 737 Max has been dubbed "the most scrutinised transport aircraft in history." #alaskaairlines #boeing737max #planeemergency
♬ original sound - SCREENSHOT
4 Μαρτίου
Ενα Boeing 737-900 της United Airlines που πέταγε από το Τέξας στη Φλόριντα κάνει αναγκαστική προσγείωση καθώς ο ένας κινητήρας άρχισε να βγάζει φλόγες.
@aviationnation22 #foryou #foryoupage #fypages #foryour #viral #viraltiktok #viralvideo #trend #aviation #aviationlovers #aviationtiktok #aviationgeek #aviationdaily #aviationlife #southwestairlines #fedex #fedexairline #boeing #boeing737 #boeing767 #nearmiss #incident #runway #close #austinairport #texas #wow #crazy
♬ original sound - Oggie
7 Μαρτίου
Ενα Boeing 777 της American Airlines με προορισμό την Ιαπωνία πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια. Αποκολλήθηκε ο μπροστινός τροχός και έπεσε σε σταθμευμένο αυτοκίνητο.
11 Μαρτίου
50 άτομα τραυματίστηκαν όταν ένα Boeing 787 της LATAM στην Αυστραλία έφυγε από τον διάδρομο γιατί το κάθισμα του πιλότου έφυγε από τη θέση του ρίχνοντάς τον πάνω στα χειριστήρια.
13 Μαρτίου
Ενα 777 της American Airlines κάνει αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια λόγω σκασμένου ελαστικού.
@butthatsmyopinion Why does this keep happening? #boeing737 #boeing777 #unitedairlines
♬ original sound - But That’s My Opinion
15 Μαρτίου
Ενα 737-800 της United Airlines προσγειώθηκε στο Ορεγκον καθώς ένα πάνελ από το κάτω μέρος του αεροσκάφους έλειπε.
15 Μαρτίου
Βρίσκεται νεκρός στη Νότια Καρολίνα ο Τζον Μπάρνετ, επί 32 χρόνια υπάλληλος της Boeing, που προσπάθησε να αναδείξει τα προβλήματα παραγωγής προτού εγκαταλείψει την εταιρεία το 2017.
@viralnewstopics John Barnett, who used to work at Boeing, passed away from what they’re saying was a self-inflicted wound on March 9th. And get this, he was supposedly spilling the beans on some shady stuff going down at Boeing to investigators who were looking into suing the company. #breakingnews #news #viralnews #boeing
♬ Mysterious and sad BGM(1120058) - S and N
15 Απριλίου
Η Boeing ενημερώνει την FAA ότι ενδέχεται να μην επιθεώρησε επαρκώς τα σημεία επαφής της ατράκτου με τα φτερά των 787 Dreamliner.
2 Μαΐου
Ο 45χρονος Τζόσουα Ντιν, πρώην επιθεωρητής Ποιότητας στη Spirit AeroSystems, βασικό προμηθευτή της Boeing, πέθανε από αιφνίδια και ταχείας εξέλιξης λοίμωξη.
@metrouk The second whistleblower who accused Boeing of ignoring safety flaws in their 737 MAX airplanes has suddenly died. Joshua Dean, a former Spirit AeroSystems quality auditor, said he was fired for flagging negligent standards at the company’s manufacturing plant. According to his family and lawyer, his sudden death at the age of 45 came after suffering from a fast-spreading infection. #news #breakingnews #boeing #boeing737 #737 #737max #fy
♬ original sound - MetroUK
7 Μαΐου
Ενα 787-900 της Air France με κατεύθυνση από το Παρίσι στο Σιάτλ προσγειώνεται εκτάκτως στο Ικαλουίτ του Καναδά έπειτα από την εμφάνιση οσμής υπερθέρμανσης (υλικών) στην καμπίνα.
7 Μαΐου
Στη Σενεγάλη ένα Boeing 737 της Transair παρουσιάζει πρόβλημα στην απογείωση, βγαίνει εκτός διαδρόμου και σταματά σε θάμνους, με αποτέλεσμα 11 επιβάτες να τραυματιστούν, τέσσερις εκ των οποίων σοβαρά.
7 Μαΐου
Η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ανακοινώνει ότι «διερευνά κατά πόσον η Boeing ολοκλήρωσε τις επιθεωρήσεις και αν υπάρχει περίπτωση οι υπάλληλοι της εταιρείας να έχουν παραποιήσει αρχεία αεροσκαφών» σχετικά με την υπόθεση των Dreamliner.
8 Μαΐου
Ενα Boeing 767 μεταφοράς εμπορευμάτων της FedEx Airlines πραγματοποιεί επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης χωρίς το μπροστινό σύστημα προσγείωσης.
9 Μαΐου
Σε ένα Boeing 737 της Corendon Airlines με 184 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος έσκασε το ελαστικό του μπροστινού τροχού ενώ προσγειωνόταν στο αεροδρόμιο της Αττάλειας.
Ειδήσεις σήμερα:
Η βιογραφία του Βασίλη Καρρά: Η απαγωγή στον δρόμο για το πανηγύρι, το σπίτι που χάθηκε στα ζάρια, η γνωριμία με τον Εθνάρχη
Πορνό: Πόσο βλέπουν οι Έλληνες και ποιες είναι οι αγαπημένες κατηγορίες σε κάθε πόλη
Δείτε πώς ο Πιρς Μόργκαν στρίμωξε τον εκπρόσωπο της ισραηλινής κυβέρνησης για τους νεκρούς αμάχους στη Γάζα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr