Guardian: Ο «κύριος Meta» Μαρκ Ζούκερμπεργκ ενέκρινε πολιτικές διαφημίσεις στην Ινδία που υποκινούν τη βία

Guardian: Ο «κύριος Meta» Μαρκ Ζούκερμπεργκ ενέκρινε πολιτικές διαφημίσεις στην Ινδία που υποκινούν τη βία

Οι διαφημίσεις αυτές δημιουργήθηκαν μέσω τεχνητής νοημοσύνης - Τι απαντά εκπρόσωπος της Meta

mark
Σε δεινή θέση βρίσκεται ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδιοκτήτης της Meta, καθώς φέρεται να ενέκρινε μια σειρά πολιτικών διαφημίσεων με εικόνες AI κατά τη διάρκεια των εκλογών στην Ινδία που προωθούν την παραπληροφόρηση και υποκινούν τη θρησκευτική βία, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε αποκλειστικά στον Guardian.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, το Facebook έδωσε το πράσινο φως σε διαφημίσεις που περιέχουν προσβολές προς τους Ινδούς μουσουλμάνους, όπως «ας κάψουμε αυτό το παράσιτο» και «ας χυθεί αίμα των Ινδουιστών, αυτοί οι εισβολείς πρέπει να καούν», στο πλαίσιο παραπληροφόρησης των ψηφοφόρων για τους πολιτικούς ηγέτες.

Μια άλλη εγκεκριμένη διαφήμιση ζητά την εκτέλεση ενός ηγέτη της αντιπολίτευσης που ψευδώς ισχυρίστηκε ότι ήθελε να «σβήσει» τους Ινδουιστές από την Ινδία, δίπλα σε μια φωτογραφία μιας σημαίας του Πακιστάν.

Οι διαφημίσεις αυτές δημιουργήθηκαν μέσω τεχνητής νοημοσύνης και ανέβηκαν στη «βιβλιοθήκη» της Meta. Πρόκειται για τη βάση δεδομένων όλων των διαφημίσεων του Facebook και του Instagram, από την India Civil Watch International (ICWI) και την Ekō, έναν οργανισμό εταιρικής λογοδοσίας, με στόχο να δοκιμάσουν τους μηχανισμούς της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για τον εντοπισμό και τον αποκλεισμό πολιτικού περιεχομένου που θα μπορούσε να αποδειχθεί επιβλαβής στις εκλογές της Ινδίας που διαρκούν έξι εβδομάδες.

Σύμφωνα με την έκθεση, όλες οι διαφημίσεις δημιουργήθηκαν με βάση την ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση που επικρατεί στην Ινδία, υπογραμμίζοντας την ικανότητα των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης να ενισχύουν τις ψευδείς ειδήσεις που κυκλοφορούν στα social media. Οι διαφημίσεις αυτές ανέβηκαν στο διαδίκτυο στα μέσα της ψηφοφορίας, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο και θα συνεχιστεί έως την 1η Ιουνίου.

Οι εκλογές στην Ινδία θα αποφασίσουν εάν ο πρωθυπουργός, Ναρέντρα Μόντι, και η κυβέρνησή του, του ινδουιστικού εθνικιστικού κόμματος Bharatiya Janata (BJP), θα έχουν τα ηνία της χώρας για τρίτη θητεία. Κατά τη διάρκεια της δεκαετούς θητείας του, ο Μόντι έχει προωθήσει μια «ατζέντα» για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους ακτιβιστές και τους αντιπάλους του που ισχυρίζονται ότι οδήγησε σε αυξημένη δίωξη και καταπίεση της μουσουλμανικής μειονότητας της Ινδίας.

Κλείσιμο
Σε αυτές τις εκλογές, το ινδουιστικό εθνικιστικό κόμμα (BJP) κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποίησε αντιμουσουλμανική ρητορική και ενθάρρυνε φόβους για επιθέσεις εναντίον Ινδουιστών, που αποτελούν το 80% του πληθυσμού, για να συγκεντρώσει ψήφους. Κατά τη διάρκεια μιας συγκέντρωσης στο Ρατζαστάν, ο Μόντι αναφέρθηκε στους μουσουλμάνους ως «εισβολείς» που «έχουν περισσότερα παιδιά», αν και αργότερα αρνήθηκε ότι αυτό απευθύνεται σε μουσουλμάνους και είπε ότι είχε «φίλους πολλούς από αυτούς».

Η πλατφόρμα X έλαβε πρόσφατα εντολή να αφαιρέσει ένα βίντεο του κόμματος BJP που κατηγορείται για δαιμονοποίηση των μουσουλμάνων. Οι ερευνητές της έκθεσης εξέτασαν 22 διαφημίσεις, εκ των οποίων οι 14 εγκρίθηκαν και αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο. Επιπλέον, άλλες τρεις έλαβαν το πράσινο φως ύστερα από μικρές τροποποιήσεις που δεν άλλαξαν τα συνολικά προκλητικά μηνύματα. Και αφού εγκρίθηκαν, αφαιρέθηκαν αμέσως από τους ερευνητές πριν από τη δημοσίευσή τους.

Τα συστήματα της Meta ουσιαστικά απέτυχαν να ανιχνεύσουν όλες τις εγκεκριμένες διαφημίσεις που περιείχαν εικόνες AI, παρά τη δημόσια δέσμευση της εταιρείας ότι ήταν «αφιερωμένη» στην αποτροπή της διάδοσης περιεχομένου που παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη στις πλατφόρμες της κατά την διάρκεια των ινδικών εκλογών. Πέντε από τις διαφημίσεις απορρίφθηκαν επειδή παραβίασαν την πολιτική κοινοτικών προτύπων της Meta για τη ρητορική μίσους και τη βία, συμπεριλαμβανομένης μιας που περιείχε παραπληροφόρηση για τον Μόντι.

Ωστόσο, οι 14 που εγκρίθηκαν, είχαν βάλει στο στόχαστρο σε μεγάλο βαθμό τους μουσουλμάνους, «καταρρίπτοντας επίσης τις πολιτικές της Meta σχετικά με τη ρητορική μίσους, τον εκφοβισμό και την παρενόχληση, την παραπληροφόρηση, τη βία και την υποκίνηση», σύμφωνα με την έκθεση.

Η Maen Hammad, ακτιβίστρια στο Ekō, κατηγόρησε την Meta ότι επωφελήθηκε από τη διάδοση της ρητορικής μίσους. «Οι ρατσιστές και οι αυταρχικοί ξέρουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπερ-στοχευμένες διαφημίσεις για να διαδώσουν χυδαία ρητορική μίσους, να μοιραστούν εικόνες τζαμιών που καίγονται και να προωθήσουν βίαιες θεωρίες συνωμοσίας και η Μeta θα λάβει ευχαρίστως τα χρήματά τους, χωρίς ερωτήσεις», ανέφερε εμφανώς ενοχλημένη η ακτιβίστρια.

Επιπλέον, η Meta απέτυχε να αναγνωρίσει ότι οι 14 εγκεκριμένες διαφημίσεις ήταν πολιτικές ή είχαν σχέση με τις εκλογές. Σύμφωνα με τις στρατηγικές της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να περάσουν από μια συγκεκριμένη διαδικασία εξουσιοδότησης πριν από την έγκριση, αλλά μόνο τρεις απορρίφθηκαν σε αυτή τη βάση. Αυτό σήμαινε ότι, αυτές οι διαφημίσεις θα μπορούσαν ελεύθερα να παραβιάζουν τους εκλογικούς κανόνες της Ινδίας, οι οποίοι ορίζουν ότι κάθε πολιτική διαφήμιση και προώθηση απαγορεύεται 48 ώρες πριν από την έναρξη των εκλογών και κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας.

Όλες αυτές οι διαφημίσεις αναρτήθηκαν στη διάρκεια της ψηφοφορίας. Από την πλευρά του, εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι τα άτομα που ήθελαν να προβάλουν διαφημίσεις σχετικά με τις εκλογές ή την πολιτική, «πρέπει να περάσουν από τη διαδικασία εξουσιοδότησης που απαιτείται στις πλατφόρμες μας και να είναι υπεύθυνοι για τη συμμόρφωση με όλους τους ισχύοντες νόμους».

Η εταιρεία του πρόσθεσε επίσης: «Όταν βρίσκουμε περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων, που παραβιάζει τα πρότυπα της κοινότητάς μας ή τις οδηγίες της, το αφαιρούμε, ανεξάρτητα από τον μηχανισμό δημιουργίας του. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη είναι επίσης κατάλληλο για έλεγχο και αξιολόγηση από το δίκτυο των ανεξάρτητων ελεγκτών των πληροφοριών μας. Κι όταν ένα περιεχόμενο χαρακτηριστεί ως ''αλλοιωμένο'', σταματάμε την κοινοποίησή του. Απαιτούμε επίσης από τους διαφημιστές παγκοσμίως να αποκαλύπτουν πότε χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη ή ψηφιακές μεθόδους για τη δημιουργία ή την τροποποίηση μιας διαφήμισης πολιτικού ή κοινωνικού ζητήματος σε ορισμένες περιπτώσεις».

Ειδήσεις σήμερα:

Το μυστήριο της Θεσσαλίας: Γιατί εξαφανίζονται τα άγρια άλογα - Τα σκοτώνουν για το κρέας τους ή μεταναστεύουν;

Εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς ζητά ο Εισαγγελέας του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου - Τους κατηγορεί για εγκλήματα πολέμου

Ημαθία: Θλίψη για την 23χρονη Δάφνη - Ξύπνησε με δύσπνοια και πέθανε
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης