Το καινοτόμο πρόγραμμα της Bright Academy εστιάζει στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας, και προσφέρει στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα να έχουν έως και 10 μόρια για χρήση ΑΣΕΠ και 19 ECTS.
Βέλγιο: Διαδήλωση διαμαρτυρίας για το ενδεχόμενο κλείσιμο ενός εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες
Βέλγιο: Διαδήλωση διαμαρτυρίας για το ενδεχόμενο κλείσιμο ενός εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες
Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, που απασχολεί περίπου 3.000 ανθρώπους ενδέχεται να κλείσει το 2025 - «Καυτό» το ζήτημα του ανταγωνισμού με τα φτηνότερα Κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα
Χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν σήμερα στις Βρυξέλλες, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους εργαζομένους ενός εργοστασίου της Audi που απειλείται με κλείσιμο στο Βέλγιο και για να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύσεις στον βιομηχανικό τομέα.
Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, που απασχολεί περίπου 3.000 ανθρώπους στην παραγωγή του μεγαλύτερου ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας, ενδέχεται να κλείσει το 2025. Οι πωλήσεις αυτού του SUV, του Q8 e-tron, παρουσιάζουν πτώση και η διεύθυνση έκανε λόγο για «αυξημένο κόστος παραγωγής» στη βελγική πρωτεύουσα. Στις αρχές Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ότι κανένα άλλο μοντέλο του ομίλου Volkswagen δεν θα ανατεθεί στο συγκεκριμένο εργοστάσιο αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή των τελευταίων μοντέλων του Q8 e-tron, τον επόμενο χρόνο.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τη λιτότητα στην Ευρώπη - «Θα έπρεπε να επενδύονται εκατομμύρια στη βιομηχανία»
Σήμερα, Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου το πρωί, χιλιάδες άνθρωποι –5.500 σύμφωνα με την αστυνομία, περισσότεροι από 10.000 σύμφωνα με τους διοργανωτές– θέλησαν να υπενθυμίσουν στους ηγέτες της ΕΕ ότι είναι ανάγκη να γίνουν μαζικές επενδύσεις «για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας στη βιομηχανία».
«Αυτό που γίνεται στην Ευρώπη είναι το αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να γίνει. Μιλάμε για λιτότητα ενώ πρέπει πραγματικά να επενδυθούν δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων στη βιομηχανία», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τιερί Μποντσόν, ο πρόεδρος του συνδικάτου FGTB (σοσιαλιστικό) που έχει συνασπιστεί με τα άλλα δύο μεγάλα βελγικά συνδικάτα, σε ένα ενιαίο μέτωπο.
«Ξέρουμε ότι στις ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να υπάρχει ένα υπόβαθρο της τάξης του 25% βιομηχανικής δραστηριότητας, γύρω από την οποία αναπτύσσεται η υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα… Και στο Βέλγιο δεν είμαστε ούτε καν στο 20%», πρόσθεσε.
«Οι ζωές μας δεν είναι γραμμές παραγωγής»
Στη διαδήλωση μετείχαν επίσης αντιπροσωπείες από τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.
«Οι ζωές μας δεν είναι γραμμές παραγωγής» έγραφε το πλακάτ που κρατούσε ένας εργαζόμενος στο τμήμα μπαταριών της Audi στις Βρυξέλλες. «Σε μερικές εβδομάδες θα βρεθούμε άνεργοι χωρίς χρήματα και χωρίς προοπτική για το μέλλον. Θα είναι δύσκολο να επανεκπαιδευτώ στα 37 μου χρόνια», εξήγησε.
Στο εργοστάσιο, που βρίσκεται στην κοινότητα Φόρεστ των Βρυξελλών, δεν έχει ξαναρχίσει η δουλειά τον Σεπτέμβριο, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Η σύγκρουση πήρε διαστάσεις όταν οι απεργοί εργαζόμενοι πήραν τα κλειδιά 200 αυτοκινήτων για να μην βγουν από το εργοστάσιο, αλλά τελικά τα επέστρεψαν.
Ο «ανταγωνισμός» με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα
Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, που απασχολεί περίπου 3.000 ανθρώπους στην παραγωγή του μεγαλύτερου ηλεκτρικού μοντέλου της εταιρείας, ενδέχεται να κλείσει το 2025. Οι πωλήσεις αυτού του SUV, του Q8 e-tron, παρουσιάζουν πτώση και η διεύθυνση έκανε λόγο για «αυξημένο κόστος παραγωγής» στη βελγική πρωτεύουσα. Στις αρχές Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ότι κανένα άλλο μοντέλο του ομίλου Volkswagen δεν θα ανατεθεί στο συγκεκριμένο εργοστάσιο αφού ολοκληρωθεί η κατασκευή των τελευταίων μοντέλων του Q8 e-tron, τον επόμενο χρόνο.
Solidarity with Audi Brussels workers @NIC_ICTU @irishcongress @BDTUC @CraigavonTC @NUJBelfast @derrynorthwestn @etuc_ces @uniglobalunion https://t.co/MJ97XgoYEY
— Kevin Cooper (@photolinepic) September 16, 2024
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τη λιτότητα στην Ευρώπη - «Θα έπρεπε να επενδύονται εκατομμύρια στη βιομηχανία»
Σήμερα, Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου το πρωί, χιλιάδες άνθρωποι –5.500 σύμφωνα με την αστυνομία, περισσότεροι από 10.000 σύμφωνα με τους διοργανωτές– θέλησαν να υπενθυμίσουν στους ηγέτες της ΕΕ ότι είναι ανάγκη να γίνουν μαζικές επενδύσεις «για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας στη βιομηχανία».
«Αυτό που γίνεται στην Ευρώπη είναι το αντίθετο από αυτό που θα έπρεπε να γίνει. Μιλάμε για λιτότητα ενώ πρέπει πραγματικά να επενδυθούν δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων στη βιομηχανία», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Τιερί Μποντσόν, ο πρόεδρος του συνδικάτου FGTB (σοσιαλιστικό) που έχει συνασπιστεί με τα άλλα δύο μεγάλα βελγικά συνδικάτα, σε ένα ενιαίο μέτωπο.
Solidarity with Audi Brussels workers @NIC_ICTU @irishcongress @BDTUC @CraigavonTC @NUJBelfast @derrynorthwestn @etuc_ces @uniglobalunion https://t.co/MJ97XgoYEY
— Kevin Cooper (@photolinepic) September 16, 2024
«Ξέρουμε ότι στις ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να υπάρχει ένα υπόβαθρο της τάξης του 25% βιομηχανικής δραστηριότητας, γύρω από την οποία αναπτύσσεται η υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα… Και στο Βέλγιο δεν είμαστε ούτε καν στο 20%», πρόσθεσε.
«Οι ζωές μας δεν είναι γραμμές παραγωγής»
Στη διαδήλωση μετείχαν επίσης αντιπροσωπείες από τη Γερμανία, την Πολωνία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.
«Οι ζωές μας δεν είναι γραμμές παραγωγής» έγραφε το πλακάτ που κρατούσε ένας εργαζόμενος στο τμήμα μπαταριών της Audi στις Βρυξέλλες. «Σε μερικές εβδομάδες θα βρεθούμε άνεργοι χωρίς χρήματα και χωρίς προοπτική για το μέλλον. Θα είναι δύσκολο να επανεκπαιδευτώ στα 37 μου χρόνια», εξήγησε.
Στο εργοστάσιο, που βρίσκεται στην κοινότητα Φόρεστ των Βρυξελλών, δεν έχει ξαναρχίσει η δουλειά τον Σεπτέμβριο, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Η σύγκρουση πήρε διαστάσεις όταν οι απεργοί εργαζόμενοι πήραν τα κλειδιά 200 αυτοκινήτων για να μην βγουν από το εργοστάσιο, αλλά τελικά τα επέστρεψαν.
Ο «ανταγωνισμός» με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα
Η διαδήλωση πραγματοποιείται τη στιγμή που το «καυτό» ζήτημα του ανταγωνισμού από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα διχάζει την ΕΕ ως προς τη σκοπιμότητα επιβολής προσαυξήσεων με κίνδυνο να προκληθούν εμπορικά αντίποινα από το Πεκίνο, σχολιάζει το πρακτορείο Belga.
«Οι Ευρωπαίοι έχουν παραμελήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεσαίας κατηγορίας, ενώ οι Κινέζοι έρχονται να εισβάλουν με πολύ φθηνότερα μοντέλα που παίρνουν μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο Υπουργός Απασχόλησης της περιφέρειας των Βρυξελλών, Μπερνάρ Κλερφότ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η οργή των εργαζομένων της Audi είναι «πολύ θεμιτή, πολύ κατανοητή, ειδικά τη στιγμή που η διοίκηση δεν είναι ξεκάθαρη ως προς τα σχέδιά της» και επιπλέον «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οικονομικές της προοπτικές δεν είναι καλές».
Η διοίκηση των Βρυξελλών της θυγατρικής του ομίλου VW ανέφερε εναλλακτικά σενάρια για το εργοστάσιο στο «Forest» και συνεχείς συζητήσεις με «δυνητικούς επενδυτές», χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.
Για τον Γιαν Μπάετενς, επικεφαλής του βελγικού συνδικάτου χριστιανικής ένωσης CSC, η ανησυχία προέρχεται από την προθεσμία του 2035, η οποία κατ' αρχήν θα σηματοδοτήσει το τέλος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην ΕΕ, υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Πιέζουμε τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ όσον αφορά τις υποδομές δεν είμαστε έτοιμοι», ανέφερε ο συνδικαλιστής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι τα βελγικά συνδικάτα είχαν κηρύξει για σήμερα εθνική διαδήλωση και πραγματοποιήθηκαν απεργίες σε αρκετούς τομείς, όπως στις αστικές συγκοινωνίες στις Βρυξέλλες, όπου διακόπηκε η κυκλοφορία στο δίκτυο του τραμ, των λεωφορείων και του μετρό.
Ειδήσεις σήμερα
Πώς ξεσκέπασαν το κύκλωμα που έκλεψε εκατομμύρια από τον ΕΟΠΥΥ - Εντοπίσαμε ασυνήθιστη συνταγογράφηση, λέει η διοικήτρια
ΗΠΑ: Απαγγέλθηκαν κατηγορίες στον 58χρονο που αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον Τραμπ
Καιρός - Κολυδάς: Φθινοπωρινή εβδομάδα με βροχές - Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
«Οι Ευρωπαίοι έχουν παραμελήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεσαίας κατηγορίας, ενώ οι Κινέζοι έρχονται να εισβάλουν με πολύ φθηνότερα μοντέλα που παίρνουν μερίδιο αγοράς», δήλωσε ο Υπουργός Απασχόλησης της περιφέρειας των Βρυξελλών, Μπερνάρ Κλερφότ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η οργή των εργαζομένων της Audi είναι «πολύ θεμιτή, πολύ κατανοητή, ειδικά τη στιγμή που η διοίκηση δεν είναι ξεκάθαρη ως προς τα σχέδιά της» και επιπλέον «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οικονομικές της προοπτικές δεν είναι καλές».
Η διοίκηση των Βρυξελλών της θυγατρικής του ομίλου VW ανέφερε εναλλακτικά σενάρια για το εργοστάσιο στο «Forest» και συνεχείς συζητήσεις με «δυνητικούς επενδυτές», χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.
Για τον Γιαν Μπάετενς, επικεφαλής του βελγικού συνδικάτου χριστιανικής ένωσης CSC, η ανησυχία προέρχεται από την προθεσμία του 2035, η οποία κατ' αρχήν θα σηματοδοτήσει το τέλος των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην ΕΕ, υπέρ των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Πιέζουμε τον κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ όσον αφορά τις υποδομές δεν είμαστε έτοιμοι», ανέφερε ο συνδικαλιστής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι τα βελγικά συνδικάτα είχαν κηρύξει για σήμερα εθνική διαδήλωση και πραγματοποιήθηκαν απεργίες σε αρκετούς τομείς, όπως στις αστικές συγκοινωνίες στις Βρυξέλλες, όπου διακόπηκε η κυκλοφορία στο δίκτυο του τραμ, των λεωφορείων και του μετρό.
Ειδήσεις σήμερα
Πώς ξεσκέπασαν το κύκλωμα που έκλεψε εκατομμύρια από τον ΕΟΠΥΥ - Εντοπίσαμε ασυνήθιστη συνταγογράφηση, λέει η διοικήτρια
ΗΠΑ: Απαγγέλθηκαν κατηγορίες στον 58χρονο που αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον Τραμπ
Καιρός - Κολυδάς: Φθινοπωρινή εβδομάδα με βροχές - Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα