Πώς να ενυδατωθούμε και παράλληλα να ζήσουμε μια συναρπαστική γευστική εμπειρία στα πρότυπα του υγιεινού τρόπου ζωής – Τα καλύτερα blends με φρούτα, βότανα και εσπεριδοειδή.
Διατροφικό σκάνδαλο στην Κίνα – Μετέφεραν σογιέλαιο σε βυτιοφόρα για καύσιμα
Διατροφικό σκάνδαλο στην Κίνα – Μετέφεραν σογιέλαιο σε βυτιοφόρα για καύσιμα
Τα μολυσμένα έλαια έφτασαν στο πιάτο καταναλωτών - Ρεπορτάζ σε κρατικό μέσο ενημέρωσης δείχνει ότι αυτό μπορεί να είναι συνηθισμένη πρακτική
Οργή στην Κίνα έχουν προκαλέσει οι αποκαλύψεις για τις τραγικές συνθήκες στις οποίες μεταφέρονται μαγειρικά έλαια στη χώρα, αποκαλύψεις που ήλθαν μάλιστα από κρατικό μέσο ενημέρωσης.
Την περασμένη εβδομάδα η Beijing News δημοσίευσε άρθρο σχετικά με το «ανοιχτό μυστικό» της χρήσης βυτιοφόρων καυσίμων για τη μεταφορά μαγειρικού λαδιού, χωρίς τα βυτιοφόρα να πλένονται ή να απολυμαίνονται στο ενδιάμεσο.
Στο ρεπορτάζ, ένας δημοσιογράφος πήρε στα κρυφά συνέντευξη από οδηγό ο οποίος είχε διανύσει με το βυτιοφόρο μια απόσταση 1.300 χιλιομέτρων μέσα στη χώρα του, από τα δυτικά της χώρας στα ανατολικά, μεταφέροντας καύσιμα. Όπως είπε στον δημοσιογράφο, δεν του επιτρεπόταν να επιστρέψει με άδειο όχημα και έτσι φόρτωσε σχεδόν 32 τόνους σογιέλαιο, χωρίς να καθαρίσει το βυτιοφόρο.
Δεν ήταν το μόνο βυτιοφόρο που έκανε παρόμοια ταξίδια, όπως αναφέρει ο Guardian.
Οι κινεζικοί κανονισμοί (αλλά βεβαία και η κοινή λογική) ορίζουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται διαφορετικά βυτιοφόρα για τη μεταφορά μαγειρικών ελαίων και καυσίμων, καθώς τα τελευταία είναι δυνητικά δηλητηριώδη.
Το άρθρο αναφέρει ακόμη ότι οι επιθεωρήσεις είτε δεν γίνονταν είτε ήταν επιπόλαιες. Σε μια περίπτωση, σε ένα βυτιοφόρο που περίμενε να παραλάβει ένα φορτίο μαγειρικού λαδιού, είχαν απλώς κολλήσει ένα κομμάτι λευκό χαρτί πάνω στην επιγραφή που έδειχνε ότι έπρεπε να χρησιμοποιηθεί για καύσιμα.
Δεν είναι σαφές πού κατέληξε τελικά το μαγειρικό λάδι από τα βυτιοφόρα. Υπάρχουν όμως ενδείξεις ότι έφτασε ως το τραπέζι πολιτών που κατανάλωσαν τοξικό λάδι. Το άρθρο επικαλείται στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων που ανέφερε ότι μέρος του πετρελαίου μπορεί τελικά να πωλήθηκε στο εξωτερικό.
Στο σκάνδαλο εμπλέκονται μεγάλες κινεζικές εταιρείες, όπως η κρατική εταιρεία ελαίων και σιτηρών Sinograin και Hopefull Grain όπως και ένας ιδιωτικός όμιλος. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι διερευνούν τους ισχυρισμούς.
Από την πλευρά τους οι αρχές τονίζουν ότι «τα άτομα που θα βρεθούν να παραβιάζουν το νόμο μέσω της ακατάλληλης χρήσης βυτιοφόρων θα αντιμετωπίσουν αυστηρή τιμωρία».
Η είδηση προκάλεσε οργή στην Κίνα, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν ξεσπάσει σειρά διατροφικών σκανδάλων.
Το 2008, έξι μωρά πέθαναν και 300.000 αρρώστησαν από μολυσμένο βρεφικό γάλα ενώ το 2013, περισσότερα από 16.000 νεκρά γουρούνια βρέθηκαν σε ποταμό, ο οποίος τροφοδοτεί τη Σαγκάη με πόσιμο νερό.
Ειδήσεις σήμερα:
Πρώην στρατιωτικός ο 26χρονος που σκότωσε με βαλλίστρα μητέρα και κόρες στη Βρετανία - «Στοχευμένη» η εκτέλεση
Σε θερινή έξαρση ο κορωνοϊός, τετραπλασιάστηκαν οι νοσηλευόμενοι - Έως πότε θα διαρκέσει
Χρήστος Γιανναράς στον Δανίκα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το τέλος της ανθρωπότητας»
Την περασμένη εβδομάδα η Beijing News δημοσίευσε άρθρο σχετικά με το «ανοιχτό μυστικό» της χρήσης βυτιοφόρων καυσίμων για τη μεταφορά μαγειρικού λαδιού, χωρίς τα βυτιοφόρα να πλένονται ή να απολυμαίνονται στο ενδιάμεσο.
Στο ρεπορτάζ, ένας δημοσιογράφος πήρε στα κρυφά συνέντευξη από οδηγό ο οποίος είχε διανύσει με το βυτιοφόρο μια απόσταση 1.300 χιλιομέτρων μέσα στη χώρα του, από τα δυτικά της χώρας στα ανατολικά, μεταφέροντας καύσιμα. Όπως είπε στον δημοσιογράφο, δεν του επιτρεπόταν να επιστρέψει με άδειο όχημα και έτσι φόρτωσε σχεδόν 32 τόνους σογιέλαιο, χωρίς να καθαρίσει το βυτιοφόρο.
Δεν ήταν το μόνο βυτιοφόρο που έκανε παρόμοια ταξίδια, όπως αναφέρει ο Guardian.
Οι κινεζικοί κανονισμοί (αλλά βεβαία και η κοινή λογική) ορίζουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται διαφορετικά βυτιοφόρα για τη μεταφορά μαγειρικών ελαίων και καυσίμων, καθώς τα τελευταία είναι δυνητικά δηλητηριώδη.
Το άρθρο αναφέρει ακόμη ότι οι επιθεωρήσεις είτε δεν γίνονταν είτε ήταν επιπόλαιες. Σε μια περίπτωση, σε ένα βυτιοφόρο που περίμενε να παραλάβει ένα φορτίο μαγειρικού λαδιού, είχαν απλώς κολλήσει ένα κομμάτι λευκό χαρτί πάνω στην επιγραφή που έδειχνε ότι έπρεπε να χρησιμοποιηθεί για καύσιμα.
Δεν είναι σαφές πού κατέληξε τελικά το μαγειρικό λάδι από τα βυτιοφόρα. Υπάρχουν όμως ενδείξεις ότι έφτασε ως το τραπέζι πολιτών που κατανάλωσαν τοξικό λάδι. Το άρθρο επικαλείται στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων που ανέφερε ότι μέρος του πετρελαίου μπορεί τελικά να πωλήθηκε στο εξωτερικό.
Στο σκάνδαλο εμπλέκονται μεγάλες κινεζικές εταιρείες, όπως η κρατική εταιρεία ελαίων και σιτηρών Sinograin και Hopefull Grain όπως και ένας ιδιωτικός όμιλος. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι διερευνούν τους ισχυρισμούς.
Από την πλευρά τους οι αρχές τονίζουν ότι «τα άτομα που θα βρεθούν να παραβιάζουν το νόμο μέσω της ακατάλληλης χρήσης βυτιοφόρων θα αντιμετωπίσουν αυστηρή τιμωρία».
Η είδηση προκάλεσε οργή στην Κίνα, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν ξεσπάσει σειρά διατροφικών σκανδάλων.
Το 2008, έξι μωρά πέθαναν και 300.000 αρρώστησαν από μολυσμένο βρεφικό γάλα ενώ το 2013, περισσότερα από 16.000 νεκρά γουρούνια βρέθηκαν σε ποταμό, ο οποίος τροφοδοτεί τη Σαγκάη με πόσιμο νερό.
Ειδήσεις σήμερα:
Πρώην στρατιωτικός ο 26χρονος που σκότωσε με βαλλίστρα μητέρα και κόρες στη Βρετανία - «Στοχευμένη» η εκτέλεση
Σε θερινή έξαρση ο κορωνοϊός, τετραπλασιάστηκαν οι νοσηλευόμενοι - Έως πότε θα διαρκέσει
Χρήστος Γιανναράς στον Δανίκα: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το τέλος της ανθρωπότητας»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα