ΗΠΑ: SOS από τους επιστήμονες για τα ποτάμια στην Αλάσκα - Γιατί αποκτούν πορτοκαλί χρώμα

Οι ερευνητές εντόπισαν τουλάχιστον 75 πορτοκαλί ποταμούς και ρυάκια σε μια περιοχή, με μέγεθος όσο το Τέξας - Το γεγονός οφείλεται στην τήξη μόνιμου παγωμένου στρώματος της επιφάνειας που απελευθερώνει τοξικά μέταλλα

alaska-rivers-xr
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν Αμερικανοί επιστήμονες παρατηρώντας έκπληκτοι ότι δεκάδες ποτάμια και ρυάκια στην Αλάσκα έχουν αποκτήσει ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα τα τελευταία πέντε έως 10 χρόνια.

Το γεγονός αυτό οφείλεται στην τήξη του μόνιμου παγετού - ενός μόνιμου παγωμένου στρώματος της επιφάνειας της Γης που καλύπτει μεγάλες επιφάνειες της Αρκτική.

Η τήξη αυτή έχει απελευθερώσει υψηλά επίπεδα τοξικών μετάλλων στις πλωτές οδούς, όπως εξηγούν ερευνητές της Εθνικής Υπηρεσίας Πάρκων, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Ντέιβις και του Γεωλογικού Ινστιτούτου των ΗΠΑ.

Οι εμπειρογνώμονες προειδοποιούν ότι η ρύπανση των ποταμών, η οποία είναι ορατή από το διάστημα, μπορεί να εξελιχθεί σε οικολογικό εφιάλτη και ενδέχεται να χειροτερέψει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Όπως αναφέρει το CNN, στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στις 20 Μαΐου στο περιοδικό «Communication Earth & Environment», οι ερευνητές εντόπισαν τουλάχιστον 75 πορτοκαλί ποταμούς και ρυάκια σε μια περιοχή, με μέγεθος όσο το Τέξας, στην οροσειρά Μπρουκς της Αλάσκας.

alaska-potamia-xr
orange-rivers-alaska-_2_

Οι περισσότερες από τις πορτοκαλί πλωτές οδούς (που αρχικά είχαν μπλε χρώμα) εντοπίστηκαν αρχικά από έρευνες με ελικόπτερα στην περιοχή.

«Κάνοντας βόλτες στον ουρανό, αρχίσαμε να παρατηρούμε όλο και περισσότερα πορτοκαλί ποτάμια και ρυάκια», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής συντάκτης της ιδιαίτερα ανησυχητικής μελέτης, Τζον Ο’ Ντόνελ:

«Υπάρχουν ορισμένες τοποθεσίες που μοιάζουν σχεδόν με γαλακτώδη χυμό πορτοκαλιού», πρόσθεσε.

Αφού έγινε χημική ανάλυση στους ποταμούς, οι επιστήμονες διαπίστωσαν υψηλά επίπεδα ψευδαργύρου, νικελίου, χαλκού, καδμίου, καθώς και σιδήρου, που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την πορτοκαλί απόχρωση των υδάτινων οδών.

Οι επιστήμονες κατέληξαν επίσης στο συμπέρασμα ότι οι μολυσμένες πλωτές οδοί ήταν όξινες, σε περίεργο όμως βαθμό.

Ορισμένα από τα μικρότερα ρεύματα είχαν pH μόλις 2,3, δηλαδή τόσο χαμηλό όσο είναι περίπου το ίδιο με το χυμό λεμονιού ή το ξύδι, σύμφωνα με το αμερικανικό Γεωλογικό Ινστιτούτο.

Το CNN, που επικαλείται τα πορίσματα της μελέτης, τόνισε ότι η υψηλή συγκέντρωση μετάλλων και η οξύτητα του νερού μπορούν και σε συνδυασμό να οδηγήσουν στην τήξη του μόνιμου παγετού.

Καθώς το παγωμένο έδαφος λιώνει εξαιτίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη που που προκαλείται από τον άνθρωπο, τα μέχρι τώρα «σφραγισμένα» ορυκτά εκτίθενται στη βροχή για πρώτη φορά εδώ και χιλιάδες χρόνια, επιτρέποντας στα μέταλλα να διαλυθούν στους βράχους και στα γύρω ρέματα, τα οποία τροφοδοτούν μεγαλύτερα ποτάμια.

Οι μολυσμένοι βιότοποι, όχι μόνο μεταμορφώνονται από εξωτερικής πλευράς, αλλά οι υψηλές συγκεντρώσεις ορυκτών είναι επίσης εξαιρετικά τοξικές για τους περισσότερους υδρόβιους οργανισμούς, υπογράμμισαν οι ερευνητές.

Οι ίδιοι μάλιστα εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους κυρίως για το μπορεί να κάνει το τοξικό νερό που προέρχεται από την τήξη του μόνιμου παγετού στην αναπαραγωγή των ψαριών, γεγονός που θα μπορούσε να επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην αλιεία των ΗΠΑ.

Μπαϊρακτάρ: Θα συνεχίσουμε πεισματικά τις έρευνες στη «Γαλάζια Πατρίδα»