Γερμανία: Φόβοι για ντόμινο οικονομικών επιπτώσεων μετά την εκλογική επιτυχία του ακροδεξιού AfD
Γερμανία: Φόβοι για ντόμινο οικονομικών επιπτώσεων μετά την εκλογική επιτυχία του ακροδεξιού AfD
Προβληματισμένος ο επιχειρηματικός κόσμος που βλέπει πιθανή επιδείνωση του ήδη επιβαρυμένου κλίματος - Για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, η Volkswagen ετοιμάζεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία
«Volkspartei». Δηλαδή «κόμμα του λαού». Με αυτό τον τίτλο αποκαλείται -μετά και τη θριαμβευτική νίκη του στη Θουριγγία- το ακροδεξιό κόμμα AfD στα ανατολικά της Γερμανίας. Και καθώς η συγκλονισμένη από την (αναμενόμενη, είναι η αλήθεια) νίκη του Μπγιόρν Χέκε, Γερμανία, ακούει τους ηγέτες της να επιχειρούν να σταματήσουν ένα δράμα εν τη γενέσει του, αποκαλώντας το AfD «εξτρεμιστικό» ως και «ναζιστικό», το μεγάλο δράμα φαίνεται πως έχει ήδη αρχίσει. Και έχει στο επίκεντρό του την οικονομία.
Ενδεικτικό του κλίματος είναι το γεγονός ότι, για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, η Volkswagen ετοιμάζεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού, καθώς ο διευθύνων σύμβουλός της, Όλιβερ Μπλούμε προειδοποίησε ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται σε «πολύ σοβαρή κατάσταση».
Ο Μπλούμε απέδωσε το γιγαντιαίο έλλειμμα της VW, ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (που εξαναγκάζει τη διοίκησή της στο σκληρό σχέδιο εξυγίανσης), στο γεγονός ότι «το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί εκ νέου και οι νέοι πάροχοι ασκούν πίεση προς την Ευρώπη», ενώ «η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα».
Αυτό ακριβώς το περιβάλλον, ο επιχειρηματικός και βιομηχανικός κόσμος της Γερμανίας φοβάται ότι θα επιδεινωθεί. Ενώ ο γίγαντας της αυτοκίνησης ετοιμάζεται για «πόλεμο» με τα εργατικά συνδικάτα -καθώς θα αναστείλει τη συμφωνηθείσα από το 1994 «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, δηλαδή θα απασχολεί μίνιμουμ αυτό τον αριθμό προσωπικού από το σύνολο των 300.000 που είναι οι εργαζόμενοί της μόνο στη Γερμανία- οι γερμανικές επιχειρήσεις φοβούνται ότι έρχεται μείωση επενδύσεων και περαιτέρω πίεση στον επιχειρηματικό κλάδο. Προβλέπουν, δε, απώλεια θέσεων εργασίας και ταυτόχρονη μετακίνηση επιχειρήσεων και εξειδικευμένου προσωπικού.
Στην τελευταία περίπτωση, οι φόβοι αυτοί αποδίδονται σε μια επιδείνωση του κλίματος που φοβούνται οι Γερμανοί επιχειρηματίες λόγω της επικράτησης του AfD. Και πώς θα μπορούσε η άνοδος του ακροδεξιού κόμματος να επηρεάσει την επιχειρηματικότητα; Ο πρόεδρος του πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW), Μάρσελ Φράτζερ, εξηγεί ότι οι πολιτικές του AfD, οι οποίες υποστηρίζουν τον εμπορικό προστατευτισμό, τη μείωση της μετανάστευσης και τη μείωση της αποδοχής της διαφορετικότητας- θα οδηγήσουν πιθανότατα σε φυγή επιχειρήσεων και εξειδικευμένων εργαζομένων. Αυτή η φυγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες πτωχεύσεις και μετεγκαταστάσεις εταιρειών. «Οι νεότεροι και πιο εξειδικευμένοι πολίτες θα εγκαταλείψουν τα δύο κρατίδια κατευθυνόμενοι προς περιοχές όπου αισθάνονται ότι τους εκτιμούν περισσότερο», ανέφερε ο Φράτζερ στο Reuters.
«Οι επιχειρήσεις θα χρειαστούν πολιτική και θεσμική σταθερότητα», λέει ο διευθυντής του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου (IW), Μίκαελ Χέθερ που πρόσκειται στους εργοδότες. Γι’ αυτό, εξηγεί, η άνοδος του AfD «δεν είναι θετικό σημάδι», και τονίζει ότι ένα «ενεργό κράτος επενδύσεων» είναι απαραίτητο για να αποτραπεί η οικονομική παρακμή στην οποία κατρακυλά η Γερμανία...
Σε όλα αυτά, προσθέστε και ένα ακόμα μέτωπο: Ο CEO της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, επιτέθηκε ευθέως στις Βρυξέλλες σε ό,τι αφορά τις πολιτικές της για τα συνθετικά καύσιμα, ενώ προειδοποίησε ότι οι δασμοί που ετοιμάζονται κατά των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μπορούσαν να έχουν άσχημα αποτελέσματα στις ευρωπαϊκές -και, ως εκ τούτου, τις γερμανικές- αυτοκινητοβιομηχανίες, λέγοντας ότι οι τεχνητοί φραγμοί «μας οδηγούν σε αδιέξοδο και δεν κάνουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πιο ανταγωνιστικούς. Αντιθέτως, τιμωρούν κατασκευαστές όπως ο όμιλος BMW που παράγουν οχήματα στην Κίνα για την ευρωπαϊκή αγορά». Και κυρίως, για τα πιθανά αντίποινα: «Ας μην ξεχνάμε ότι η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας στην Ευρώπη βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό σε πρώτες ύλες και τεχνολογίες από το εξωτερικό και ιδίως από την Κίνα».
Καλοκαιρινό το σκηνικό του καιρού την Τρίτη – Μέχρι τους 35 βαθμούς η θερμοκρασία, πού θα βρέξει
Ατύχημα στην αυτοκινητοπομπή του Τιμ Γουόλς – Δεν τραυματίστηκε ο υποψήφιος
Ενδεικτικό του κλίματος είναι το γεγονός ότι, για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, η Volkswagen ετοιμάζεται να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού, καθώς ο διευθύνων σύμβουλός της, Όλιβερ Μπλούμε προειδοποίησε ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται σε «πολύ σοβαρή κατάσταση».
Ο Μπλούμε απέδωσε το γιγαντιαίο έλλειμμα της VW, ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (που εξαναγκάζει τη διοίκησή της στο σκληρό σχέδιο εξυγίανσης), στο γεγονός ότι «το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί εκ νέου και οι νέοι πάροχοι ασκούν πίεση προς την Ευρώπη», ενώ «η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα».
Αυτό ακριβώς το περιβάλλον, ο επιχειρηματικός και βιομηχανικός κόσμος της Γερμανίας φοβάται ότι θα επιδεινωθεί. Ενώ ο γίγαντας της αυτοκίνησης ετοιμάζεται για «πόλεμο» με τα εργατικά συνδικάτα -καθώς θα αναστείλει τη συμφωνηθείσα από το 1994 «εγγύηση απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, δηλαδή θα απασχολεί μίνιμουμ αυτό τον αριθμό προσωπικού από το σύνολο των 300.000 που είναι οι εργαζόμενοί της μόνο στη Γερμανία- οι γερμανικές επιχειρήσεις φοβούνται ότι έρχεται μείωση επενδύσεων και περαιτέρω πίεση στον επιχειρηματικό κλάδο. Προβλέπουν, δε, απώλεια θέσεων εργασίας και ταυτόχρονη μετακίνηση επιχειρήσεων και εξειδικευμένου προσωπικού.
Στην τελευταία περίπτωση, οι φόβοι αυτοί αποδίδονται σε μια επιδείνωση του κλίματος που φοβούνται οι Γερμανοί επιχειρηματίες λόγω της επικράτησης του AfD. Και πώς θα μπορούσε η άνοδος του ακροδεξιού κόμματος να επηρεάσει την επιχειρηματικότητα; Ο πρόεδρος του πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW), Μάρσελ Φράτζερ, εξηγεί ότι οι πολιτικές του AfD, οι οποίες υποστηρίζουν τον εμπορικό προστατευτισμό, τη μείωση της μετανάστευσης και τη μείωση της αποδοχής της διαφορετικότητας- θα οδηγήσουν πιθανότατα σε φυγή επιχειρήσεων και εξειδικευμένων εργαζομένων. Αυτή η φυγή θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες πτωχεύσεις και μετεγκαταστάσεις εταιρειών. «Οι νεότεροι και πιο εξειδικευμένοι πολίτες θα εγκαταλείψουν τα δύο κρατίδια κατευθυνόμενοι προς περιοχές όπου αισθάνονται ότι τους εκτιμούν περισσότερο», ανέφερε ο Φράτζερ στο Reuters.
«Οι επιχειρήσεις θα χρειαστούν πολιτική και θεσμική σταθερότητα», λέει ο διευθυντής του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου (IW), Μίκαελ Χέθερ που πρόσκειται στους εργοδότες. Γι’ αυτό, εξηγεί, η άνοδος του AfD «δεν είναι θετικό σημάδι», και τονίζει ότι ένα «ενεργό κράτος επενδύσεων» είναι απαραίτητο για να αποτραπεί η οικονομική παρακμή στην οποία κατρακυλά η Γερμανία...
Σε όλα αυτά, προσθέστε και ένα ακόμα μέτωπο: Ο CEO της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, επιτέθηκε ευθέως στις Βρυξέλλες σε ό,τι αφορά τις πολιτικές της για τα συνθετικά καύσιμα, ενώ προειδοποίησε ότι οι δασμοί που ετοιμάζονται κατά των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μπορούσαν να έχουν άσχημα αποτελέσματα στις ευρωπαϊκές -και, ως εκ τούτου, τις γερμανικές- αυτοκινητοβιομηχανίες, λέγοντας ότι οι τεχνητοί φραγμοί «μας οδηγούν σε αδιέξοδο και δεν κάνουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πιο ανταγωνιστικούς. Αντιθέτως, τιμωρούν κατασκευαστές όπως ο όμιλος BMW που παράγουν οχήματα στην Κίνα για την ευρωπαϊκή αγορά». Και κυρίως, για τα πιθανά αντίποινα: «Ας μην ξεχνάμε ότι η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας στην Ευρώπη βασίζεται επίσης σε μεγάλο βαθμό σε πρώτες ύλες και τεχνολογίες από το εξωτερικό και ιδίως από την Κίνα».
Καλοκαιρινό το σκηνικό του καιρού την Τρίτη – Μέχρι τους 35 βαθμούς η θερμοκρασία, πού θα βρέξει
Ατύχημα στην αυτοκινητοπομπή του Τιμ Γουόλς – Δεν τραυματίστηκε ο υποψήφιος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα